Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 17. apr 2014, 18:47

Den sidste kamp før spillerne kan få et lille tiltrængt hvil efter et hårdt kampprogram er på søndag kl. 17 mod hestene fra Randers. Umiddelbart er det en must win kamp hvis vi skal holde afstand til forfølgerne, men vi skal nok få kamp til stregen.

Efter en svag start er Randers kommet i gang. Pt giver de forårets næstbedste hold Esbjerg hård modstand i fiskerbyen. Kan vi stække "sorte" og assistkongen
Kasper Fisker så ser det fornuftigt ud, men det er helt sikkert to farlige spillere.

Line up:

Larsen
Patrick - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
Jönsson - Spalvis

Flere af spillerne virker lidt mærkede af det hårde kampprogram, men jeg tror alligevel ikke at der sker mere end at Jönsson erstatter AK, hvis svenskeren ellers bliver klar.

Da jeg altid gætter vores resultater forkert må jeg hellere forudsige at vi taber.
:aabfan:

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Ala » 17. apr 2014, 19:35

Jeg forstår simpelthen ikke at du og flere andre taler om mærkede og trætte spillere. Det er ca. en uge siden Kent udtalte, at det slet ikke er et tema.

Og med reserver der tydeligvis godt kan dække vores skadede eller karantæneramte spillere, er jeg også sikker på man havde roteret såfremt det var et tema.

Jo, med Jönsson har der været og her har man også holdt ham ude når det har været slemt:)

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af fish » 17. apr 2014, 20:13

Ala skrev:Jeg forstår simpelthen ikke at du og flere andre taler om mærkede og trætte spillere. Det er ca. en uge siden Kent udtalte, at det slet ikke er et tema.
Joe jow men selv om Kent udtaler sådan må fresshavnernen da gerne give udtryk for hans mening. I tilfældet Kasper Kusk er jeg tilbøjelig til at give ham ret. Jeg synes ikke Kasper har ikke lagt på sit vanlige utroligt høje niveau de seneste to kampe. Jeg har svært ved at argumenter for min fornemmelse i BIF kampen. Han er med i meget og smider han bolden ind i hovedet på Spalvis på fornemste vis. Alligevel er han alene med målmanden og laver en tilbagelægning til målmanden, yderligere rammer han slet ikke målet på oplægget fra jønsson i første. Krævende? Ja men jeg har bare vænnet mig til en tand bedre fra Kusk. Så kun anden halvleg mod VFF men jeg synes bare at der var flere boldtab i upressede situationer. Baseret på det peger formbarometeret en anelse nedad. Det er selvfølgelig min subjektive observation og manden må uendelig gerne bevise det modsatte på søndag.

Det sagt er der jo altid bare en eller anden på det her fantastiske hold der tager over og bringer os sejren. Jeg er fuld af fortrøstning før søndag.


Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Ala » 17. apr 2014, 21:06

Hvor fanden giver jeg lige udtryk for, at han ikke må have den mening og deslige ytre den? Jeg siger bare jeg ikke forstår I bliver ved, når nu Kent siger de ikke er trætte. Det kan være spind, hvad ved jeg - men Kent virker da til at være ok i kontrol.

Ift. Kusk kan han jo bare have spillet en halvdårlig og dårlig kamp? Det sker selv for Messi.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af fish » 17. apr 2014, 22:24

Rolig nu Ala, beklager hvis du føler mit indlæg som et angreb på dig, det var ikke intentionen. Jeg er enig med frederikshavneren når det gælder Kusk og argumentere hvorfor.
Hvis du og majoriteten herinde ikke har set det ved Kusk i de to sidste kampe så er jeg uendeligt glad.
Håber selvfølgelig at du har ret og Kent ikke spinder og er alt er handy dandy.

God påske


Sendt fra min LT25i med Tapatalk

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. apr 2014, 22:29

Ala skrev:Hvor fanden giver jeg lige udtryk for, at han ikke må have den mening og deslige ytre den? Jeg siger bare jeg ikke forstår I bliver ved, når nu Kent siger de ikke er trætte. Det kan være spind, hvad ved jeg - men Kent virker da til at være ok i kontrol.

Ift. Kusk kan han jo bare have spillet en halvdårlig og dårlig kamp? Det sker selv for Messi.
Hvad skulle han sige? At spillerne er trætte?

Jeg synes bestemt også Kusk har set lidt slidt ud i de sidste par kampe, om det er fordi fysikken er en smule mærket (sådan tror jeg nu det er for mange spillere i alle klubber på nuværende tidspunkt) at han ser ud til lige at mangle det sidste, eller om han er lidt ramt af forventningerne til hans og holdets spil, sikkert også fra ham selv, er svært at sige. Det kunne også være de manglende mål på det sidste som går ham lidt på, jeg tror han har store forventninger til hvad han skal præstere.

Det fine ved Kusk er, at han har så meget kvalitet at han, præcist som Messi, evner at være kampafgørende på de halvskidte dage. Og så ved man at i næste kamp kan han vinde kampen stort set alene for os.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Frygah » 17. apr 2014, 22:52

Man kunne måske trods alt have bare lidt tiltro til at Kent ved hvad han laver, og at han har ret i at Kusk ikke er slidt? Bare fordi manden har spillet 2 kampe hvor han ikke har været suveræn (men alligevel været ganske afgørende ved 1-0 målet mod BIF), er det jo ikke ensbetydende med at han er slidt.

Jeg må indrømme med det jeg har set fra vores trænerteam, vælger jeg er tro det enten er et mindre formdyk, eller blot et par tilfældigheder der har gjort at Kusk ikke har spillet fænomenalt. Ellers giver det jo heller ikke mening at spille ham mod Horsens.

Vi kunne i øvrigt også måske lige dæmpe vores forventninger til Kusk en anelse? Vel ikke engang de absolut bedste spillere i verden præsterer på deres absolutte topniveau en hel sæson i rap.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Klaus » 17. apr 2014, 22:59

Frygah skrev: Vi kunne i øvrigt også måske lige dæmpe vores forventninger til Kusk en anelse? Vel ikke engang de absolut bedste spillere i verden præsterer på deres absolutte topniveau en hel sæson i rap.
Den er jeg med på.... Omvendt synes jeg nu også Kusk har set lidt slidt ud. Man er jo lige ved at mene, at han skylder en rigtig brandkamp. Men selv på dårlige dage er han jo kampafgørende, fx med en enkelt flot assist som mod Brøndby. I forhold til Randers-kampen håber jeg Jønsson er klar igen. Den mand er simpelthen fantastisk, når han altså kan spille :-)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 18. apr 2014, 08:25

Vi skal virkelig passe på Randers' dødbolde. De er enormt farlige på dødbolde, primært fordi de har en superserver i Kasper Fisker. Han har et gyldent venstreben, det var jo heller ikke et tilfælde at midterforsvaren to meter manden Mads Justesen har været Hobros topscorer de sidste to sæsoner (rigtig mange Justesen mål efter Fisker hjørnespark).

Vi kan ikke regne med hjælp fra FCM og FCK. Det er op til os selv hvor ædelt metal vi skal vinde. Derfor skal vi meget gerne vinde kampen, men let bliver det naturligvis ikke.

Heldigvis er vi rigtig godt besat på trænerbænken med Kent og Kuhn.
Kent har en dejlig ro og udstråling, han virker ret cool trods situationen. Det virker heldigvis til at han er god til at få spillerne til at bevare fokus.
Kuhn har også ændret sig meget. Nu står han kun op ved vores defensive dødbolde og er tydeligt engageret, men den råbende Kuhn der sagtens kunne overdøve et stadion er tilsyneladende fortid. Fin udvikling!

Jeg tror og håber at vi akkurat runder det magiske femcifrede tilskuertal.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af jensemand57 » 18. apr 2014, 08:57

Angående Kusk, skal det også med, at i de to sidste kampe har modstanderne lagt en mand tæt på ham, hvilket gør hans arbejdsbetingelser vanskeligere.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Ala » 18. apr 2014, 09:05

Pokalen er da et eksempel på, at Kusk næppe er mere slidt end andre? Hvorfor spillede han ellers? Enhver anden, selv fra 2. holdet, kunne have spillet den kamp og alligevel havde vi stået i finalen i dag.

Han bliver vel ikke sat på banen for sjovs skyld?

Selvfølgelig kan Kusk spille dårlige kampe og virke træt - jeg siger bare jeg tvivler på at Kent havde ladet ham spillet i f.eks. pokalen hvis de følte han ikke var klar:)

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af doukas » 18. apr 2014, 09:06

I forhold til Viborg-kampen, så har jeg en langt dårligere fornemmelse med den her kamp. Randers kan stort set stille i stærkeste opstilling, med undtagelse af Johnny Thomsen, og har generelt set stærke ud de seneste mange kampe. Randers har ikke tabt på udebane i 8 kampe i streg, og spiller generelt en fornuftig gang fodbold.

Randers er stort set reddet fra nedrykning, om det er en fordel har jeg svært ved at vurdere. Frem for manglende motivation kan det også betyde de kan spille mere frit.

I forhold til os selv, så synes jeg ikke præsentationen imod Viborg emmede af klasse som den gjorde af professionalisme. Jeg har svært ved at komme op og støde over hvor mange gange man kan spille bolden frem og tilbage imod et svagt Viborg-mandskab i undertal. Om sammen præsentation er nok til at sende Randers hjem med et nederlag tvivler jeg på.

I min optik bliver meget defineret ud fra den her kamp. Hvis vi vinder, så er jeg slet ikke i tvivl om at guldet ryger hjem til 9000, hvis ikke, så får jeg straks nervøse trækninger, også fordi jeg synes vores slutprogram ser vanskeligt ud (AGF-kampen undtaget :P )

Grunden til den dårlige mavefornemmelse ligger nok også i at FCK på nærmest skamlig vis får kørt den ene 1-0'er hjem efter den anden. Det vidner desværre om et højt bundniveau og klasse (og de berømte marginaler)

Så Larsen, PK, KEP, Thelander, Ahlman, Kusk, Würtz, Risgaard, Thomsen, Spalvis, Jönsson gør mine bekymringer til skamme og find det sprudlende spil frem og tæv hestene :|

Ps. så håber jeg den kraftidiot til Mads Agesen bliver trådt over tæerne og knibet under armene van Der Schaaf-style ved hver evig eneste dødbold :@
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. apr 2014, 09:16

doukas skrev: Ps. så håber jeg den kraftidiot til Mads Agesen bliver trådt over tæerne og knibet under armene van Der Schaaf-style ved hver evig eneste dødbold :@

Billede

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 18. apr 2014, 09:20

Poker-One-Kenobi skrev:
doukas skrev: Ps. så håber jeg den kraftidiot til Mads Agesen bliver trådt over tæerne og knibet under armene van Der Schaaf-style ved hver evig eneste dødbold :@

Billede
J0ss3s! Den mand må jo svømme rundt i Randers fisse.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af white splash » 18. apr 2014, 09:31

Provst i Brovst skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
doukas skrev: Ps. så håber jeg den kraftidiot til Mads Agesen bliver trådt over tæerne og knibet under armene van Der Schaaf-style ved hver evig eneste dødbold :@

Billede
J0ss3s! Den mand må jo svømme rundt i Randers fisse.
Det der har da vist aldrig været Mads Agesen....
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 18. apr 2014, 09:33

white splash skrev:
Provst i Brovst skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
doukas skrev: Ps. så håber jeg den kraftidiot til Mads Agesen bliver trådt over tæerne og knibet under armene van Der Schaaf-style ved hver evig eneste dødbold :@

Billede
J0ss3s! Den mand må jo svømme rundt i Randers fisse.
Det der har da vist aldrig været Mads Agesen....
Nej det er tilsyneladende OBs Marcus Pedersen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af doukas » 18. apr 2014, 10:01

Poker-One-Kenobi skrev:
doukas skrev: Ps. så håber jeg den kraftidiot til Mads Agesen bliver trådt over tæerne og knibet under armene van Der Schaaf-style ved hver evig eneste dødbold :@

Billede
Forstår ikke helt pointen, og er det ikke ham nordmanden OB havde lånt i sidste sæson?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. apr 2014, 10:20

Nej, det er da vist Marcus Pedersen. Han kunne dog godt ligne en fyr fra Randers.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 18. apr 2014, 12:17

doukas skrev:I forhold til Viborg-kampen, så har jeg en langt dårligere fornemmelse med den her kamp. Randers kan stort set stille i stærkeste opstilling, med undtagelse af Johnny Thomsen, og har generelt set stærke ud de seneste mange kampe. Randers har ikke tabt på udebane i 8 kampe i streg, og spiller generelt en fornuftig gang fodbold.

Randers er stort set reddet fra nedrykning, om det er en fordel har jeg svært ved at vurdere. Frem for manglende motivation kan det også betyde de kan spille mere frit.
I min optik bliver meget defineret ud fra den her kamp. Hvis vi vinder, så er jeg slet ikke i tvivl om at guldet ryger hjem til 9000, hvis ikke, så får jeg straks nervøse trækninger, også fordi jeg synes vores slutprogram ser vanskeligt ud (AGF-kampen undtaget :P )

Grunden til den dårlige mavefornemmelse ligger nok også i at FCK på nærmest skamlig vis får kørt den ene 1-0'er hjem efter den anden. Det vidner desværre om et højt bundniveau og klasse (og de berømte marginaler)

Ps. så håber jeg den kraftidiot til Mads Agesen bliver trådt over tæerne og knibet under armene van Der Schaaf-style ved hver evig eneste dødbold :@
Jeg er enig i din analyse. Randers er kommet i gang og de er ret gode på udebane. Hestene spiller mange uafgjorte kampe, det er vel nærmest deres specialitetet især på udebane.
Tror at vi får stor boldbesiddelse, mens Randers vil satse på dødbolde og kontraangreb. Det er især "Sorte" og K. Fisker vi skal passe på, de øvrige Randers spillere er ret ordinære. Det vil være så vigtigt hvis Jönsson bliver klar. Vi mangler kreativitet når svenskeren er ude, når vi både har Kusk og Jönsson med er det langt vanskeligere for modstanderne at dæmme op for vores offensiv.

Det bliver helt sikkert en svær kamp på søndag. Jeg husker tydeligt Lynges afskedskamp sidste spillerunde i sidste sæson. Her mødte vi hjemme Randers der mere eller mindre intet havde at spille for. Efter at Helenius hurtigt bragte os foran med sit kolde venstreben svarede hestene tilbage og kom foran. Et hovedstødsmål af Thelander i sidste sekund sikrede os 2-2 og dermed kvalifikation til EL på bekostning af FCM.

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af damp » 18. apr 2014, 12:41

Der er ikke nogen undskyldning.
Trætte spillere eller andet, sådan er det også for de andre hold.
Vil AaB vinde guldet, så skal sådan en kamp her vindes, og der findes ikke nogen undskyldning.
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Besvar