AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Flower » 13. apr 2014, 01:54

Zee skrev:Jeg synes faktisk at vi i rigtig mange kampe scorer meget tidligt i kampen. Sjovt vi har forskelligt syn på det.
Statistikken taler også for dit syn. De snakkede om det under FCM - AaB. AaB scorer mange mål i starten af kampen.
Er for træt til at finde tallene :cheers:
- Winning doesn't really matter as long as you win.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Sv: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af BoomZ0R » 13. apr 2014, 01:55

Flower skrev:
Zee skrev:Jeg synes faktisk at vi i rigtig mange kampe scorer meget tidligt i kampen. Sjovt vi har forskelligt syn på det.
Statistikken taler også for dit syn. De snakkede om det under FCM - AaB. AaB scorer mange mål i starten af kampen.
Er for træt til at finde tallene :cheers:
Takker :-) jeg tager dit og mit ord for at det er sandt ;-)

Fantomas
Junior
Junior
Indlæg: 63
Tilmeldt: 25. mar 2008, 15:41
Geografisk sted: 8000

Re: Sv: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Fantomas » 13. apr 2014, 09:18

Zee skrev:
Flower skrev:
Zee skrev:Jeg synes faktisk at vi i rigtig mange kampe scorer meget tidligt i kampen. Sjovt vi har forskelligt syn på det.
Statistikken taler også for dit syn. De snakkede om det under FCM - AaB. AaB scorer mange mål i starten af kampen.
Er for træt til at finde tallene :cheers:
Takker :-) jeg tager dit og mit ord for at det er sandt ;-)
Du kan også få dokumentation. http://www.superstats.dk/maal/minutter. Som det også fremgår, har BIF ikke lukket mål ind i det første kvarter. Mon ikke den fine statistik bliver spoleret i aften?

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Sv: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af BoomZ0R » 13. apr 2014, 09:26

Fantomas skrev:
Zee skrev:
Flower skrev:
Zee skrev:Jeg synes faktisk at vi i rigtig mange kampe scorer meget tidligt i kampen. Sjovt vi har forskelligt syn på det.
Statistikken taler også for dit syn. De snakkede om det under FCM - AaB. AaB scorer mange mål i starten af kampen.
Er for træt til at finde tallene :cheers:
Takker :-) jeg tager dit og mit ord for at det er sandt ;-)
Du kan også få dokumentation. http://www.superstats.dk/maal/minutter. Som det også fremgår, har BIF ikke lukket mål ind i det første kvarter. Mon ikke den fine statistik bliver spoleret i aften?
Mange tak.
Jeg kan ikk se det gå ret meget anderledes ;-)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. apr 2014, 14:26

Ikke meget aktivitet herinde. Gætter på at de fleste er druknet i nervepiller eller er blevet slået ned af de retarderede, gule aber. Er der et Aalborg at stå op til imorgen mon?
Janteloven eksisterer IKKE!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af jonas386 » 13. apr 2014, 14:29

Eller er på studenterkurset :D
Jeg skal selv derind, men kan selvfølgelig ikke få fat på ham jeg skal derind med. Så det må vente lidt endnu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Anubit » 13. apr 2014, 14:31

Køllen I Møllen skrev:Ikke meget aktivitet herinde. Gætter på at de fleste er druknet i nervepiller eller er blevet slået ned af de retarderede, gule aber. Er der et Aalborg at stå op til imorgen mon?
Jeg lever endnu, men min puls er ikke helt normal, hvis jeg skal være helt ærlig. Er sgu nervøs, men hvor jeg dog håber på det bedste. 4 point foran nærmeste kunne være sindssygt, samtidigt er der dog risiko for at både FCK og Brøndby rykker endnu tættere på hvis vi taber i dag.. Vi må virkeligt have alle med på lækterne i dag, BIF (og dommeren) skal presses fra første sekund!
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Henriksen » 13. apr 2014, 14:41

"Aalborg BK, du kan få, Nordjylland helt op og stå, striberne er rød og hvid, de skal bestå til evig tid....."

KLAR KLAR KLAR........
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af andreasaab89 » 13. apr 2014, 14:42

Jeg tager de positive briller på og lave antijinx

Vinder vi idag vil vi være 22 point foran Viborg med 7 spillerunder igen :)
På baggrund af en sejr vil jeg derfor gerne lukke nedrykningsspøgelset for i år :aabfan: :cheers:
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 13. apr 2014, 14:53

Jeg var nervøs for FCM hjemme, FCK hjemme og FCM ude. Efter den måde hvorpå AaB vandt de kampe er der ikke noget at være nervøs for. Selv med er nederlag ligger vi nummer ét! Jeg er overbevist om BIF bliver slået. Det tror jeg aldrig jeg har været før. Men AaB er bare det bedste hold i Danmark lige nu og det tror jeg vi vil se. Jeg tror på det, guldet kommer hjem igen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. apr 2014, 15:19

Tipsbladet skyder myten om at AaB skulle være et udpræget kontrahold ned... vi scorer over halvdelen af vores mål i etableret spil, hvilket er langt over gennemsnittet i ligaen. Til gengæld ligger vi under gennemsnittet for scoringer på omstillinger, og ikke overraskende for standardsituationer.

AaB er dynamiske og effektive i etableret spil - ingen over og ingen ved siden af i Superligaen.

Når Kusk, Thomsen og Jönsson bliver retvendt i mellemrummet og truer med bolden, har Superligaen og AaB en snert af international klasse.


http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ma ... roendby-if" onclick="window.open(this.href);return false;

- Og så ønsker jeg mig iøvrigt at blinke med øjnene og vågne op i et parallelt univers, hvor dagens kamp er vel overstået med 3 point til de røde!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Buzz Killington » 13. apr 2014, 15:39

Jesper Schmidt skrev:Tipsbladet skyder myten om at AaB skulle være et udpræget kontrahold ned... vi scorer over halvdelen af vores mål i etableret spil, hvilket er langt over gennemsnittet i ligaen. Til gengæld ligger vi under gennemsnittet for scoringer på omstillinger, og ikke overraskende for standardsituationer.

AaB er dynamiske og effektive i etableret spil - ingen over og ingen ved siden af i Superligaen.

Når Kusk, Thomsen og Jönsson bliver retvendt i mellemrummet og truer med bolden, har Superligaen og AaB en snert af international klasse.


http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ma ... roendby-if" onclick="window.open(this.href);return false;

- Og så ønsker jeg mig iøvrigt at blinke med øjnene og vågne op i et parallelt univers, hvor dagens kamp er vel overstået med 3 point til de røde!
Syrede tal. Jeg må dog indrømme at jeg ikke kan genkende at kun 14% af vores mål er på omstillinger, og gad godt se hvordan de definerer disse. Under alle omstændigheder er det mit klare indtryk at vi scorer mange mål mod et forsvar i ubalance, hvilket naturligvis ikke behøver at være en decideret omstilling.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af AllanPedersen » 13. apr 2014, 15:50

at sige vi scorer mod forsvar i ubalance synes jeg er at fjerne kredit fra trænerne og strategien.
Det er jo netop vores pasningsspil der bringer dem ud af kurs og så scorer vi.

Ville mene der er en forskel på at selv være dem der bringer modstanderne i ubalance eller bare spiller på det.

Morten Olsen spiller bare på det.
han spiller håndbold.. højre venstre højre venstre højre.. og så bare håber på en forsvarsspiller falder om et sted.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Buzz Killington » 13. apr 2014, 15:56

AllanPedersen skrev:at sige vi scorer mod forsvar i ubalance synes jeg er at fjerne kredit fra trænerne og strategien.
Det er jo netop vores pasningsspil der bringer dem ud af kurs og så scorer vi.

Ville mene der er en forskel på at selv være dem der bringer modstanderne i ubalance eller bare spiller på det.

Morten Olsen spiller bare på det.
han spiller håndbold.. højre venstre højre venstre højre.. og så bare håber på en forsvarsspiller falder om et sted.
Jeg har ikke forholdt mig til hvem der har ansvaret for denne ubalance. Og det er da tydeligt at spillere som Jönsson og Kusk er ret ligeglade med om forsvaret holder deres kæde, eller ej, da de bare rykker forbi alligevel, hvilket netop skaber huller. Min stille pointe var bare, at jeg husker mange situationer hvor forsvaret af en eller anden grund var i ubalance, hvilket måske/måske ikke indikerer at flere mål end 14% er scoret efter omstillinger.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af jonas386 » 13. apr 2014, 16:02

Jeg hørte på et tidspunkt at over halvdelen, husker ikke det korrekte tal, af vores mål var scoret efter en erobring på egen banehalvdel. Så jeg synes også tallet virker lavt nok. Men ok, hvordan definerer man også en omstilling. Skal man være 3 mod 1? Eller skal det være x antal sekunder efter bolden er erobret?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af MrBangDK » 13. apr 2014, 16:43

Nå.... Nu må det være tid til at gøre så klar og drage mod Stjernen....

God kamp!!

/Bang
Ska' vi hak'?

MightyReds
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 28. aug 2008, 23:37

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af MightyReds » 13. apr 2014, 16:50

Vildt så nervøse vi alle er blevet efter at vi med forrygende spil har taget førstepladsen, men vel ganske naturligt, når vi allesammen bare så gerne vil have det guld. Jeg er Liverpool fan, og har været totalt fucked hele dagen. Meget værre end juleaften da jeg var barn, med to så vigtige kampe på samme dag, og jeg er 40 :-)

Mht kampen, så er nogle af disse ting nævnt tidligere, men lige mine tanker:

1. BIF, EfB og AaB er bedste hold i foråret med 14 point. Vi må dog suverænt have haft det sværeste program med FCK, BIF og to gange FCM.
2. Vi er bedste hjemmehold, mens BIF er næstbedste udehold med kun 3 nederlag i 13 kampe.
3. Taber vi, så er der 4 hold som er i direkte kamp om guldet. Vinder vi, er BIF helt væk (og vi ligger super lunt), spiller vi uafgjort, så burde BIF være væk med 7 point op til os og 21 mere at spille om, men stadig med FCM og FCK med muligheder for at hente os.
4. Vi mangler at møde nummer 5 til 11 efter i aften, mens BIF, FCK og FCM alle mangler at møde hinanden indbyrdes, så de skal sætte point til mod hinanden, hvilket er et kæmpe plus for os.

Vigtigst i dag er ikke at tabe, og jeg sælger gerne for et point. Det sagt, så er vi altså favoritter, ikke bare fordi vi er hjemme, men også fordi vi har holdet til at vinde disse kampe. Ret beset har BIF ikke været prangende i foråret. Mod Randers er de svineheldige med at få et point, omend de mod os på Brøndby stadion spillede godt, og klart var det bedste hold. Vi har dog spillet suverænt siden, så lad os håbe at der ikke går gummiben i den, og vi alle 12 giver den gas.

csj.privat
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. okt 2007, 11:23
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af csj.privat » 13. apr 2014, 16:54

Er der nogen der ved hvor og hvordan man kan livestreame kampen.
Når jeg googler får jeg 100-vis af hjemmesider der alle ender med at pege på Bet365 som ikke viser den.. :-(

Er der nogen her der kan hjælpe?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Buzz Killington » 13. apr 2014, 17:18

csj.privat skrev:Er der nogen der ved hvor og hvordan man kan livestreame kampen.
Når jeg googler får jeg 100-vis af hjemmesider der alle ender med at pege på Bet365 som ikke viser den.. :-(

Er der nogen her der kan hjælpe?
En del af de der streaming sites viser afslører først deres kanaler ca. 20-30 minutter før kampstart. Jeg sender dig dog lige et par links der plejer at vise superliga.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

banjobouner
1. div
1. div
Indlæg: 264
Tilmeldt: 1. aug 2005, 23:42

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af banjobouner » 13. apr 2014, 17:19

Søg på tv-glad :)

Besvar