”Det Gyldne Øjeblik”

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

”Det Gyldne Øjeblik”

Indlæg af doukas » 8. apr 2014, 09:02

AaB har lagt en afstemning op om det mest gyldne øjeblik i AaB's Superligahistorie.

Kandidaterne er:

Erik Bo Andersen – Sparker guldfesten i gang i sæsonens sidste kamp på hjemmebane mod AGF 16. juni 1995. Erik Bo scorede hattrick, sejren blev på 4-0 og første mål blev scoret efter bare to minutter.

Ståle Solbakken – scorer direkte på frispark mod FC København i 4-3 sejren 30. april 1999, en af Superligaens bedste kampe nogensinde

Søren Frederiksen – sikrer med sit 3-3 mål tre minutter før tid DM-guldet i næstsidste spillerunde i sæsonen 1998/1999 – 13. juni 1999.

Martin Ericsson – scorer "Årets mål 2004" i Superligaen efter dribletur over en hel banelængde mod Herfølge - 24. oktober 2004

Kasper Risgård – scorer til 2-0 mod Brøndby den 15. maj 2008, en sejr der sikrer AaB DM-guldet i tredjesidste spillerunde i sæsonen 2007/2008.

Rasmus Würtz – scorer "Årets mål 2010" i Superligaen på langskud mod Brøndby I.F. - 21. november 2010

Jeg har stemt på Ståles fantastiske frisparksmål imod FCK, tildels pga. Ståles reaktion efter målet, tildels fordi det var medvirkende årsag til vi vandt guld det år, men også fordi det var en af de bedste kampe nogensinde i Superligaens historie

Hvad har i stemt, og hvorfor?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: ”Det Gyldne Øjeblik”

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. apr 2014, 09:07

Erik Bo's mål. Klart. Fordi i det øjeblik var AaBs første guld hjemme.

Prøv iøvrigt at lægge mærke til forskellen på kommentatorerne i årene der er gået. Fra nærmest ligegyldighed i 95 til noget der minder om virkelig begejstring de senere år.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: ”Det Gyldne Øjeblik”

Indlæg af le Cid » 8. apr 2014, 09:15

Køllen I Møllen skrev:Erik Bo's mål. Klart. Fordi i det øjeblik var AaBs første guld hjemme.

Prøv iøvrigt at lægge mærke til forskellen på kommentatorerne i årene der er gået. Fra nærmest ligegyldighed i 95 til noget der minder om virkelig begejstring de senere år.
Jeg tror det er noget de lærer i kommentatorskolen. Ligesom de lærer at græde, når man scorer mod Brömböh!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: ”Det Gyldne Øjeblik”

Indlæg af thomasjn » 8. apr 2014, 09:38

Synes man mangler et gyldent øjeblik, som altid vil stå meget klart i erindrngen for mig. Jeg tænker her på målet den dejlige eftermiddag tilbage i maj 2007, hvor vi hjemme sikrede os bronzen. Det udslagsgivende mål i den kamp var Nomvethes fantastiske mål, hvor han tørrer r.. i OBs forsvar. Ovenpå en række år som primært var jammerlige var det fantastiske, at drengene endelig kørte noget hjem og den sæson blev starten på en ny ære. Synes derimod ikke Würtz kasse (som er et godt mål) kan betegnes som et gyldent øjeblik.

Er lidt i tvivl om, hvad jeg stemmer på, men hælder til Risgård eller Søren Frederiksens mål mod Lyngby, da jeg i hvert fald har set de to kampe. Ericssons mål var godt, men ikke et stort øjeblik i klubbens historie.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: ”Det Gyldne Øjeblik”

Indlæg af hje1980 » 8. apr 2014, 09:41

Der kan ikke være tvivl... Erik Bo's mål som sikre det første mesterskab...

række13
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. aug 2007, 11:49

Re: ”Det Gyldne Øjeblik”

Indlæg af række13 » 8. apr 2014, 10:22

Hvad med Gaardes 3 mål efter han bliver indstiftet mod - jeg tror det var - Vejle? Det står dælme også klart i min erindring.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: ”Det Gyldne Øjeblik”

Indlæg af white splash » 8. apr 2014, 10:30

række13 skrev:Hvad med Gaardes 3 mål efter han bliver indstiftet mod - jeg tror det var - Vejle? Det står dælme også klart i min erindring.
Ja, den husker jeg også meget tydeligt.

Synes også at 5-3 kampen mod Lyngby, efter at have været bagud 3-0, var meget speciel.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: ”Det Gyldne Øjeblik”

Indlæg af Spanky » 8. apr 2014, 10:42

Tim Janssens mål i Randers for EfB er vel det vigtigste øjeblik i vores superligahistorie. Erik Bo mod GF er det gyldne øjeblik for mig pga. det første mesterskab blev spillet hjem.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: ”Det Gyldne Øjeblik”

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 8. apr 2014, 11:15

Det må da så afgjort være det mål, som reelt sikrede os vores første mesterskab i 1995. Mesterskabet i 2008 var også fedt, men der er ikke noget som første gang (som tilfældet er med mange af livets fornøjelser). Fra 1995 meldte vi os for alvor ind i toppen af dansk fodbold fra i mange år at have været en sekunda-klub. Dét er da om noget med til at definere vores klub: Det gyldne øjeblik, hvor vi blev "født" i toppen af moderne fodbold.

De mål, der er kåret som årets mål, er selvfølgelig flotte, men ikke noget der på samme måde definerer os. Og de senere mesterskaber, ja de var fede... men der er ikke noget som første gang.

Skulle jeg mangle en enkelt kamp på listen er det 4-1-sejren hjemme over københavnernes også daværende darlings, Brøndby, i efteråret 1994, hvor vi kørte dem ud på røv og albuer efter en forrygende kamp af hele holdet, og hvor især Peter Rasmussens indsats og mål står klart i min erindring. Det var første gang i den sæson, der endte med mesterskab, at man for alvor øjnede, at vi var i gang med noget stort. Hele betonlangsiden gyngede sgu faretruende, mens vi lavede "hoppe-stemning", som det var moderne den gang!
Fodbold skal ses med hjertet!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: ”Det Gyldne Øjeblik”

Indlæg af jensemand57 » 8. apr 2014, 11:40

Så her jeg stemt. Valget faldt på Erik Bo Andersens mål i kampen fra 1995.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: ”Det Gyldne Øjeblik”

Indlæg af sulakvelidze » 8. apr 2014, 12:57

I en afstemning om "gyldne øjeblikke" kan man blandt de nominerede jo umuligt stemme på andre end Erik Bos første mål i et gyldent hattrick. Kasper Risgårds mål kommer dog forholdsvist tæt på, fordi det sparkede en i forvejen euforisk stemning efter føringsmålet et par minutter før endnu vildere op.

Der er dog en ting, jeg ikke forstår med de her afstemninger. Man ønsker at markere, at Danmarksturneringen har eksisteret i 100 år - og så gælder alle afstemningerne kun perioden, hvor bedste række har heddet Superligaen. Altså de sidste 24 år. Det giver minus mening for mig.

Men ellers nogle fede præmier, der er på spil i den afstemning:

"Samtidig får alle fem vindere mulighed for før kampen at komme på en eksklusiv behind-the-scenes rundvisning med Viasat, hvor der bliver mulighed for at hilse på fodbold-eksperter og kommentatorer, se hvordan en Superliga-kamp bliver til og meget mere."

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: ”Det Gyldne Øjeblik”

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. apr 2014, 13:46

sulakvelidze skrev:I en afstemning om "gyldne øjeblikke" kan man blandt de nominerede jo umuligt stemme på andre end Erik Bos første mål i et gyldent hattrick. Kasper Risgårds mål kommer dog forholdsvist tæt på, fordi det sparkede en i forvejen euforisk stemning efter føringsmålet et par minutter før endnu vildere op.

Der er dog en ting, jeg ikke forstår med de her afstemninger. Man ønsker at markere, at Danmarksturneringen har eksisteret i 100 år - og så gælder alle afstemningerne kun perioden, hvor bedste række har heddet Superligaen. Altså de sidste 24 år. Det giver minus mening for mig.

Men ellers nogle fede præmier, der er på spil i den afstemning:

"Samtidig får alle fem vindere mulighed for før kampen at komme på en eksklusiv behind-the-scenes rundvisning med Viasat, hvor der bliver mulighed for at hilse på fodbold-eksperter og kommentatorer, se hvordan en Superliga-kamp bliver til og meget mere."
Ja, jeg kunne da lige se mig selv i flyveren søndag middag på vej til København behind the scenes til match of the week mellem Brøndby og Hobro. Er du tosset jeg ville blive indebrændt! :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: ”Det Gyldne Øjeblik”

Indlæg af Henriksen » 8. apr 2014, 18:04

Smukke øjeblikke allesammen - de små hår rejser sig, og man får sgu klumper i både maven og halsen... Alt sammen noget der sætter en tyk fed streg under hvilken klub man holder med, og samtidig beviser med syvtommer-tøm, at landets festligste fodbold-by når det hele koger, det er og bliver 9000 Aalborg.

Smukkeste øjeblik? Risgårds træffer der får ekstasen til at stige yderligere og taget på Haraldslund blæser vel nærmest af... Den er tæt på - meget tæt på. Fredes træffer der satte skabet på plads i 99 og Ståles afrundning på et suverænt one-man-show i een af de bedste Superliga-kampe nogensinde (dem er AaB tit med i, og når vi har medvind så er der sgu ikke mere medrivende og underholdende hold i landet!)...

Jeg vælger dog den første nostalgi - det første Mesterskab. Det var sgu også en fantastisk dag, og Erik Bo der satte det hele i gang sniger sig ind på en kneben førsteplads (Høghens afsluttende drøn kunne også være med).
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: ”Det Gyldne Øjeblik”

Indlæg af Elscorpio » 8. apr 2014, 18:31

Risgårds hovedstødsmål i 2008

Besvar