FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Forza » 1. apr 2014, 13:23

Maglau skrev:Er det for Mourinho agtigt at forestille at vi spiller safty first og måske sætter relativt løbestærk, kropsstærk og teknisk god spiller som Thomsen derned.
Aarrgghh.... det går måske alligevel ikke da det ødelægger vores offensive spil og overlader midtbanen til FCM.
Det vil være en kæmpe selvmordsmission hvis vi gjorde det IMO.

Vores allerstørste force er vores evner fremad i banen. Hvis vi "dropper" disse for at fokusere på defensiven som vi i forvejen ikke er for stærke i bliver vi kørt over. Er dog heldigvis 100% sikker på KN ikke så meget som ville overveje denne løsning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Maglau » 1. apr 2014, 13:30

Forza skrev:
Maglau skrev:Er det for Mourinho agtigt at forestille at vi spiller safty first og måske sætter relativt løbestærk, kropsstærk og teknisk god spiller som Thomsen derned.
Aarrgghh.... det går måske alligevel ikke da det ødelægger vores offensive spil og overlader midtbanen til FCM.
Det vil være en kæmpe selvmordsmission hvis vi gjorde det IMO.

Vores allerstørste force er vores evner fremad i banen. Hvis vi "dropper" disse for at fokusere på defensiven som vi i forvejen ikke er for stærke i bliver vi kørt over. Er dog heldigvis 100% sikker på KN ikke så meget som ville overveje denne løsning.
Enig - det håber jeg heller ikke.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Forza » 1. apr 2014, 13:54

Hvor jeg dog håber Kusk bliver klar - han er simpelthen så nødvendig for at få vores offensiv til at køre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af BoomZ0R » 1. apr 2014, 14:21

Hvordan ser det ud med billetter? Flere har spurgt mig om jeg har købt, fordi der snart er udsolgt. Men jeg går ikk ud fra at blive et problem hos os?

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af FCM » 1. apr 2014, 14:30

nwoko skrev:
hje1980 skrev:
nwoko skrev:Var sikker på, at det var en aprilsnar, at Ahlmann fik 6 straf point for det lille professionelle frispark han lavede - selv kommentatorerne sagde, at han bestemt ikke kom i karantæne for den forseelse!
Kan sket ikke forstå, at den kan give max (6) points straf og lige præcis nok straffepoint til, at han får karantæne i Herning.

Formanden i disiplinærudvalget er fra Frederiksborg, næstformanden fra Brøndby. Synes denne sag lugter langt væk.

Kan man ikke anke??
Hvis ikke, har vi brug for Dalsgaard som aldrig før og Patrick på venstreback, er ikke mange alternativer, for Due på venstreback er et no go.
ARghhhh.... nu ser du vist spøgelser... Det er vel også dommeren der indberetter hvor mange point han skal have...

Nu skal der heller ikke gå Spanien i det, hvor der ankes i tide og utide...
Problemet er, at alle jo kunne se det ikke var til 6 point. Maks 4 og meget nærmere 3 point.
Var fair, hvis Ahlmann flækkede ham over, men var jo et blidt professionel frispark.
Det er dommeren, der indberetter strafpoint, og der var ingen tvivl om, at det var til 6 point.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Forza » 1. apr 2014, 14:49

FCM skrev:
nwoko skrev:
hje1980 skrev:
nwoko skrev:Var sikker på, at det var en aprilsnar, at Ahlmann fik 6 straf point for det lille professionelle frispark han lavede - selv kommentatorerne sagde, at han bestemt ikke kom i karantæne for den forseelse!
Kan sket ikke forstå, at den kan give max (6) points straf og lige præcis nok straffepoint til, at han får karantæne i Herning.

Formanden i disiplinærudvalget er fra Frederiksborg, næstformanden fra Brøndby. Synes denne sag lugter langt væk.

Kan man ikke anke??
Hvis ikke, har vi brug for Dalsgaard som aldrig før og Patrick på venstreback, er ikke mange alternativer, for Due på venstreback er et no go.
ARghhhh.... nu ser du vist spøgelser... Det er vel også dommeren der indberetter hvor mange point han skal have...

Nu skal der heller ikke gå Spanien i det, hvor der ankes i tide og utide...
Problemet er, at alle jo kunne se det ikke var til 6 point. Maks 4 og meget nærmere 3 point.
Var fair, hvis Ahlmann flækkede ham over, men var jo et blidt professionel frispark.
Det er dommeren, der indberetter strafpoint, og der var ingen tvivl om, at det var til 6 point.
FCM, du plejer jo at have god indsigt og ofte også en rimelig objektiv holdning: Hvordan er holdningen blandt fansene af din klub? er i optimistiske forud for kampen eller er stemningen mindre positiv?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af BoomZ0R » 1. apr 2014, 14:56

Zee skrev:Hvordan ser det ud med billetter? Flere har spurgt mig om jeg har købt, fordi der snart er udsolgt. Men jeg går ikk ud fra at blive et problem hos os?
Jeg kan se at det bliver forslået i tråden med bustur, så det er hermed gjort. Klamt man skal oprette bruger derinde: http://www.billet.fcm.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af FCM » 1. apr 2014, 17:10

Forza skrev: FCM, du plejer jo at have god indsigt og ofte også en rimelig objektiv holdning: Hvordan er holdningen blandt fansene af din klub? er i optimistiske forud for kampen eller er stemningen mindre positiv?
Jeg kan ikke udtale mig for alle FCM-fans og jeg tror ikke, at der er nogen fælles holdning til kampen. Jeg tror de fleste er spændte, da det naturligvis er en meget vigtig kamp. For mig at se, er det vores anden lille 'matchbold'. Hvis vi vinder, ser det godt ud, da der jo efterhånden ikke er så mange kampe tilbage.

Jeg tror også, at der er en vis bekymring over mængden af skader. Vi ved allerede nu, at vi kommer til at mangle 2 af vores vigtigste spillere i resten af sæsonen - og måske endda flere til kampen mod jer. Det er naturligvis bekymrende, og giver dårlige forudsætninger for at hente de nødvendige point både mod jer og andre.

Desuden har det spillemæssige i dette forår ikke været for godt. Der er bestemt plads til forbedring.

På den anden side, er der også - med rette - en vis mængde selvtillid. På trods af mange skader og karantæner til profiler gennem hele sæsonen ligger vi nr 1, og reserverne har bevist, at de kan fylde skoene på dem, de erstatter. Vi har fået nogle nøglespillere tilbage fra skader, som fx Petter Andersson, der kun vil bliver bedre hen over den næste periode, og dermed være med til at løfte holdet.

Selvom mange sagde, at jeres sejr over os fornyligt var fortjent, så tror jeg ikke, at de samme personer havde brokket sig hvis Duncan havde udlignet på sit hovedstød og kampen var endt uafgjort. For mig at se, var det en kamp, der blev afgjort på marginalerne, så derfor ser jeg ingen grund til at frygte en kamp mod jer på hjemmebane. Den skal vi naturligvis kunne vinde, hvis vi vil være mestre.

Så jeg tror spænding er den mest udbredte følelse. Der er ingen, der forventer en storsejr - ej heller et stort nederlag. Vi forventer en tæt kamp, som ender med at falde ud til vores fordel :-)

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af 12mand » 1. apr 2014, 17:16

Zee skrev:
Zee skrev:Hvordan ser det ud med billetter? Flere har spurgt mig om jeg har købt, fordi der snart er udsolgt. Men jeg går ikk ud fra at blive et problem hos os?
Jeg kan se at det bliver forslået i tråden med bustur, så det er hermed gjort. Klamt man skal oprette bruger derinde: http://www.billet.fcm.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
jeg har lige købt til os der skal afsted - just in case.
on topic: jeg frygter sgu for den her kamp ude mod midtjylland. vi har altid haft det svært mod dem på udebane. jeg frygter lidt at vi ikk kan klare det pres der er, da den der vinder på lørdag, står med rigtig gode kort på hånden for at vinder mesterskabet. vinder midtjylland skal der gå meget galt for at de ikke vinder. vinder vi, er vi så godt som sikret medaljer - måske endda af fineste slags.
jeg finder sgu ikk ro i maven, før der er spillet alle 33 kampe.
lynge er gud!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Klaus » 1. apr 2014, 17:34

Jeg nægter at tro på, at der bliver udsolgt på udebaneafsnittet!!! Mesterskabet bliver ikke afgjort på lørdag. En sejr vil være dejlig, men ikke livsnødvendig. 6 point i de 3 kampe mod nummer 1, 2 og 4 vil være mere end godkendt, og de tre af dem er hjemme. Til gengæld kan vi glæde os over det i særklasse letteste slutprogram. Vedrørende kampen, har vi naturligvis en udfordring på vores backs. Dalle og Ahlmann var vel ret beset blandt vores stærkeste kort, og det gør ondt, at de ikke er med. På den anden side, tror jeg bedre vi kan undvære Ahlman mod FCM end vi kan mod Brøndby. I denne sæson har vi hentet 4 point mod Midtjyderne og det vil næsten være for meget at forlange endnu en sejr. På den anden side bliver det formentlig en lige kamp, og med vinden, heldet og alt andet i ryggen, kan vi naturligvis vinde. Ret beset synes jeg FCM har spillet noget dårligere end os, hvis man ser bort fra deres kamp i parken. Rammer FCM deres absolutte topniveau tror jeg vi taber, men spiller de som de gjorde sidst vi mødtes eller da de mødte SønderjyskE har vi en god chance.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af limey » 1. apr 2014, 18:11

Enig med Klaus. Uafgjort er, alt taget i betragtning, et ganske fint resultat.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Sv: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af BoomZ0R » 1. apr 2014, 18:36

limey skrev:Enig med Klaus. Uafgjort er, alt taget i betragtning, et ganske fint resultat.
Men ikk desto mindre, hamrende kedeligt! Lad os nu bare smadre de bønder!!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Sv: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af limey » 1. apr 2014, 19:00

Zee skrev:
limey skrev:Enig med Klaus. Uafgjort er, alt taget i betragtning, et ganske fint resultat.
Men ikk desto mindre, hamrende kedeligt! Lad os nu bare smadre de bønder!!
Jeg er et kedeligt menneske. Nej, alvorligt talt så er Ikast kun i en meget lille formnedgang og er selvfølgelig ekstra besluttet på at få hævn fra kampen i Aalleren. Vi har set shaky ud i flere af de sidste kampe (imod FuCKerne undtaget) og mangler en del vigtige folk plus et par tvivlsomme deriblandt vores største stjerne. Derfor vil en uafgjort være fint - men jeg vil da hellere at vi udraderede dem med 3-4 mål.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Spanky » 1. apr 2014, 19:18

Vi har faktisk ikke tabt i Herning mens Kent har været træner. Sidst vi tabte dernede var da Schwartz blev savet midt over af Albrechtsen - det var før Helenius blev moderne og dengang Kuhn var træner for bønderne. Der var en overgang, hvor præstationer på heden mindede mere om vores nuværende præstationer i Parken, vi havde nærmest givet op på forhånd (fra aug. 06 til nov. 11 taber vi 7 kampe i streg dernede).

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Kristian » 1. apr 2014, 19:28

Vi er ikke bange for det stadion på nogen måde mere. Vi skal derned og spille vores spil og være effektive. De kan ikke holde kusk og Thomsen væk fra at skabe noget. Tror vi går derfra med 3-2 sejr :-) plejer altid at være en del mål på heden.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Lunding
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13. jun 2008, 01:13

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Lunding » 2. apr 2014, 10:40

Ikke jeg finder det overvejende realistisk, men kunne man ikke forestille sig en løsning, hvor vi hiver Augo ned i midterforsvaret (han har før spillet der med succes) og dermed sender Kenneth Emil ud på højre backen? Vel vidende, at det offensive spil måske ikke bliver af samme kaliber som de andre alternativer.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af frederikshavneren » 2. apr 2014, 11:48

Lunding skrev:Ikke jeg finder det overvejende realistisk, men kunne man ikke forestille sig en løsning, hvor vi hiver Augo ned i midterforsvaret (han har før spillet der med succes) og dermed sender Kenneth Emil ud på højre backen? Vel vidende, at det offensive spil måske ikke bliver af samme kaliber som de andre alternativer.
Det kommer ik til at ske. Patrick er en fin højre back, men han er rigtig dårlig som venstre back. Vi skal meget gerne stille med en venstre fodet på venstre back, derfor håber jeg at Blåbjerg el. Due får chancen på lørdag. Augu er en absolut nødløsning i midterforsvaret, han egner sig ikke som midterforsvarer. Jeg husker tydeligt hvordan han kiksede totalt i midterforsvaret i hjemmekampen mod Man Utd.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Kristian » 2. apr 2014, 11:50

Enig men det argument mod Augu kunne godt have været et andet :-)

Selv Bayerns forsvar i går var dårlige mod Man Utd

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Forza » 2. apr 2014, 12:18

frederikshavneren skrev:
Lunding skrev:Ikke jeg finder det overvejende realistisk, men kunne man ikke forestille sig en løsning, hvor vi hiver Augo ned i midterforsvaret (han har før spillet der med succes) og dermed sender Kenneth Emil ud på højre backen? Vel vidende, at det offensive spil måske ikke bliver af samme kaliber som de andre alternativer.
Det kommer ik til at ske. Patrick er en fin højre back, men han er rigtig dårlig som venstre back. Vi skal meget gerne stille med en venstre fodet på venstre back, derfor håber jeg at Blåbjerg el. Due får chancen på lørdag. Augu er en absolut nødløsning i midterforsvaret, han egner sig ikke som midterforsvarer. Jeg husker tydeligt hvordan han kiksede totalt i midterforsvaret i hjemmekampen mod Man Utd.
Helt enig. Augu er hamrende langsom og har vel aldrig lavet en glidende tackling i sin karriere. Så vil jeg hellere ha' Kent trækker i trøjen og stiller sig derind ;)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Narildsen » 2. apr 2014, 13:28

Hvis der er nogen der ikke har tv på lørdag, og vælger at streame, har jeg en løsning.
Tror dog kun det virker på ipad/iphone.

PB for link.

Besvar