Udsolgt mod Brøndby ?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af alithebeast » 8. apr 2014, 13:47

sulakvelidze skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Sauer skrev:Førstepladsen har fået BT til at lovprise Kent Nielsens dygtige arbejde.

Desuden bemærker 'nyhedschefen', at AaB i lørdags spillede "hysterisk godt og straffede alle børnefejl i FCM’s defensive organisation", men ender alligevel ved den konklusion, at han er "bange for, at dansk fodbold – selv om det var en fest at se FCM-AaB i lørdags – går et sjældent sløjt europæisk efterår i møde. Det generelle topniveau er mere leverpostej end kaviar".
Endnu en mærkelig konklusion fra de københavnske medier. Jeg synes faktisk at både AaB og Ikast har fortjent en del mere respekt for denne sæson end medierne giver dem. Prøver alt hvad jeg kan på at ignorere dem og overbevise mig selv om at det er ligegyldigt. Men det er sateme svært.
Det er jo det sædvanlige arrogante pis fra den lejr. Når man som AaB-tilhænger (eller tilhænger af et jysk hold i det hele taget) brokker sig over, at medierne fokuserer for meget på dem fra København og giver for lidt anerkendelse til jyderne, får man at vide, at AaB da bare må arbejde stenhårdt på at blive lige så gode. Så skal anerkendelsen nok komme. Og når AaB så er lige så gode eller bedre, lyder analysen, at de er det på et tyndt grundlag, og derfor er det bare ikke så godt.

Hvad er det i øvrigt for noget legendarisk ævl, at et mesterskab er billigt til salg, når FCK ikke er på toppen? Så gælder det vel også den modsatte vej, at Brøndbys og FCK's mesterskaber har været billige, når de store provinsklubber har underpræsteret? Nej, selvfølgelig gør det ikke det i de københavnske mediers ekstremt arrogante agenda. Og det er her hovedproblemet er: Den landsdækkende danske sportspresse hører hjemme i København, og derfor bliver alle analyser, vinkler og dækning i det hele taget besluttet ud fra, at hvad der er godt for København, er godt for Danmark. Og så må andre klubbers tilhængere bare klappe i og æde københavnerpressens lort.
Man kunne ønske sig, at Nordjyske råbte op og fik fortalt vidt og bredt, at AaB faktisk er værd at følge. Men det sker nok ikke.
Hader København!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af Klaus » 8. apr 2014, 13:55

Så er det vist med at få købt sine billetter til Spar Nord. Udebaneafsnittet er udsolgt, selvom de uringules supportclub stadigvæk ligger inde med nogle billetter. Jeg håber AaB har styr på, hvem de sidste billetter sælges til....

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2190
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af Sauer » 8. apr 2014, 15:12

alithebeast skrev:
sulakvelidze skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Sauer skrev:Førstepladsen har fået BT til at lovprise Kent Nielsens dygtige arbejde.

Desuden bemærker 'nyhedschefen', at AaB i lørdags spillede "hysterisk godt og straffede alle børnefejl i FCM’s defensive organisation", men ender alligevel ved den konklusion, at han er "bange for, at dansk fodbold – selv om det var en fest at se FCM-AaB i lørdags – går et sjældent sløjt europæisk efterår i møde. Det generelle topniveau er mere leverpostej end kaviar".
Endnu en mærkelig konklusion fra de københavnske medier. Jeg synes faktisk at både AaB og Ikast har fortjent en del mere respekt for denne sæson end medierne giver dem. Prøver alt hvad jeg kan på at ignorere dem og overbevise mig selv om at det er ligegyldigt. Men det er sateme svært.
Det er jo det sædvanlige arrogante pis fra den lejr. Når man som AaB-tilhænger (eller tilhænger af et jysk hold i det hele taget) brokker sig over, at medierne fokuserer for meget på dem fra København og giver for lidt anerkendelse til jyderne, får man at vide, at AaB da bare må arbejde stenhårdt på at blive lige så gode. Så skal anerkendelsen nok komme. Og når AaB så er lige så gode eller bedre, lyder analysen, at de er det på et tyndt grundlag, og derfor er det bare ikke så godt.

Hvad er det i øvrigt for noget legendarisk ævl, at et mesterskab er billigt til salg, når FCK ikke er på toppen? Så gælder det vel også den modsatte vej, at Brøndbys og FCK's mesterskaber har været billige, når de store provinsklubber har underpræsteret? Nej, selvfølgelig gør det ikke det i de københavnske mediers ekstremt arrogante agenda. Og det er her hovedproblemet er: Den landsdækkende danske sportspresse hører hjemme i København, og derfor bliver alle analyser, vinkler og dækning i det hele taget besluttet ud fra, at hvad der er godt for København, er godt for Danmark. Og så må andre klubbers tilhængere bare klappe i og æde københavnerpressens lort.
Man kunne ønske sig, at Nordjyske råbte op og fik fortalt vidt og bredt, at AaB faktisk er værd at følge. Men det sker nok ikke.
Man kunne ønske sig, at sportsmedierne efterhånden vedkendte sig den længerevarende persuasive effekt, de har. Ikke sådan at Nordjyske påbegyndte en charmeoffensiv på AaBs vegne, men sådan at de landsdækkende medier anerkendte, at de igennem deres mangeårige mere eller mindre ensidige fokus er med til at skabe en synergieffekt for en klub som eksempelvis Brøndby. Noget som har hjulpet klubben til en økonomisk position, som gør at de fleste mediefolk føler et behov for at dække, hvordan det kan være at det ikke er Brøndby eller deres fætter fra Frederiksberg som hjemtager guldet.

Så når det er en fest at se AaB og FCM spille, og det dog samtidig er en skam, hvis en af de to klubber snupper sejrsskamlen, så må det vel betyde én af to ting; mediefolkene er Brøndby- og FCK-fans - eller så er det nemmest for de hovedstadsbaserede medier at dække klubber i nærheden af København. Noget der tenderer dovenskab eller i hvert fald uopfindsomhed med midler og ressourcer. Uanset hvilken af dem det er, kunne det være meget rart (og ganske utopisk) at få det italesat af medierne selv - i stedet for at strande ved en 'nyhedschefs' ringe begrundede og næsten selvmodsigende påstand om, at topniveauet ikke er højt nok.

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af AabMaster » 9. apr 2014, 00:29

1083 pladser tilbage. Nu går det hurtigt :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af AaB - Ølstykke » 9. apr 2014, 04:42

Ved godt det er at springe lidt i det, men kan det passe, at der allerede er udsolgt på Weber tribunen til den sidste kamp mod AGF?

Det er godt nok tidligt :danmarkfan:

henrik
Junior
Junior
Indlæg: 73
Tilmeldt: 21. apr 2007, 11:58

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af henrik » 9. apr 2014, 11:22

En lille graf over tilskuertallet hjemme gennem sæsonen http://www.superstats.dk/stadion?aar=2013/2014&id=12 (nederst)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af frederikshavneren » 9. apr 2014, 13:58

Der er i skrivende stund 747 billetter tilbage til kampen mod Brøndby på søndag. De resterende billetter er ståpladser på vesttribunen.
Måske der alligevel i de kommende dage kommer lidt flere billetter til salg, det er før set at der pludselig frigives ekstra pladser på nord- og sydtribunerne.

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af oswald » 9. apr 2014, 21:01

frederikshavneren skrev:Der er i skrivende stund 747 billetter tilbage til kampen mod Brøndby på søndag. De resterende billetter er ståpladser på vesttribunen.
Måske der alligevel i de kommende dage kommer lidt flere billetter til salg, det er før set at der pludselig frigives ekstra pladser på nord- og sydtribunerne.
Så er det ved at være sidste chance for at købe billet til kampen. Der er nu 356 ståpladser tilbage.

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af AabMaster » 9. apr 2014, 23:14

En ting er sikkert, vi kommer til at stå tæt. Nu 204 pladser på Spar Nord. :aabfan:
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af Klaus » 10. apr 2014, 00:19

AabMaster skrev:En ting er sikkert, vi kommer til at stå tæt. Nu 204 pladser på Spar Nord. :aabfan:
4000 på Spar Nord er MEGET tæt... Men til gengæld også garanti for fantastisk stemning. Når jeg ser på buret til udefans, forstår jeg egentlig ikke, at der ikke er plads til mere end 1000. Sådan skønsmæssigt fylder det en tredjedel af tribunen (mindst), så der burde være plads til 3-400 mere....

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3261
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af Brodernumsi » 10. apr 2014, 08:23

Klaus skrev:
AabMaster skrev:En ting er sikkert, vi kommer til at stå tæt. Nu 204 pladser på Spar Nord. :aabfan:
4000 på Spar Nord er MEGET tæt... Men til gengæld også garanti for fantastisk stemning. Når jeg ser på buret til udefans, forstår jeg egentlig ikke, at der ikke er plads til mere end 1000. Sådan skønsmæssigt fylder det en tredjedel af tribunen (mindst), så der burde være plads til 3-400 mere....

Bliver buret ikke normalt udvidet år BØF og FCK kommer forbi?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. apr 2014, 08:27

Brodernumsi skrev:
Klaus skrev:
AabMaster skrev:En ting er sikkert, vi kommer til at stå tæt. Nu 204 pladser på Spar Nord. :aabfan:
4000 på Spar Nord er MEGET tæt... Men til gengæld også garanti for fantastisk stemning. Når jeg ser på buret til udefans, forstår jeg egentlig ikke, at der ikke er plads til mere end 1000. Sådan skønsmæssigt fylder det en tredjedel af tribunen (mindst), så der burde være plads til 3-400 mere....

Bliver buret ikke normalt udvidet år BØF og FCK kommer forbi?
Brodernumsi skrev:
Klaus skrev:
AabMaster skrev:En ting er sikkert, vi kommer til at stå tæt. Nu 204 pladser på Spar Nord. :aabfan:
4000 på Spar Nord er MEGET tæt... Men til gengæld også garanti for fantastisk stemning. Når jeg ser på buret til udefans, forstår jeg egentlig ikke, at der ikke er plads til mere end 1000. Sådan skønsmæssigt fylder det en tredjedel af tribunen (mindst), så der burde være plads til 3-400 mere....

Bliver buret ikke normalt udvidet år BØF og FCK kommer forbi?
Det håber jeg godt nok ikke de gør dennegang. Det vil være ynkeligt at gøre plads til flere aber på bekostning af vore egne.
Janteloven eksisterer IKKE!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af A_Strandfelt » 10. apr 2014, 09:16

Brodernumsi skrev:
Klaus skrev:
AabMaster skrev:En ting er sikkert, vi kommer til at stå tæt. Nu 204 pladser på Spar Nord. :aabfan:
4000 på Spar Nord er MEGET tæt... Men til gengæld også garanti for fantastisk stemning. Når jeg ser på buret til udefans, forstår jeg egentlig ikke, at der ikke er plads til mere end 1000. Sådan skønsmæssigt fylder det en tredjedel af tribunen (mindst), så der burde være plads til 3-400 mere....

Bliver buret ikke normalt udvidet år BØF og FCK kommer forbi?
Det er sket før, ja, men jeg tror ikke, at vi gør det nu, når billetterne kan sælges til hjemmepublikum. Det var noget andet, hvis alternativet var tomme pladser.

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div
Indlæg: 209
Tilmeldt: 25. nov 2009, 23:10

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af OlleBruun » 10. apr 2014, 10:04

Så er de røde lygter blevet tændt og alle billetter er nu væk! :aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Udsolgt mod Brøndby ?

Indlæg af frederikshavneren » 10. apr 2014, 10:06

OlleBruun skrev:Så er de røde lygter blevet tændt og alle billetter er nu væk! :aabfan:
Fantastisk!

:aabfan:

Besvar