Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Pastorius » 30. mar 2014, 22:27

Det bedste var næsten at - udover målet - så var der ikke en eneste FCK-dødbold der blev farlig. I det hele taget var AaB's forsvar af meget, meget høj klasse i dag. Første kamp i år, hvor vi ikke har savnet Lasse Nielsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af MrBangDK » 30. mar 2014, 22:39

Pastorius skrev:Det bedste var næsten at - udover målet - så var der ikke en eneste FCK-dødbold der blev farlig. I det hele taget var AaB's forsvar af meget, meget høj klasse i dag. Første kamp i år, hvor vi ikke har savnet Lasse Nielsen.
Har en buddy i Nijmegen... Han siger at Lasse spiller katastrofalt! Så han er slet ikke savnet :)
Ska' vi hak'?

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af dyhrmaN » 30. mar 2014, 22:40

Det var så fedt Curth kom igang! Og hans "hvad siger I nu?"-attitude, da han løber over til supporterne er for nice! Jeg er sikker på, at der ikke var noget Curth hellere ville end at lave det mål for AaB - han osede af selvtillid og lettelse i interviewet efter kampen. Det var så fedt at se!! Curth bomber 8 mål mere og AaB forlænger :aabfan: :aabfan:

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af alithebeast » 30. mar 2014, 22:50

Pastorius skrev:Det bedste var næsten at - udover målet - så var der ikke en eneste FCK-dødbold der blev farlig. I det hele taget var AaB's forsvar af meget, meget høj klasse i dag. Første kamp i år, hvor vi ikke har savnet Lasse Nielsen.
Delvist enig. I duelspillet spillede KEP og Thelander på højt internationalt niveau i dag, men begge to laver et par fejl i opspillet, der er tæt på at koste et mål, især ved "holdesituationen" sætter forsvaret midtbanen under pres ved at aflevere til en spiller, der er tæt markeret.
Hader København!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. mar 2014, 22:50

Høj høj klasse af drengene. Det kan godt være spillet var bedst i første halvleg, og at vi generelt har spillet bedre kampe, men den vanvittige fight i 2. halvleg er noget af det fedeste jeg har set et AaB hold levere i mange år... hold kæft hvor var det stærkt.

Thelander var sublim i dag, især i 2. halvleg.

Frederiksen skaffede syndsforladelse fra mig for alle andre indsatser i den rød/hvide da han gik hårdt ind i en hovedstødsduel med Mellberg som det første, da han kom tilbage efter at have fået forbinding på! Iøvrigt fightede han fantastisk kampen igennem.

Generelt en helt fantastisk attitude og ærgerrighed fra hele holdet i dag, hvis Hamrén sad og så kampen, ville han være meget stolt.

Og til Jeppe: :thumbsup: i spandevis!


- Vi har et fantastisk hold.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Tyskeren » 30. mar 2014, 22:53

MrBangDK skrev:
Pastorius skrev:Det bedste var næsten at - udover målet - så var der ikke en eneste FCK-dødbold der blev farlig. I det hele taget var AaB's forsvar af meget, meget høj klasse i dag. Første kamp i år, hvor vi ikke har savnet Lasse Nielsen.
Har en buddy i Nijmegen... Han siger at Lasse spiller katastrofalt! Så han er slet ikke savnet :)
Nu var jeg inde og se kampen igår, og Lasse var en af de bedste spillere for hjemmeholdet. Det er en bund elendigt hold han spiller på, og jeg har aldrig set så meget pres på et midterforsvar. Ham og Conboy spillede en god kamp, men uheldige situationer afgjorde kampen til sidst.

Flot AaB sejr i aften..

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af doukas » 30. mar 2014, 23:00

FANTASTISK SEJR!

Nogen der har en ide om hvordan Ahlmans gule kort bliver takseret, og hvis han får karantæne, hvem skal så spille VB?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Buzz Killington » 30. mar 2014, 23:13

doukas skrev:FANTASTISK SEJR!

Nogen der har en ide om hvordan Ahlmans gule kort bliver takseret, og hvis han får karantæne, hvem skal så spille VB?
Jeg tvivler paa den var haard nok til de seks point det kraever for karantaene, men hvis, saa maa vi bare krydse for at Dalle er klar paa hoejre, saa PK kan overtage den anden side. Ellers har jeg ingen anelse.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af alithebeast » 30. mar 2014, 23:13

Tyskeren skrev:
MrBangDK skrev:
Pastorius skrev:Det bedste var næsten at - udover målet - så var der ikke en eneste FCK-dødbold der blev farlig. I det hele taget var AaB's forsvar af meget, meget høj klasse i dag. Første kamp i år, hvor vi ikke har savnet Lasse Nielsen.
Har en buddy i Nijmegen... Han siger at Lasse spiller katastrofalt! Så han er slet ikke savnet :)
Nu var jeg inde og se kampen igår, og Lasse var en af de bedste spillere for hjemmeholdet. Det er en bund elendigt hold han spiller på, og jeg har aldrig set så meget pres på et midterforsvar. Ham og Conboy spillede en god kamp, men uheldige situationer afgjorde kampen til sidst.

Flot AaB sejr i aften..
Jeg har bekendte i Holland, der siger det samme som dig.
Hader København!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Kristian » 30. mar 2014, 23:17

Kom noget mere på stadion;-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 30. mar 2014, 23:26

Jeg vil gerne se ham fuckkeren græde, er der nogen der har et link?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 30. mar 2014, 23:54

Sådan! Fantastisk sejr, det var godt nok vildt. Det var en topkamp der var præget af
fight og hårde dueller. 1. halvleg var bortset fra slutningen af halvlegen periodevis rigtig god med flot possession fodbold. Der var rigtig gode kombinationer og vi fik fckerne ud og løbe. Når vi fik spillet os ud af deres første pres var der gode muligheder for, at sætte dem under pres.

Udskiftningen af Kusk i halvlegen var hård ved vores offensiv. I 2. halvleg fik vi slet ik sat spillet og det endte med en forsvarskamp. Det er bestemt ikke vores force, men bortset fra de frygtede dødbolde/indlæg var FCK ret ufarlige. Trods FCK pres i hele
2. halvleg skabte vi alligevel klart de største chancer (Risgård og Due).

Fantastisk at vi vandt selv om vi var hårdt ramt af skader. Truppen er heldigvis bedre end frygtet. Suveræn sejr selv om vi ret beset spillede dårligt.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Gentleman Finn » 30. mar 2014, 23:57

MHJ skrev:
doukas skrev:FANTASTISK SEJR!

Nogen der har en ide om hvordan Ahlmans gule kort bliver takseret, og hvis han får karantæne, hvem skal så spille VB?
Jeg tvivler paa den var haard nok til de seks point det kraever for karantaene, men hvis, saa maa vi bare krydse for at Dalle er klar paa hoejre, saa PK kan overtage den anden side. Ellers har jeg ingen anelse.
Næsten alle benspænd giver 6 point, selvom det egentlig kun er farlige benspænd der giver det. Sådan oplever jeg reglerne.

Risgård kunne knapt gå da fansne skulle takkes, hvilken fantastisk uge han har begået, han gjorde det også fantastisk i dag. Håber han hurtigt får syren ud af benene og på træningsbanen inden fcm venter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 31. mar 2014, 00:01

jonas386 skrev:Netop hjemvendt fra stadion, og hold da op en oplevelse. Fra FCK udlignede til AaB scorede til 2-1 var jeg sikker på FCK ville tage den. Hele følelses registret kom da i brug.
Flot fremmøde, men det er ærgeligt der var så mange bag målet som ikke rigtigt bidrog til stemningen men bare stod der. Stod ved siden af en flok der flere gange stod og snakkede om deres arbejde osv. Det var lidt ærgeligt.
I glimt var stemningen dog rigtig god, men det blev aldrig top klasse.

Flot spil af drengene, og lad os så håbe at Kusk, Jönsson, Dalle og AK er klar til næste uge mod Ikast.

Og lækkert mål af Curth, det var tiltrængt.
Vil give dig ret i at stemningen var ret mat. FCKerne i buret var også overraskende tavse. Ang. stemningen så er det jo den evige debat vedr. nydere/ydere. Tror at det vil hjælpe hvis klacken flyttes ind midt på vesttribunen. Jeg undrer mig også til stadighed over at folk står midt på Spar Nord tribunen og snakker arbejde, håndbold mv. midt under en topkamp. Det virker fuldstændig malplaceret for mig.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 31. mar 2014, 00:10

Sejren betyder også at vi snart runder et bemærkelsesværdigt hjørne. Det er meget snart ét år siden vi sidst tabte på hjemmebane :aabfan:

Sidst vi tabte på Aalborg Fort var d. 4. april 2013 mod FCN (0-1 på et selvmål).

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Gentleman Finn » 31. mar 2014, 00:14

frederikshavneren skrev:
jonas386 skrev:Netop hjemvendt fra stadion, og hold da op en oplevelse. Fra FCK udlignede til AaB scorede til 2-1 var jeg sikker på FCK ville tage den. Hele følelses registret kom da i brug.
Flot fremmøde, men det er ærgeligt der var så mange bag målet som ikke rigtigt bidrog til stemningen men bare stod der. Stod ved siden af en flok der flere gange stod og snakkede om deres arbejde osv. Det var lidt ærgeligt.
I glimt var stemningen dog rigtig god, men det blev aldrig top klasse.

Flot spil af drengene, og lad os så håbe at Kusk, Jönsson, Dalle og AK er klar til næste uge mod Ikast.

Og lækkert mål af Curth, det var tiltrængt.
Vil give dig ret i at stemningen var ret mat. FCKerne i buret var også overraskende tavse. Ang. stemningen så er det jo den evige debat vedr. nydere/ydere. Tror at det vil hjælpe hvis klacken flyttes ind midt på vesttribunen. Jeg undrer mig også til stadighed over at folk står midt på Spar Nord tribunen og snakker arbejde, håndbold mv. midt under en topkamp. Det virker fuldstændig malplaceret for mig.
Sådan er det jo når du får de knapt så hardcore på stadion med tilbud etc. og AaB er med i topkampen. Jeg oplevede dog en fin stemning i dag, stod så også midt i hvor det skete.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 31. mar 2014, 00:28

Det var bare ik i orden, at en klaphat var ved at ramme N. Larsen med et romerlys lige før kick off :@

Romerlys kan være festlige hvis de håndteres korrekt og med stor respekt for de sikkerhedmæssige aspekter, men at kyle et tændt romerlys ind på banen og nær ramme egen målmand, det er dælme uacceptabelt.

Nicodemus
Junior
Junior
Indlæg: 54
Tilmeldt: 26. okt 2006, 00:24

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Nicodemus » 31. mar 2014, 00:54

Først og fremmest tillykke med sejren! AaB var klart bedst foran mål.
frederikshavneren skrev:Det var bare ik i orden, at en klaphat var ved at ramme N. Larsen med et romerlys lige før kick off :@

Romerlys kan være festlige hvis de håndteres korrekt og med stor respekt for de sikkerhedmæssige aspekter, men at kyle et tændt romerlys ind på banen og nær ramme egen målmand, det er dælme uacceptabelt.
Helt enig... Var det fra FCK's ende? vil desværre ikke bliver overrasket hvis det var... Niveauet og alderen er faldet betydeligt, blandt udebanetilskuerne hos FCK.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 31. mar 2014, 01:11

Nicodemus skrev:Først og fremmest tillykke med sejren! AaB var klart bedst foran mål.
frederikshavneren skrev:Det var bare ik i orden, at en klaphat var ved at ramme N. Larsen med et romerlys lige før kick off :@

Romerlys kan være festlige hvis de håndteres korrekt og med stor respekt for de sikkerhedmæssige aspekter, men at kyle et tændt romerlys ind på banen og nær ramme egen målmand, det er dælme uacceptabelt.
Helt enig... Var det fra FCK's ende? vil desværre ikke bliver overrasket hvis det var... Niveauet og alderen er faldet betydeligt, blandt udebanetilskuerne hos FCK.
Nej det var endnu værre. Romerlyset blev kastet fra AaBs ende (Spar Nord tribunen).

Nicodemus
Junior
Junior
Indlæg: 54
Tilmeldt: 26. okt 2006, 00:24

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Nicodemus » 31. mar 2014, 01:17

frederikshavneren skrev:
Nej det var endnu værre. Romerlyset blev kastet fra AaBs ende (Spar Nord tribunen).
Hold da ferie? Det er ellers noget som BIF hidtidig har haft monopol på i dansk fodbold... Kan ikke mindes andre der har været ved at skade egen målmand (eller andres for den sags skyld)

Besvar