Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 488
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af KME » 21. apr 2014, 09:08

Tja, spændingen i suppe-ligaen er intakt - FCM taber næppe mod Viborg i dag. Men måske meget sundt at AaB kom ned på jorden igen - nu kræver det koncentration og hårdt arbejde de sidste 5 kampe! :aabfan:


Sendt fra min Commodore 64
AaB fan since 1991 :aabfan:

Brugeravatar
Fuglsang
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 5. sep 2005, 16:29
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Fuglsang » 21. apr 2014, 10:19

KME skrev:
Sendt fra min Commodore 64
Haha :thumbsup:

Munken
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 19. jul 2010, 09:58
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Munken » 21. apr 2014, 10:38

Hellere tabe en kamp, hvor man har en off-day. Og i det store perspektiv, så var der vel heller ingen der havde regnet med at holdet bare kunne cruise igennem uden bump på vejen. Fantastisk fan-forum, hvor det hovedsageligt går ud på at finde syndebukke. Frederikshavneren tilbage i sit "gode gamle jeg" med høj "fodbold-faglig indsigt" (voldsomt ironisk ment), dog indrømmer han, at han lige skal have set det på TV igen. Uanset hvordan det ender, så har holdet præsteret på et ualmindeligt højt niveau. Bak nu bare op om holdet og lad resten gå ud over ægtefællen :-) fortsat god påske

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af jensemand57 » 21. apr 2014, 10:50

Munken skrev:Hellere tabe en kamp, hvor man har en off-day. Og i det store perspektiv, så var der vel heller ingen der havde regnet med at holdet bare kunne cruise igennem uden bump på vejen. Fantastisk fan-forum, hvor det hovedsageligt går ud på at finde syndebukke. Frederikshavneren tilbage i sit "gode gamle jeg" med høj "fodbold-faglig indsigt" (voldsomt ironisk ment), dog indrømmer han, at han lige skal have set det på TV igen. Uanset hvordan det ender, så har holdet præsteret på et ualmindeligt højt niveau. Bak nu bare op om holdet og lad resten gå ud over ægtefællen :-) fortsat god påske
Du kender sgu ikke fruen her i huset :cool: når man ser de seks minutter sammendrag fra kampen, ja så viser den nu mange chancer til AaB også nogle store af slagsen. Så alt i alt på en dag, hvor vi stadig fortjent taber, men også en dag, hvor holdet ikke var på samme niveau som tidligere, havde vi muligheden for point.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Elscorpio » 21. apr 2014, 12:31

Blev desværre forhindret igår med at komme ud på stadion, så har set højdepunkterne her:

http://www.aabsport.dk/kampe/kamparkiv/ ... chid=55142" onclick="window.open(this.href);return false;


Umiddelbart virker det til vi havde masser af chancer for at vende kampen til vores fordel.
Dem der var på stadion igår, er det samme indtryk I har af kampen fra igår?

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Anubit » 21. apr 2014, 12:40

Elscorpio skrev:Blev desværre forhindret igår med at komme ud på stadion, så har set højdepunkterne her:

http://www.aabsport.dk/kampe/kamparkiv/ ... chid=55142" onclick="window.open(this.href);return false;


Umiddelbart virker det til vi havde masser af chancer for at vende kampen til vores fordel.
Dem der var på stadion igår, er det samme indtryk I har af kampen fra igår?
Er måske stadig en kende negativ fra i går, men føler at det er højdepunkterne er en kende farvede. Vi kom til en del store chancer, bla Spalvis' store chance foran mål, samt AK's saksespark, men føler at vi utroligt ofte fik smidt bolden væk på deres banehalvdel, hvor nogle spillere (især Kusk) var utroligt dårlige til at komme med hjem og forsvare/presse efter selv at have smidt bolden væk. Disse situationer kunne være blevet betydeligt farligere end de blev (tror jeg), hvis ikke vores forsvar havde været vågen. Mindes at 2-1 målet var på en sådan omstilling, hvor der bare ikke blev presset på bold-holderen overhovedet.

Men anyways.. Jo, vi havde chancer nok til at kunne have afgjort kampen, dermed ikke sagt at vi spillede godt på nogen mulig måde.
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Spanky » 21. apr 2014, 13:00

Det var ikke nogen tvivl om, at præstationen i går var langt fra vores normale niveau. Det positive var dog at vi skabte chancer nok til at vi kunne have fået point, ja måske endda tre, hvis vi havde være lige så effektive som Ikast-kampen i Herning f.eks. Jeg vil så ikke gøre mig klog på, om det var på en billig baggrund i går - Rand'os havde flere spillere med jeg aldrig havde hørt om før. Men de spillede nu en god kamp - specielt det ubehøvlede svin fra Island de har på central midt.

Fremadrettet bliver det ekstremt vigtigt at få svenskeren med igen. Når vi spiller mod hold som er aggressive som fanden og lægger et voldsomt presspil for dagen, så gør han altså en kæmpe forskel med hans ro og sublime teknik i pressende situationer. I min optik bliver han altafgørende for vores guldchancer.

Ærgerligt var det i øvrigt i går, at KEP lod sig påvirke af de fjolser som sidder på langsiden og er utilfreds med alt og kæfter op konstant når det ikke lige kører for vores drenge. Han fandt dog hurtigt sig selv igen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 21. apr 2014, 13:01

Elscorpio skrev:Blev desværre forhindret igår med at komme ud på stadion, så har set højdepunkterne her:

http://www.aabsport.dk/kampe/kamparkiv/ ... chid=55142" onclick="window.open(this.href);return false;


Umiddelbart virker det til vi havde masser af chancer for at vende kampen til vores fordel.
Dem der var på stadion igår, er det samme indtryk I har af kampen fra igår?
Nej. Randers sejr var fuldt fortjent. Orker ikke at se klippet men jeg erindrer ikke nogen store chancer til AaB. Vi tabte til et bedre hold.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Klaus » 21. apr 2014, 13:13

Køllen I Møllen skrev:
Elscorpio skrev:Blev desværre forhindret igår med at komme ud på stadion, så har set højdepunkterne her:

http://www.aabsport.dk/kampe/kamparkiv/ ... chid=55142" onclick="window.open(this.href);return false;


Umiddelbart virker det til vi havde masser af chancer for at vende kampen til vores fordel.
Dem der var på stadion igår, er det samme indtryk I har af kampen fra igår?
Nej. Randers sejr var fuldt fortjent. Orker ikke at se klippet men jeg erindrer ikke nogen store chancer til AaB. Vi tabte til et bedre hold.
Aarrrrrrr, vi havde nu nogle stykker. Spalvis' forløber var den største.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3599
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Hovedet » 21. apr 2014, 13:14

Nu må jeg da også indrømme - efter at have set højdepunkterne - at AaB havde rigeligt med muligheder for i hvert fald at lave 1 eller 2 mål mere, end det blev til.

Derudover: Det er et fremragende indlæg fra Jonas Borring, der fører til sejrsmålet. Og så ligner det et drop af Nicolai Larsen, der fører til 1-0. Det er langt udefra og midt i målet. Underligt mål. Det samme kan dog siges om Ahlmanns udlignende træffer.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 21. apr 2014, 13:29

Hovedet skrev:Nu må jeg da også indrømme - efter at have set højdepunkterne - at AaB havde rigeligt med muligheder for i hvert fald at lave 1 eller 2 mål mere, end det blev til.

Derudover: Det er et fremragende indlæg fra Jonas Borring, der fører til sejrsmålet. Og så ligner det et drop af Nicolai Larsen, der fører til 1-0. Det er langt udefra og midt i målet. Underligt mål. Det samme kan dog siges om Ahlmanns udlignende træffer.
Begge Randers mål var rigtig, rigtig flotte. Eddermame klasse af Ronnie at stange den bold ind. Spalvis' friløber var stor men han fik vist for meget tid til at tænke over hvad han skulle gøre og så var det også en god redning.
Sejren var fortjent og ikke i fare, vi kunne have spillet endnu uden at score. Alle vores offensive folk havde en off-day og det skal de også have lov at have. Håber bare at de er klar igen på Lørdag.

Og så må enten Ikast eller fodboldklub København meget gerne sætte point til idag, så har runden måske næsten været ok alligevel.
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 21. apr 2014, 13:30

Er der slet ingen som kender status på Jönsson? Er han snart klar igen eller har vi set det sidste til ham i AaB trøjen?

Vi spillede en meget dårlig kamp, men alligevel havde vi chancer til et bedre resultat. Nu må der ses frem til næste kamp, som er mod en modstander som jeg tror står bedre til os. Vi har et godt tag på OB, som har været meget svingende i forårssæsonen. Falk har været god, mens Emil Larsen og Baskim Kadrii slet ikke har ramt niveau bl.a. pga. skader. Deres forsvar er bestemt også til at tale med.
Tror godt at vi kan vinde i Ondense. FCM og FCK har sværere kampe i Esbjerg og Farum.

Heldigvis har vi nu mulighed for at tanke kræfter, det ser ud til at flere af spillerne har godt af et break. Der skal også arbejdes mentalt med Kusk, han virker præget af situationen.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Elscorpio » 21. apr 2014, 13:56

Håber spillerne holder hovedet koldt i de sidste kampe og holder benene på jorden

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af fish » 21. apr 2014, 14:23

Munken skrev: Fantastisk fan-forum, hvor det hovedsageligt går ud på at finde syndebukke. Frederikshavneren tilbage i sit "gode gamle jeg" med høj "fodbold-faglig indsigt" (voldsomt ironisk ment), dog indrømmer han, at han lige skal have set det på TV igen. Uanset hvordan det ender, så har holdet præsteret på et ualmindeligt højt niveau. Bak nu bare op om holdet og lad resten gå ud over ægtefællen :-) fortsat god påske
Stop nu, en fan må da også have lov til at forholde sig kritisk til det han ser. Det er da ikke det samme som den samme fan ikke bakker op om holdet på stadion.

Nu blev frederikshavneren og undertegnede kritiseret før kampen fordi vi så trætheds tegn. Det kunne vi ikke tillade sig når nu Kent offentligt have udtalt at det ikke var en faktor. Enhver på stadion i går kunne vel se at flere centrale spillere var trætte og vil have godt af den næste uge. Derfor står jeg da alligevel at skriger hjertet ud mens der spilles.

Skal jeg i øvrigt drage den konklusion at du og frederikshavneren er ægtefæller siden du lader det gå ud over ham? :-D
God påske

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Henriksen » 21. apr 2014, 17:02

Det er jo slet, ret og med Ronny Larsen-klicheen bare om at komme op på hesten igen..

Det var en off-day. Det var et nederlag der måtte komme før eller siden. Havde en begavelse inden sæsonstarten fortalt mig, at AaB med 5 kampe tilbage, ville ligge nummer 1, 1 point foran nummer 2 og med kun 6 nederlag i bagagen, så havde jeg minimum betragtet den formastelige som værende både totalt fodboldindsigt-inkompetent samt mildest talt retarderet.

Når runden idag er færdig....ja så ligger vi som skrevet nummer 1 og kan selv afgøre om vi vil være Danmarksmestre. Det kan end ikke et træls nederlag til Randers lave om på.

Fra min plads skråt bag mål så spillerne bestemt slidte ud. Om det var de tunge Randers-drenge der fik dem til det ved jeg ikke, men især Risgaard og Pølsen fik sgu aldrig gang i meget, og med to så vigtige og rutinerede kræfter på under halvt blus, så er det svært at forvente at de unge kometer skal trække op. Og alligevel - kampens med AaB-briller mest iøjnefaldende positive oplevelse var netop een af de unge. For satan han var livlig og god derude på Roberto Carlos-pladsen den gode Ahlmann. En sand fornøjelse at følge.

Mest ærgelig var jeg nok over, at det tamme AaB-spil til trods, så KOM de store chancer jo rent faktisk. AKs sakseakrobatik og Spalvis' friløber - det var marginaler og 1-2 kunne nemt have været 3-2... 4-2 måske hvis (og hvis min røv er spids og lugter af FCM) Thomsen havde været skarpere på hovedstød.

Anywho.... Ingen grund til at hænge nogen ud. De her dage kommer, og nu får truppen ro og hvile. Især Kusken ligner een der trænger. Jeg tror stadig på at vi har evnerne og viljen til at hive den helt hjem, og en sejr i Odense kan jeg sagtens se for mig.

Tro på det... Det var for hovmodigt at sige den var hjemme i euforien oven på Brøndby-sejren, som igen kom i kølvandet af eufori-tsunamien efter power-præstationen i Herning. Nu er armene sikret nede igen, og hele truppen har fået et wake-up call. Hedeperkerne har netop banket VFF med 5-2 så nu kan vi høre ulvene hyle igen...

Drenge....det er tid til at spænde hjelmen

Forza AaB :aabfan:
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4340
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Kristian » 21. apr 2014, 17:27

Der var en herinde der forudsagde noget med at vi bare skulle ryde bordet i hjemmekampene og få uafgjort ude. Nu kan man jo så sige at vi kan slå igen sikre de 3 point i Odense og dermed sikre os fordelen igen. FcM og fck mødes indbyrdes og de skal møde brøndby begge mandskaber plus at fcm skal til esbjerg. Spillerne skal tilbage til energien fra de 4 foregående og så skal vi fans også lige suge ekstra energi. I går på stadion var for mig en indikation på, at folk regnede med at randers var en walkover. Specielt den tamme stemning bag mål. Vi havde en off day og dem skal vi self. Ikke have flere af. Mon ikke drengene er klar igen lørdag. Turen går ihvertfald til odense herfra:-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Klaus » 21. apr 2014, 17:50

Det jeg for alvor er irriteret over er faktisk indsatsen i Viborg. Vi har en mand i overtal og kan køre dem helt over. I stedet hygger vi os med 100 afleveringer i træk på tværs og bagud... Det er i min optik bragende uprofessionelt. Nu er FCMs målscore 4 bedre end vores, og med en så tæt liga, kan målscoreren let blive afgørende. Jeg siger ikke, at vi kunne have scoret 4 mål mere mod Viborg, men vi kunne da have prøvet at udnytte vores momentum...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Buzz Killington » 21. apr 2014, 17:56

Klaus skrev:Det jeg for alvor er irriteret over er faktisk indsatsen i Viborg. Vi har en mand i overtal og kan køre dem helt over. I stedet hygger vi os med 100 afleveringer i træk på tværs og bagud... Det er i min optik bragende uprofessionelt. Nu er FCMs målscore 4 bedre end vores, og med en så tæt liga, kan målscoreren let blive afgørende. Jeg siger ikke, at vi kunne have scoret 4 mål mere mod Viborg, men vi kunne da have prøvet at udnytte vores momentum...
Det er jeg ikke enig i. Eller, jo, i bakspejlet måske, men hvad kan man bruge det til? Men på det tidspunkt gav det mening at spare spillerne, og ikke risikere skader og kort. Det var jo heller ikke fordi der var meget plads at spille på, så der var også en risiko for at vi fik mål imod os.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3599
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Hovedet » 21. apr 2014, 18:57

Alt, hvad der har kunnet gå galt siden onsdag aften i Viborg, er gået galt. FCM og Brøndby vinder i dag, og mon ikke FCK følger trop, således at situation nu er som følger: 1 point til FCM (der reelt har et points forspring til os i kraft af målscore), 4 point til FCK og 7 point til Brøndby. Alt fra nr. 1 til 4 er nu i spil, med placeringerne 1 til 3 som det mest sandsynlige.

På baggrund af de seneste 2 runder ser alle 3 konkurrenter bedre kørende ud end AaB. Det er forhåbentlig et øjebliksbillede. Vi har den fordel, at FCM, FCK og Brøndby alle skal møde hinanden indbyrdes, således at kun 1 af dem kan hente fuld gevinst i de sidste 5 spillerunder.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4340
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Kristian » 21. apr 2014, 19:12

Hovedet skrev:Alt, hvad der har kunnet gå galt siden onsdag aften i Viborg, er gået galt. FCM og Brøndby vinder i dag, og mon ikke FCK følger trop, således at situation nu er som følger: 1 point til FCM (der reelt har et points forspring til os i kraft af målscore), 4 point til FCK og 7 point til Brøndby. Alt fra nr. 1 til 4 er nu i spil, med placeringerne 1 til 3 som det mest sandsynlige.

På baggrund af de seneste 2 runder ser alle 3 konkurrenter bedre kørende ud end AaB. Det er forhåbentlig et øjebliksbillede. Vi har den fordel, at FCM, FCK og Brøndby alle skal møde hinanden indbyrdes, således at kun 1 af dem kan hente fuld gevinst i de sidste 5 spillerunder.
Ro på :-) jeg vil dælme ikke kalde FCK bedre kørende end os. Elendige mod vedtsjælland og bagud mod esbjerg nu (yes). Drengene skal have lov at tabe en kamp. Du har ret med at de andre mødes og det er noget vi helst skal lukrere på ved at vinde i odense for at ligge pres på dem igen. Hvis vi vinder i odense skal FCK pludselig hente fuld hus samtidig med at vi skal tabe 2 af 4 resterende derefter. 3 hvis fck sætter point til i dag. Det tror jeg simpelhen ikke på.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Besvar