Kent Nielsen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Yankee » 22. dec 2014, 12:23

Jeg kan nu godt forstå Kent.

Som almindelige lønmodtagere sigter vi jo heller ikke nødvendigvis efter at arbejde i den største virksomhed i branchen eller dén, der tjener flest penge. Det kan være spændende og give nogle interessante udfordringer, men det betyder mindst lige så meget at forhold som løn, geografi og ikke mindst arbejdsopgaver passer én.

Kent får givetvis en rigtig flot løn i OB. Han kan flytte hjem til København og endelig kan han sikkert få en væsentlig magtposition i OB, der tilmed har kunnet tilbyde ham en firårig kontrakt. Alt sammen forhold, som vi ikke har villet eller kunnet matche i AaB.

Jeg håber Kent får stor succes i OB for han vil for mig altid være en af de helt store legender i AaB.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Kent Nielsen

Indlæg af Kristian » 22. dec 2014, 12:24

Hanga skrev:Jeg forstår virkelig ikke Kents valg. Jovist han får nye udfordringer, men det er et kæmpe sats i en klub der ikke er større end AaB. Han kan maksimalt opleve det samme med OB som han har oplevet med AaB, og det virker på nuværende tidspunkt særdeles usandsynligt.

Med lidt tålmodighed var han oplagt bud på Morten Olsens afløser. Før eller siden må den nisse da gå på pension.
Helt enig. Men kan være Kent Nielsen elsker en god udfordring. Men jeg mener bestemt osse at der lå en udfordring i at gøre AaB til et tophold.

Jeg tror 100 % på, at vi er blevet overtrumfet af OB på lønsiden.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2894
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Eksil » 22. dec 2014, 12:25

Kan det handle om forholdet mellem Gaarde og Kent og hvem der skal bestemme hvor meget? OB er ikke et skridt op i verden for Kent, men han får måske mere magt og flere penge hvis Peter fra LEASY åbner op for endnu et mesterskabsforsøg.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kent Nielsen

Indlæg af doukas » 22. dec 2014, 12:29

Jeg er helt sikker på at KN vil prøve at gøre et stykke professionelt stykke arbejde den resterende tid. Men hvad med spillertruppen? Hvis jeg løb rundt ude på Hornevej, ville jeg undre mig gevaldigt over hvorfor at truppens førerhund vælger at smutte til en klub på der alle måder er på et lavere niveau. Det kan ikke være godt for moralen.

Jeg synes KN virkelig havde fortjent at høste frugterne af det store arbejde i AaB - hvor truppen har været skidt sammensat og økonomien har blødt. Det har han sammen med resten af trænerteamet og folkene i klubben fået rettet op på. Troede han ville forsætte, og få lidt flere penge at gøre godt med (noget han ikke har prøvet i AaB) - eller han skiftede til en langt mere interessant udfordring end OB

Nu er KN slået tilbage til start, og jeg tror ikke med hans OB-skifte han nogensinde får chancen for at skifte til en klub udenfor Skandinavien.

Sig pænt tak til KN for et stort stykke arbejde, og lad os få trænerteam-sammensætningen på plads henover vinteren.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Kent Nielsen

Indlæg af larsdahl » 22. dec 2014, 12:37

Brent skrev:Alt andet lige må KN vil sidde løsere i trænersædet efter denne udmelding. Kommer vi dårligt fra start i superligaen og bliver fedtet ind i bundstriden, kan jeg godt forestille mig at KN får sparket og man lader Kuhn overtage.
Med dagens udmelding om KN som OB træner kan det kun være et spørgsmål om dage inden han fritstilles. AaB kan vel ikke som professionel virksomhed acceptere at en medarbejder i en ledende position fortsætter med sit arbejde efter skiftet til en konkurrerende virksomhed er annonceret. Kan ikke se at KN skal involveres mere i trupsammensætning, strategi eller i det hele taget er en del af fremtiden. Kuhn må overtage indtil en erstatning er på plads.

Hvis KN sidder på bænken for AaB når de midt i maj møder KNs kommende arbejdsgiver, vil jeg i hvert fald have min tvivl om hvor loyaliteten ligger.

Farvel (og tak) til Kent inden nytår!

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Arendt » 22. dec 2014, 12:41

Jeg kunne virkelig se det underholdende i, at OB rykkede ud af rækken i år. Det ville rent faktisk være helt fantastisk! Hvis Rasmus Falk og Emil Larsen bliver alvorligt skadet i opstarten, får de virkelig et stort problem. FC Vestsjælland har dog spillet rigtig dårligt i dette efterår og har 4 point op til OB.

Så får KN den udfordring, som han drømmer om.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Peter A. » 22. dec 2014, 12:41

larsdahl skrev:
Brent skrev:Alt andet lige må KN vil sidde løsere i trænersædet efter denne udmelding. Kommer vi dårligt fra start i superligaen og bliver fedtet ind i bundstriden, kan jeg godt forestille mig at KN får sparket og man lader Kuhn overtage.
Med dagens udmelding om KN som OB træner kan det kun være et spørgsmål om dage inden han fritstilles. AaB kan vel ikke som professionel virksomhed acceptere at en medarbejder i en ledende position fortsætter med sit arbejde efter skiftet til en konkurrerende virksomhed er annonceret. Kan ikke se at KN skal involveres mere i trupsammensætning, strategi eller i det hele taget er en del af fremtiden. Kuhn må overtage indtil en erstatning er på plads.

Hvis KN sidder på bænken for AaB når de midt i maj møder KNs kommende arbejdsgiver, vil jeg i hvert fald have min tvivl om hvor loyaliteten ligger.

Farvel (og tak) til Kent inden nytår!
Ser det også som en meget svær situation...hvad nu hvis AaB får kig på en spiller som man ønsker til at tilknytte ja bare nu her eller til sommer..som Kent/OB også finder interessant?

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Kent Nielsen

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 22. dec 2014, 13:00

Peter A. skrev:
Ser det også som en meget svær situation...hvad nu hvis AaB får kig på en spiller som man ønsker til at tilknytte ja bare nu her eller til sommer..som Kent/OB også finder interessant?
Godt spørgsmål. Jeg forestiller mig, at Kent ikke får meget at skulle have sagt mht. spillerindkøb. Desuden tror jeg ikke på, at vi henter i massevis hen over vinterpausen.
I øvrigt tror jeg, at Lynge og Gaarde har været pænt dominerende mht. beslutningerne om, hvem der har skullet hentes, men det er gætterier fra min side.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Kent Nielsen

Indlæg af Kristian » 22. dec 2014, 13:18

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Peter A. skrev:
Ser det også som en meget svær situation...hvad nu hvis AaB får kig på en spiller som man ønsker til at tilknytte ja bare nu her eller til sommer..som Kent/OB også finder interessant?
Godt spørgsmål. Jeg forestiller mig, at Kent ikke får meget at skulle have sagt mht. spillerindkøb. Desuden tror jeg ikke på, at vi henter i massevis hen over vinterpausen.
I øvrigt tror jeg, at Lynge og Gaarde har været pænt dominerende mht. beslutningerne om, hvem der har skullet hentes, men det er gætterier fra min side.
Kan ikke forestille mig at Kent ikke opføre sig proffesionelt og varetager AaBs interesser bedst muligt i det kommende forår.

Vi kommer ikke til at se store spillerindkøb i dette vindue og self vil Kent komme med på råd. Trods alt ham der skal levere et slutprodukt inden sommerferien.

Men til alt dette er det brandnødvendigt at vi har den nye træner på plads indenfor 1-2 måneder. kontrakforlængelser skal ske i samråd med ny træner og mulige tilføjelser til sommer. Vigtigt der kommer styr på situationen meget hurtigt.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kent Nielsen

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 22. dec 2014, 13:42

larsdahl skrev:
Brent skrev:Alt andet lige må KN vil sidde løsere i trænersædet efter denne udmelding. Kommer vi dårligt fra start i superligaen og bliver fedtet ind i bundstriden, kan jeg godt forestille mig at KN får sparket og man lader Kuhn overtage.
Med dagens udmelding om KN som OB træner kan det kun være et spørgsmål om dage inden han fritstilles. AaB kan vel ikke som professionel virksomhed acceptere at en medarbejder i en ledende position fortsætter med sit arbejde efter skiftet til en konkurrerende virksomhed er annonceret. Kan ikke se at KN skal involveres mere i trupsammensætning, strategi eller i det hele taget er en del af fremtiden. Kuhn må overtage indtil en erstatning er på plads.

Hvis KN sidder på bænken for AaB når de midt i maj møder KNs kommende arbejdsgiver, vil jeg i hvert fald have min tvivl om hvor loyaliteten ligger.

Farvel (og tak) til Kent inden nytår!
Helt enig. Alt andet ville være uforsvarligt af et børsnoteret selskab. Han skifter til en direkte konkurrent til en af pladserne nederst i ligaen. Det er ikke i nogens interesse med interessekonflikter. Herti kommer, at der i vinterpausen er længere tid til at køre en ny træner ind end om sommeren.

Nu skal vi se, hvilket stof Gaarde er gjort af. Nu skal der vises lederevner.

I øvrigt synd for Kents eftermæle, at man får indtrykket af, at han ikke er den klubmand, man havde håbet, men er til fals for ussel mammon og nu tager hul på sin fjerde job i ligaen. Trist. Men alligevel tak for gode oplevelser til Kent.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. dec 2014, 13:47

Hvis nogen er i tvivl om hvor Kent Nielsens loyalitet ligger frem til den dag hans arbejde i AaB ophører, vil jeg påstå de ikke er ret gode menneskekendere.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Since » 22. dec 2014, 14:04

Since skrev:Kent fortsætter i en anden dansk klub ... der har længe kørt rygter
Det blev som jeg sagde......

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Forza » 22. dec 2014, 14:06

Jesper Schmidt skrev:Hvis nogen er i tvivl om hvor Kent Nielsens loyalitet ligger frem til den dag hans arbejde i AaB ophører, vil jeg påstå de ikke er ret gode menneskekendere.
Er helt enig - lige nøjagtig Kent af alle trænere har jeg ikke en flig af tvivl til når når vi snakker loyalitet og dedikation.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ob/5368397" onclick="window.open(this.href);return false;

Omend det selvfølgelig ikke har betydet alt, har lønnen i OB helt sikkert spillet en rolle.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kent Nielsen

Indlæg af frederikshavneren » 22. dec 2014, 14:06

Kent om hvorfor han har valgt OB http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ob/5368397" onclick="window.open(this.href);return false;

De fleste vil nok bide mærke i at Kent ærligt siger, at pengene er en del af forklaringen, men som han også siger er der også andre begrundelser. Selv om OB har skåret ned har de formentlig stadigvæk et noget større budget end os.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kent Nielsen

Indlæg af frederikshavneren » 22. dec 2014, 14:09

Forza skrev:
Jesper Schmidt skrev:Hvis nogen er i tvivl om hvor Kent Nielsens loyalitet ligger frem til den dag hans arbejde i AaB ophører, vil jeg påstå de ikke er ret gode menneskekendere.
Er helt enig - lige nøjagtig Kent af alle trænere har jeg ikke en flig af tvivl til når når vi snakker loyalitet og dedikation.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ob/5368397" onclick="window.open(this.href);return false;

Omend det selvfølgelig ikke har betydet alt, har lønnen i OB helt sikkert spillet en rolle.
Hvad så når AaB skal møde OB til foråret? Tænk dig et scenarie hvor OB kæmper for overlevelse mens vi befinder os i ingenmandsland og hverken kan nå fugl eller fisk. I sådan en situation vil jeg ikke være tryg ved, at Kent står i spidsen for AaB. Det vil uvægerligt åbne for en masse spekulationer.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kent Nielsen

Indlæg af NIN » 22. dec 2014, 14:12

frederikshavneren skrev:
Forza skrev:
Jesper Schmidt skrev:Hvis nogen er i tvivl om hvor Kent Nielsens loyalitet ligger frem til den dag hans arbejde i AaB ophører, vil jeg påstå de ikke er ret gode menneskekendere.
Er helt enig - lige nøjagtig Kent af alle trænere har jeg ikke en flig af tvivl til når når vi snakker loyalitet og dedikation.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ob/5368397" onclick="window.open(this.href);return false;

Omend det selvfølgelig ikke har betydet alt, har lønnen i OB helt sikkert spillet en rolle.
Hvad så når AaB skal møde OB til foråret? Tænk dig et scenarie hvor OB kæmper for overlevelse mens vi befinder os i ingenmandsland og hverken kan nå fugl eller fisk. I sådan en situation vil jeg ikke være tryg ved, at Kent står i spidsen for AaB. Det vil uvægerligt åbne for en masse spekulationer.
Hvad skal han gøre? Fortælle spillerne at de er skadet eller bænke samtlige profiler? True dem med sanktioner om en ekstra løbetur til Skagen og tilbage igen, scorer de?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kent Nielsen

Indlæg af MrBangDK » 22. dec 2014, 14:13

frederikshavneren skrev:
Forza skrev:
Jesper Schmidt skrev:Hvis nogen er i tvivl om hvor Kent Nielsens loyalitet ligger frem til den dag hans arbejde i AaB ophører, vil jeg påstå de ikke er ret gode menneskekendere.
Er helt enig - lige nøjagtig Kent af alle trænere har jeg ikke en flig af tvivl til når når vi snakker loyalitet og dedikation.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ob/5368397" onclick="window.open(this.href);return false;

Omend det selvfølgelig ikke har betydet alt, har lønnen i OB helt sikkert spillet en rolle.
Hvad så når AaB skal møde OB til foråret? Tænk dig et scenarie hvor OB kæmper for overlevelse mens vi befinder os i ingenmandsland og hverken kan nå fugl eller fisk. I sådan en situation vil jeg ikke være tryg ved, at Kent står i spidsen for AaB. Det vil uvægerligt åbne for en masse spekulationer.
Ja, hvis man ikke er menneskekender eller blot ser spøgelser overalt!

Lur mig om ikke Kent har en klausul i kontrakten med OB, som siger noget om at han overtager et superliga mandskab!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Hovedet » 22. dec 2014, 14:16

Selvfølgelig vil Kent Nielsen tage den sidste halvsæson i AaB seriøst; han har trods alt muligheden for at føje endnu en europæisk triumf til sit generalieblad.

Jeg er dog helt enig i, at det ikke er nogen optimal situation for klubben, og at der bør arbejdes på at finde en afløser allerede inden nytår, der kan tage over. Det er lidt af en bombe, som afslører, at Kent Nielsen nok ikke ser det store perspektiv i AaB, ligesom det var tilfældet med Erik Hamrén tilbage i 2008.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Funky » 22. dec 2014, 14:21

Jesper Schmidt skrev:Hvis nogen er i tvivl om hvor Kent Nielsens loyalitet ligger frem til den dag hans arbejde i AaB ophører, vil jeg påstå de ikke er ret gode menneskekendere.
Jeg har også fuld tiltro til Kent, men vil ikke desto mindre se det som rimeligt naturligt, hvis man fik trænerskiftet på plads i nærmeste fremtid. Det kræver interesse fra flere parter; OB, som skal frikøbe Kent før tid, AaB, og en eventuel arbejdsgiver for AaBs næste træner.

Kent har opnået heltestatus i AaB. Jeg håber det bedste for ham i fremtiden - så længe det kan forenes med fortsat nedtur for OB.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kent Nielsen

Indlæg af doukas » 22. dec 2014, 14:21

KN skulle angiveligt få omkring 1,8-1,9 mio kr om året i OB

KN får 1,08 mio kr i AaB (ifølge EB)

Man må sige han da får en pæn lønstigning, men det er nok heller ikke svært at forhandle med hans gamle buddy fra AC Horsens-tiden

Besvar