Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Eksil » 23. mar 2014, 17:48

budo skrev:
Eksil skrev:
budo skrev:
Eksil skrev:
budo skrev:Tja, den kamp gik jo fuldstændig som man kunne forvente. AaB spillede flot, underholdende og forholdsvis ufarligt,
De kom til chancer nok til 5-6 mål, men fik dem bare ikke ind. Det var mange ting, men ikke ufarligt.
Hvis de havde scoret på et par flere af deres chancer, havde vi ikke haft denne diskussion. Eftersom de dominerede kampen og havde en overvægt i boldbesiddelsen, men alligevel tabte, vil jeg stadig mene at de var forholdsvis ufarlige.
Hvis vi nu kalder det uskarpe i stedet for ufarlige kan vi være enige.
Potato, potahto, fair nok. Jeg er nok også bare skuffet over, at vi spiller godt og taber til et hold der spiller møgsygt.
Enig og med det her bidrager vi til at Nordtysk sparkefodbold måske forbliver en del af suppen næste år.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af jensemand57 » 23. mar 2014, 17:51

budo skrev:
Eksil skrev:
budo skrev:
Eksil skrev:
budo skrev:Tja, den kamp gik jo fuldstændig som man kunne forvente. AaB spillede flot, underholdende og forholdsvis ufarligt,
De kom til chancer nok til 5-6 mål, men fik dem bare ikke ind. Det var mange ting, men ikke ufarligt.
Hvis de havde scoret på et par flere af deres chancer, havde vi ikke haft denne diskussion. Eftersom de dominerede kampen og havde en overvægt i boldbesiddelsen, men alligevel tabte, vil jeg stadig mene at de var forholdsvis ufarlige.
Hvis vi nu kalder det uskarpe i stedet for ufarlige kan vi være enige.
Potato, potahto, fair nok. Jeg er nok også bare skuffet over, at vi spiller godt og taber til et hold der spiller møgsygt.
Vi er ikke uskarpe, vi score 2 på udebane, men det er i forsvaret, vi tabte kampen. Angående Thelander, så skal vi ikke glemme, at han i efteråret spillede endel gode kampe. Talentet har han, men mangler erfaring. Jeg mener dog, at vi er inde i en fase af turneringen, hvor udvikling af et talenter må vige for for resultaterne, derfor mener jeg, at der skal byttes med Kasper. Men Thelander skal nok komme igen

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Mr. Larsen » 23. mar 2014, 17:58

Frygah skrev:
Jeg citerer dette indlæg, fordi jeg er 100% enig.

Det nærmer sig en skændsel hvordan de sædvanlige Debatside-orakler nærmest gnider sig i hænderne over at kunne sidde på internettet og decideret svine enkelte spillere til i en sådan grad. Jeg ved ikke hvilken drømmeverden det er man lever i, hvor man tror at der på et hold som vores aldrig vil være udfald, og aldrig vil være kampe hvor vi brænder for meget, og er for uskarpe. Men derfra, og så til at skrive indlæg som man ser i denne tråd, i en sæson hvor vi har præsteret LANGT over forventningerne, er vist mere et udtryk for debatsidens sofafans. Heldigvis er stemningen på stadion som oftest en ganske anden. Og tak for det!

Ja, jeg er fandme også bitter over vi ikke tager sejren og 1. pladsen, men det der er skrevet i denne tråd er jo pinlig. Langt værre niveau end det AaB leverer idag.
Jeg skal være den første til at indrømme mit temperament var oppe og ringe under kampen, også for højt.

Men det bunder jo i at de præstationer som holdet leveret på det seneste har givet forhåbninger til mere, og når man så går ud og blamerer sig så pinligt ringe imod Superligaen´s pt. dårligste hold (ifølge tabellen), så det jo den berømte gnist som starter bålet.

Det er nemt at pege fingre af folk efter kampen, men nogen gange bliver der sagt noget under kampene som man fortryder bagefter, jeg er sikker på både spiller og fans vil kunne nikke genkendende til dette.

Nå lad os komme videre, forhåbentlig holder Randers, FCK fra at scorer også kommer vi vel op på sejrs hesten igen i næste uge :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af jernskjorten » 23. mar 2014, 17:59

jensemand57 skrev:Angående Thelander, så skal vi ikke glemme, at han i efteråret spillede endel gode kampe. Talentet har han, men mangler erfaring. Jeg mener dog, at vi er inde i en fase af turneringen, hvor udvikling af et talenter må vige for for resultaterne, derfor mener jeg, at der skal byttes med Kasper. (...)
Kasper P har spillet 4 kampe! KEP er jo den eneste garvede centerforsvarer vi har. Resten er talenter...

Der er lidt en sygdom blandt folk herinde, at hver gang en spiller har haft en dårlig kamp, så må de på bænken, og der sidder sørme også alternativer blandt reserverne, som er langt skarpere, og det er nærmest uforståeligt, hvorfor de ikke har fået chancen. (ikke møntet specielt på dig, Jensemand)

Træk vejret, giv talenterne tid, og støt dem.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af budo » 23. mar 2014, 18:01

jensemand57 skrev:
budo skrev:
Eksil skrev:
budo skrev:
Eksil skrev:
budo skrev:Tja, den kamp gik jo fuldstændig som man kunne forvente. AaB spillede flot, underholdende og forholdsvis ufarligt,
De kom til chancer nok til 5-6 mål, men fik dem bare ikke ind. Det var mange ting, men ikke ufarligt.
Hvis de havde scoret på et par flere af deres chancer, havde vi ikke haft denne diskussion. Eftersom de dominerede kampen og havde en overvægt i boldbesiddelsen, men alligevel tabte, vil jeg stadig mene at de var forholdsvis ufarlige.
Hvis vi nu kalder det uskarpe i stedet for ufarlige kan vi være enige.
Potato, potahto, fair nok. Jeg er nok også bare skuffet over, at vi spiller godt og taber til et hold der spiller møgsygt.
Vi er ikke uskarpe, vi score 2 på udebane, men det er i forsvaret, vi tabte kampen. Angående Thelander, så skal vi ikke glemme, at han i efteråret spillede endel gode kampe. Talentet har han, men mangler erfaring. Jeg mener dog, at vi er inde i en fase af turneringen, hvor udvikling af et talenter må vige for for resultaterne, derfor mener jeg, at der skal byttes med Kasper. Men Thelander skal nok komme igen
Med 4 officielle kampe for AaB, er Kasper Petersen da endnu mere urutineret?
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af jernskjorten » 23. mar 2014, 18:06

Mr. Larsen skrev:
Frygah skrev:
Jeg citerer dette indlæg, fordi jeg er 100% enig.

Det nærmer sig en skændsel hvordan de sædvanlige Debatside-orakler nærmest gnider sig i hænderne over at kunne sidde på internettet og decideret svine enkelte spillere til i en sådan grad. Jeg ved ikke hvilken drømmeverden det er man lever i, hvor man tror at der på et hold som vores aldrig vil være udfald, og aldrig vil være kampe hvor vi brænder for meget, og er for uskarpe. Men derfra, og så til at skrive indlæg som man ser i denne tråd, i en sæson hvor vi har præsteret LANGT over forventningerne, er vist mere et udtryk for debatsidens sofafans. Heldigvis er stemningen på stadion som oftest en ganske anden. Og tak for det!

Ja, jeg er fandme også bitter over vi ikke tager sejren og 1. pladsen, men det der er skrevet i denne tråd er jo pinlig. Langt værre niveau end det AaB leverer idag.
Jeg skal være den første til at indrømme mit temperament var oppe og ringe under kampen, også for højt.

Men det bunder jo i at de præstationer som holdet leveret på det seneste har givet forhåbninger til mere, og når man så går ud og blamerer sig så pinligt ringe imod Superligaen´s pt. dårligste hold (ifølge tabellen), så det jo den berømte gnist som starter bålet.

Det er nemt at pege fingre af folk efter kampen, men nogen gange bliver der sagt noget under kampene som man fortryder bagefter, jeg er sikker på både spiller og fans vil kunne nikke genkendende til dette.

Nå lad os komme videre, forhåbentlig holder Randers, FCK fra at scorer også kommer vi vel op på sejrs hesten igen i næste uge :)
Den med temperamentet kender vi alle, vil jeg gætte på. Men der bør simpelthen være en grænse for, hvad man kalder vores spillere og trænere i det offentlige rum. Personligt godtager jeg ikke, at folk opfører sig som røvhuller, og efterfølgende blot undskylder sig med, at de er temperamentsfulde.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Mr. Larsen » 23. mar 2014, 18:08

Så forsæt du bare med at ha ondt i røven over folk viser følelser under kampen :thumbsup:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af jernskjorten » 23. mar 2014, 18:09

Mr. Larsen skrev:Så forsæt du bare med at ha ondt i røven over folk viser følelser under kampen :thumbsup:
Du er en idiot.
Ja, undskyld, men jeg er stadig lidt oppe at køre over kampen. smiley ;-)

MightyReds
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 28. aug 2008, 23:37

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af MightyReds » 23. mar 2014, 18:26

jernskjorten skrev:
jensemand57 skrev:Angående Thelander, så skal vi ikke glemme, at han i efteråret spillede endel gode kampe. Talentet har han, men mangler erfaring. Jeg mener dog, at vi er inde i en fase af turneringen, hvor udvikling af et talenter må vige for for resultaterne, derfor mener jeg, at der skal byttes med Kasper. (...)
Kasper P har spillet 4 kampe! KEP er jo den eneste garvede centerforsvarer vi har. Resten er talenter...

Der er lidt en sygdom blandt folk herinde, at hver gang en spiller har haft en dårlig kamp, så må de på bænken, og der sidder sørme også alternativer blandt reserverne, som er langt skarpere, og det er nærmest uforståeligt, hvorfor de ikke har fået chancen. (ikke møntet specielt på dig, Jensemand)

Træk vejret, giv talenterne tid, og støt dem.
Jeg er helt enig. Sæsonen hvor vi var ved at rykke ned, lavede Lasse Nielsen to afleveringer der kostede mål mod os. Hovedparten af folk på forummet mente ikke engang han var god nok til Danmarksserien, og at han skulle have revet kontrakten i stykker. Jeg har pudsigt nok aldrig læst et indlæg med en erkendelse af at man tog fejl.

Mht kampen er det selvfølgelig frustrerende, men samtidig synes jeg at det er befriende den måde som Kent Nielsen siger det på ifølge bold.dk - http://www.bold.dk/nyt/AaB-traener-Vi-t ... -men-tabte" onclick="window.open(this.href);return false;

Selvom vi spiller som vi gør, så er vi jo ikke 70% sikre på at vinde sådan en kamp. Det er kan ske at det er en "skade" af at jeg har spillet alt for meget poker i mange år, men når man gør det, så ved man at hvis man har 70% sandsynlighed for at vinde, jeg så vinder man ca. .................. 70% af gangene.

Tre vigtige ting at tage med:

1. Vi spillede godt, og det skal vi bare fortsætte med.
2. Vi kan stadig selv afgøre det hele
3. Skal vi endelig tabe en kamp, så er det bedre at tabe til Sønderjyske end FCK, FCM eller Brøndby.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3175
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Gnu » 23. mar 2014, 18:32

Kan vi ikke godt droppe den der åndssvage debatside-snadhed om, at vi ikke kan præstere under pres? Det er ikke mere end en uge siden at vi vandt en topkamp med max pres på.

At vi taber i dag er bare et udtryk for Superligaens natur. Alle slår alle, og sådan har det været i umindelige tider.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af alithebeast » 23. mar 2014, 18:34

jernskjorten skrev:
jensemand57 skrev:Angående Thelander, så skal vi ikke glemme, at han i efteråret spillede endel gode kampe. Talentet har han, men mangler erfaring. Jeg mener dog, at vi er inde i en fase af turneringen, hvor udvikling af et talenter må vige for for resultaterne, derfor mener jeg, at der skal byttes med Kasper. (...)
Kasper P har spillet 4 kampe! KEP er jo den eneste garvede centerforsvarer vi har. Resten er talenter...

Der er lidt en sygdom blandt folk herinde, at hver gang en spiller har haft en dårlig kamp, så må de på bænken, og der sidder sørme også alternativer blandt reserverne, som er langt skarpere, og det er nærmest uforståeligt, hvorfor de ikke har fået chancen. (ikke møntet specielt på dig, Jensemand)

Træk vejret, giv talenterne tid, og støt dem.
Fordi man mener en spiller ikke er god nok behøver det da ikke betyde, at man ikke støtter dem.
Hader København!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af dyhrmaN » 23. mar 2014, 18:39

Gnu skrev:Kan vi ikke godt droppe den der åndssvage debatside-snadhed om, at vi ikke kan præstere under pres? Det er ikke mere end en uge siden at vi vandt en topkamp med max pres på.

At vi taber i dag er bare et udtryk for Superligaens natur. Alle slår alle, og sådan har det været i umindelige tider.
Godt ord ... det har nok i højere grad noget at gøre med kontinuerlighed end det har noget at gøre med at være under pres. Alle ved, at alle hold har udsving, og AaBs unge alder samt superligaens generelle niveau gør, at alle hold typisk har ret store udsving.
Dem, som bliver mestre, er ikke dem, som kan håndtere pres og vigtige kampe - det er dem, som over en lang periode kan holde et kontinuerligt højt topniveau, hvad enten det er vigtige kampe eller ej.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Mr. Larsen » 23. mar 2014, 18:40

1-1 i Parken :thumbsup: :danmarkfan: :cheers:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 23. mar 2014, 18:40

Tak Fisker!

1-1 i Parken

Lad os nu se Randers vinde.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 23. mar 2014, 18:41

Så skete det uundgåelige. Cornelius Blisand har bragt fuck foran.

Ang. debatten om tonen her på sitet, så lever debatsiden af forskellige meninger og holdninger. Debatten vil være røvsyg hvis alle mere eller mindre er enige. Jeg kan slet ik se noget galt i f.eks. at skrive, at Thelander ikke er god nok. Så længe kritikken går på det fodbold mæssige så er det fuldt berettiget, men hvis kritikken går over i at svine spillerens personlighed så er det at gå over stregen.

Edit: Så udlignede Fisker i Parken :D

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Pollack2 » 23. mar 2014, 18:43

Oldager skrev:Tak Fisker!

1-1 i Parken

Lad os nu se Randers vinde.
Jeg er fuldt ud tilfreds hvis Hestene holder en uafgjort hjem med 10 min igen - utroligt hvor lidt vores egen fuck-up så har betydet i denne runde. Men lad os nu se...

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Brent » 23. mar 2014, 18:45

Jeg håber Kasper pedersen starter inde mod FCK, Thelander trænger til en tur på bænken, han er alt for ofte fejlplaceret.
AaB - the Nordic gateway to Europe

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af jonas386 » 23. mar 2014, 18:46

Omvendt er det også hamrendes bittert at vi ikke tager den sejr, og tager 2 og 3 point på de nærmeste konkurrenter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af jernskjorten » 23. mar 2014, 18:49

alithebeast skrev:Fordi man mener en spiller ikke er god nok behøver det da ikke betyde, at man ikke støtter dem.
Jeg har ualmindeligt svært ved at se støtten i at kalde nogen for en boldmongol.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af sulakvelidze » 23. mar 2014, 18:54

Det var dog en plage at kæmpe sig igennem reaktionerne på siderne her. Bare for at irritere hopper jeg i den anden grøft og tager ja-hatten på med de positive konklusioner fra i dag:

Vi spillede godt og skabte chancer nok. Det havde været værre at tabe 0-1 og at få udstillet, at Vestsjælland-taktikken er opskriften for alle hold.

Lukas Spalvis scorede to mål. Det kan løfte ham for resten af foråret.

Vi slipper for en uge med snak om, at AaB aldrig har lyst til at være favoritter. Det bør gøre det nemmere at holde fokus mod FCK.

Dalsgaard og Anders K meldes på vej tilbage. Og vi slap for karanæner, så truppen ser ud til at være lidt bredere næste gang.

Forsvaret fik set, hvad de skal arbejde med. Og de har en pokalkamp til at tage skridt rigtig retning og spille kampen i Haderslev ud af systemet.

Vi halede ind på FCM. 2-3 er bedre end 0-1, så hvis de to hold ender lige og med samme målforskel, kan det blive guld værd, at vi ikke tabte med 0-1.

Vi kom et skridt nærmere den teoretiske mulighed for i sidste runde at skulle vælge mellem ønsket om guld til FCM eller Brøndby. Kommer man levende igennem et så ulækkert dilemma, er ingen udfordring i livet for stor.

Af alle hold er SønderjyskE nok dem, vi helst må tabe til, når det nu skulle være. De møder FCM i sidste runde og må meget gerne være inde i billedet til at overleve den dag.

Hvis Brøndby slår OB, er de med i guldkampen. Det giver garanti for kvalmende jubel i københavnerpressen med mulighed for at rense kroppen med hyppig opkast.

Flere FCM-fans skjulte ansigtet i hænderne, da Nordsjælland scorede i går. Det har ikke noget med dagens kamp at gøre, men det var så skønt et syn, at det hører med på alle lister over noget positivt.

Randers møder FCM på søndag og ligner et hold, der kan gøre noget der. Hvis det sker, kan "Guldet skal hjem til 9000" for alvor blive sunget på stadion senere søndag.

Besvar