Kent Nielsen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Kent Nielsen

Indlæg af le Cid » 16. apr 2014, 14:01

Jeg kunne ikke lige finde et sted at smide dette, så jeg tænkte, at det var på tide at få en hyldesttråd til verdens bedste vrisne mand! :-)

Københavnersprøjten har begået et lille portræt af Kent, og de mener ligefrem, at han bør overtage landstrænerposten efter ham den gamle nisse!

http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... e-moderne/" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kent Nielsen

Indlæg af hje1980 » 16. apr 2014, 14:10

Ja... flot beskrivelse af Kent Nielsen.... men bliver fedt at se den store mand i jakkesæt til pokalfinalen... :thumbsup:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kent Nielsen

Indlæg af astonvilla » 16. apr 2014, 14:24

En hyldesttråd der om nogen er på sin plads.

Lad roserne dale ned over dette - på alle måder - store menneske.
Vrissen som få (man skulle tro han var Nordjyde) styrer han drengene med hård og sikker hånd.

Det er ubegribeligt hvad han har fået vredet ud af det materiale der står til hans rådighed.

Tyren på Vesterbro må stå og skælve - for dén ved også at der er risiko for at den må vige pladsen for en gigantisk statue af Kent: Kongen af Nordjylland.
Bienvenu Bassogog!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Maglau » 16. apr 2014, 14:29

hje1980 skrev:Ja... flot beskrivelse af Kent Nielsen.... men bliver fedt at se den store mand i jakkesæt til pokalfinalen... :thumbsup:
Fantastisk artikel.

Det ender jo med at han gør Smukke Erik kunsten efter på alle parametre.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kent Nielsen

Indlæg af frederikshavneren » 16. apr 2014, 14:34

le Cid skrev:Jeg kunne ikke lige finde et sted at smide dette, så jeg tænkte, at det var på tide at få en hyldesttråd til verdens bedste vrisne mand! :-)

Københavnersprøjten har begået et lille portræt af Kent, og de mener ligefrem, at han bør overtage landstrænerposten efter ham den gamle nisse!

http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... e-moderne/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja det er på tide at få oprettet en Kent Nielsen tråd. Godt initiativ :thumbsup:

Uanset hvordan mesterskabskampen ender så har Kent præsteret rigtig flot. De fleste havde før sæsonen os som potentiel nedrykker, men holdet har præsteret fornemt på alle parametre. Alene kvalifikationen til pokalfinalen er enorm flot. De flotte resultater sættes endnu mere i relief grundet vores dårlige økonomi. Gaarde har udtalt at han tror at vi har suppens
4. laveste spillerbudget, set i den kontekst er det enormt fornemt hvad Kent har udført for få midler.

Kent tiltrådte på et svært tidspunkt i efteråret 2010 hvor Pehrsson havde smadret holdet godt og grundigt. Vi spillede elendigt og der var ikke noget offensivt koncept. Især hjemmekampene i efteråret 2010 var en rædsel at overvære, jeg kan ikke huske at have set et mere desillusioneret AaB hold på Aalborg Stadion. Der var også mange tilskuere som blev væk af ren og skær afmagt. Desværre fik Pehrsson ualmindelig lang snor af Lynge, hvilket gjorde det endnu flottere at Kent reddede os på et yderst hængende hår (Tim Janssen var naturligvis også afgørende).
Efterfølgende har Kent bygget på og vi har gang på gang præsteret bedre end hvad vores slunkne økonomi egentlig burde gøre muligt.

Udover at han med stor succes har fået indsluset unge talenter på holdet, så er det også imponerende at han ikke har tøvet med at erstatte klubikoner med yngre kræfter. Tidligere stamspillere og profiler som Augu og Curth har Kent bænket og det er sket uden, at det har resulteret i interne stridigheder og utilfredse ytringer i medierne. Det var også lidt af en geni streg at han bænkede Würtz i et par af de første kampe i denne sæson, det betød at Würtz kom endnu stærkere tilbage da han ville vise Kent at det var en fejl at han var blevet bænket.

Kent har haft et rygte som en defensivt orienteret træner, men det prædikat må han endegyldigt efterhånden være sluppet af med. Han har været god til at udnytte truppens kvaliteter som er til offensiv og teknisk fodbold, som delvist er sket på bekostning af en solid defensiv. Stor ros til Kent for at udnytte truppens potentiale, det er også flot at han med stor succes har fået integreret flere unge spillere på holdet.
Kents rolige natur virker til at være et rigtig godt match i AaB. Han har skabt flotte resulater forudsætningerne taget i betragtning og han har på intet tidspunkt klaget over de svære arbejdsbetingelser han har haft pga. økonomien (Hamrén havde til sammenligning i "de gode tider" nogle sammenstød med Lynge).

Jeg skal med glæde indrømme at jeg har fejlvurderet Kent. Jeg var super glad da Pehrsson endelig blev fyret, men jeg var meget utilfreds med at Kent blev afløseren. Min utilfredshed dengang bundede mest i det rygte han havde fra Horsens tiden med defensiv beton bold til tider, samt hans lidet flatterende exit fra Brøndby. Jeg var heller ikke helt tilfreds da Kent forlængede kontrakten med AaB, men igen så tog jeg heldigvis grueligt fejl.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 291
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Soren » 16. apr 2014, 15:01

Ja, Kent fortjener i den grad en hyldest-tråd.

Dog er det i den grad ufortjent, at Kent har et ry for at være en defensiv træner. Det var han, i den første sæson, hvor Horsens var rykket op. Der havde de spiller for spiller et hold, der ikke havde superligaklasse. Kents løsning var at stille en betondefensiv op for at overleve. Hvilket de gjorde gjorde. I de følgende år byggede Horsens og Kent på og fik udviklet en fin offensiv med Retov, Macena og Lawan og hvad de nu hed dengang.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Elscorpio » 16. apr 2014, 15:10

hje1980 skrev:Ja... flot beskrivelse af Kent Nielsen.... men bliver fedt at se den store mand i jakkesæt til pokalfinalen... :thumbsup:
Det kommer ikke til at ske. Elsker at se ham stå i de shorts ude på sidelinien :thumbsup:

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kent Nielsen

Indlæg af andreasaab89 » 16. apr 2014, 15:40

http://borsen.dk/nyheder/sport/artikel/ ... uldet.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesper Thygesen fortæller, at AaB spiller noget af det flotteste fodbold, som han har set i Superligaen.

- Det ville være unaturligt, hvis jeg ikke pegede på AaB, hvis man kigger på den måde, holdet har hentet sejrene på. Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Funky » 16. apr 2014, 16:03

andreasaab89 skrev:http://borsen.dk/nyheder/sport/artikel/ ... uldet.html

Jesper Thygesen fortæller, at AaB spiller noget af det flotteste fodbold, som han har set i Superligaen.

- Det ville være unaturligt, hvis jeg ikke pegede på AaB, hvis man kigger på den måde, holdet har hentet sejrene på. Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet.
Den slags omtale ka' vi godt li'.

Hvad angår Kent, så kan jeg ikke forestille mig nogen bedre træner for AaB - og det mente jeg allerede i sommers, før nogen kunne ane, at vi skulle ende som tårnhøje guld-favoritter 7 kampe før sæsonafslutningen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Corona » 16. apr 2014, 17:01

Soren skrev:Ja, Kent fortjener i den grad en hyldest-tråd.

Dog er det i den grad ufortjent, at Kent har et ry for at være en defensiv træner. Det var han, i den første sæson, hvor Horsens var rykket op. Der havde de spiller for spiller et hold, der ikke havde superligaklasse. Kents løsning var at stille en betondefensiv op for at overleve. Hvilket de gjorde gjorde. I de følgende år byggede Horsens og Kent på og fik udviklet en fin offensiv med Retov, Macena og Lawan og hvad de nu hed dengang.
Enig. Personligt hadede jeg når vi skulle møde Horsens netop pga. de små hurtige angriber som Lawan og Macena.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kent Nielsen

Indlæg af alithebeast » 12. maj 2014, 11:57

AaB må og skal lave fanplakater med Kent.
Hader København!

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Steve-Dave » 12. maj 2014, 12:22

alithebeast skrev:AaB må og skal lave fanplakater med Kent.
Billede

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Flower » 12. maj 2014, 12:28

Nok det gladeste vi nogensinde ser ham. Kent, du er min weekendfar!

Billede
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Kent Nielsen

Indlæg af larsdahl » 12. maj 2014, 13:03

Flower skrev:Nok det gladeste vi nogensinde ser ham. Kent, du er min weekendfar!
Jeg er nu sikker på, at det er et smil man ser 22 sek. inde i denne video:

http://onside.dk/superligaen/tv-midt-i- ... AaB-mestre

Hvem tryller lige et billede i god kvalitet frem og evt. en t-shirt med billedet og teksten: "Jeg var der, da AaB fik Kent Nielsen til at smile"...?

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kent Nielsen

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 12. maj 2014, 14:32

Kent er allerede en AaB-legende. Og Poul Erik skal ikke længere vide sig sikker som ham, man omtaler som AaB's bedste træner gennem tiderne.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. maj 2014, 22:38

AaB 85 95 99 08 skrev:Kent er allerede en AaB-legende. Og Poul Erik skal ikke længere vide sig sikker som ham, man omtaler som AaB's bedste træner gennem tiderne.
Arh, der er altså stadig lang vej op til Poul Erik. Poul Erik har arbejdet i og for AaB i en menneskealder. Har formet talenter i 30 år for AaB og haft en finger med i 4 mesterskaber. Kent Nielsen har vundet et flot mesterskab. Bla med stor hjælp fra Poul Erik.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Hanga » 12. maj 2014, 23:18

AaB 85 95 99 08 skrev:Kent er allerede en AaB-legende. Og Poul Erik skal ikke længere vide sig sikker som ham, man omtaler som AaB's bedste træner gennem tiderne.
Ingen når Pylle til sokkeholderne, i forhold til betydning for AaB. Selv dette mesterskab har han jo stor andel i. Jeg tror kun man kan undervurdere hans betydning i AaB, og jeg frygter dagen, hvor han vælger at gå på pension... men okay, det gjorde jeg også med Lynge, og indtil videre har vi jo klaret det okay uden vores åndelige leder.

Ikke for at tage noget fra Kent, for han er fantastisk! På niveau med Smukke Erik!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kent Nielsen

Indlæg af thomasjn » 12. maj 2014, 23:19

Kent smiler på dette helt fantastiske klip


Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Provst i Brovst » 12. maj 2014, 23:57

Jeg har svært ved at rangere om det er 95 eller 14 det er det største mesterskab, jeg skifter mening hele tiden. Men hvis ikke Kent er den bedste træner AaB nogensinde, så er han i hvert fald i top 2. Hvis Kent kan levere resultater i næste sæson eller den følgende, så er han den største uden konkurrence. Jeg håber vi kan beholde Kent i mange sæsoner endnu og jeg håber også der vil være grund til at beholde ham.

Det her mesterskab er så stort, de unge spillere, måden hvordan vi vandt...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kent Nielsen

Indlæg af limey » 13. maj 2014, 02:21

Jeg troede aldrig det skulle komme over min mund, men jeg rangerer faktisk også Kent lige over Hamrén efter denne bedrift. Undskyld, Erik. :oops:

Besvar