Køb af AaB-aktier

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Køb af AaB-aktier

Indlæg af sulakvelidze » 17. apr 2014, 09:11

Jeg har besluttet mig for at købe AaB-aktier for første gang i mit liv. Altså når emissionen kommer. Men jeg aner absolut ikke et klap om den slags. Deror denne tråd.

Hvor køber man dem?
Kan man overhovedet være sikker på at få lov til det? (rettet emission?)
Hvad koster de?
Hvad giver de af privilegier? (generalforsamling?)
Er Glen Riddersholms fætter også hans bror?

Mange spørgsmål. Det kunne sgu være rart med et lynkursus fra en af dem med forstand.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af Eksil » 17. apr 2014, 09:31

sulakvelidze skrev:Jeg har besluttet mig for at købe AaB-aktier for første gang i mit liv. Altså når emissionen kommer. Men jeg aner absolut ikke et klap om den slags. Deror denne tråd.

Hvor køber man dem?
Kan man overhovedet være sikker på at få lov til det? (rettet emission?)
Hvad koster de?
Hvad giver de af privilegier? (generalforsamling?)
Er Glen Riddersholms fætter også hans bror?

Mange spørgsmål. Det kunne sgu være rart med et lynkursus fra en af dem med forstand.
Via din bank, hvor du skal oprette et "depot", som er en digital opbevaring af dine papirer.

Yes, er helt bestemt sikker på, at AaB bil tage imod alle penge, også dine. De nuværende aktionærer har nok forkøbsret, men den bliver ikke 100 procent udnyttet.

Mht pris udbydes de til en eller anden pris, stadig ukendt, men siden aktien står i 1-2 kr/stk nu, bliver det nok noget i den dur.

Nu giver 1 til 24.999 aktier 2 fribilletter om året (fantastisk afkast på 1 kr), og jeg mener at +25.000 aktier giver storaktionær status, hvilket betyder en rejemad i glasburet før din frikamp, samt retten til at bomme op til 3 smøger om året fra Lynge.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af Pastorius » 17. apr 2014, 10:19

sulakvelidze skrev:Jeg har besluttet mig for at købe AaB-aktier for første gang i mit liv. Altså når emissionen kommer. Men jeg aner absolut ikke et klap om den slags. Deror denne tråd.

Hvor køber man dem?
Kan man overhovedet være sikker på at få lov til det? (rettet emission?)
Hvad koster de?
Hvad giver de af privilegier? (generalforsamling?)
Er Glen Riddersholms fætter også hans bror?

Mange spørgsmål. Det kunne sgu være rart med et lynkursus fra en af dem med forstand.
Tal med din bank. Du skal have et depot.

Det er ikke til at vide om det bliver en åben aktieemmision (men det er sandsynligt) og prisen kendes heller ikke, men det er vel også ligegyldigt om du får 1000 aktier til en tier stykket, eller 100 aktier til 100 kr/stk. Det du køber er en ejerandel i AaB, der svarer til din procentdel af aktiekapitalen.

Aktionærfordele: http://www.aabsport.dk/investor-relations.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

,,og ja!
Med venlig Hilsen
--
Robert

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af 12mand » 17. apr 2014, 10:34

ligger aktierne i ca 2 kr. stykket når den tid kommer, får man 2 VIP billetter hvis man har mere end 1000. aktier. var da godt nok lige før man skulle smide et par tusinde efter nogle aktier så.
lynge er gud!

Brugeravatar
Fuglsang
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 5. sep 2005, 16:29
Geografisk sted: Aalborg

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af Fuglsang » 17. apr 2014, 11:07

Nu har jeg vist noget der ligner 60 aktier. Hvordan får jeg fat i de føromtalte fribilletter?

Brugeravatar
Agge
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. aug 2006, 12:24
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Udlandet

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af Agge » 17. apr 2014, 11:15

Fuglsang skrev:Nu har jeg vist noget der ligner 60 aktier. Hvordan får jeg fat i de føromtalte fribilletter?
http://www.aabsport.dk/investor-relatio ... etter.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af YesAaBcan » 17. apr 2014, 13:22

Nu har der været en del handel af aktien de seneste dage (også noget mere end normalt ovenpå en sejer), med pæne stigninger til følge. Ved sidste emission var kursen jævnt faldende, fra annoncering - hvis jeg husker rigtig. Så jeg tror og håber på fuldtegning denne gang.

Har du over 1000 aktier, bliver du (med ledsager), inviteret 1 gang om året til fin fin buffet, med fri drikkelse, tilsat kort tale fra træner, sportschefen og direktøren for det hele. Og self. billetter til dagens kamp (AaB-Esbjerg denne gang). Så det er et helt hæderligt udbytte, med den kurs vores elskede klub/aktie er i pt.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af 9800 » 18. apr 2014, 14:04

Uden at have så meget at have det i, så kunne jeg forestille mig at der vil blive pillet KRAFTIGT ved aktionær fordelene efter emissionen. Det koster en formue for AaB, og det tvivler jeg på at der er råd til fremover.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af sulakvelidze » 25. apr 2014, 18:18

Mange tak for svarene. Jeg er ikke blevet afskræket og glæder mig til at blive medejer af AaB.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af AllanPedersen » 27. apr 2014, 00:35

Lad for guds skyld være med at købe før emissionen, for der falder de selvfølgelig.

Er der forresten nogen der ved os med forhåndsret "altså nuværende aktionærer"
Hvad vores købs begræsninger sansynligvis bliver?

Er det eks normalt at sige 'du har 2000 aktier.. derfor må du købe 2000 nye til favør pris'
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af Eksil » 27. apr 2014, 00:43

AllanPedersen skrev:Lad for guds skyld være med at købe før emissionen, for der falder de selvfølgelig.

Er der forresten nogen der ved os med forhåndsret "altså nuværende aktionærer"
Hvad vores købs begræsninger sansynligvis bliver?

Er det eks normalt at sige 'du har 2000 aktier.. derfor må du købe 2000 nye til favør pris'
Ved spar Nord aktier fik jeg fortegningsret svarende til x10 det antal jeg ejede, så du skal nok få nok at spilde dine penge

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af YesAaBcan » 27. apr 2014, 09:25

Eksil skrev:
AllanPedersen skrev:Lad for guds skyld være med at købe før emissionen, for der falder de selvfølgelig.

Er der forresten nogen der ved os med forhåndsret "altså nuværende aktionærer"
Hvad vores købs begræsninger sansynligvis bliver?

Er det eks normalt at sige 'du har 2000 aktier.. derfor må du købe 2000 nye til favør pris'
Ved spar Nord aktier fik jeg fortegningsret svarende til x10 det antal jeg ejede, så du skal nok få nok at spilde dine penge
Eksil tror du forveksler med den gang de splittede 1:10

Men ellers korrekt, vent til AaB udsteder de nye aktier = penge i klub kassen.

Forkøbsretter til nuværende aktionærer, mit bud er: Nye aktier (antal som kun AaB kender for pt.) divideret med det nuværende samlede antal og igen delt med din nuværende beholdning.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af YesAaBcan » 27. apr 2014, 22:22

AllanPedersen skrev:Lad for guds skyld være med at købe før emissionen, for der falder de selvfølgelig.

Er der forresten nogen der ved os med forhåndsret "altså nuværende aktionærer"
Hvad vores købs begræsninger sansynligvis bliver?

Er det eks normalt at sige 'du har 2000 aktier.. derfor må du købe 2000 nye til favør pris'
Har lige været en tur i det gamle arkiv (medens Viashit havde stivert over ham bøf-fjolset). Ved sidste emission, i april 2011, fik vi tilbud 4 nye aktier for hver i daværende beholdning. Kursen var da ca. 6 kr. og de nye blev tilbudt til 3,5 kr. + 0,17 kr. pr. tegningsret.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af AllanPedersen » 28. apr 2014, 02:04

åh nej ... 4x nuværende antal?

... sikke mange penge jeg kommer til at smide væk.....
men hvordan skulle jeg kunne lade være..

lige nu er kursen 3,6 noget..
man må gå ud fra efter emissionen .. så falder den til ca. 2kr stykket..
har fået af vide typisk så beregner man prisen ved forhåndsretten ved man går ud en forventet pris aktien vil falde til
efter emissionen, og så yderligere skærer den en smule ned 'rabatten'

Jeg vil tro aktien falder til 2kr stykket ved emissionen, så de skal også ned under de 2kr for
at det er et rigtigt tilbud..

hmmm 4x.. XXXXX x 2kr... så mange penge har jeg ikke :(
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af Pastorius » 28. apr 2014, 08:34

AllanPedersen skrev:åh nej ... 4x nuværende antal?

... sikke mange penge jeg kommer til at smide væk.....
men hvordan skulle jeg kunne lade være..

lige nu er kursen 3,6 noget..
man må gå ud fra efter emissionen .. så falder den til ca. 2kr stykket..
har fået af vide typisk så beregner man prisen ved forhåndsretten ved man går ud en forventet pris aktien vil falde til
efter emissionen, og så yderligere skærer den en smule ned 'rabatten'

Jeg vil tro aktien falder til 2kr stykket ved emissionen, så de skal også ned under de 2kr for
at det er et rigtigt tilbud..

hmmm 4x.. XXXXX x 2kr... så mange penge har jeg ikke :(
Det er ikke nogen naturlov at aktier falder efter en emmision.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af AllanPedersen » 28. apr 2014, 09:14

Det er ingen garanti. Men mere reglen end undtagelse.
Så det skal de selvfølgelig gå ud fra.

Og vil nu også gerne vædde en kasse bajer på aktien falder ved emissionen.
Den har været 2kr hele året men røg op på 3,5 i marts.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af doukas » 28. apr 2014, 09:56

Vil gerne takke Funky som ansporede mig til at investere i nogle flere AaB-aktier for en rum tid siden, var så heldig at få dem til kurs 1,76 på det tidspunkt. Nu ved jeg sgu ikke om jeg skal sælge, for det første tror jeg ikke rigtig de stiger voldsomt meget mere, og ved heller ikke hvad aktie-emissionen kommer til at betyde for dem.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af AllanPedersen » 28. apr 2014, 10:42

Man skal være super AaB fan for at tro de ikke falder fra '4,50' som de er i dag.
At introducere aktier der med flere omgange overstiger vores egenkapital.
Piller den selvfølgelig ned..

Når det så er sagt.. Falder de og vi så kommer i CHL,.
Så kan de let komme op i 7-8-9 stykker.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af Pastorius » 28. apr 2014, 11:03

AllanPedersen skrev:Man skal være super AaB fan for at tro de ikke falder fra '4,50' som de er i dag.
At introducere aktier der med flere omgange overstiger vores egenkapital.
Piller den selvfølgelig ned..

Når det så er sagt.. Falder de og vi så kommer i CHL,.
Så kan de let komme op i 7-8-9 stykker.
Alt det der er jo ren spekulation. Da kursen var lav, var der en stor usikkerhed omkring feriepenge og om klubben overhevedet kunne køre videre.

Den kursstigning der har været kan sagtens forklares med at vi er favoritter til mesterskabet, og deltager i pokalfinalen.

Jeg har endnu ikke hørt om der overhovedet kommer en (alm) aktieemmision, men har heller ikke lige studeret materialet fra genralforsamlingen, så det kan jeg sagtens have misset.

Når alt det så er sagt, så skal ikke investere i fodboldaktier, med mindre man kan undvære pengene. Det er en risikabel forretning, og kursudsvingende er store. Samtidig er det stort umuligt at gennemskue fremtidige indtægter og udgifter for almindelige mennesker.

Jeg er enig i det er sandsynligt at der kommer et kursfald efter en emmision, men det er på ingen måde sikkert, og det er helt uforudsigeligt hvor stort et udsving der kommer. Jeg hælder mest til at det bliver en lille justering. En evt. kval til CL-gruppespil vil derimod have en eksplosiv udvikling på kursen. På den måde kan et aktiekøb sammenlignes med at lægge pengene hos en bookmaker.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mikkel9000
Drenge
Drenge
Indlæg: 40
Tilmeldt: 11. dec 2007, 17:07
Geografisk sted: Aalborg

Re: Køb af AaB-aktier

Indlæg af Mikkel9000 » 6. maj 2014, 20:55

jeg tror ikke i skal være så skeptiske ift. kursfald pga. emissionen. Det er vel en rettet emission, så investorgruppens del af AaB A/S aktier bliver større, men det har jo ikke noget at gøre med efterspørgslen på AaB aktier. En rettet emission er jo ikke udtryk for, at det går skidt, hvis den sker til markedskurs. En rettet emission til underkurs kræver 100 % thumps up på en generalforsamling - hvilket jeg virkelig ikke tror de har fået.

Besvar