Farvel og tak, Jeppe Curth

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af jernskjorten » 10. apr 2014, 14:12

Nu er der lidt skriblerier i transfer-forummet, men synes, at den hører til her. Jeppe Curth stopper i AaB til sommer. Herfra skal der lyde et stort tak til en seriøs arbejdsmand, der har knoklet for klubben og som har været med klubben i en fantastisk periode.

Billede


Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. apr 2014, 14:34

Fra en af hans hårdeste (eller ihvertfald mest åbenmundede) kritikere skal lyde en stor tak for indsatsen i den røde trøje. Fighterviljen har aldrig fejlet noget og det alene er nok til al respekten. At der så også har været en masse sportslige højdepunkter gør jo bare at takken skal være endnu større. Håber alt det bedste i fremtiden.

Og den obligatoriske skal han sgu også have : :thumbsup:
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div
Indlæg: 209
Tilmeldt: 25. nov 2009, 23:10

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af OlleBruun » 10. apr 2014, 14:38

Et stort tak til Jeppe som vil blive husket for mange ting! Målet på Old Trafford siger sig selv, men også målet sidst mod FCK var en perle og noget som Jeppe har fortjent.

En tifo til GF kampen med teksten "Tak for alt Jeppe" og en :thumbsup: vil være på sin plads!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af doukas » 10. apr 2014, 14:43

Tak for indsatsen Jeppe Curth :thumbsup:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af Klaus » 10. apr 2014, 14:49

Tak for en dejlig tid i AaB. Jeg vil aldrig glemme dig for den tid du tog til autografer og fotografering med mine unger. Det er ikke mindst takket være dig, at et par robuste AaB fans er ved at vokse op.... At du så oven i købet var en god spiller, hvis bedste tid faldt sammen med store europæiske resultater gør bare dit eftermæle endnu større. Held og lykke i din videre karriere :thumbsup:

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af sulakvelidze » 10. apr 2014, 14:57

Helt enig. Jeppe Curth fortjener sin egen hyldest/takketråd. Han har været en sand ambassadør for AaB med et cv, der blandt fortæller om topscorertitel i en DM-sæson. Det har kun Erik Bo Andersen gjort tilsvarende.

Jeppe Curths fantastiske hovedstødsmål på Old Trafford til den legendariske pauseføring på 2-1 er blandt de allerstørste højdepunkter overhovedet i AaB's historie. Andre store Jeppe Curth-øjeblikke tæller:

Hattrick og assist i 5-3 på Århus Stadion i guldsæsonen 2008.
Lækkert hovedstødsmål i Parken (2-1) i bronzesæsonen 2007.
Forløsende mål til 2-0 i sidste minut af CL-kvalkampen mod Kaunas.
Udligning på Brøndby Stadion, da AaB med 2-1 i 2006 satte gang i en lang periode med gode resultater på en tidligere så frygtet udebane.
Sejrsmål mod FCK i kampen, der for et par uger siden alvor åbnede de gulddrømme, vi nu går rundt med.

At niveauet ikke holdt igennem ni år i samme klub er der ikke noget at sige til. Det gør det aldrig for angribere. Heldigvis er der lige nu begrundet håb om, at han slutter på toppen. Og frem for alt har Jeppe Curth uden for banen gjort sig fortjent til ekstraordinær hyldest, når han den 18. maj takker af i AaB-trøjen.

:thumbsup:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. apr 2014, 14:58

http://www.bold.dk/nyt/Jeppe-Curth-Den- ... ing-for-os" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg vil gerne takke for de ni år, hvor jeg har fået lov til at bære den rød/hvid-stribede trøje.

Vi ved jo allesammen godt at det er den rigtige løsning, og det eneste logiske, men der er al mulig grund til at hylde Curth for hans mange afgørende præstationer i klubben, og ikke mindst for hans indstilling og loyalitet.

Og så giver det altså bare ekstra plusser når en tjøwenhavnerknægt ender med at finde ud af hvor lækker en klub AaB er ;)

En stor :thumbsup: herfra også... du bliver savnet Curth.

seamann

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af seamann » 10. apr 2014, 15:15

Jep - farvel og tak.

Udover højdepunkterne ovenstående husker jeg tydeligt

- scoringen mod Villareal
- straffesparket mod Deportivo

:thumbsup:

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af thomasjn » 10. apr 2014, 15:15

Vemodigt, at en klublegende takker af. Han har desværre ikke præsteret de seneste år og har ofte forbandet ham ned på 2. holdet, men det ændrer ikke på at Curth er en sand AaB legende. Altid sympatisk og professionel med en stor aktie i det sidste mesterskab og det europæiske eventyr for derefter at være en loyal kriger for AaB i de magre år. Legender skabes ved deres handlinger - Tak for alt Jeppe Curth :thumbsup:

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af BoomZ0R » 10. apr 2014, 16:16

Curth er en stor mand!

Al respekt til ham!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3268
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af Brodernumsi » 10. apr 2014, 16:21

TaK for alt Jeppe. :thumbsup:
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af jensemand57 » 10. apr 2014, 16:38

Du skal have tak for din indsats for AaB. Den vil aldrig blive glemt. Ikonet :thumbsup: vil for eftertiden hedde en Curth :thumbsup:

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af limey » 10. apr 2014, 17:18

Jeg synes ikke Curths bedste kamp (i mine øjne) er nævnt endnu. Det var i mesterskabssæsonen imod Esbjerg i efterårssæsonen i en kamp hvor Prica var ude med enten skade eller karantæne. Mota erstattede Prica og spillede sin eneste rigtigt gode kamp i den rø'e trøje. Curth var til gengæld flyvende og scorede to flotte mål i 2-0 sejren og lagde derfor grobund for, at man turde tro på at både AaB og Curth kunne uden Prica. Efter den kamp havde jeg store forventninger til at han ville blive en decideret profil i Superligaen, men desværre blev det ikke helt sådan. Men fin karriere i AaB nevertheless.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14810
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af Hanga » 10. apr 2014, 17:44

Det rigtige valg for begge parter.

Jeppe vil aldrig blive glemt for de perioder, da han var en vigtig brik i klubbens hidtil største æra. Samtidig har han altid repræsenteret AaB på fornemmeste vis, både på og uden for banen.

VORES BOMBER HEDDER JEPPE CURTH !
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af Steve-Dave » 10. apr 2014, 19:41

Jeg fik engang et stykke hjemmebagt chokoladekage af Curths mor til en udekamp mod FCN. Et af de bedste minder fra Farum.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af MrBangDK » 10. apr 2014, 21:20

Steve-Dave skrev:Jeg fik engang et stykke hjemmebagt chokoladekage af Curths mor til en udekamp mod FCN. Et af de bedste minder fra Farum.
Den var fandme god den kage!!
Ska' vi hak'?

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af Brent » 10. apr 2014, 21:43

Tak for indsatsen Jeppe :thumbsup:

Du har været en fornem repræsentant for AaB, jeg håber du får karrieren på skinner igen andetsteds.

sæsonen 07/08 vil du blive husket for, men generelt har du altid leveret en helhjertet indsats selvom målene ikke altid har været der.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Cpeder
Landshold
Landshold
Indlæg: 781
Tilmeldt: 22. jun 2006, 11:00
Favoritspiller: Jes Hoegh
Geografisk sted: Aarhus

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af Cpeder » 16. apr 2014, 23:27

Brent skrev:Tak for indsatsen Jeppe :thumbsup:

Du har været en fornem repræsentant for AaB, jeg håber du får karrieren på skinner igen andetsteds.

sæsonen 07/08 vil du blive husket for, men generelt har du altid leveret en helhjertet indsats selvom målene ikke altid har været der.
Meget enig. Synes egentligt at det har været en skændsel med alle de negative ytringer der er kommet omkring ham og hans person. Jeg glemmer aldrig målet i Manchester! :aabfan:
Blæsten går frisk over Limfjordens vande,
rusker dem op til vågen flugt,
jager dem mellem de favnende strande,
fylder med toner hver en bugt.
Og sømanden synger bag sit rat
på krydstogt fra Nordsø til Kattegat.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af fish » 17. apr 2014, 15:07

Cpeder skrev:Jeg glemmer aldrig målet i Manchester! :aabfan:
Flot mål, men 1-1 målet (tror jeg det var) mod Villareal på hjemmebane topper den nu i min bog. Den scoring var så typisk Curth i den periode og det er synd og skam han efterfølgende kun har vist det i sporadiske glimt, som senest mod FCK.

FCM 6097

Re: Farvel og tak, Jeppe Curth

Indlæg af FCM 6097 » 21. apr 2014, 10:52

Ja selv om vi i FCM kun lånte Curt i et halvt år, så skal der også lyde en stor tak fra mig og ikke mindst sønnike på 14år der nok aldrig glemmer den aften hvor vi stod på Viborg stadion, og han lynede to gange og reddede vores kamp og sikrede os sejren. :thumbsup:

Besvar