AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Klaus » 13. apr 2014, 23:07

Hvor er det bare en dejlig sejr. Jeg HADER simpelthen de Brøndby-fans over alt på jorden. Her i dag havde de hugget et banner fra Tifo Kaos, som de så fik lov til at brænde af lige foran vagterne i starten af 2. halvleg. Sig mig hvad fanden er meningen. Hvor er de dog seje de Brøndby fans. En helt igennem fredelig gruppe fans i AaB tifo Kaos, skal se på at de forpulede snotaber brænder deres banner. Og så lige foran deres kontrollører. Hvad skal de helt præcis gøre før de bliver smidt ud fra stadion???? Og hvad er ideen i at medbringe kontrollører fra Brøndby, når de tydeligvis er hamrende ligeglade med, hvad idioterne laver. Jeg er sur, forarget og meget mere.... Ikke mindst på grund af deres fans, er det en utrolig stor tilfredsstillelse at vinde. Fik jeg skrevet hvor meget jeg hader Brøndby-fans?????

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Kempes » 13. apr 2014, 23:08

Eksil skrev:
MrBangDK skrev:Vi kan IKKE rykke ned !
Skal vi nu ik' lige tage en kamp af gangen
Håber ikke jeg jinxer noget, men efter aftenens sejr og med 15 point ned til 6. pladsen, så tror jeg vi ender i den bedste halvdel, hvis vi vinder en af de sidste 7 kampe :cheers:

banjobouner
1. div
1. div
Indlæg: 264
Tilmeldt: 1. aug 2005, 23:42

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af banjobouner » 13. apr 2014, 23:12

Klaus skrev:Hvor er det bare en dejlig sejr. Jeg HADER simpelthen de Brøndby-fans over alt på jorden. Her i dag havde de hugget et banner fra Tifo Kaos, som de så fik lov til at brænde af lige foran vagterne i starten af 2. halvleg. Sig mig hvad fanden er meningen. Hvor er de dog seje de Brøndby fans. En helt igennem fredelig gruppe fans i AaB tifo Kaos, skal se på at de forpulede snotaber brænder deres banner. Og så lige foran deres kontrollører. Hvad skal de helt præcis gøre før de bliver smidt ud fra stadion???? Og hvad er ideen i at medbringe kontrollører fra Brøndby, når de tydeligvis er hamrende ligeglade med, hvad idioterne laver. Jeg er sur, forarget og meget mere.... Ikke mindst på grund af deres fans, er det en utrolig stor tilfredsstillelse at vinde. Fik jeg skrevet hvor meget jeg hader Brøndby-fans?????
Der blev brændt en Makienok trøje af i gaden efter kampen, så er det vel 1-1 på det punkt ;)

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af BoomZ0R » 13. apr 2014, 23:17

Hvis Makienok var blevet brændt af, så fair nok, så havde det været 1-1!!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 13. apr 2014, 23:21

ASC Vestjylland skrev:
astonvilla skrev:Risgaard var outstanding i dag. Box til box.
Thomsen og PK var også brøl-stærke i dag.

Kusk havde vel en reel off-day - og vi spiller langt fra vort bedste (1. halvleg i Ikast). Derfor stor klasse at køre en 2-0 hjem. Simpelthen bare fordi drengene VILLE det.

Smukt.

Kent Nielsen, Kent Nielsen, Kent Nielsen.....
Nu skriver mange Kent Nielsen, men hva med Allan Kuhn han burde da også blive hyldet ?
Poul Erik Andreasen. Han er halvdelen af den succes vi oplever nu. Mindst.

Det her er tilgengæld noget møg:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 261440.ece

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Klaus » 13. apr 2014, 23:27

banjobouner skrev:
Klaus skrev:Hvor er det bare en dejlig sejr. Jeg HADER simpelthen de Brøndby-fans over alt på jorden. Her i dag havde de hugget et banner fra Tifo Kaos, som de så fik lov til at brænde af lige foran vagterne i starten af 2. halvleg. Sig mig hvad fanden er meningen. Hvor er de dog seje de Brøndby fans. En helt igennem fredelig gruppe fans i AaB tifo Kaos, skal se på at de forpulede snotaber brænder deres banner. Og så lige foran deres kontrollører. Hvad skal de helt præcis gøre før de bliver smidt ud fra stadion???? Og hvad er ideen i at medbringe kontrollører fra Brøndby, når de tydeligvis er hamrende ligeglade med, hvad idioterne laver. Jeg er sur, forarget og meget mere.... Ikke mindst på grund af deres fans, er det en utrolig stor tilfredsstillelse at vinde. Fik jeg skrevet hvor meget jeg hader Brøndby-fans?????
Der blev brændt en Makienok trøje af i gaden efter kampen, så er det vel 1-1 på det punkt ;)
Glad for din ;) For det er sgu slet ikke 1-1.... Så skulle manden have været inde i trøjen, Makienok altså :) Det er ikke så meget det, at idioterne vil brænde det banner af, det må man regne med. Det er mere, at de får lov til det en meter fra kontrollørerne. Jeg forstår det simpelthen ikke. Det er som om, der gælder nogle regler for alle hold i superligaen, og så gælder der nogle helt særlige for Brøndby. Deres åååhhhhhhh så dedikerede fans, kan åbenbart få lov til at gøre lige hvad det passer dem. Hvad blev der af det plexiglas, der skulle op. Næste gang bør det fandme være på plads, og gerne sådan et system, der kan pilles ned når de andre hold kommer. GGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af sulakvelidze » 13. apr 2014, 23:53

Om kampen:

JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!


I øvrigt:

Det er ikke tit, at jeg læser debattråde på bold.dk, men der er kan anbefales:

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... art=0&vis=" onclick="window.open(this.href);return false;

Morskaben begynder for alvor, når Scharw og ikke mindst Andrik1978 kaster sig ind i tråden. Jeg kan ikke slippe den morsomme tanke fra en af trådens deltagere om, at andrik er Claus Steinlein. Det er han nok ikke, men stadig en sjov tanke. Og sikkert er det, at der lige nu et sted i landet sidder en voldsomt bitter ex-AaB'er og bander sig i søvn. Og når han vågner i morgen, er bitterhed igen hans første følelse.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Buzz Killington » 14. apr 2014, 00:20

Poker-One-Kenobi skrev:
ASC Vestjylland skrev:
astonvilla skrev:Risgaard var outstanding i dag. Box til box.
Thomsen og PK var også brøl-stærke i dag.

Kusk havde vel en reel off-day - og vi spiller langt fra vort bedste (1. halvleg i Ikast). Derfor stor klasse at køre en 2-0 hjem. Simpelthen bare fordi drengene VILLE det.

Smukt.

Kent Nielsen, Kent Nielsen, Kent Nielsen.....
Nu skriver mange Kent Nielsen, men hva med Allan Kuhn han burde da også blive hyldet ?
Poul Erik Andreasen. Han er halvdelen af den succes vi oplever nu. Mindst.

Det her er tilgengæld noget møg:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 261440.ece
Så er det bare godt at AK ser ud til at være tæt på kampformen, ja, og Curth selvfølgelig. Bliver dog et alternativt angreb til Viborgkampen hvis både Spalvis og Jönsson er ude.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af sulakvelidze » 14. apr 2014, 00:21

Statistisk bonusinfo:

Med sejren i aften er AaB ubesejret i ti superligakampe mod Brøndby. Dermed slår AaB Brøndbys rekord fra de to klubbers indbyrdes opgør. Den lød inden i aften på ni ubesejrede kampe, hvilket Brøndby præsterede i de indbyrdes opgør fra 1994 til 1997 og igen fra 2002 til 2005. Ti i træk uden nederlag mod AaB har de aldrig opnået. Nu har vi altså gjort det mod dem og skal snart fire år tilbage for at finde et nederlag mod Brøndby.

Både FCK og FCM har i øvrigt ni ubesejrede kampe mod Brøndby som deres rekord. AC Horsens har været oppe på otte og Silkeborg på syv, mens SønderjyskE lige nu har en stime på seks. Ingen andre har været i nærheden af så mange som AaB.

AaB har med andre ord nu præsteret den ondeste stime mod Brøndby i Superligaens historie og vel sagtens i Brøndbys historie i det hele taget. De ti kampe, der skrev historie er her:

http://www.superstats.dk/sog/hold-res?i ... t&antal=10" onclick="window.open(this.href);return false;

MightyReds
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 28. aug 2008, 23:37

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af MightyReds » 14. apr 2014, 00:27

Klaus skrev:
banjobouner skrev:
Klaus skrev:Hvor er det bare en dejlig sejr. Jeg HADER simpelthen de Brøndby-fans over alt på jorden. Her i dag havde de hugget et banner fra Tifo Kaos, som de så fik lov til at brænde af lige foran vagterne i starten af 2. halvleg. Sig mig hvad fanden er meningen. Hvor er de dog seje de Brøndby fans. En helt igennem fredelig gruppe fans i AaB tifo Kaos, skal se på at de forpulede snotaber brænder deres banner. Og så lige foran deres kontrollører. Hvad skal de helt præcis gøre før de bliver smidt ud fra stadion???? Og hvad er ideen i at medbringe kontrollører fra Brøndby, når de tydeligvis er hamrende ligeglade med, hvad idioterne laver. Jeg er sur, forarget og meget mere.... Ikke mindst på grund af deres fans, er det en utrolig stor tilfredsstillelse at vinde. Fik jeg skrevet hvor meget jeg hader Brøndby-fans?????
Der blev brændt en Makienok trøje af i gaden efter kampen, så er det vel 1-1 på det punkt ;)
Glad for din ;) For det er sgu slet ikke 1-1.... Så skulle manden have været inde i trøjen, Makienok altså :) Det er ikke så meget det, at idioterne vil brænde det banner af, det må man regne med. Det er mere, at de får lov til det en meter fra kontrollørerne. Jeg forstår det simpelthen ikke. Det er som om, der gælder nogle regler for alle hold i superligaen, og så gælder der nogle helt særlige for Brøndby. Deres åååhhhhhhh så dedikerede fans, kan åbenbart få lov til at gøre lige hvad det passer dem. Hvad blev der af det plexiglas, der skulle op. Næste gang bør det fandme være på plads, og gerne sådan et system, der kan pilles ned når de andre hold kommer. GGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
I retardeness, så tager vores egne "fans" vist prisen. Efter der i første halvleg bliver sagt over højttaleranlægget at kampen bliver stoppet hvis der smides mere på banen (ikke at det overhovedet burde være nødvendigt at sige dette), så bliver der alligevel i anden halvleg smidt minimum 4 fadøl, minimum 10 mønter (blot de få jeg lagde mærke til, så vi kan sikkert gange med faktor 5+), og en god håndfuld lightere efter Hradecky. Nogle ting blev underligt nok smidt på banen mens f.eks. Søren Frederiksen stod ved siden af Hradecky under et hjørnespark.

Ovenstående fans skulle have 10.000 volt i nosserne hver gang de kom indenfor 5km fra stadion, eller blot tænkte på AaB.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af frederikshavneren » 14. apr 2014, 00:42

Tror at jeg blev et par år ældre under kampen. Fantastisk sejr der tilmed koblede Brøndby af topstriden. 1. halvleg var god, mens 2. halvleg var noget rodet. Alligevel stod vi godt og havde de klart største chancer i 2. halvleg. Fantastisk at vi vandt topkampen selv om vi ikke engang ramte topniveauet! Det vidner om klasse.

At vi kunne vinde selv når Kusk og Jönsson ik ramte niveauet, det er for vildt.
Thomsen derimod var specielt i 1. halvleg rigtig god.
Også stor ros til KEP og Thelander. Midterforsvaret har til tider været meget vakkelvornt i forårssæsonen, men i dag spillede de rigtig godt.

Jeg var ret nervøs for hvordan Augu ville klare det. Han startede skidt men blev gradvist bedre. Det er dog en klar forstærkning at Würtz er klar til Viborg kampen.

Fantastisk runde. Vi koblede Brøndby af, mens Ikast tabte til OB. Vi er i en gunstig situation, men det gælder om at tage én kamp ad gangen. Der venter mange svære kampe, og er vi der ikke så kan vi sagtens tabe til alle suppe hold.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Klaus » 14. apr 2014, 00:50

Realistisk set skal vi vel have i nærheden af 12 point for at vinde, men i værste fald kan 15 blive nødvendigt.... Det kunne være godt med en sejr i Viborg på onsdag, så skal hjemmekampene vindes. Tilbage er FCN, som vi aldrig vinder over på deres kunstgræs. En lige udekamp mod OB, som er i en god stime og endelig en lidt træls udekamp mod FC-Vestsjælland, som vi havde det svært imod sidst. Det lugter af medaljer, men mesterskabet er stadigvæk langt væk. Men nu skal vi vel til at holde med Brøndby mod FCM og FCK????

I øvrigt har jeg lyst til at lette lidt på hatten for Augu. Han har ikke spillet meget i denne sæson. Men da det gjaldt præsterede han. Han lavede måske nok en fejl eller to, men når man tænker på, hvor lidt han har spillet, synes jeg godt nok hans præstation var fantastisk i dag... Nu bliver det vildt i Viborg :-)

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 14. apr 2014, 01:18

Er der nogen som ved om efter kamps interviewet med Thomas Frank er lagt op nogen steder, så det ikke da jeg var på tønden.

Brugeravatar
Nakken
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 20. dec 2005, 20:26
Favoritspiller: Søren Larsen
Geografisk sted: København

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Nakken » 14. apr 2014, 02:50

Viva i cazzi rossi skrev:Er der nogen som ved om efter kamps interviewet med Thomas Frank er lagt op nogen steder, så det ikke da jeg var på tønden.
Og i samme omgang er der nogen der ved, hvor man kan se målene fra udlandet?
Altid AaB!

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Indlæg: 362
Tilmeldt: 11. feb 2009, 01:05
Favoritspiller: Mæhle

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af vandmelonen » 14. apr 2014, 02:57

Kampen bliver genudsendt i dag mandag kl. 15.30 på TV3sport1, hvis det har interesse.

Tak for en vanvittig dag på vest og Robin! AaB er i sandhed det hele værd. Godnat

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af andreasaab89 » 14. apr 2014, 07:29

http://www.bold.dk/nyt/AaB-boss-om-Spalvis-Hoej-klasse" onclick="window.open(this.href);return false;

Spalvis' kontrakt med AaB udløber til næste sommer, men klubben og spillerens agent er allerede nu i gang med forhandlingerne om en ny en af slagsen. Og AaB-fans skal ikke være bange for at miste deres nye goal getter.

- Jeg vil blive her. Så jeg er ret sikker på, at de vil finde en løsning, siger Spalvis.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Reyad » 14. apr 2014, 07:41

En fantastisk sejr - Når vi scorer på dødbolde, så ser det altså godt ud :-) God kamp af KEP og Thelander. De lignede og agerede som et rigtig stærkt midterforsvar. Derudover var PK og Risgaard særdeles godt spillende.

Brøndby kom stort set ikke til noget som helst, og det er en vigtig egenskab at kunne lukke en kamp ned, som AaB gjorde i anden halvleg.

Jeg er glad.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Califfen » 14. apr 2014, 08:09

Nakken skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Er der nogen som ved om efter kamps interviewet med Thomas Frank er lagt op nogen steder, så det ikke da jeg var på tønden.
Og i samme omgang er der nogen der ved, hvor man kan se målene fra udlandet?
Fodboldmagasinet på dr.dk kan snildt anbefales

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af MrBangDK » 14. apr 2014, 08:10

Klaus skrev:Hvor er det bare en dejlig sejr. Jeg HADER simpelthen de Brøndby-fans over alt på jorden. Her i dag havde de hugget et banner fra Tifo Kaos, som de så fik lov til at brænde af lige foran vagterne i starten af 2. halvleg. Sig mig hvad fanden er meningen. Hvor er de dog seje de Brøndby fans. En helt igennem fredelig gruppe fans i AaB tifo Kaos, skal se på at de forpulede snotaber brænder deres banner. Og så lige foran deres kontrollører. Hvad skal de helt præcis gøre før de bliver smidt ud fra stadion???? Og hvad er ideen i at medbringe kontrollører fra Brøndby, når de tydeligvis er hamrende ligeglade med, hvad idioterne laver. Jeg er sur, forarget og meget mere.... Ikke mindst på grund af deres fans, er det en utrolig stor tilfredsstillelse at vinde. Fik jeg skrevet hvor meget jeg hader Brøndby-fans?????
Brændte de det af inde på tribunen? Det var da ærgerligt, at det ikke fik fat i en jakke eller to....
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. apr 2014, 08:21

Klaus skrev:Realistisk set skal vi vel have i nærheden af 12 point for at vinde, men i værste fald kan 15 blive nødvendigt.... Det kunne være godt med en sejr i Viborg på onsdag, så skal hjemmekampene vindes. Tilbage er FCN, som vi aldrig vinder over på deres kunstgræs. En lige udekamp mod OB, som er i en god stime og endelig en lidt træls udekamp mod FC-Vestsjælland, som vi havde det svært imod sidst. Det lugter af medaljer, men mesterskabet er stadigvæk langt væk. Men nu skal vi vel til at holde med Brøndby mod FCM og FCK????

I øvrigt har jeg lyst til at lette lidt på hatten for Augu. Han har ikke spillet meget i denne sæson. Men da det gjaldt præsterede han. Han lavede måske nok en fejl eller to, men når man tænker på, hvor lidt han har spillet, synes jeg godt nok hans præstation var fantastisk i dag... Nu bliver det vildt i Viborg :-)
3 sejre i de sidste 7 runder kan/vil være nok hvis Ikast fortsætter som de kører i øjeblikket.
Får vi 3 sejre og taber resten skal Ikast bruge 13 eller 14 point ud af 21 mulige. Det får de altså ikke som de kører for tiden.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar