Viborg - AaB den 16. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af astonvilla » 15. apr 2014, 22:47

Kasper skrev:Tror der kommer over 2500 AaB'ere. God kamp til alle, og husk at være positiv uanset hvilke bump vi møder.
Korrekt Kasper.
Såfremt reaktionen på en scoring i mod os er den samme som i Ikast - så er vi jo uovervindelige!
Bienvenu Bassogog!

mbh
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15. apr 2014, 14:27

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af mbh » 15. apr 2014, 23:09

Kasper skrev:Tror der kommer over 2500 AaB'ere. God kamp til alle, og husk at være positiv uanset hvilke bump vi møder.
:aabfan: Du er en smuk mand :aabfan:. Vi er altid positive :D. Ses i morgen!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1343
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Kasper » 15. apr 2014, 23:20

astonvilla skrev:
Kasper skrev:Tror der kommer over 2500 AaB'ere. God kamp til alle, og husk at være positiv uanset hvilke bump vi møder.
Korrekt Kasper.
Såfremt reaktionen på en scoring i mod os er den samme som i Ikast - så er vi jo uovervindelige!
Det kan der ikke herske tvivl om. Tror og håber på en smuk AaB aften i morgen.

Håber alle dem der er i tvivl om de kan komme ind på udebaneafsnittet tager turen alligevel og sætter sig på andre tribuner.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

MightyReds
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 28. aug 2008, 23:37

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af MightyReds » 15. apr 2014, 23:35

Kasper skrev:Tror der kommer over 2500 AaB'ere. God kamp til alle, og husk at være positiv uanset hvilke bump vi møder.
Positive, som i at smide mønter, lightere og øl efter keeperen (sågar når vores egne folk står sammen med ham) som vi var rigtigt gode til under kampen mod Brøndby, selvom der var advaret i første halvleg om at kampen ville blive afbrudt, såfremt det fortsatte?

Som bosat i København i dag, og derfor noget sjældnere jeg er på stadion, er dette så standard, og gør AaB noget for at dæmme op for disse tosser som burde have elektrisk stød til nosserne hver gang de bare tænkte på nordjyllands stolthed?

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Dot Bot » 15. apr 2014, 23:37

MightyReds skrev:
Kasper skrev:Tror der kommer over 2500 AaB'ere. God kamp til alle, og husk at være positiv uanset hvilke bump vi møder.
Positive, som i at smide mønter, lightere og øl efter keeperen (sågar når vores egne folk står sammen med ham) som vi var rigtigt gode til under kampen mod Brøndby, selvom der var advaret i første halvleg om at kampen ville blive afbrudt, såfremt det fortsatte?

Som bosat i København i dag, og derfor noget sjældnere jeg er på stadion, er dette så standard, og gør AaB noget for at dømme op for disse tosser som burde have elektrisk stød til nosserne hver gang de bare tænkte på nordjyllands stolthed?
Korrekt. Også disse bump.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 15. apr 2014, 23:51

Efter en række kampe med fuld gevinst mod de øvrige tophold er det nemt at undervurdere Viborg. Personligt frygter jeg kampen da Viborg er et ganske udmærket hjemmehold. Hvis vi ik har fuld fokus så kan vi nemt tabe i morgen. Viborg spiller meget direkte på hjemmebane, men samtidig har de nogle kreative offensive spillere som er gode til at skabe chancer.

Defensivt tror jeg at vi får langt større problemer i morgen end vi havde mod Brøndby. Viborg spiller meget direkte og kommer næsten altid til mange afslutninger på hjemmebane. Generelt set har vi store defensive problemer på udebane, men heldigvis har vores gode offensiv oftest mere end kompenseret for det. At der i gennemsnit i forårssæsonen er scoret 5 mål i vores udebanekampe er meget illustrerende.

Jeg håber virkelig at Kent formår at bevare spillernes ydmyge tilgang. At vi nu er det jagede vildt alene i front med et sultent ulvekobbel efter os er en helt ny situation. Det kræver meget af spillerne mentalt at håndtere situationen.

Tror at det bliver en meget afvekslende kamp med mange chancer til begge hold. Hvis vi har skarpheden vinder vi, men jeg kan også sagtens se os tabe kampen. Dårligere er Viborg heller ikke.

mbh
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15. apr 2014, 14:27

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af mbh » 16. apr 2014, 00:03

MightyReds skrev:
Kasper skrev:Tror der kommer over 2500 AaB'ere. God kamp til alle, og husk at være positiv uanset hvilke bump vi møder.
Positive, som i at smide mønter, lightere og øl efter keeperen (sågar når vores egne folk står sammen med ham) som vi var rigtigt gode til under kampen mod Brøndby, selvom der var advaret i første halvleg om at kampen ville blive afbrudt, såfremt det fortsatte?

Som bosat i København i dag, og derfor noget sjældnere jeg er på stadion, er dette så standard, og gør AaB noget for at dømme op for disse tosser som burde have elektrisk stød til nosserne hver gang de bare tænkte på nordjyllands stolthed?
Om AaB gør noget for at dæmme op for dem? Hvad skulle de gøre udover den nuværende ansættelse af kontrolløre? Et nyt særligt mønt- og lighterkorps i civilbeklædning? :thumbsup: Sige det over højttalerne dobbelt så mange gange? Jeg forstår, at du er rystet i din grundvold over denne, åbenbart, sindsoprivende oplevelse, men hvad vil du reelt debattere? Du har efterhånden velsignet os med dine sære stødforestillinger et par gange.

Nej, det er ikke normal kutyme. Kom videre i stedet for at fordreje enhver tråd, det er trættende zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

MightyReds
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 28. aug 2008, 23:37

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af MightyReds » 16. apr 2014, 00:18

mbh skrev:
MightyReds skrev:
Kasper skrev:Tror der kommer over 2500 AaB'ere. God kamp til alle, og husk at være positiv uanset hvilke bump vi møder.
Positive, som i at smide mønter, lightere og øl efter keeperen (sågar når vores egne folk står sammen med ham) som vi var rigtigt gode til under kampen mod Brøndby, selvom der var advaret i første halvleg om at kampen ville blive afbrudt, såfremt det fortsatte?

Som bosat i København i dag, og derfor noget sjældnere jeg er på stadion, er dette så standard, og gør AaB noget for at dømme op for disse tosser som burde have elektrisk stød til nosserne hver gang de bare tænkte på nordjyllands stolthed?
Om AaB gør noget for at dæmme op for dem? Hvad skulle de gøre udover den nuværende ansættelse af kontrolløre? Et nyt særligt mønt- og lighterkorps i civilbeklædning? :thumbsup: Sige det over højttalerne dobbelt så mange gange? Jeg forstår, at du er rystet i din grundvold over denne, åbenbart, sindsoprivende oplevelse, men hvad vil du reelt debattere? Du har efterhånden velsignet os med dine sære stødforestillinger et par gange.

Nej, det er ikke normal kutyme. Kom videre i stedet for at fordreje enhver tråd, det er trættende zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
What. At jeg har brokket mig over det to gange, gør det til sære stødforestillinger (hvad det så lige betyder). Syntes personer som kaster ting på banen skulle udelukkes fra stadion for good. Simple as that. Hvis man vil det til livs, så kan det sandsynligvis også udføres i praksis.

Lader til at din holdning er "whatever", også selvom det var med risikoen, og fortjent hvis det var sket, givet den tidligere afvarsel, hvis kampen var blev stoppet. Antager at vi så havde tabt med 2-0, hvilket selvfølgelig bare er kutyme, og en velkendt risiko når vi åbenbart vælger at ignorere dette problem, og så er det jo bare ærgerligt såfremt det koster mesterskabet og nogle millioner.

De ting som Hradecky stod model til, hører ingen steder hjemme, og slet ikke på vores hjemmebane, og af vores "fans".

Velkommen til forummet. Må være hårdt at læse mine indlæg, nu jeg øgede dine indlæg med 50%.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Frygah » 16. apr 2014, 00:32

MightyReds skrev:
mbh skrev:
MightyReds skrev:
Kasper skrev:Tror der kommer over 2500 AaB'ere. God kamp til alle, og husk at være positiv uanset hvilke bump vi møder.
Positive, som i at smide mønter, lightere og øl efter keeperen (sågar når vores egne folk står sammen med ham) som vi var rigtigt gode til under kampen mod Brøndby, selvom der var advaret i første halvleg om at kampen ville blive afbrudt, såfremt det fortsatte?

Som bosat i København i dag, og derfor noget sjældnere jeg er på stadion, er dette så standard, og gør AaB noget for at dømme op for disse tosser som burde have elektrisk stød til nosserne hver gang de bare tænkte på nordjyllands stolthed?
Om AaB gør noget for at dæmme op for dem? Hvad skulle de gøre udover den nuværende ansættelse af kontrolløre? Et nyt særligt mønt- og lighterkorps i civilbeklædning? :thumbsup: Sige det over højttalerne dobbelt så mange gange? Jeg forstår, at du er rystet i din grundvold over denne, åbenbart, sindsoprivende oplevelse, men hvad vil du reelt debattere? Du har efterhånden velsignet os med dine sære stødforestillinger et par gange.

Nej, det er ikke normal kutyme. Kom videre i stedet for at fordreje enhver tråd, det er trættende zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
What. At jeg har brokket mig over det to gange, gør det til sære stødforestillinger (hvad det så lige betyder). Syntes personer som kaster ting på banen skulle udelukkes fra stadion for good. Simple as that. Hvis man vil det til livs, så kan det sandsynligvis også udføres i praksis.

Lader til at din holdning er "whatever", også selvom det var med risikoen, og fortjent hvis det var sket, givet den tidligere afvarsel, hvis kampen var blev stoppet. Antager at vi så havde tabt med 2-0, hvilket selvfølgelig bare er kutyme, og en velkendt risiko når vi åbenbart vælger at ignorere dette problem, og så er det jo bare ærgerligt såfremt det koster mesterskabet og nogle millioner.

De ting som Hradecky stod model til, hører ingen steder hjemme, og slet ikke på vores hjemmebane, og af vores "fans".

Velkommen til forummet. Må være hårdt at læse mine indlæg, nu jeg øgede dine indlæg med 50%.
Så din kommentar til en person der positivt prøver at opildne folk til at være positive i Viborg-kampen, er at brokke dig over enkelte episoder mod BIF? Kan man have nej-hatten mere på? Dernæst glæder jeg mig til at høre dit løsningsforslag til hvordan forhindrer disse enkeltstående idiotiske episoder. Jeg må i hvert fald tilstå at jeg ikke er fan af at skulle rages i skridtet og have stukket en finger op et vist sted, for at komme en minimal problemstilling til livs. Det samme tror jeg i øvrigt forældre til mindreårige børn vil sige. Så hvad er din praktiske løsning på dette, der ikke fuldstændig ødelægger almindelige menneskers lyst til at komme på stadion.

Er det i øvrigt nogensinde sket at en kamp er blevet afbrudt og hjemmeholdet taberdømt for kast med ting? Ikke engang New Firm har vel oplevet taberdømte hjemmehold.

Derudover virker din "velkomst" til en ny bruger lettere arrogant. Skal vi så ligeledes konkludere at du er en af de fans der kun dukker frem af busken når det går godt, med din oprettelse i 2008, og lidt over 200 indlæg?

Mærkelig ageren, må jeg indrømme.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

mbh
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15. apr 2014, 14:27

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af mbh » 16. apr 2014, 00:37

MightyReds skrev:
mbh skrev:
MightyReds skrev:
Kasper skrev:Tror der kommer over 2500 AaB'ere. God kamp til alle, og husk at være positiv uanset hvilke bump vi møder.
Positive, som i at smide mønter, lightere og øl efter keeperen (sågar når vores egne folk står sammen med ham) som vi var rigtigt gode til under kampen mod Brøndby, selvom der var advaret i første halvleg om at kampen ville blive afbrudt, såfremt det fortsatte?

Som bosat i København i dag, og derfor noget sjældnere jeg er på stadion, er dette så standard, og gør AaB noget for at dømme op for disse tosser som burde have elektrisk stød til nosserne hver gang de bare tænkte på nordjyllands stolthed?
Om AaB gør noget for at dæmme op for dem? Hvad skulle de gøre udover den nuværende ansættelse af kontrolløre? Et nyt særligt mønt- og lighterkorps i civilbeklædning? :thumbsup: Sige det over højttalerne dobbelt så mange gange? Jeg forstår, at du er rystet i din grundvold over denne, åbenbart, sindsoprivende oplevelse, men hvad vil du reelt debattere? Du har efterhånden velsignet os med dine sære stødforestillinger et par gange.

Nej, det er ikke normal kutyme. Kom videre i stedet for at fordreje enhver tråd, det er trættende zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
What. At jeg har brokket mig over det to gange, gør det til sære stødforestillinger (hvad det så lige betyder). Syntes personer som kaster ting på banen skulle udelukkes fra stadion for good. Simple as that. Hvis man vil det til livs, så kan det sandsynligvis også udføres i praksis.

Lader til at din holdning er "whatever", også selvom det var med risikoen, og fortjent hvis det var sket, givet den tidligere afvarsel, hvis kampen var blev stoppet. Antager at vi så havde tabt med 2-0, hvilket selvfølgelig bare er kutyme, og en velkendt risiko når vi åbenbart vælger at ignorere dette problem, og så er det jo bare ærgerligt såfremt det koster mesterskabet og nogle millioner.

De ting som Hradecky stod model til, hører ingen steder hjemme, og slet ikke på vores hjemmebane, og af vores "fans".

Velkommen til forummet. Må være hårdt at læse mine indlæg, nu jeg øgede dine indlæg med 50%.
Nej, det kan ikke udføres i praksis. Du siger det selv - du kommer ikke på stadion så tit.

Jeg husker ikke, at noget hold i Danmark er blevet taberdømt på baggrund af (småting), der er blevet kastet på banen.

Jeg ville blot påpege dine underlige ugennemtænkte spørgsmål, din ligegyldige fordrejning i en ellers positiv tråd og at du blæser tingene ud af proportioner. Din afsluttende kommentar bekræfter så min første antagelse om, at du burde gå noget mere ud. Det er irrelevant og på amøbeniveau. Glæd dig i stedet over, at dette sandsynligvis er mit sidste indlæg herinde :). Så glæder vi andre os over dine skarpe iagttagelser.

MightyReds
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 28. aug 2008, 23:37

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af MightyReds » 16. apr 2014, 01:29

Frygah skrev:
MightyReds skrev:
mbh skrev:
MightyReds skrev:
Kasper skrev:Tror der kommer over 2500 AaB'ere. God kamp til alle, og husk at være positiv uanset hvilke bump vi møder.
Positive, som i at smide mønter, lightere og øl efter keeperen (sågar når vores egne folk står sammen med ham) som vi var rigtigt gode til under kampen mod Brøndby, selvom der var advaret i første halvleg om at kampen ville blive afbrudt, såfremt det fortsatte?

Som bosat i København i dag, og derfor noget sjældnere jeg er på stadion, er dette så standard, og gør AaB noget for at dømme op for disse tosser som burde have elektrisk stød til nosserne hver gang de bare tænkte på nordjyllands stolthed?
Om AaB gør noget for at dæmme op for dem? Hvad skulle de gøre udover den nuværende ansættelse af kontrolløre? Et nyt særligt mønt- og lighterkorps i civilbeklædning? :thumbsup: Sige det over højttalerne dobbelt så mange gange? Jeg forstår, at du er rystet i din grundvold over denne, åbenbart, sindsoprivende oplevelse, men hvad vil du reelt debattere? Du har efterhånden velsignet os med dine sære stødforestillinger et par gange.

Nej, det er ikke normal kutyme. Kom videre i stedet for at fordreje enhver tråd, det er trættende zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
What. At jeg har brokket mig over det to gange, gør det til sære stødforestillinger (hvad det så lige betyder). Syntes personer som kaster ting på banen skulle udelukkes fra stadion for good. Simple as that. Hvis man vil det til livs, så kan det sandsynligvis også udføres i praksis.

Lader til at din holdning er "whatever", også selvom det var med risikoen, og fortjent hvis det var sket, givet den tidligere afvarsel, hvis kampen var blev stoppet. Antager at vi så havde tabt med 2-0, hvilket selvfølgelig bare er kutyme, og en velkendt risiko når vi åbenbart vælger at ignorere dette problem, og så er det jo bare ærgerligt såfremt det koster mesterskabet og nogle millioner.

De ting som Hradecky stod model til, hører ingen steder hjemme, og slet ikke på vores hjemmebane, og af vores "fans".

Velkommen til forummet. Må være hårdt at læse mine indlæg, nu jeg øgede dine indlæg med 50%.
Så din kommentar til en person der positivt prøver at opildne folk til at være positive i Viborg-kampen, er at brokke dig over enkelte episoder mod BIF? Kan man have nej-hatten mere på? Dernæst glæder jeg mig til at høre dit løsningsforslag til hvordan forhindrer disse enkeltstående idiotiske episoder. Jeg må i hvert fald tilstå at jeg ikke er fan af at skulle rages i skridtet og have stukket en finger op et vist sted, for at komme en minimal problemstilling til livs. Det samme tror jeg i øvrigt forældre til mindreårige børn vil sige. Så hvad er din praktiske løsning på dette, der ikke fuldstændig ødelægger almindelige menneskers lyst til at komme på stadion.

Er det i øvrigt nogensinde sket at en kamp er blevet afbrudt og hjemmeholdet taberdømt for kast med ting? Ikke engang New Firm har vel oplevet taberdømte hjemmehold.

Derudover virker din "velkomst" til en ny bruger lettere arrogant. Skal vi så ligeledes konkludere at du er en af de fans der kun dukker frem af busken når det går godt, med din oprettelse i 2008, og lidt over 200 indlæg?

Mærkelig ageren, må jeg indrømme.
Jeg stillede blot et spørgsmål til noget jeg ser som et problem. Jeg er åbenbart helt off her kan jeg forstå, omend jeg ikke antager at jeg skal håbe at mønter eller lightere rammer fra adskillige meters afstand så blodet springer på vores modstandere.

Måske var min velkomst arrogant, men en bruger som er sur over mit indlæg, og ser det som trættende må have et trist liv, hvis han først opretter sig idag, og allerede er træt af tingene.

Man skal vel ikke have fingeren op for at finde en lighter eller en tier. De fleste normale mennesker jeg omgåes har dem i lommen. Helt simpelt, så henter man møntkastere ned fra tribunen (omend det kan give nogle problemer - som dog også kan løses). Alternativt smider man kameraer op som I England (i udgangspunktet er det en mindre sektion af stadion der er problemet) og så tager man fat i de pågældende udenfor stadion, eller identificerer dem i et kartotek, og får på den måde luget ud i dem. Igen, det er ikke sikkert viljen er der fra AaB's side, og såfremt der ligger et veltænkt rationale bag dette, f.eks. af økonomisk karakter, så er det fint. Det ændrer blot ikke ved at der er nogle personer der ikke burde have adgang til stadion, hvilket så åbenbart er en holdning du ikke deler.

Jeg er ikke en af de fans der dukker op af busken når det går godt. Jeg var første gang på stadion i 89, og så samtlige hjemmekampe i bl.a. 95 og 99, og flere af sæsonerne mellem disse, hvor jeg boede i Aalborg. Nu krævede jobbet at jeg flyttede til København i 2002, men det gør mig vel ikke til mindre supporter at jeg ikke kan komme på stadion hver gang der er kamp (jeg er fløjet hjem adskillige gange for at se bold, blot for at tage retur samme dag eller næste morgen).

@ Alle

Jeg tror ikke vi skal,være nervøse for Viborg kampen. Drengene er varme, spiller sindsygt godt, og er med garanti 100% tændte på at gå ned og levere varen. Kent ændrer intet til denne kamp, men kræver samme fokus og tilgang som enhver anden kamp. Det er nu hullet skal slås til FCK og FCM, og jeg er overbevist om at drengene leverer.

Og så bekager jeg hvis ovenstående diskussion burde have kørt i en anden tråd, men eftersom vi stort set lige er kommet ud af Brøndby kampen, og jeg syntes at det var et reelt problem (der blevet kastet rigtigt mange ting mod Hradecky), så synes jeg, sikkert fejlagtigt, at det var værd at adressere nu vi igen står på endetribunen i Viborg, og jeg ikke synes det hører hjemme.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 553
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Trickster » 16. apr 2014, 02:02

MightyReds skrev:Helt simpelt, så henter man møntkastere ned fra tribunen (omend det kan give nogle problemer - som dog også kan løses).
Dårlig idé. Vi har i gennem mange år set hvordan det kan gå helt galt, når kalkunerne føler trang til at hente fans midt under kampen. Det starter jo måske med, at den pågældende fan for alt i verden ikke vil hives med ud af stadion, og derfor får hjælp af sine medfans. Det resulterer så i, at kalkunerne er ekstra hårdhændede, og så løber det hele jo løbsk med masseslagsmål mm. Det er efterhånden set utallige gange, og det gavner hverken klubben, fansene eller dansk fodbold. Der er sikkert også 'uofficielle' fans der elsker når kalkunerne indtager tribunen, for så er der mulighed for at lave ballade, og det er jo god lir...

Det eneste der hjælper er overvågning, og så må klubben/politiet under og efter kampen identificere synderne, så der kan uddeles bøder og karantæner.

Ps. jeg kastede engang en tokrone efter Kim Daugaard. Året var 2005, Aalborg Karneval fyldte gadebilledet og alkoholforbruget var på sit højeste. Dengang virkede det som en god idé.
Hair is not a right: it´s a privilege!

MightyReds
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 28. aug 2008, 23:37

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af MightyReds » 16. apr 2014, 02:29

Jeg er slet ikke uenig, og med mindre politiet er med på den (hvilket de næppe er), så er det selvfølgelig no go at forsøge at gå på tribunen efter folk.

Jeg ser derfor også kameraer som den rette løsning, og så måske lidt selvjustits mellem folk (i form af en "synes du det var klogt" til de unge knægte som måske har lavet deres første møntkast i kådhed, da der selvfølgelig kan ryge en kæk to-krone efter Daugaard, men hvor man også efterfølgende nok godt er klar over at den nok ikke var helt god :-)

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af doukas » 16. apr 2014, 07:22

MightyReds skrev:Jeg er slet ikke uenig, og med mindre politiet er med på den (hvilket de næppe er), så er det selvfølgelig no go at forsøge at gå på tribunen efter folk.

Jeg ser derfor også kameraer som den rette løsning, og så måske lidt selvjustits mellem folk (i form af en "synes du det var klogt" til de unge knægte som måske har lavet deres første møntkast i kådhed, da der selvfølgelig kan ryge en kæk to-krone efter Daugaard, men hvor man også efterfølgende nok godt er klar over at den nok ikke var helt god :-)
Hvad får dig til at tro der ikke er sat kameraer op?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af hje1980 » 16. apr 2014, 08:42

Trickster skrev:
MightyReds skrev:Helt simpelt, så henter man møntkastere ned fra tribunen (omend det kan give nogle problemer - som dog også kan løses).
Dårlig idé. Vi har i gennem mange år set hvordan det kan gå helt galt, når kalkunerne føler trang til at hente fans midt under kampen. Det starter jo måske med, at den pågældende fan for alt i verden ikke vil hives med ud af stadion, og derfor får hjælp af sine medfans. Det resulterer så i, at kalkunerne er ekstra hårdhændede, og så løber det hele jo løbsk med masseslagsmål mm. Det er efterhånden set utallige gange, og det gavner hverken klubben, fansene eller dansk fodbold. Der er sikkert også 'uofficielle' fans der elsker når kalkunerne indtager tribunen, for så er der mulighed for at lave ballade, og det er jo god lir...

Det eneste der hjælper er overvågning, og så må klubben/politiet under og efter kampen identificere synderne, så der kan uddeles bøder og karantæner.

Ps. jeg kastede engang en tokrone efter Kim Daugaard. Året var 2005, Aalborg Karneval fyldte gadebilledet og alkoholforbruget var på sit højeste. Dengang virkede det som en god idé.
Enig I at hente folk fra tribunen UNDER kampen er et NO-GO... det samme så man også Brøndbys kontrolører gøre (eller ikke gøre :S ) da deres fans fyrede noget pyro af under kampen.
Mon ikke de bare tog bestik af de folk der gjorde det, og fik fat i dem efter kampen.

Og med kamera BØR det ikke være det store problem at finde disse folk... Der er altså kun 2 udgange på tribunen, så det burde være muligt.
Men alt i alt... STOP MED AT SMIDE NOGET PÅ BANEN...!!! Vi har jo set hvad det kan indebærer hvis det ikke blive stoppet INDEN det eskalere. Brøndby måtte spille for tomme tribuner i 2 kampe!!!!!!

Men omkring kampen i aften... er sikker på at Kent Nielsen's filosofi omkring de små detaljer i kampen, gør at vi ikke undervurdere Viborg. Vi har både spillet og klassen til at hive 3 sikre point hjem. Og det gør vi også. Og tror vi endelig holder nullet på udebane
Vi vinder 3-0.
Kusk
Thelander
Spalvis

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Bech » 16. apr 2014, 09:20

MightyReds skrev:Nu krævede jobbet at jeg flyttede til København i 2002, men det gør mig vel ikke til mindre supporter at jeg ikke kan komme på stadion hver gang der er kamp (jeg er fløjet hjem adskillige gange for at se bold, blot for at tage retur samme dag eller næste morgen).
Jo det gør det faktisk. Du er en mindre supporter, ved ikke at være tilstede på stadion. Etymologisk stammer udtrykket fra Rrankrig, hvor det ligeledes staves supporter. Men egentligt stammer ordet fra det latinske supportāre, hvor sup stammer fra sub, som i op og portāre som i at bære. Du bære kun holdet frem, ved at være tilstede når holdet spiller. Det er sikkert en hård realisering for dig, men sådan er det nu en gang og det må man jo så indfinde sig med.



420 blaze it faggot

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af le Cid » 16. apr 2014, 09:33

Bech skrev:
MightyReds skrev:Nu krævede jobbet at jeg flyttede til København i 2002, men det gør mig vel ikke til mindre supporter at jeg ikke kan komme på stadion hver gang der er kamp (jeg er fløjet hjem adskillige gange for at se bold, blot for at tage retur samme dag eller næste morgen).
Jo det gør det faktisk. Du er en mindre supporter, ved ikke at være tilstede på stadion. Etymologisk stammer udtrykket fra Rrankrig, hvor det ligeledes staves supporter. Men egentligt stammer ordet fra det latinske supportāre, hvor sup stammer fra sub, som i op og portāre som i at bære. Du bære kun holdet frem, ved at være tilstede når holdet spiller. Det er sikkert en hård realisering for dig, men sådan er det nu en gang og det må man jo så indfinde sig med.



420 blaze it faggot
Nu kan man jo supporte på mange forskellige måder. Alene det at være på stadion, gør dig ikke automatisk til supporter...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 16. apr 2014, 09:36

Det værste ved de tumper som kaster ting på banen, laver abelyde, slås internt osv er jo at de får kritikken af Brøndbys fjolser til at lyde ret så hul. Hvorfor kan vi ikke vare blive enige om at vi er bedre end det pis? Det varer ikke længe før der er lortenet eller plexiglas foran alle tribunerne i dk, det er sindssygt irriterende at se en kamp igennem!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af hje1980 » 16. apr 2014, 09:44

Nogen der har hørt noget om hvor mange der forventes at komme og støtte holdet i aften?

seamann

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af seamann » 16. apr 2014, 09:47

Nu så jeg kun hvordan de gule aber opførte sig under kampen - troede egentlig det var pga dem, at der blev talt om at stoppe kampen, for de smed alt muligt på banen.
At det så også sker i AaB enden er jo katastrofalt.

Jeg mener, man skal sætte hårdt mod hårdt og komme af med disse idioter. Hent dem - evt med politiets hjælp - under kampen og retsforfølg dem.
De, der blot findes via kameraer, skal selvfølgelig også retsforfølges.
Og selvfølgelig livslang karantæne fra stadion.

Besvar