Viborg - AaB den 16. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 14. apr 2014, 09:32

En kamp er lige overstået, så skal vi vende os mod den næste modstander. Denne gang er det Viborg. De fleste tænker straks Kenneth Stenilds lange skanker redder os. Han kommer nok ikke på hold.

Viborg er oprykker og har vist klassiske oprykkertegn. De spiller godt i efteråret, hvor gejst og nyhedens interesse er der, mens foråret bliver mere på det jævne. Så jævnt, at de ligger til nedrykning. Her skal man ikke glemme, at de måtte skifte fra Ove C til Auri lige før forårets kampe. Auri virker bare ikke til at kunne skabe et sammentømret hold a la Ove. Men det gør dem ikke mindre farlige for os. De råder over superligaens topscorer, samt et par spændende navne(mere talenter). Jeg er sikker på, at rykker Viborg ned spiller 2-3 af deres spillere alligevel superliga efter sommerferien. Så de skal tages alvorligt.

AaB skal også tages alvorligt. Vi har vundet de sidste 3 kampe, fører rækken med 4 point og fri af nedrykning, som det eneste hold. Vi har vundet de to første opgør i denne sæson mod Viborg, dog begge på hjemmebane.

Holdet vi stiller med er lidt uklart. Mødet med Brøndby gav nogle knubs til både Jönsson og Spalvis. Jönsson gik ud lidt tidligere end han plejer uvist af hvilken grund. Men han spiller formentlig ikke midtugekampe. Rygproblemerne for Spalvis kan måske også holde ham ude af kampen.

Det kan betyde nyt angreb. Würtz er tilbage fra karantæne, så mod ikke han spiller. Det kan give denne opstilling.



Inden man hidser sig op, så er det vel angrebet, hvis Spalvis ikke kan spille.

Viborg virker blodfattige, og derfor bør den give 3 point, men jeg tror, at vi skal være tilfredse med 1 point for AaB virkede i går ikke superfriske og derfor kan de muligvis ikke få prikket en bold ind.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. apr 2014, 09:35

Hvis vi leger med tanken at vi skal bruge 3-4 sejre for at vinde guld må kampen i Viborg være en af dem hvor vi skal gå klart efter sejren. Uafgjort er ikke en katastrofe men der skal spilles 100% for 3 point.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Brent » 14. apr 2014, 09:38

FlæskeFrank skrev:En kamp er lige overstået, så skal vi vende os mod den næste modstander. Denne gang er det Viborg. De fleste tænker straks Kenneth Stenilds lange skanker redder os. Han kommer nok ikke på hold.

Viborg er oprykker og har vist klassiske oprykkertegn. De spiller godt i efteråret, hvor gejst og nyhedens interesse er der, mens foråret bliver mere på det jævne. Så jævnt, at de ligger til nedrykning. Her skal man ikke glemme, at de måtte skifte fra Ove C til Auri lige før forårets kampe. Auri virker bare ikke til at kunne skabe et sammentømret hold a la Ove. Men det gør dem ikke mindre farlige for os. De råder over superligaens topscorer, samt et par spændende navne(mere talenter). Jeg er sikker på, at rykker Viborg ned spiller 2-3 af deres spillere alligevel superliga efter sommerferien. Så de skal tages alvorligt.

AaB skal også tages alvorligt. Vi har vundet de sidste 3 kampe, fører rækken med 4 point og fri af nedrykning, som det eneste hold. Vi har vundet de to første opgør i denne sæson mod Viborg, dog begge på hjemmebane.

Holdet vi stiller med er lidt uklart. Mødet med Brøndby gav nogle knubs til både Jönsson og Spalvis. Jönsson gik ud lidt tidligere end han plejer uvist af hvilken grund. Men han spiller formentlig ikke midtugekampe.

Det kan betyde nyt angreb. Würtz er tilbage fra karantæne, så mod ikke han spiller. Det kan give denne opstilling.



Inden man hidser sig op, så er det vel angrebet, hvis Spalvis ikke kan spille.

Viborg virker blodfattige, og derfor bør den give 3 point, men jeg tror, at vi skal være tilfredse med 1 point for AaB virkede i går ikke superfriske og derfor kan de muligvis ikke få prikket en bold ind.
Er spalvis skadet?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af MrBangDK » 14. apr 2014, 09:39

Det Viborg præsterede i Randers levner ikke noget som helst ønske om 1 point - der skal sataneme 3 point på kontoen!!
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 14. apr 2014, 09:49

Brent skrev:Er spalvis skadet?
Har lige rettet indledningen til. Han måtte gå ud med smerter i ryggen(som jeg forstod kommentaren).
- FlæskeFrank

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Martin Bak » 14. apr 2014, 10:19

[*]
MrBangDK skrev:Det Viborg præsterede i Randers levner ikke noget som helst ønske om 1 point - der skal sataneme 3 point på kontoen!!

det er jo ikke fordi jeg er specielt uenig i, at vi skal have 3 points , men fordi viborg spillede ringe i randers betyder det ikke nemme points til os, specielt ikke i en uforudsigelig sæson.

jeg må indrømme, at jeg frygter denne kamp mere end jeg frygtede bif kampen - det bliver ikke let. Vores held kan måske være, at viborg ikke bare kan parkere bussen i deres situation.

Har lige købt billetter online - det går stærkt ! så skynd jer at købe billet -ses i viborg
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Frygah » 14. apr 2014, 10:22

Viborg kan bare ikke finde ud af at parkere bussen. Sidst i Aalborg splittede vi dem jo fuldstændig ad med vores hurtige spil, hvor Kusk var i hopla.

Alt andet end 3 point er simpelthen ikke godt nok. Havde det været FCV, Esbjerg eller FCN var jeg enig. Men lige præcis Viborg virker så langsomme, at vores boldomgang bør kunne give os mål nok til en sejr!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 536
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Trickster » 14. apr 2014, 10:30

Martin Bak skrev:Har lige købt billetter online - det går stærkt ! så skynd jer at købe billet -ses i viborg
Har jeg ikke læst et eller andet sted herinde, at vi får tildelt hele den ene endetribune i Viborg? Eller jeg tager måske fejl?
Hair is not a right: it´s a privilege!

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Martin Bak » 14. apr 2014, 10:35

Frygah skrev:Viborg kan bare ikke finde ud af at parkere bussen. Sidst i Aalborg splittede vi dem jo fuldstændig ad med vores hurtige spil, hvor Kusk var i hopla.

Alt andet end 3 point er simpelthen ikke godt nok. Havde det været FCV, Esbjerg eller FCN var jeg enig. Men lige præcis Viborg virker så langsomme, at vores boldomgang bør kunne give os mål nok til en sejr!

hader bare at spille de kampe, hvor vi stort set kun kan tabe. Vinder vi, er det det alle forventede, og det bliver fejet til side som en selvfølge - for mig er det ikke selvfølgeligt,at vi vinder i viborg - heller ikke selvom vi har trynet dem i de to tidligere opgør.

:cool: kom så Aalborg - alle til Viborg!
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Martin Bak » 14. apr 2014, 10:39

Trickster skrev:
Martin Bak skrev:Har lige købt billetter online - det går stærkt ! så skynd jer at købe billet -ses i viborg
Har jeg ikke læst et eller andet sted herinde, at vi får tildelt hele den ene endetribune i Viborg? Eller jeg tager måske fejl?

som jeg så det da jeg købte billetter har vi næsten hele endetribunen pånær et lille hjørne. dvs omkring 2000 bag mål - men der plejer også at være god plads på langsiden op mod udebaneafsnittet, så vi kan jo bare begynde at fylde op der, når endetribunen er fyldt op ;)
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Kenneth K » 14. apr 2014, 11:44

For helvede, det er et stramt program, der venter den næste måneds tid. Fuck FIFA og deres regler. Der er jo alligevel ingen superligaspillere, der skal til VM. Bolaños er eneste mand, der har bare en lille chance for udtagelse.

Men anyways - det her er en kamp, vi skal vinde, men det skulle ikke undre, om det ikke bliver tilfældet. Den benhårde bundstrid kan imidlertid komme os til gode, tror jeg, fordi alle hold i bundkampen unægteligt må og skal ud og søge efter tre point i de fleste kampe. Det bør skabe de rum imellem modstandernes kæder, som gør vores offensiv så farlig. Mareridtet for vores hold er klart de modstandere, som bare planter sig kompakt nede foran feltet, ligesom FC Vestsjælland gjorde i Aalborg senest.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 14. apr 2014, 11:47

Jeg frygter virkelig denne kamp. Trods deres status som bundhold spiller viborgenserne god bold især på hjemmebane. Normalt siger man at nedrykningskandidater skal sikre overlevelse via et godt forsvar, men i Viborgs tilfælde vil jeg mene at det er deres offensiv som skal sikre dem.

Defensivt er Viborg ik prangende, men offensivt er de ganske godt kørende. De spiller meget direkte og har nogle gode teknikere, som er dygtige til især at iscenesætte Dalgaard. Viborgs offensiv med Dalgaard, Brdr. Mensah, Stankov og Wilson Figuerido er ganske god. Det er et teknisk godt firekløver.
Jeg håber naturligvis ikke at Viborg henter point mod os, men jeg håber at Viborg undgår nedrykning. Viborg spiller frisk fodbold og det vil bestemt ikke gøre noget hvis Viborg bliver oppe på bekostning af knoldesparkerne fra Slagelse og Haderslev.

Tror at vi nok engang spiller en meget målrig udebanekamp Desværre lader det til at vi må undvære Jönsson og Spalvis hvilket vil være et stort tab.

Tror at vi taber kampen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 14. apr 2014, 11:56

Køllen I Møllen skrev:Hvis vi leger med tanken at vi skal bruge 3-4 sejre for at vinde guld må kampen i Viborg være en af dem hvor vi skal gå klart efter sejren. Uafgjort er ikke en katastrofe men der skal spilles 100% for 3 point.
Jeg tror jeg tager til Viborg for at se bold.
Billede
:D
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af jonas386 » 14. apr 2014, 12:09

Hvis vi vil have skabet, så skal vi selvfølgelig også have 3 point i Viborg, og det får vi også. Modsat FCV, Sønderjyske og andre bundhold vi har det svært med, så vil Viborg rigtigt gerne frem på banen, og det giver utvivlsomt noget plads til os, og deraf chancer. KEP og Thelander har, efter en noget skidt start, fundet et godt samarbejde frem, og jeg tror ikke vi kommer tiil at se meget fra VFF's side.

Vi vinder, og vi vinder overbevisende, samtidig med GF tager point på midtjyderne, og FCV tager point på københavnerne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 14. apr 2014, 12:11

Ikke noget med at sparre spillere. De tidlige udskiftninger i gårsdagens kamp, ser jeg som et udtryk for, at kampen mod Viborg ligger lige om hjørnet, og vores angribere skal være klar til den kamp.

Larsen
PK-KEP-Thelander-Ahlmann
Kusk-Würtz-Risgård-Thomsen
Jönsson-Spalvis

Sad Dalle på bænken i går?

Viborg har en god offensiv, men en skidt defensiv. Nicholas Gotfredsen manglede mod randers, og Jeff Mensah magtede ikke, at tage ordentligt over for ham, så Randers havde det nok lidt lettere, end vi får det.

Jeg kan desuden se, at Christopher Poulsen modtog en advarsel i gårsdagens kamp. Dette kan betyde, at han står med en karantæne på onsdag, og det må være en markant svækkelse for Viborg.

3 point.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af sulakvelidze » 14. apr 2014, 12:16

Som det kører nu, er det næsten ærgerligt med en kamp mod et bundhold. Pointsnittet mod de andre top 4-hold er på vanvittige 2,2. Mod holdene fra midterste tredjedel er det 1,5 og mod de nederste fire er det 1,8.

Jeg håber, at selvtilliden bærer holdet igennem slitagen. Det ville dælme se godt ud med en føring på syv point inden resten af rundens kampe.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Buzz Killington » 14. apr 2014, 12:17

Oldager skrev:Ikke noget med at sparre spillere. De tidlige udskiftninger i gårsdagens kamp, ser jeg som et udtryk for, at kampen mod Viborg ligger lige om hjørnet, og vores angribere skal være klar til den kamp.

Larsen
PK-KEP-Thelander-Ahlmann
Kusk-Würtz-Risgård-Thomsen
Jönsson-Spalvis

Sad Dalle på bænken i går?

Viborg har en god offensiv, men en skidt defensiv. Nicholas Gotfredsen manglede mod randers, og Jeff Mensah magtede ikke, at tage ordentligt over for ham, så Randers havde det nok lidt lettere, end vi får det.

Jeg kan desuden se, at Christopher Poulsen modtog en advarsel i gårsdagens kamp. Dette kan betyde, at han står med en karantæne på onsdag, og det må være en markant svækkelse for Viborg.

3 point.
Kent har dog udtalt at Jönsson ikke er i spil til Viborgkampen, og som andre nævner, havde Spalvis problemer med ryggen. Så de er mildest talt tvivlsomme.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 14. apr 2014, 12:43

MHJ skrev:
Oldager skrev:Ikke noget med at sparre spillere. De tidlige udskiftninger i gårsdagens kamp, ser jeg som et udtryk for, at kampen mod Viborg ligger lige om hjørnet, og vores angribere skal være klar til den kamp.

Larsen
PK-KEP-Thelander-Ahlmann
Kusk-Würtz-Risgård-Thomsen
Jönsson-Spalvis

Sad Dalle på bænken i går?

Viborg har en god offensiv, men en skidt defensiv. Nicholas Gotfredsen manglede mod randers, og Jeff Mensah magtede ikke, at tage ordentligt over for ham, så Randers havde det nok lidt lettere, end vi får det.

Jeg kan desuden se, at Christopher Poulsen modtog en advarsel i gårsdagens kamp. Dette kan betyde, at han står med en karantæne på onsdag, og det må være en markant svækkelse for Viborg.

3 point.
Kent har dog udtalt at Jönsson ikke er i spil til Viborgkampen, og som andre nævner, havde Spalvis problemer med ryggen. Så de er mildest talt tvivlsomme.
Er det sandt? Hmm, det havde jeg ikke fået med. Det er da virkelig en skam, men så må AK og Curth/SF vise hvad de er værd, og så må vi håbe på, at se Spalvis og Jönsson tilbage mod Randers.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Hovedet » 14. apr 2014, 12:49

Jönsson er en gedigen klassespiller, men har været permanent hel- og halvskadet i flere år. Vi må tage de minutter, han kan bruges, for antallet af minutter med Jönsson på banen er proportionelt lig med større mesterskabschance for AaB. Som Kent Nielsen formulerede det efter opgøret mod Brøndby, må han betragtes som ude af spil til Viborg. Vi må så håbe på Lukas Spalvis ved den lejlighed, og at Kasper Kusk igen får gang i målscoringen.

Der er ikke noget at rafle om, kampen i Viborg skal give 3 point, så vi kan lægge maksimalt pres på FCM og FCK.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 14. apr 2014, 13:00

Jönssons skadeshistorik begynder at minde om salig Frank Strandlis.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar