Viborg - AaB den 16. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af alithebeast » 16. apr 2014, 23:18

Viva i cazzi rossi skrev:
jonas386 skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:
jonas386 skrev:Jeg blev banned derinde fra fordi en fyr kaldte mig idiot. Noget bestemt, eller whiner folk bare over det røde kort?
Haha, jeg havde på fornemmelsen at det var dig. Du er lidt mere krigerisk derinde, end du er herinde. Men ikke lad dig gå på af ham moderatorfjolset, han er bare en troll med for meget magt.
Det er man lidt nødt til. Folk gider sjældent diskutere derinde. Men en uge på siddlinien er også ok, selvom jeg gerne ville have givet mit besyv med i "Aalborgs mindreværd" tråden.
Fuldstændigt rigtigt, der er flere derinde som er uden for pædagogisk rækkevidde. Tråden du nævner er noget af det mest pinlige jeg har set længe derinde, jeg må desværre indrømme at jeg selv skrevet i den. Det sjove ved ham moderatoren er, at du kan gå ham ret hårdt til klingen, så længe du ikke begynder at kalde navne. Hvis du gør det, så graver han sig bare dybere i sit tosse-hul.

Og lige en sidste ting omkring kampen. Fedt, specielt for Kent, at vi holdt nullet. Tror ikke at han var specielt glad for at være træneren med AaB-rekorden for flest AaB udekampe med mål imod os.
Jeg tror nu Kent er ligeglad med hvor mange mål modstanderen scorer, hvis bare AaB vinder det billigste mesterskab nogensinde.
Hader København!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Sv: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 16. apr 2014, 23:20

fish skrev:
frederikshavneren skrev:
Er det bare mig eller ser Kusk lidt træt ud?
Han har selvfølgelig svære arbejdsbetingelser fordi modstanderne har stort fokus på ham, men for mig at se virker han lidt præget af det hårde kampprogram. Det var jo også helt unødvendigt han spildte kræfter i returkampen mod Horsens.
Nej tænkte det samme. Han havde flere dårlige første berøringer end længe set også i forholdsvis upressede situationer. Alligevel mange gode udfordringer. Bedømt på BIF og dagens kamp er jeg lidt urolig for at hans formkurve er for nedad gående. Han må meget gerne bevise det modsatte på søndag!
Det hårde kampprogram begynder at præge spillerne. Efter Randers kampen har de heldigvis knap en uge til at restituere til kampen i Odense. Sliddet på nøglespillerne kan godt bekymre lidt da vi ikke er vant til et så hårdt kampprogram. Det er FCK derimod da de mange år i træk har spillet i europæiske gruppespil.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Henriksen » 16. apr 2014, 23:22

Smukt at se ligaens tophold tage en diciplineret og kontrolleret dominerende sejr mod een af de altid vanskelige bundpropper. Der blev troet på tingene, der blev kløet på og til sidst gav det bonus i form af især Ahlmanns vidunderlige knalde-bang-kasse. Ikke noget med at panikke efter Bayern-pres og kun 0-0 ved pausen. Jeg var lidt nervøs indtil jeg hørte Kent Nielsen tale beroligende til 3+s reporter og sige "vi tror på det lykkes" umiddelbart efter 2.halvegs start...

Hård udvisning? Jovist, men selvom jeg ikke skal gøre mig über-kyndig udi dommerfaget, så er faktum stadigvæk, at WF begår end lettere små-irriteret handling og det KAN man altså blive straffet for såfremt dommeren lige er i dét hjørne. Dømmes det kan den og her til aften blev den det altså. Jeg forstår sagtens Vff,ernes frustrationer og i min optik ville og ret og rimelighed max have været en advarsel, men når alt kommer til alt, så bryder WF altså stadig med reglerne og kan straffes derefter...

Smukt var det i særklasse også at høre lydkulissen i HELE kampen.... Sydlandsk stemning og massiv opbakning hele vejen igennem så man ikke var i tvivl om at Aalborg var kommet til 8800....

:thumbsup: Respekt til de fremmødte - det var satme en flot støtte
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af DEG » 16. apr 2014, 23:24

MightyReds skrev:
alithebeast skrev:
MHJ skrev:
jonas386 skrev:Jeg blev banned derinde fra fordi en fyr kaldte mig idiot. Noget bestemt, eller whiner folk bare over det røde kort?
Jeg blev ban'ed fordi jeg skrev med store bogstaver (og skrev røvbanan).

alithebeast skrev:
MHJ skrev:Gud hvor er artikeltråden omkring kampen på bold en pinlig affære for AaB-fans.
Hvorfor?
Der er nogle stykker der forsvarer det røde kort. I lyset af hvor kritiske vi har været omkring dommerkonspirationen for et par år siden, ville det klæde AaBs fans at udvise en smule upartiskhed omkring den slags.
Det er enormt hårdt dømt, men jeg må også være ærlig; havde det været en københavner, så havde jeg ikke kunne se noget galt i det. Nu er det en spiller fra Viborg, så jeg kan godt se, at det er hårdt dømt, men det er satme også dumt ud over alle grænser at give mulighed for at dømme den.
Slag eller forsøg på slag skal ifølge loven takseres med rødt. Det er dog stadig hårdt dømt, da der ofte er lignende situationer hvor en spiller skubbes væk i brystet ved dødboldssituationer, hvor disse også ofte har karakter af slag mere end skub.

Overall, så synes jeg dog at den potentielle benbrækker tackling af i BIF kampen mod Ahlmann var markant værre, og selvfølgelig den der burde have kastet et rødt kort af sig.
Helt enig, i sidste runde så vi et direkte rødt til Antipas blive helt forbigået. Nu får vi så endelig en marginalkendelse på det som dommeren ser som en hævnakt, og så skal vi nærmest undskylde for det. Vi har stort set ikke fået en skid i en sæson hvor vi domineret spilmæssigt.

I dag tvivler jeg på det overhovedet havde ændret ved pointfordelingen, der var jo et stormløb imod Viborgs mål de første 25. og deres forsvar var hullet som en si. Det var nærmest sværere at spille imod dem efter de blev 10 mand. Men det finder vi self. ikke ud af. Jeg tager dog det med, nu kan vi endelig notere en marginalkendelse med os. Alle vores konkurrenter har haft større domme der er tilfaldt dem, sønderjyske blev jo direkte snydt imod fcm.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Henriksen » 16. apr 2014, 23:25

Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af DEG » 16. apr 2014, 23:26

Det så vanvittigt lækkert at se Ahlmann i dag! Fantastisk mål han hoster op lige når vi skal bruge det. AK er også kommet godt tilbage ovenpå skaden og bidrager med et mål, eller det blev så selvmål, men er imponeret af han så hurtigt er tilbage

Tak for en fed away gutter!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 16. apr 2014, 23:29

Jeg skal også lige huske at rose Ahlmann. Sikke en kasse, han glemmer næppe nogensinde sit første seniormål i AaB trøjen!

Derudover også stor respekt til supporterne, det var meget imponerende at se dem dominere totalt i Viborg. Super flot fremmøde og en tilsvarende god stemning.

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af johnfrank » 16. apr 2014, 23:38

Mht Kusk så er de fleste hold jo meget opmærksomme på at det kan være en god ide at lukke ham ned. BIF havde hele tiden en mand tæt på ham, og VFF havde sat en af deres mørke spillere (Mensah?) til at følge ham tæt hele tiden. Træls for ham, men det giver så plads andre steder på banen.

Udvisningen. Irriterende at vi er kommet dertil hvor det kan diskuteres om han skal vises ud for det. Havde Milton været på sidelinien er jeg da sikker på han ville sige det var korrekt. I gamle dage var der ingen tvivl om at man skal vises ud når man slår. Nu er der vist opstået alle mulige gråzoner. Skaller-skubberi, skub i brystet. Man bør holde sig fra at lægge hånd eller hoved på modstanderen. Jeg synes ikke der var noget som helst venskabeligt over det klap han gav KEP. De har en hård nærkamp. De udveksler vrede ord. Han ser vred ud. Han giver KEP en halvhård dummeflad i nakken. Det er efter min mening ikke engang i nærheden af at være en gråzone og hører ikke hjemme i fodbold.

MightyReds
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 28. aug 2008, 23:37

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af MightyReds » 16. apr 2014, 23:59

Som jeg skrev tidligere, så er slag eller forsøg på slag noget der takseres til rødt kort.

Wiltons forseelse var hverken værre eller bedre end det lille spark som fik Milton til at smide Beckham ud under VM. Korrekt dømt, men selvfølgelig hårdt når man sammenligner med Antipas tackling i sidste uge. Overall burde begge være smidt ud.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 17. apr 2014, 00:02

johnfrank skrev:Mht Kusk så er de fleste hold jo meget opmærksomme på at det kan være en god ide at lukke ham ned. BIF havde hele tiden en mand tæt på ham, og VFF havde sat en af deres mørke spillere (Mensah?) til at følge ham tæt hele tiden. Træls for ham, men det giver så plads andre steder på banen.

Udvisningen. Irriterende at vi er kommet dertil hvor det kan diskuteres om han skal vises ud for det. Havde Milton været på sidelinien er jeg da sikker på han ville sige det var korrekt. I gamle dage var der ingen tvivl om at man skal vises ud når man slår. Nu er der vist opstået alle mulige gråzoner. Skaller-skubberi, skub i brystet. Man bør holde sig fra at lægge hånd eller hoved på modstanderen. Jeg synes ikke der var noget som helst venskabeligt over det klap han gav KEP. De har en hård nærkamp. De udveksler vrede ord. Han ser vred ud. Han giver KEP en halvhård dummeflad i nakken. Det er efter min mening ikke engang i nærheden af at være en gråzone og hører ikke hjemme i fodbold.
Der går da intet af vores præstation af at der er en forkert udvisning. Som jeg ser det, var der intet ondt i Viborg-spillerens handling, han forsøgte endda at give hånd først. Vi skal da hverken undskylde eller forsvare det. Vi var bedste hold inden og bedste hold efter. At der er nogen som mener, at det var kampafgørende må da stå for egen regning. Vi skal bare være glade for at vi har et klasse hold og spiller suveræn flot fodbold. Lad nu være med at koncentrere jer om enkelte tosser på forskellige sites, generelt kan jeg kun se, at der er en bred anderkendelse blandt de andre holds fans, medierne og modspillerne. Du ville jo også have været sur over den udvisning, men det er hvad der sker.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Buzz Killington » 17. apr 2014, 00:32

MightyReds skrev:Som jeg skrev tidligere, så er slag eller forsøg på slag noget der takseres til rødt kort.

Wiltons forseelse var hverken værre eller bedre end det lille spark som fik Milton til at smide Beckham ud under VM. Korrekt dømt, men selvfølgelig hårdt når man sammenligner med Antipas tackling i sidste uge. Overall burde begge være smidt ud.
Hvis alle slag skal give rødt, burde diskussionen i stedet gå på om dette per definition er et slag. Er det så også til rødt kort når spillere giver hinanden et skulderklap efter et sammenstød? Er det et slag i hånden når anførerne giver hinanden hånd i starten af kampen? C'mon.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Gentleman Finn » 17. apr 2014, 01:15

MHJ skrev:
MightyReds skrev:Som jeg skrev tidligere, så er slag eller forsøg på slag noget der takseres til rødt kort.

Wiltons forseelse var hverken værre eller bedre end det lille spark som fik Milton til at smide Beckham ud under VM. Korrekt dømt, men selvfølgelig hårdt når man sammenligner med Antipas tackling i sidste uge. Overall burde begge være smidt ud.
Hvis alle slag skal give rødt, burde diskussionen i stedet gå på om dette per definition er et slag. Er det så også til rødt kort når spillere giver hinanden et skulderklap efter et sammenstød? Er det et slag i hånden når anførerne giver hinanden hånd i starten af kampen? C'mon.
Mon ikke nærmere dommeren ser det som en hævnakt, så kan dommeren sagtens taksere det til rødt. En hævnakt kan også være f.eks at sparke ud efter en modstander, uden at ramme, det giver også rødt. Sådan er det nu engang, vi har endelig fået en marginalkendelse med os, og udnyttet den flot.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af sulakvelidze » 17. apr 2014, 01:28

Selvfølgelig var udvisningen hårdt dømt, og selvfølgelig kan kendelsen forsvares. Når man laver den slags, risikerer man at blive straffet af en pernitten dommer - her en fjerdedommer. Det er dumt gjort, men det er jo langt fra første gang i fodboldhistorien, at en spiller ryger ud for lignende småting. Husker især Grønkjær prøvede det i en kval-kamp mod Tyrkiet i Parken engang. Irriterende for det hold, der bliver ramt, men de har først og fremmest deres egen spillers dumhed at takke.

Jeg er sikker, at vi også havde vundet uden udvisningen og ærgrer mig på vegne af Viborg, som jeg gerne ser reddet. Af samme grund ærgrede jeg mig også, da "sommer og sol"-sangen blev sat i gang. Lige netop Viborg gad jeg ikke være med til at håne for at rykke ned. Og når de nu var så flinke at erklære sympati for os i mesterskabskampen, kunne det have været rart, at vi sendte sympati den anden vej også.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. apr 2014, 01:34

MHJ skrev:
MightyReds skrev:Som jeg skrev tidligere, så er slag eller forsøg på slag noget der takseres til rødt kort.

Wiltons forseelse var hverken værre eller bedre end det lille spark som fik Milton til at smide Beckham ud under VM. Korrekt dømt, men selvfølgelig hårdt når man sammenligner med Antipas tackling i sidste uge. Overall burde begge være smidt ud.
Hvis alle slag skal give rødt, burde diskussionen i stedet gå på om dette per definition er et slag. Er det så også til rødt kort når spillere giver hinanden et skulderklap efter et sammenstød? Er det et slag i hånden når anførerne giver hinanden hånd i starten af kampen? C'mon.
Jeg syntes også den var helt hen i vejret, indtil jeg lagde mærke til KEPs reaktion på "slaget"... det er helt tydeligt at han ikke følte det som noget særlig behageligt, og iøvrigt så det på hans hoveds bevægelse heller ikke ud til at være specielt blidt. Derudover er KEP på vej væk fra ham, der er ikke øjenkontakt, og dermed ikke nogen som helst form for venskabelig eller forsoningsagtig stemning mellem dem. Jeg synes det er helt ok at give rødt på den, omend det selvfølgelig ikke er et rødt kort man havde brokket sig ret meget over ikke var blevet givet.

Ellers - en stille og rolig dag på kontoret for holdet, hvor AK viser han kan blive rigtig værdifuld i resten af foråret, hvor Kusk ser slidt ud, og hvor Ahlmann viste hvordan en bold skal rammes. Six to go...

Next please!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. apr 2014, 07:14

Hårdt dømt. Meget hårdt dømt. Men den kan forsvares. Jeg er 100% sikker på at vi have vundet alligevel. Udvisningen fik dem kun til at pakke sig endnu mere. Det eneste udvisningen gjorde ved kampen var at forringe den lille risiko der i forvejen var for st Viborg ville komme frem til en chance i AaBs ende. Så jeg mener faktisk overhovedet ikke at dommen var kampafgørende (for nu at bruge et rædderligt og slidt udtryk).

Og jeg håber sandelig også at Viborg bliver i Superligaen.
Janteloven eksisterer IKKE!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af sulakvelidze » 17. apr 2014, 08:33

Hvis ikke den slags klask i baghovedet var med risiko for rødt, ville vi jo se spillere gøre det konstant. Men det sker stort set aldrig, netop fordi de kender risikoen. Det røde kort er en hård straf for en ufarlig forseelse, men det er spilleren selv, der er skyld i, at dommeren skal vurdere, om der er rødt kort eller ej.

Og hvor går grænsen egentlig, når en spiller slår en anden? Skal det være med knyttet hånd? Skal klasket kunne høres på mindst ti meters afstand? Skal det være i ansigtet, sådan at baghovedet er frit lejde? Skal offeret have en rød kind efter slaget?

Den slags forhold kan en dommer jo ikke tage højde for. Ligesom en kampleder i boksning ikke kan tage høje for, om et slag under bæltestedet rammer kuglerne eller ej. I fodbold er det imod reglerne at slå, så når en spiller i et sjældent tilfælde alligevel vælger at gøre det, risikerer han udvisning, hvis det bliver set.

Det var synd for Viborg, men dommeren har sit på det tørre mere end fjolset, der blev udvist. Hvis Kenneth Emil havde gjort den slags og fået rødt for det, havde jeg bandet ham langt væk.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Martin Bak » 17. apr 2014, 08:54

Sikke en fest igår i Viborg - fed dag på tribunen endnu engang.
Håber I den grad, at VFF klarer skærene og bliver oppe -det har fansene ihvertfald fortjent.
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. apr 2014, 08:56

Den periode igår hvor AaB spillede bolden rundt varede efter sigende 5 min og 17 sek!! Det var fandeme vildt. 104 afleveringer i træk. Og det var altså ikke kun på egen halvdel, de var oppe i feltet et par gange. Hvordan så det ud på tv? Derfra hvor jeg stod var det lige før det blev helt pinligt til sidst... Fantastisk!
Janteloven eksisterer IKKE!

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Kempes » 17. apr 2014, 09:06

Så vigtig en sejr. Det var naturligvis en pligtsejr, men tror det på det psykiske plan var utrolig vigtig. Det må give selvtillid at vinde over et hold der pakker sig på 1/3 af banen og vise at man kan over andre end de øvrige tophold. Samtidig presses både FCM og FCK til at skulle præstere i deres kampe.

Er der nogle der ved hvor man finder statistiske oplysninger over de enkelte spillere i kampene? (f.eks. løbet distance, topfart og afleveringer)

Efter kampene kører der tal i TVs "nedtakt" (hader det ord!). på Onside.dk kan man i billederne fra Wiltons udvisning, se at vores spillere tilsammen kun skulle have løbet 61 kilometer, det er jo kun halvdelen af normalen på omkring 110-120 km. Kan det virkelig passe?

PS. Tusind tak for en fantastisk fest i Viborg. Har aldrig oplevet en lignende stemning til nogen udekamp.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Sv: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Soren » 17. apr 2014, 09:22

frederikshavneren skrev:
fish skrev:
frederikshavneren skrev:
Er det bare mig eller ser Kusk lidt træt ud?
Han har selvfølgelig svære arbejdsbetingelser fordi modstanderne har stort fokus på ham, men for mig at se virker han lidt præget af det hårde kampprogram. Det var jo også helt unødvendigt han spildte kræfter i returkampen mod Horsens.
Nej tænkte det samme. Han havde flere dårlige første berøringer end længe set også i forholdsvis upressede situationer. Alligevel mange gode udfordringer. Bedømt på BIF og dagens kamp er jeg lidt urolig for at hans formkurve er for nedad gående. Han må meget gerne bevise det modsatte på søndag!
Det hårde kampprogram begynder at præge spillerne. Efter Randers kampen har de heldigvis knap en uge til at restituere til kampen i Odense. Sliddet på nøglespillerne kan godt bekymre lidt da vi ikke er vant til et så hårdt kampprogram. Det er FCK derimod da de mange år i træk har spillet i europæiske gruppespil.
Ja, selvom Kusk stadig holder højt niveau, så virker han lidt slidt eller ved siden af sig selv. han ligner én der godt kunne trænge til en pause.

En anden ting er, at Risgaard er blevet meget dominerende i offensiven, og til tider holder lidt for meget på bolden i nogle situationer i stedet for at slippe den til en anden. Hæmmer det Kusk, at Risgaard dominerer offensiven så meget?

Besvar