FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af MrBangDK » 15. apr 2014, 12:12

Winnie/BR skrev:Jeg tillader mig liga at blande mig. Jeg var med i den pågældende bus - var rent faktisk konstitueret rejseleder, så derfor burde jeg have belæg for at kunne udtale mig.

Lad os starte med hændelsesforløbet.

Det er helt korrekt at flere brugte vores stop til at lade vandet - mig selv inklusiv. LIDL har en stor glasfacade ud til parkeringspladsen, og for ikke at genere eller krænke nogle fintfølendes personers blufærdighed (urinering er jo unaturligt og væmmeligt), så trådte SAMTLIGE over til siden af bygningen og gjorde sit - enten op ad en mur eller i en busk. Jeg har svært ved at se problemet heri, men jeg er jo også udenfor pædagogisk rækkevidde.

Hvad der skete inde i butikken skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, da jeg befandt mig på P-pladsen under hele stoppet. Men jeg vil også lige bede folk om at overveje proportionerne. En juicekarton på gulvet? Herregud - hvordan adskiller det sig fra en helt almindelig dag i et supermarked? Tænk hvis et glas rødbeder var røget på gulvet... Havde det så været territorieafmærkning eller graffiti? Brødet så jeg intet til - udover den croissant jeg fik af en af mine medfans efterfølgende. Og den var købt og betalt inden nogen anklager mig for hæleri. Men brød over hele butikken burde jeg kunne se udefra, og jeg så hverken spor af mel eller gær fra min position. Men derimod så jeg at en af vores deltagere tabte en af sine bananer lige efter kassen og den blev der trådt på. I bagklogskabens lys kan jeg dog godt se at det svineri - bananmos af blodbads-lignende proportioner - burde have givet mindst 30 dages hæfte. Når min kæreste (der har bi-jobbet i et supermarked i over 10 år) er på arbejde er en del af hendes arbejdsopgaver at rydde op efter kunder spild/uheld. Men i stedet burde de have en patrulje holdende udenfor i hele åbningstiden, for at få udryddet denne mangel på pli. Føj for satan!

Hvorfor er det at nogle mennesker bare sluger alt råt? Der var hverken skyggen af kaos eller ballade ved LIDL. Der blev handlet (faktisk var der alt for lidt personale og vi blev forsinket - hvor klager jeg?), vi gik i bussen, fortsatte festen og vendte næsen hjemad.

Proportioner og kildekritik, folkens...
I og med der blev en historie ud af det, så er hændelsesforløbet nok ikke så rosenrødt som du gør det til... Hvorfor er det at nogen mennesker bare ikke har rum for en lille smule selvkritik? Bare en lille bitte bitte smule??

Ses i Viborg!

/Bang
Ska' vi hak'?

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Frygah » 15. apr 2014, 14:57

Arh, nu er du fandme for hellig, Bang.

Skriv mig bare på listen over folk der har været så forfærdelig at pisse i en busk på en rasteplads eller lignende. Jeg indrømmer det!

EDIT: Hvis man ikke allerede nu ved hvordan fodboldbølle-historier, uanset om de så passer eller ej, er kræs for særligt lokal- og regionalsprøjter, så har man sovet i de seneste mange år.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 8. jul 2005, 20:19
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Winnie/BR » 15. apr 2014, 15:07

MrBangDK skrev:
Winnie/BR skrev:Jeg tillader mig liga at blande mig. Jeg var med i den pågældende bus - var rent faktisk konstitueret rejseleder, så derfor burde jeg have belæg for at kunne udtale mig.

Lad os starte med hændelsesforløbet.

Det er helt korrekt at flere brugte vores stop til at lade vandet - mig selv inklusiv. LIDL har en stor glasfacade ud til parkeringspladsen, og for ikke at genere eller krænke nogle fintfølendes personers blufærdighed (urinering er jo unaturligt og væmmeligt), så trådte SAMTLIGE over til siden af bygningen og gjorde sit - enten op ad en mur eller i en busk. Jeg har svært ved at se problemet heri, men jeg er jo også udenfor pædagogisk rækkevidde.

Hvad der skete inde i butikken skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, da jeg befandt mig på P-pladsen under hele stoppet. Men jeg vil også lige bede folk om at overveje proportionerne. En juicekarton på gulvet? Herregud - hvordan adskiller det sig fra en helt almindelig dag i et supermarked? Tænk hvis et glas rødbeder var røget på gulvet... Havde det så været territorieafmærkning eller graffiti? Brødet så jeg intet til - udover den croissant jeg fik af en af mine medfans efterfølgende. Og den var købt og betalt inden nogen anklager mig for hæleri. Men brød over hele butikken burde jeg kunne se udefra, og jeg så hverken spor af mel eller gær fra min position. Men derimod så jeg at en af vores deltagere tabte en af sine bananer lige efter kassen og den blev der trådt på. I bagklogskabens lys kan jeg dog godt se at det svineri - bananmos af blodbads-lignende proportioner - burde have givet mindst 30 dages hæfte. Når min kæreste (der har bi-jobbet i et supermarked i over 10 år) er på arbejde er en del af hendes arbejdsopgaver at rydde op efter kunder spild/uheld. Men i stedet burde de have en patrulje holdende udenfor i hele åbningstiden, for at få udryddet denne mangel på pli. Føj for satan!

Hvorfor er det at nogle mennesker bare sluger alt råt? Der var hverken skyggen af kaos eller ballade ved LIDL. Der blev handlet (faktisk var der alt for lidt personale og vi blev forsinket - hvor klager jeg?), vi gik i bussen, fortsatte festen og vendte næsen hjemad.

Proportioner og kildekritik, folkens...
I og med der blev en historie ud af det, så er hændelsesforløbet nok ikke så rosenrødt som du gør det til... Hvorfor er det at nogen mennesker bare ikke har rum for en lille smule selvkritik? Bare en lille bitte bitte smule??

Ses i Viborg!

/Bang
Rum for selvkritik? Jeg kan garantere dig for at der er fuld fokus på selvkritik. Alle ture og hændelser bliver evalueret efterfølgende. Der bliver ofte evalueret i samarbejde med politi, værtshusejere og nu SLO'en. Denne episode har dog ikke været evalueret, da der som sådan ikke var nogen episode. Mener absolut ikke jeg forsøger at gøre noget som helst rosenrødt. Nuvel, anvendelsen af ironi i mit tidligere indlæg var måske lettere overdrevet, men dette var for at understrege min pointe. At Inge fra Ikast måske ikke er vant til at se en større gruppe feststemte unge mænd på sin tur til LIDL - endda nogle der tisser i en busk - gør det da ingenlunde til en "historie". Men den logik er ALT, der ser dagens lys i denne net-pressetid en historie, og der vil jeg påstå at det ikke er tilfældet. Dette er ofte tilfældet når det handler om de "farlige" fodboldfans. Hvis du er interesseret i det kan jeg nævne flere eksempler, hvor såkaldte "historier" ingen grobund havde og sidenhen resulterede i dementi - endda i den trykte presse. Kritik er fint - en del af mit daglige arbejde er at give og modtage kritik. Men den skal være berettiget. Og i den kontekst kan man jo undre sig over at denne artikel bygger på én isoleret (og tydeligt farvet) kilde. Hvor er perspektivet? Hvor er politiets skildring? Nu er dette blot en antagelse, men jeg vil vove at påstå at den ikke er der fordi intet er indberettet og anført i døgnrapporten. Og det af den simple årsag at der ikke var noget at indberette. For politi var der rigeligt af hele dagen.

Men ja, vi ses i Viborg...

/Winnie
Vangens Fineste...

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af MrBangDK » 15. apr 2014, 15:10

Frygah skrev:Arh, nu er du fandme for hellig, Bang.

Skriv mig bare på listen over folk der har været så forfærdelig at pisse i en busk på en rasteplads eller lignende. Jeg indrømmer det!

EDIT: Hvis man ikke allerede nu ved hvordan fodboldbølle-historier, uanset om de så passer eller ej, er kræs for særligt lokal- og regionalsprøjter, så har man sovet i de seneste mange år.
Det er ikke noget med at være hellig. Jeg har heller ingen problem med at nogen lader vandet. Jeg har sgu selv fået en bøde for selvsamme gerning af en jysk betjent i København :D

Jeg kan godt se, at det er en lokalsprøjte, og det der står deri måske er en gammel kælling der puster tingene op. Hvor om alting er, så kommer der en masse snak ud af det, og er netop med til at skabe fordomme mod fodboldfans! Jeg var der ikke, så kan ikke sige, hvad der skete. Men det skulle da være mærkeligt, om juicekartonen var eksploderet af sig selv, og brødet der lå i skabet var fløjet ud af sig selv..

Det der irriterer mig allermest er, at når sådanne historier kommer op, så er der ALDRIG nogen der har gjort noget... Og siger man noget om det, som jeg gør i denne tråd, så er man naiv, dum, har ikke forstand på noget, etc. Jeg vil til enhver tid have lov til at tale imod dum opførsel !

P.s. Edit: Winnie - jeg er helt med, og kan godt se, at du har en pointe.. Men ironien var bare for tyk til ikke at kommentere :)
Ska' vi hak'?

Besvar