Viborg - AaB den 16. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Funky » 17. apr 2014, 09:24

Kempes skrev:Så vigtig en sejr. Det var naturligvis en pligtsejr, men tror det på det psykiske plan var utrolig vigtig. Det må give selvtillid at vinde over et hold der pakker sig på 1/3 af banen og vise at man kan over andre end de øvrige tophold. Samtidig presses både FCM og FCK til at skulle præstere i deres kampe.

Er der nogle der ved hvor man finder statistiske oplysninger over de enkelte spillere i kampene? (f.eks. løbet distance, topfart og afleveringer)

Efter kampene kører der tal i TVs "nedtakt" (hader det ord!). på Onside.dk kan man i billederne fra Wiltons udvisning, se at vores spillere tilsammen kun skulle have løbet 61 kilometer, det er jo kun halvdelen af normalen på omkring 110-120 km. Kan det virkelig passe?

PS. Tusind tak for en fantastisk fest i Viborg. Har aldrig oplevet en lignende stemning til nogen udekamp.
Jeg tror det er rigtigt nok, der var meget stillestående pasningsspil på VFFs banehalvdel, særligt de sidste 25 minutter, hvor begge hold sådant set bare neutraliserede kampen. Kedeligt, men fint nok for holdet at få en kamp foræret som reelt set kun strak sig over 60 minutter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af fish » 17. apr 2014, 10:11

Køllen I Møllen skrev:Den periode igår hvor AaB spillede bolden rundt varede efter sigende 5 min og 17 sek!! Det var fandeme vildt. 104 afleveringer i træk. Og det var altså ikke kun på egen halvdel, de var oppe i feltet et par gange. Hvordan så det ud på tv? Derfra hvor jeg stod var det lige før det blev helt pinligt til sidst... Fantastisk!
Ja det var faktisk tæt på ydmygende, på tv så det mest ud til at være en kombination af et AaB der var tilfredse med resultatet og et Viborg der ikke havde kræfterne / evnerne og bare ville i bad. Kommentatorerne gik i selvsving og sammenlignede KEP med en Barca spille.
Så lækkert at se et AaB der vil bolden og vil spille på modstanderens halvdel!

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af 12mand » 17. apr 2014, 10:20

fantastisk kamp og stemning i viborg i går!
og en stor tak til kalkunerne i viborg for at rage mig (og mange andre) direkte i skridtet - det er os længe siden nogen har gidet røre mig der.
lynge er gud!

Brugeravatar
Fuglsang
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 5. sep 2005, 16:29
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Fuglsang » 17. apr 2014, 11:19

Som Andre har nævnt vil jeg også fremhæve Ahlmann, stor kamp af ham, også uden målet. Men synes faktisk også Patrik Kristensen fortjener et skulderklap. Super gode indgreb Han kom med ind i mellem!

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af white splash » 17. apr 2014, 12:03

Det begynder at lugte lidt!! Nem kamp igår, som ikke kostede alverden af kræfter. Vanvittigt stemning i buret, man er sgu en stolt AaB'er for tiden. Der er dog et stykke vej endnu, målt op imod det her.... :)

http://www.ultras-tifo.net/photo-news/2 ... 42014.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1 2 3 Jimmy er en mur!

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Lucas Kuskenius » 17. apr 2014, 12:06

dyhrmaN skrev:hvad sker der nede blandt fansene? De synger næsten hele tiden to forskellige sange. Det lyder også som om der er to trommer - og det lyder ikke som den ene halvdel af sang og tromme kommer fra Viborg.
Jeg var på stadion og det med de to forskellige sange var først til sidst. Ang. trommerne, så blev reklamerne bagerst på tribunen brugt flittigt som trommer af alle vores fans.

I øvrigt fedt da Viborg-fansene fandt banneret med "HADER FCM" frem og begge fangrupper sang samme sang!
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

kasper.a
Landshold
Landshold
Indlæg: 867
Tilmeldt: 22. sep 2005, 17:59
Geografisk sted: 9550

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af kasper.a » 17. apr 2014, 12:17

12mand skrev:fantastisk kamp og stemning i viborg i går!
og en stor tak til kalkunerne i viborg for at rage mig (og mange andre) direkte i skridtet - det er os længe siden nogen har gidet røre mig der.
Jeg vil anbefale at kigge følgende link: http://www.fairfans.dk/2014/02/20/visit ... orar-2014/" onclick="window.open(this.href);return false; og skrive din oplevelse af visitationen, så vi kan komme dette problem til livs.
Hent Martin P. og Bræmer hjem!

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af 12mand » 17. apr 2014, 13:31

kasper.a skrev:
12mand skrev:fantastisk kamp og stemning i viborg i går!
og en stor tak til kalkunerne i viborg for at rage mig (og mange andre) direkte i skridtet - det er os længe siden nogen har gidet røre mig der.
Jeg vil anbefale at kigge følgende link: http://www.fairfans.dk/2014/02/20/visit ... orar-2014/" onclick="window.open(this.href);return false; og skrive din oplevelse af visitationen, så vi kan komme dette problem til livs.
har os oplevet det i randers. tror sgu ikke på det hjælper noget at skrive.
lynge er gud!

Brugeravatar
Agge
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. aug 2006, 12:24
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Udlandet

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Agge » 17. apr 2014, 13:51

Det begynder sgu at lugte lidt af (guld)medaljer (anti-jinx)!

Før kampen mod Viborg var mit gæt, at vi skulle bruge 12 point (61 point) for at snuppe guldet... Det er så 9 point nu...
Det er sejre hjemme over Randers og AGF, så kan vi nøjes med at spille uafgjort mod hjemme mod Esbjerg, i Odense og i Slagelse... Og så endda tabe på Nordsjællands latterlige kunstbane...

For at hente os skal Midtjylland så skrabe 16 point sammen i deres 7 sidste kampe, mens FCK skal hente 19 point... De har et indbyrdes opgør i Herning og begge hold skal stadig møde både Brøndby og Esbjerg...

Jeg tør næsten ikke sige det, men jeg er ved at være optimist :aabfan:

ThomasLW
2. div
2. div
Indlæg: 131
Tilmeldt: 29. aug 2009, 21:36

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af ThomasLW » 17. apr 2014, 14:03

Video med de 5 minutters total dominans her. Simpelthen fantastisk :)

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 130416.htm

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Kenneth K » 17. apr 2014, 14:29

Jeg hører til dem, der synes det var lidt kedeligt at se på, men om ikke andet flot.

Kommentatoren sagde noget interessant i netop den fase, hvor skiltet med antal succesfulde afleveringer i løbet af kampen kom på skærmen. At AaB i kampen nu var oppe på det antal succesfulde afleveringer, som Spaniens landshold anno EM 2008 forundrede hele verden med: Cirka 500 per kamp.

Kort efter sagde han dog, at Bayern siden da har hævet barren noget så eftertrykkeligt, og at de mod Hertha Berlin (mener jeg, han sagde) for nylig var oppe over det dobbelte.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af NIN » 17. apr 2014, 15:05

Udover vi fører ligaen suverænt, er mest scorende, og samtidig det hold der spiller det bedste og mest underholdene fodbold. Ja, så er vi faktisk også det mest sportslige fair hold i Superligaen. Det så man med al tydelighed udstillet i kampen mod Viborg.

1. Vi ved Viborg har det svært. De er næstsidst i ligaen og har ikke vundet hjemme siden oktober 13'. For at udligne styrkeforholdet er vi indirekte skyld i, at de får en mand smidt ud. Alle ved det er langt vanskeligere at spille mod 10 end 11 mand.

2. Da vi kommer foran 1-0 scorer vi selvfølgelig til 2-0, selv om det uden sammenligning, er den farligste føring et hold kan have i moderne fodbold - overhovedet. Andre hold ville have lusker en langt mindre risikobetonet og egoistisk 1-0 sejr hjem. Men ikke os.

3. Vi hjælper vores nærmest konkurrent. Stankov får gult og midterbanedynamoen er således spærret til næste kamp mod FCM og det samme er selvfølgelig Wilton med sit røde kort. Banen er kridtet op til en tiltrængt Ikast sejr, så løveånden kan holdes på afstand i det midtjyske.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af damp » 17. apr 2014, 15:12

fantastisk kamp og stemning i viborg i går!
og en stor tak til kalkunerne i viborg for at rage mig (og mange andre) direkte i skridtet - det er os længe siden nogen har gidet røre mig der.
Men de var åbenbart ikke grundige nok, for der kom da rigeligt med romerlys med ind. :o
Har ikke noget imod romerlys mm, hvis det sker under kontrollerede forhold, men når man lige inden kampstart ser en AaB fan smide et tændt romerlys efter en kontrollør, som kun undgår at blive ramt i hovedet, fordi han dukker sig, så er det svært ikke at støtte mere og bedre kontrol, inden man kan komme ind på diverse stations.
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Hanga » 17. apr 2014, 15:29

damp skrev:
fantastisk kamp og stemning i viborg i går!
og en stor tak til kalkunerne i viborg for at rage mig (og mange andre) direkte i skridtet - det er os længe siden nogen har gidet røre mig der.
Men de var åbenbart ikke grundige nok, for der kom da rigeligt med romerlys med ind. :o
Har ikke noget imod romerlys mm, hvis det sker under kontrollerede forhold, men når man lige inden kampstart ser en AaB fan smide et tændt romerlys efter en kontrollør, som kun undgår at blive ramt i hovedet, fordi han dukker sig, så er det svært ikke at støtte mere og bedre kontrol, inden man kan komme ind på diverse stations.
Der er blevet kastet romerlys på banen de sidste par kampe, hvilket er sindsygt dumt. Det er farligt da folk risikerer at få dem i hovedet, og det går ud over AaB der får bøder for den slags opførsel. Hvis man er mand nok til at tænde et romerlys, må man også være mand nok til selv at stå med det. Brug nu romerlysene positivt til at skabe stemning, og ikke som kasteskyts der kan skade andre og give problemer for AaB.

Det aktive fanmiljø må stramme lidt op her... Ved godt det er nemt for mig at sige, men det er jo sådan man gerne vil have det, fremfor at f.eks. kontrollørerne løser opgaven.

Kampen:
Ikke vores bedste kamp, men vi vinder stensikkert alligevel. Får vel en lille gave i form af de røde kort. Det kan godt være at fodboldloven kategoriserer det lille dask som et slag, og udvisningen dermed er korrekt, men jeg har svært ved at se, at det skulle være til et rødt kort. Nevermind, vi tager det gerne med, og jeg er alligevel overbevist om, at vi havde vundet kampen uanset hvad.

Sikke en kasse af Ahlmann, han var nok den sidste, jeg havde forestillet mig lave det!

Det er svært at bevare pessimismen ;)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Buzz Killington » 17. apr 2014, 20:17

Hvis vi havde skabt chancer i løbet af vores primitive boldflytteri, havde jeg været meget imponeret. Men at vi formår at køre bolden rundt mod ti Viborgspillere, der stor utroligt lavt og ikke gad presse os, er i mine øjne ret ligegyldigt. Netop det er KEP stod for over 100 afleveringer siger skisme en del.

Når det så er sagt, så har vi i denne sæson forbedret vores evne spille udenom og gennem et højt pres, hvilket er imponerende, og virkelig noget af det vi manglede fra sidste sæson.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar