Viborg - AaB den 16. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af MrBangDK » 15. apr 2014, 12:23

Gablin skrev:Hvor kan du se hvor mange billetter der er tilbage?
Det ved jeg fordi der er én der har skrevet det på Facebook - og tro mig, manden har indsigt! :)

Billede
Ska' vi hak'?

Gablin
1. div
1. div
Indlæg: 367
Tilmeldt: 18. aug 2005, 23:14

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Gablin » 15. apr 2014, 12:27

MrBangDK skrev:
Gablin skrev:Hvor kan du se hvor mange billetter der er tilbage?
Det ved jeg fordi der er én der har skrevet det på Facebook - og tro mig, manden har indsigt! :)

Billede
Kanon :) ..

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div
Indlæg: 209
Tilmeldt: 25. nov 2009, 23:10

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af OlleBruun » 15. apr 2014, 13:45

Så er truppen udtaget:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... r-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg forventer samme opstilling som sidst, dog med 2 ændringer.

Augo som ellers spillede en rigtig god kamp, bliver erstattet af Würtz og AK ryger ind i stedet for Jönsson.

Tror vi napper en 1-0'er med Kusk på tavlen! ALLE MAND TIL VIBORG! :thumbsup:

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Maglau » 15. apr 2014, 13:52

OlleBruun skrev:Så er truppen udtaget:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... r-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg forventer samme opstilling som sidst, dog med 2 ændringer.

Augo som ellers spillede en rigtig god kamp, bliver erstattet af Würtz og AK ryger ind i stedet for Jönsson.

Tror vi napper en 1-0'er med Kusk på tavlen! ALLE MAND TIL VIBORG! :thumbsup:
Jeg er ikke sikker på at AK og Spalvis er et godt makkerpar. Der er for meget goalgetter over dem begge og for lidt teknik, bevæglse og spilforståelse, til den spillestil vi spiller efter nu.
Evt Kusk op bag Spalvis og Due/wichmann på kanten.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af jonas386 » 15. apr 2014, 13:54

Hellere Due/Wichmann/Curth bag Spalvis eller AK. Vi får ikke nok ud af Kusk i angrebet, han er betydeligt bedre på kanten. Og jeg synes ikke han har Været nær så god i angrebet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Buzz Killington » 15. apr 2014, 13:58

Maglau skrev:
OlleBruun skrev:Så er truppen udtaget:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... r-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg forventer samme opstilling som sidst, dog med 2 ændringer.

Augo som ellers spillede en rigtig god kamp, bliver erstattet af Würtz og AK ryger ind i stedet for Jönsson.

Tror vi napper en 1-0'er med Kusk på tavlen! ALLE MAND TIL VIBORG! :thumbsup:
Jeg er ikke sikker på at AK og Spalvis er et godt makkerpar. Der er for meget goalgetter over dem begge og for lidt teknik, bevæglse og spilforståelse, til den spillestil vi spiller efter nu.
Evt Kusk op bag Spalvis og Due/wichmann på kanten.
AK har da om nogen både bevægelse og teknik. Om han så er garant for samme gennembrudsstyrke som Jönsson, som vi er afhængige af hvis de står lavt, er en anden sag.

edit: og Spalvis har halsbetændelse

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... duoen-vaek
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af doukas » 15. apr 2014, 14:08



Den opstilling er en vinder

Uden Spalvis



Er fuld af fortrøstning selv hvis Spalvis og Jönsson ikke er med. Midtbanen er så dygtige til at skabe chancer i øjeblikket, at det burde være muligt for Curth og AK at profitere af det.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Maglau » 15. apr 2014, 14:14

MHJ skrev:
Maglau skrev:
OlleBruun skrev:Så er truppen udtaget:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... r-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg forventer samme opstilling som sidst, dog med 2 ændringer.

Augo som ellers spillede en rigtig god kamp, bliver erstattet af Würtz og AK ryger ind i stedet for Jönsson.

Tror vi napper en 1-0'er med Kusk på tavlen! ALLE MAND TIL VIBORG! :thumbsup:
Jeg er ikke sikker på at AK og Spalvis er et godt makkerpar. Der er for meget goalgetter over dem begge og for lidt teknik, bevæglse og spilforståelse, til den spillestil vi spiller efter nu.
Evt Kusk op bag Spalvis og Due/wichmann på kanten.
AK har da om nogen både bevægelse og teknik. Om han så er garant for samme gennembrudsstyrke som Jönsson, som vi er afhængige af hvis de står lavt, er en anden sag.

edit: og Spalvis har halsbetændelse

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... duoen-vaek
Gennembrudsstyrke eller teknik, vi kommer til at mangle evnen til at spille i små rum foran og rundt om deres felt, samt det at sætte modstandere af for at skabe overtal.
Jeg ser klart AK og Spalvis som modtagere og udnyttere af geniale afleveringer og løb fra medspillere.
Hvis Viborg står lavt vil jeg klart foretrække Due på kanten og Kusk som Jönsson.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Freddie » 15. apr 2014, 14:44

Jeg så træningen i dag på Hornevej. Spalvis deltog i spillet og lignede en starter. Jeg tror ikke at han vil give afkald på sin startplads hvis han kan spille.
doukas skrev:

Den opstilling er en vinder

Uden Spalvis



Er fuld af fortrøstning selv hvis Spalvis og Jönsson ikke er med. Midtbanen er så dygtige til at skabe chancer i øjeblikket, at det burde være muligt for Curth og AK at profitere af det.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Buzz Killington » 15. apr 2014, 14:48

Freddie skrev:Jeg så træningen i dag på Hornevej. Spalvis deltog i spillet og lignede en starter. Jeg tror ikke at han vil give afkald på sin startplads hvis han kan spille.
doukas skrev:

Den opstilling er en vinder

Uden Spalvis



Er fuld af fortrøstning selv hvis Spalvis og Jönsson ikke er med. Midtbanen er så dygtige til at skabe chancer i øjeblikket, at det burde være muligt for Curth og AK at profitere af det.
Et eller andet sted er det også fuldstændig ligegyldigt hvem der spiller i angrebet. Med den måde midtbanen spiller i øjeblikket, skal man som angriber næsten bare møde op for at blive topscorer.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 15. apr 2014, 19:54

Iflg. Nordjyske starter AK inde http://nordjyske.dk/nyheder/ak47-starte ... 9e/43/1560" onclick="window.open(this.href);return false;

Spalvis er tvivlsom til kampen og testes i morgen.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af le Cid » 15. apr 2014, 20:11

Hell yeah!!! Jeg skal til Viborg i morgen! Det er ufatteligt længe siden jeg sidst så AaB live. Jeg tror faktisk, at det var i pokalen i Viborg - ikke en gentagelse, tak!

Det er bare sådan en kamp, der SKAL give 3 point - drengene kan næsten kun skuffe... Tror og håber dog på en forholdsvis sikker sejr. Som jeg husker det, plejer vi at have rimelig godt styr på Auris hold - om det så er Hr. Køge, Brömböh eller som nu Fodsvedforeningen! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Kristian » 15. apr 2014, 20:28

le Cid skrev:Hell yeah!!! Jeg skal til Viborg i morgen! Det er ufatteligt længe siden jeg sidst så AaB live. Jeg tror faktisk, at det var i pokalen i Viborg - ikke en gentagelse, tak!

Det er bare sådan en kamp, der SKAL give 3 point - drengene kan næsten kun skuffe... Tror og håber dog på en forholdsvis sikker sejr. Som jeg husker det, plejer vi at have rimelig godt styr på Auris hold - om det så er Hr. Køge, Brömböh eller som nu Fodsvedforeningen! :)
Det var længe siden hehehe:-) håber du får en kæmpe oplevelse i morgen for det tror jeg det bliver med 1500 AaB fans:-) bliver sq vildt


Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Sv: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af le Cid » 15. apr 2014, 20:44

Kristian skrev:
le Cid skrev:Hell yeah!!! Jeg skal til Viborg i morgen! Det er ufatteligt længe siden jeg sidst så AaB live. Jeg tror faktisk, at det var i pokalen i Viborg - ikke en gentagelse, tak!

Det er bare sådan en kamp, der SKAL give 3 point - drengene kan næsten kun skuffe... Tror og håber dog på en forholdsvis sikker sejr. Som jeg husker det, plejer vi at have rimelig godt styr på Auris hold - om det så er Hr. Køge, Brömböh eller som nu Fodsvedforeningen! :)
Det var længe siden hehehe:-) håber du får en kæmpe oplevelse i morgen for det tror jeg det bliver med 1500 AaB fans:-) bliver sq vildt


Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Tak - det er hårdt at være en plaget familiefar, som har 135 km. til stadion!
Noget tyder dog på, at jeg også lige snupper en pokalfinale, nu hvor jeg alligevel er i gang. Det var sgu andre tider, dengang man boede i Nørresundby!
Nåh ja - og så har jeg 2 billetkoder til hjemmekampe, som snart skal være brugt - nu gælder det bare om at finde en hjemmekamp, som ikke allerede er udsolgt ;-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
ASC Vestjylland
1. div
1. div
Indlæg: 272
Tilmeldt: 8. jul 2007, 20:44
Favoritspiller: MIG SELV !!!!!!
Geografisk sted: HolstebronX Måbjerg

Re: Sv: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af ASC Vestjylland » 15. apr 2014, 21:07

le Cid skrev:
Kristian skrev:
le Cid skrev:Hell yeah!!! Jeg skal til Viborg i morgen! Det er ufatteligt længe siden jeg sidst så AaB live. Jeg tror faktisk, at det var i pokalen i Viborg - ikke en gentagelse, tak!

Det er bare sådan en kamp, der SKAL give 3 point - drengene kan næsten kun skuffe... Tror og håber dog på en forholdsvis sikker sejr. Som jeg husker det, plejer vi at have rimelig godt styr på Auris hold - om det så er Hr. Køge, Brömböh eller som nu Fodsvedforeningen! :)
Det var længe siden hehehe:-) håber du får en kæmpe oplevelse i morgen for det tror jeg det bliver med 1500 AaB fans:-) bliver sq vildt


Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Tak - det er hårdt at være en plaget familiefar, som har 135 km. til stadion!
Noget tyder dog på, at jeg også lige snupper en pokalfinale, nu hvor jeg alligevel er i gang. Det var sgu andre tider, dengang man boede i Nørresundby!
Nåh ja - og så har jeg 2 billetkoder til hjemmekampe, som snart skal være brugt - nu gælder det bare om at finde en hjemmekamp, som ikke allerede er udsolgt ;-)
Hep hep Le Cid
Hep engang for mig imorgen og hjælp mig med at få en god fødselsdag :-)
De 2 billetkoder tjaaa dem må du måske vente med til efter sommer :-)
Min GUD hedder LYNGE og min tros retning er AaB !!!! Min kirke er Aalborg Stadion!!!!!

MightyReds
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 28. aug 2008, 23:37

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af MightyReds » 15. apr 2014, 21:10

Ingen garanti for en sejr, men jeg tror/håber at 4 sejre i de resterende 7 kampe er nok, og der er dette bare een af dem der skal vindes. Tlmed, så rundbarberede vi Viborg i de to sidste kampe i Aalborg, omend de skulle have en del dommerhjælp i den ene kamp, som gjorde at de kun tabte 3-1.

Endelig skal vi ud og lægge presset på FCK og FCM ved at vinde vores kampe, og ikke lukke dem ind i topstriden igen (for alvor).

Bortset fra kampen i foråret på Brøndby stadion (hvor vi ikke var bedste hold) , så skal vi bare gøre som i alle de andre kampe, og så kommer resultaterne af sig selv, også selvom der evt kommer en kamp som mod Sønderjyske, hvor vi ikke klonker vores 70 pct for en sejr. Vi skal bare levere spillet, så skal resten gerne komme af sig selv.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Kristian » 15. apr 2014, 21:32

MightyReds skrev:Ingen garanti for en sejr, men jeg tror/håber at 4 sejre i de resterende 7 kampe er nok, og der er dette bare een af dem der skal vindes. Tlmed, så rundbarberede vi Viborg i de to sidste kampe i Aalborg, omend de skulle have en del dommerhjælp i den ene kamp, som gjorde at de kun tabte 3-1.

Endelig skal vi ud og lægge presset på FCK og FCM ved at vinde vores kampe, og ikke lukke dem ind i topstriden igen (for alvor).

Bortset fra kampen i foråret på Brøndby stadion (hvor vi ikke var bedste hold) , så skal vi bare gøre som i alle de andre kampe, og så kommer resultaterne af sig selv, også selvom der evt kommer en kamp som mod Sønderjyske, hvor vi ikke klonker vores 70 pct for en sejr. Vi skal bare levere spillet, så skal resten gerne komme af sig selv.
Og tilmed må vi være ekstrem imponeret af vores forsvar. Synes det er så flot at vi med nye folk som thelander og pk bare bliver ved med at gøre det godt. I de her 3 topkampe har PK jo nærmest ingen fejl lavet. Det er bare at tage hatten af for en mand der har spillet så mange forskellige pladser og til tider været udsat for hetz.

Og så er KEP altså trådt i karakter med sikker boldbehandling og sikre clearinger.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af astonvilla » 15. apr 2014, 21:45

PK kommer næppe til at spille så mange flere forskellige pladser.
Han er jo outstanding som HB.
Og Dalsgaard - som jeg virkelig ser en stor stjerne i - har jo efterhånden en skadeshistorik som skræmmer
Bienvenu Bassogog!

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Bundgaard » 15. apr 2014, 22:12

er der nogle der ved noget om hvor mange AaBer der tager turen der ned???, kunne jo være fedt at fylde hele nord tribunen
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Kasper » 15. apr 2014, 22:37

Tror der kommer over 2500 AaB'ere. God kamp til alle, og husk at være positiv uanset hvilke bump vi møder.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar