Viborg - AaB den 16. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Buzz Killington » 14. apr 2014, 13:05

Oldager skrev:
MHJ skrev:
Oldager skrev:Ikke noget med at sparre spillere. De tidlige udskiftninger i gårsdagens kamp, ser jeg som et udtryk for, at kampen mod Viborg ligger lige om hjørnet, og vores angribere skal være klar til den kamp.

Larsen
PK-KEP-Thelander-Ahlmann
Kusk-Würtz-Risgård-Thomsen
Jönsson-Spalvis

Sad Dalle på bænken i går?

Viborg har en god offensiv, men en skidt defensiv. Nicholas Gotfredsen manglede mod randers, og Jeff Mensah magtede ikke, at tage ordentligt over for ham, så Randers havde det nok lidt lettere, end vi får det.

Jeg kan desuden se, at Christopher Poulsen modtog en advarsel i gårsdagens kamp. Dette kan betyde, at han står med en karantæne på onsdag, og det må være en markant svækkelse for Viborg.

3 point.
Kent har dog udtalt at Jönsson ikke er i spil til Viborgkampen, og som andre nævner, havde Spalvis problemer med ryggen. Så de er mildest talt tvivlsomme.
Er det sandt? Hmm, det havde jeg ikke fået med. Det er da virkelig en skam, men så må AK og Curth/SF vise hvad de er værd, og så må vi håbe på, at se Spalvis og Jönsson tilbage mod Randers.
Desværre. Både Spalvis og Jönsson bliver nævnt i dette link

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 261440.ece
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 14. apr 2014, 13:12

Hovedet skrev:Jönsson er en gedigen klassespiller, men har været permanent hel- og halvskadet i flere år. Vi må tage de minutter, han kan bruges, for antallet af minutter med Jönsson på banen er proportionelt lig med større mesterskabschance for AaB. Som Kent Nielsen formulerede det efter opgøret mod Brøndby, må han betragtes som ude af spil til Viborg. Vi må så håbe på Lukas Spalvis ved den lejlighed, og at Kasper Kusk igen får gang i målscoringen.

Der er ikke noget at rafle om, kampen i Viborg skal give 3 point, så vi kan lægge maksimalt pres på FCM og FCK.
Jönsson er en klassespiller, men han spiller hele tiden på en knivsæg grundet lyskeproblemerne. Kent har jo også gentagne gange udtalt at Jönsson ikke kan spille to kampe om ugen.

Hejslet
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. dec 2007, 14:10

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Hejslet » 14. apr 2014, 14:57

Vil glæde mig til min første udebanekamp denne sæson "live" !

Er helt enig i, at det er en kamp, vi bør kunne vinde. Der er ingen lette kampe, men selv på udebane bør det blive 3 points mod Viborg!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Gentleman Finn » 14. apr 2014, 14:58

Havde ellers også håbet at udskiftningen af Jönsson skulle ses i sammenhæng med Viborg kampen. Mon dog ikke Spalvis er klar, der er ikke noget der kan stoppe ham i øjeblikket.

Alle mand til Viborg! Ned og råb de røde frem til 3 vigtige point :@

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2894
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Eksil » 14. apr 2014, 15:09

Kan sagtens blive sådan en kamp hvor Curth kan gøre en forskel med hans erfaring.

Hvis Jønsson er ude og Spalvis nok er til begrænset til skal SF (godst skud imod Brøndby), Curth og Due nok til at gøre sig klar til kamp.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af AaB1978 » 14. apr 2014, 15:20

Jönsson og Dalsgaard definitivt ude mod Viborg

Spalvis tvivlsom, men Kent er optimistisk, at han bliver klar

http://www.nordjyske.dk/nyheder/spalvis ... b/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af astonvilla » 14. apr 2014, 15:43

Off-topic, sorry, men Tysken må efterhånden være villige til at slippe Jönsson for meget billige penge.
Selv efter dette lange skåne-program er han ikke klar.
Han bliver jo aldrig 100% klar igen, tyder alt på.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Søgaard » 14. apr 2014, 16:21

Frygter lidt for, om drengene kan holde koncentrationen i den kommende tid. Jeg håber at den rutine som Augo, Risgård, Due, PK og Curth har fra sidste mesterskab, kommer til at vise sig også den kommende tid. Det var en virkelig flot kamp af eksempelvis Augo mod BIF, og generelt kan man ikke sætte en finger på ret manges præstationer på det seneste. Men det bliver alligevel spændende at se reaktionen, nu hvor de endda selv er begyndt at snakke med om medaljerne og uden tvivl kan regne ud, at man ligger rent lunt i svinget med endnu en sejr over Viborg. Vi udraderede Viborg sidst, så vi er favoritter. Men der er ikke mange dage mellem kampene den kommende tid, så jeg håber ikke at sliddet på truppen bliver for stort og begynder at kunne ses. Bliv ved med at spille den flotte omgang fodbold i gør!
Aalborg BK 1885!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Hovedet » 14. apr 2014, 16:35

Jönsson er helskadet i mindst hver anden kamp og spiller omkring 1 time i de kampe, han er halvt klarmeldt til. En eventuel kontrakt med ham skal derfor være på endog særdeles favorable vilkår, da AaB ikke har råd til at binde an med en spiller, der bevæger sig på kanten af fodboldinvadilitet.

Jeg håber, at vi kan gøre brug af ham i omkring halvdelen af de resterende runder, men jeg nærer ingen illusioner i den retning. Resten af sæsonen bør Jönsson kun betragtes som en tillægsgevinst. Derimod håber jeg ikke, at også en Henrik Dalsgaard udviser de samme tendenser, hvad man kan frygte.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 14. apr 2014, 17:57

Hovedet skrev:Jönsson er helskadet i mindst hver anden kamp og spiller omkring 1 time i de kampe, han er halvt klarmeldt til. En eventuel kontrakt med ham skal derfor være på endog særdeles favorable vilkår, da AaB ikke har råd til at binde an med en spiller, der bevæger sig på kanten af fodboldinvadilitet.

Jeg håber, at vi kan gøre brug af ham i omkring halvdelen af de resterende runder, men jeg nærer ingen illusioner i den retning. Resten af sæsonen bør Jönsson kun betragtes som en tillægsgevinst. Derimod håber jeg ikke, at også en Henrik Dalsgaard udviser de samme tendenser, hvad man kan frygte.

Passer det nu osse? Han kom hertil i dårlig form efter en lang skadeshistorik og blev i løbet af efteråret langsomt bygget op. Så trænede han, så vidt jeg husker, hele vinteren med henblik på at være klar til forårsstarten. Her bliver han så desværre ramt af en lyskenskade som, igen så vidt jeg husker, intet har med hans tidligere skade at gøre men måske har noget at gøre med at hans krop stadig er under opbygning. Er ret almindeligt at spillere som kommer tilbage efter langtidsskader bliver ramt af overbelastningsskader som denne, men det betyder altså ikke at han er på kanten af at være fodboldinvalid. Dalsgaards sag ser faktisk væsentligt værre ud, i mine øjne, da han har døjet med den samme skade hele tiden og nu har været uden nogen som helst bedring i meget lang tid.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Hovedet » 14. apr 2014, 18:51

Poker-One-Kenobi skrev:
Hovedet skrev:Jönsson er helskadet i mindst hver anden kamp og spiller omkring 1 time i de kampe, han er halvt klarmeldt til. En eventuel kontrakt med ham skal derfor være på endog særdeles favorable vilkår, da AaB ikke har råd til at binde an med en spiller, der bevæger sig på kanten af fodboldinvadilitet.

Jeg håber, at vi kan gøre brug af ham i omkring halvdelen af de resterende runder, men jeg nærer ingen illusioner i den retning. Resten af sæsonen bør Jönsson kun betragtes som en tillægsgevinst. Derimod håber jeg ikke, at også en Henrik Dalsgaard udviser de samme tendenser, hvad man kan frygte.

Passer det nu osse? Han kom hertil i dårlig form efter en lang skadeshistorik og blev i løbet af efteråret langsomt bygget op. Så trænede han, så vidt jeg husker, hele vinteren med henblik på at være klar til forårsstarten. Her bliver han så desværre ramt af en lyskenskade som, igen så vidt jeg husker, intet har med hans tidligere skade at gøre men måske har noget at gøre med at hans krop stadig er under opbygning. Er ret almindeligt at spillere som kommer tilbage efter langtidsskader bliver ramt af overbelastningsskader som denne, men det betyder altså ikke at han er på kanten af at være fodboldinvalid. Dalsgaards sag ser faktisk væsentligt værre ud, i mine øjne, da han har døjet med den samme skade hele tiden og nu har været uden nogen som helst bedring i meget lang tid.
Det er også netop Dalsgaard, jeg for alvor frygter. Jönsson har jeg (delvist) afskrevet i AaB-tiden, men håber naturligvis, da han utvivlsomt er en klassespiller.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 14. apr 2014, 20:52

Det var en lyskenskade der holdt ham ude et årstid i anden bundesligaklubben FSV Frankfurt. :(
Den klub fandt Jönsson i form af FSV Frankfurt i 2. Bundesliga. Alt så godt ud de første uger, Jönsson spillede fra start, men så gik den unge svenskers lysken i stykker. Det var første gang, han havde en længerevarende skade, og Rasmus Jönsson gik ind i sommeren 2013 ude af form og uden seriøse udsigter til spilletid i Wolfsburg.
(...)
Efter at have startet sommerforberedelserne med genoptræning, kastede Jönsson sig helhjertet ud i nogle hårde træningspas. Hans knæ reagerede dårligt på træningen, der var mistanke om en meniskskade, og først nu er Rasmus Jönsson så småt klar til igen at spille 90 minutter på topniveau. De interesserede klubber fik selvsagt nys om Jönssons nye skade, og så var der pludselig ikke så mange muligheder tilbage.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -AaB-arven" onclick="window.open(this.href);return false;
Det vækker minder om kære Frank, men håber det bedste!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Kristian » 14. apr 2014, 20:52

Augu havde jo de samme problemer med springerknæ op til guldsæsonen og han har ikke haft noget lignende siden. Man kan self. Ikke sammenligne spillere, men vi må håbe at han bliver klar til den nye sæson.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 553
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Trickster » 14. apr 2014, 21:26

Han er sgu en dejlig dreng ham Jönsson. Jeg ville gøre alt for han stadig var her 01/09/2014, men det virker desværre urealistisk.

AK og Spalvis/Curth må score målene mod Vibårg.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Ham der Emil » 14. apr 2014, 23:21

Nu snakken lige kom lidt over på Frank, så er aftenposten.no bragt en lille video med pizza kongen

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 0xP9ScaySM" onclick="window.open(this.href);return false;
Et Hjerte - En Klub

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af jonas386 » 15. apr 2014, 01:49

Hvis ikke vi vinder onsdag, så beklager jeg mange gange, jeg blev fristet, og i et svagt øjeblik var odds 1,75 på en AaB sejr simpelthen for fristende, og jeg tog den med. :oops:

Men med vores historie mod Viborg (AaB har vundet de seneste seks Superligakampe mod Viborg F.F., hvor det er lykkedes AaB at score 16 mål og kun få scoret tre mål mod sig.), de 2 holds form osv, så var det for godt til at være sandt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 15. apr 2014, 09:02

Omkring opstillingen til i morgen. Vi er enige om, at Kent ikke kunne blive fristet til konstellationen:

Augu - Würtz

Selvom de begge har spillet fint, og det ville give pause til Risgaard, så giver det mig nervøse trækninger omkring manglende fremdrift.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 15. apr 2014, 09:19

FlæskeFrank skrev:Omkring opstillingen til i morgen. Vi er enige om, at Kent ikke kunne blive fristet til konstellationen:

Augu - Würtz

Selvom de begge har spillet fint, og det ville give pause til Risgaard, så giver det mig nervøse trækninger omkring manglende fremdrift.
Nej Augu skal tilbage på bænken. Én af de væsentligste årsager til denne sæsons succes skyldes, at vi er gået væk fra Augu - Würtz konstellationen. Hver for sig er de udmærkede spillere, men de fungerer ik godt sammen. Især offensivt har de store mangler når de spiller sammen.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af MrBangDK » 15. apr 2014, 12:08

Pt. er der mindre end 500 billetter tilbage til AaB afsnittet. Så har du ikke fået købt, så kom i gang!!!

http://billetter.vff.dk/printselv/EventList.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ska' vi hak'?

Gablin
1. div
1. div
Indlæg: 367
Tilmeldt: 18. aug 2005, 23:14

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Gablin » 15. apr 2014, 12:21

Hvor kan du se hvor mange billetter der er tilbage?

Besvar