FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Hinrup85 » 5. apr 2014, 22:37

Klaus skrev:
Trickster skrev:
Funky skrev:
Eksil skrev:var fanget i noget svigerfamilie - har nogen et link til højdepunkter?
Jeg vil gerne toppe dit ønske med drømmen om hele kampen + efterfølgende interviews til behagelig download :D
Fremragende. Smid gerne link til mig :-)
Det link vil jeg også gerne ha' :innocent:
Samme her - send gerne link

Brugeravatar
derby13
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 7. jul 2005, 11:31
Geografisk sted: nordjylland

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af derby13 » 5. apr 2014, 22:37

også mig TAK :danmarkfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Funky » 5. apr 2014, 22:38

Jeg er tydeligvis blevet misforstået; d'herrer, jeg kan ikke levere et sådant link - jeg ønsker det selv :cheers:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af 12mand » 5. apr 2014, 22:47

fed, fed, FED away! pisse godt spil på banen, og god stemning på tribunen.
gi spalvis en 25-30 år i forlængelse,og forlæng med kent til han ikk gider mere.
nogen der har kampen til at ligge, eller ved om den bliver vist igen på et tidspunkt?? kan ikk se den bliver vist i morgen hvert fald.
lynge er gud!

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 536
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Trickster » 5. apr 2014, 22:48

Funky skrev:Jeg er tydeligvis blevet misforstået; d'herrer, jeg kan ikke levere et sådant link - jeg ønsker det selv :cheers:
Ja naturligvis, det var mig der misforstod. Det kan ske efter en rigtig lang dag i Herning med for mange procenter i blodet.

Vi må holde øje med, om kampen bliver genudsendt på TV3Sport 1. Så vil jeg prøve at optage den på min computer, hvis jeg ellers kan finde ud af det.
Hair is not a right: it´s a privilege!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af A_Strandfelt » 5. apr 2014, 22:51

jonas386 skrev:Jeg forventer vi sparer et par spillere mod Horsens. Spillere som Thomsen, Kusk, Jönsson og Risgaard bør få lov til at sidde over så de er klar mod BIF søndag. Det er ganske rigtigt 4 vigtige spillere at tage ud, men vi er foran med 2 mål, er på hjemmebane og Horsens kæmper også for oprykning, og går derfor næppe 100% efter at score de 3 mål i Aalborg som det kræver.

En formation ala nedenstående, ser jeg gerne. Jeg mener ikke der er nogen grund til at bruge Kusk, Jönsson og Thomsen når det er noget vigtigere de præsterer på højeste niveau søndag.



EDIT: Og hvor er det iøvrigt pisse imponerende at vi har taget 9 ud af 9 point mod de nærmeste konkurrenter over de sidste par runder. Det er den slags der giver mesterskaber.
Kasper Pedersen ind for Thelander. Inden grund til at lege med skæbnen med hans næse.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af FlæskeFrank » 5. apr 2014, 22:56

Er det rigtigt, at Kent har lovet at smile, hvis vi vinder the double ???!!!
- FlæskeFrank

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af andreasaab89 » 5. apr 2014, 23:24

Jeg kan ikke sige det her nok.
Hvem er Prica, hvem er helenius ?
Vi har aldrig haft en
19 årig som Spalvis . Han er født goalgetter. Interview efter
Kampen er han sur fordi han ikke laver 3 mål .
Forlæng !!!!!!!!!
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Kristian » 5. apr 2014, 23:30

Svært at sammenligne med helenius men Spalvis har et kæmpe potentiale

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Sv: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Kempes » 5. apr 2014, 23:40

jonas386 skrev:Jeg forventer vi sparer et par spillere mod Horsens. Spillere som Thomsen, Kusk, Jönsson og Risgaard bør få lov til at sidde over så de er klar mod BIF søndag. Det er ganske rigtigt 4 vigtige spillere at tage ud, men vi er foran med 2 mål, er på hjemmebane og Horsens kæmper også for oprykning, og går derfor næppe 100% efter at score de 3 mål i Aalborg som det kræver.

En formation ala nedenstående, ser jeg gerne. Jeg mener ikke der er nogen grund til at bruge Kusk, Jönsson og Thomsen når det er noget vigtigere de præsterer på højeste niveau søndag.


Ovenpå så fantastisk en sejr, som den i aften, hvor samtlige spillere viser hvor gode de er, er det næsten blasfemi at sende nogle på bænken i næste kamp.
Men vi kan tåle et lille nederlag mod Horsens, og nogle af de faste i start-11eren kan have godt af en kamppause. Desuden vil Horsens helt sikkert stille med reserver, da de næste weekend skal spille mod oprykningsrivalen Silkeborg.

Derfor håber jeg på følgende opstilling på onsdag.

Nicolai
P.k. KEP. Kasper P. Ahlmann
Wichman würtz Augu Due
Curth Ak

Er ret tryg ved at det hold kan sende os i pokalfinalen :-)


Sendt fra min C6603 med Tapatalk

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Klaus » 5. apr 2014, 23:43

Lad mig melde mig i koret, der ønsker øjeblikkelig forlængelse med Spalvis. Den knægt er ikke alene sympatisk og dygtig. Han vil endda også gerne blive i vores klub. Forlæng omgående, han kan blive guld værd...

Skipperen
Drenge
Drenge
Indlæg: 35
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:51
Geografisk sted: Amager

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Skipperen » 6. apr 2014, 00:44

Kent og Kuhn er fantastiske. De har kreeret den mentalitet som Kusk/Thomsen/Patrick/Risgaard/Joensson og resten af holdet giver udtryk for. Truppen straaler af harmoni og tro paa sig selv, selv I kampen som vi taber (soenderjyske).

Om vi ender paa toppen who knows. Vi kan kun vaere stolte af os selv.

Eneste minus naar man laeser de 24 sider herinde paa kamptraaden, er de profiler der er saa utaknemmelige over 10 minutters "neutralittet"
Alt for mange er negative ved den mindste modgang. Proev nu og hav lidt tillid til vores hold I stedet for at agere som piger.

skippies

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Martin Bak » 6. apr 2014, 00:53

Skipperen skrev:Kent og Kuhn er fantastiske. De har kreeret den mentalitet som Kusk/Thomsen/Patrick/Risgaard/Joensson og resten af holdet giver udtryk for. Truppen straaler af harmoni og tro paa sig selv, selv I kampen som vi taber (soenderjyske).

Om vi ender paa toppen who knows. Vi kan kun vaere stolte af os selv.

Eneste minus naar man laeser de 24 sider herinde paa kamptraaden, er de profiler der er saa utaknemmelige over 10 minutters "neutralittet"
Alt for mange er negative ved den mindste modgang. Proev nu og hav lidt tillid til vores hold I stedet for at agere som piger.

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

skippies
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Brent » 6. apr 2014, 01:03

andreasaab89 skrev:Jeg kan ikke sige det her nok.
Hvem er Prica, hvem er helenius ?
Vi har aldrig haft en
19 årig som Spalvis . Han er født goalgetter. Interview efter
Kampen er han sur fordi han ikke laver 3 mål .
Forlæng !!!!!!!!!
Hvor lang tid har vi kontrakt på knægten?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Kreddy
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 17. maj 2013, 00:06

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Kreddy » 6. apr 2014, 01:43

Vistnok et års tid endnu.

Tak for den gode live-opdatering - det var dejligt at kunne følge med, selvom jeg ikke kunne se kampen! :thumbsup: <-- hvorfor virker :jeppecurth: i øvrigt ikke som smiley-kode til denne endnu?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. apr 2014, 03:13

Fantastisk kamp, helt eventyrlig halv time i 1. halvleg som var det med afstand bedste jeg nogensinde har set de røde spille... hold nu kæft. Og så elsker jeg bare at vi kommer ud og forsøger at skabe kampen ved at være ultraoffensive og lykkes med det, på en af landets sværeste udebaner. Det er helt vildt så højt vi ligger i den periode hvor vi smadrer dem i bund, og vel ret beset bør score 2-3 mål mere, og vi gør det altså uden at de får held med at være alvorligt farlige på kontra, meget imponerende.

Würtz er fabelagtig kampen igennem, Jönsson af en anden verden i 1. halvleg, og Due leverer i dén grad varen... det er faktisk lige før jeg råber FORLÆNG med duen!

Intet er afgjort, men nu begynder vi altså at have et program jeg ikke ville bytte med nogen af konkurrenterne, og jeg har en klar fornemmelse af at vi kun bliver bedre og bedre. Selvfølgelig er der endnu en stor styrkeprøve i næste weekend, og det er da pisse ærgeligt vi skal spille den kamp uden Würtz, men det tror jeg nu nok kan løses. Efter min mening kunne det godt blive med Thomsen centralt og Due på hans plads, men vi kunne jo også være så heldige at Dalsgaard blev klar. Det kunne også sagtens være kampen hvor Augo rammer topniveau tror jeg, så det er bestemt også en god mulighed.

Og Spalvis - der skal bare forlænges lige med det vuns Gaarde, og det må meget gerne blive 4-5 år. Den knægt er et vaskeægte guldkorn, og når man ser ham kan man ikke lade være med at smile, mens man tænker på hvad FCK lige har givet for Cornelius...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af doukas » 6. apr 2014, 07:20

Spalvis er simpelthen så sympatisk og nede på jorden at høre på. Er sgu stolt af at han repræsenterer AaB
Nordjyske skrev:HERNING: Seks mål er det blevet til de seneste 14 dage for AaB’s litauiske angriber Lukas Spalvis, der lørdag aften tog rollen som matchvinder, da han fem minutter før tid kanonerede et indlæg fra Anders Due op i nettaget via græsset i FC Midtjyllands felt.

En angriber, der egentlig kun har fået chancen, fordi Anders. K. Jacobsen udgik af den sidste testkamp på træningslejren i Portugal, men han har så sandelig grebet den chance, han har fået.

- Jeg synes altså ikke kun, det er mig, der slår til. Hele holdet leverer varen i øjeblikket. Hvis man ser på målet til 3-2 eksempelvis, så tager Jeppe Curth et rigtig godt løb ind i feltet, der gør, at der bliver plads. Vi kreerer mange chancer, og jeg er bare den heldige, der står inde i feltet, og jeg kan afslutte, siger han.

- Jeg går efter at score i hver eneste kamp, og jeg kæmper hårdt. Jeg havde en rigtig god opstart, og det havde jeg brug for for at at komme op på det rigtige fysiske niveau. Der lavede jeg nogle mål, og det er sjovt lige nu, siger han.

- Jeg havde en stor chance mere og skulle have nok lavet tre mål, men jeg fik en dårlig førsteberøring på den, og jeg kan altså ikke score på alle chancer, griner den store litauer.

AaB er nu på førstepladsen i Superligaen med otte kampe tilbage og et forspring på hele 10 point ned til FC København på tredjepladsen.

- Det er jo fantastisk. Vi går efter at vinde alle kampe ligegyldigt, hvor vi spiller. Men der er altså stadig otte kampe tilbage, så der kan ske rigtig meget endnu. Det er sjovt lige nu, men lads os se, hvor det ender, siger han.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af rAaBe » 6. apr 2014, 07:34

Hoejdepunkter: http://www.superliga.dk/no_cache/forsid ... tabId%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Uvirkelig god kamp og spil!!!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af frederikshavneren » 6. apr 2014, 07:43

Fantastisk sejr i en vild kamp! Det er for vildt at vi er på 1. pladsen efter
25. spillerunde. Det var der næppe nogen der havde forudset før sæsonstart (jeg havde ihvertfald ikke).

Dejlig sejr i Herning, men vores offensive tilgang var også en fornøjelse at se. Vi har ikke holdet der kan grave sig ned, der skal istedet angribes for vildt for at kompensere for vores defensive udfordringer. Det skaber nogle fantastiske kampe. Vi holder stadigvæk snittet på 5 mål i gennemsnit i vores udebanekampe i 2014!

Hele holdet, trænerteamet og alle de medrejsende supportere fortjener stor ros.

:aabfan:

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Erasmus Montanus » 6. apr 2014, 09:26

Skal vi ikke snart til at diskutere reelle mål igen? ;)
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Besvar