KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Gablin
1. div
1. div
Indlæg: 367
Tilmeldt: 18. aug 2005, 23:14

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Gablin » 22. apr 2014, 20:59

Vi var faktisk nogle stykker på Spar Nord tribunen der hæftede os ved episoden. Så den har uden tvivl fundet sted, om man synes det er i orden eller ej :)

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Gentleman Finn » 22. apr 2014, 21:02

KEP er en passioneret spiller, og hvis han har reageret på noget folk har råbt er det da bare at komme videre, det er den slags der sker når pulsen er oppe.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 22. apr 2014, 21:14

Er der ikke nogen der vil forklare mig, hvorfor lige præcis fodboldspillere bare skal finde sig i alt muligt lort? VI betaler osse for f.eks at flyve, og alle ved at idiotiske passagerer er en del af gamet, men ville det stadig ikke være fuldt ud forståeligt hvis en stewardesse reagerede på at blive svinet til af sine passagerer? Hvorfor fanden må fodboldspillere ikke være mennesker med temperament?

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af tegner » 22. apr 2014, 21:26

Poker-One-Kenobi skrev:Er der ikke nogen der vil forklare mig, hvorfor lige præcis fodboldspillere bare skal finde sig i alt muligt lort? VI betaler osse for f.eks at flyve, og alle ved at idiotiske passagerer er en del af gamet, men ville det stadig ikke være fuldt ud forståeligt hvis en stewardesse reagerede på at blive svinet til af sine passagerer? Hvorfor fanden må fodboldspillere ikke være mennesker med temperament?
Der er vel ingen, der påstår at fodboldspillere bare skal finde sig i alt mulig lort. Der er vel heller ingen, der syntes det er i orden at spytte ud efter, eller i retning af egne fans,..eller er der.??

Jeg har altid fået at vide, at spytte på eller efter folk var noget af det værste man kunne gøre. Jeg syntes ikke der skal blive en sag ud af denne hændelse, og skriver udelukkende fordi jeg er lettere rystet over, at så mange forsvarer hans handling..!!

Nevermind,...måske var han tæt på at ramme den rigtige, hvem ved.

Over and out..
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Provst i Brovst » 22. apr 2014, 21:32

tegner skrev: Jeg har altid fået at vide, at spytte på eller efter folk var noget af det værste man kunne gøre.
Så må man gerne slå, men KUN i hovedet, og det skal ske uden varsel. Fik jeg sagt tak for det råd, far?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Spanky » 22. apr 2014, 21:36

Jeg oplevede også situationen og nævnte den også kort i kamptråden. Det eneste jeg ærgrer mig over ved situationen er, at KEP desværre ikke holder hovedet koldt og lader det mundlort forpasse.

Jeg har efterhånden haft sæsonkort på langsiden en del år nu (også selvom jeg i dag bor i KBH). Er der noget som kan pisse mig af er det de fjolser som hver gang der er den mindste modgang benytter lejligheden til at svine vores spillere til. Man hører aldrig en skid fra de samme personer når det kører for os og spillet ruller derudaf. Deres taktiske forståelse er ikkeeksisterende og bliver udstillet konstant med deres "modråb" til vores spillere. Behandlingen af KEP var dog barnemad ved siden af behandlingen af Kusk fra disse såkaldte fans. Og sidst, fald nu lige lidt ned omkring den spytklat - manden var da ikke i nærheden af, at kunne ramme nogen derfra han spyttede.

Vores primære opgave på langsiden er, udover at bakke op om holdet og spillerne selvfølgelig, at svine modspillere og linjevogteren til når der er en god lejlighed til det. Vores egen spillere skal have opbakning - specielt når det ikke lige kører for dem på banen !

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af limey » 22. apr 2014, 21:38

tegner skrev: Der er vel ingen, der påstår at fodboldspillere bare skal finde sig i alt mulig lort. Der er vel heller ingen, der syntes det er i orden at spytte ud efter, eller i retning af egne fans,..eller er der.??
Mere præcist kan det vel ikke siges - begge dele er ikke god stil. Når det er sagt, så var alle vel sådan lidt pissesure i løbet af kampen. Jeg var i hvert fald, og jeg skældte da også min computer godt og grundigt u'.

Ikadd
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22. apr 2014, 21:34
Favoritspiller: Billy Bremnser

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Ikadd » 22. apr 2014, 21:54

Ikke enig i, at det er ligegyldigt.
Oplevede episoden lige foran KEP. Og blev totalt chokeret ligesom de fleste omkring mig.
Det er rigtig dårlig stil at råbe ad egne spillere. Også selvom alle - både spillere og tilskuere - var frustrerede.
Men det er fuldstændigt uacceptabelt og total mangel på respekt for egne fans at spytte efter tilskuerne. Er godt klar over, at han ikke kan ramme nogen fra den afstand, men mere ydmygende handling overfor egne fans har jeg alligevel aldrig set.
Tænk hvis han var blevet fanget af et kamera. Så havde forsiden på Ekstra Bladet været på plads. Og klubben havde været nødt til at reagere.
Selvom han er en fighter for herren - og kæmpe respekt for det - og selvfølgelig var tændt og frustreret, så gik KEP langt langt over stregen. Jeg tabte megen respekt for KEP.
Nå - videre.....vi har to pokaler vi skal vinde.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Kristian » 22. apr 2014, 22:18

Har nu læst holdningerne igennem og jeg er enig med de fleste i at KEP's resktion ingen steder høre hjemme og er ikke værdig overfor fansene. Derudover må de fans som sidder sådan en dag som sidst og råber ting efter spillerne godt nok lige se lidt ind ad. Nu står jeg på spar nord og det er den typiske reaktion på tingene når vi ikke lige spiller godt og nogle spillere underpræstere.

Man kan så spørge sig selv om, det er i orden at svine spillerne konstant i modgang. Vi har nok alle prøvet stå og skælde ud som bare fanden for derefter at tænke, roolig nu. I kampens hede er man oppe at køre og så sker ting som disse.

Der hvor det dog er rigtig skidt er når de samme folk skal svine spillerne til i dårlige tider og samtidig holde deres mund når de gør noget godt. De folk burde virkelig stramme an de næste kampe. Vi vinder ikke en skid pokaler med den indstilling der indtræf blandt størstedelen af fansene i søndags. Der skal støttes 110 % fra nu af, så spillerne kan mærke det. Kom nu videre og lad os tage de pokaler!!!

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Pastorius » 22. apr 2014, 22:42

Ikke helt samme situation, men alligevel relevant:

http://youtu.be/zL0F5LgB9ME?t=4m13s" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 22. apr 2014, 22:46

limey skrev:
tegner skrev: Der er vel ingen, der påstår at fodboldspillere bare skal finde sig i alt mulig lort. Der er vel heller ingen, der syntes det er i orden at spytte ud efter, eller i retning af egne fans,..eller er der.??
Mere præcist kan det vel ikke siges - begge dele er ikke god stil. Når det er sagt, så var alle vel sådan lidt pissesure i løbet af kampen. Jeg var i hvert fald, og jeg skældte da også min computer godt og grundigt u'.

Jeg har helt oprigtigt intet problem med det. Han reagerer på alt det lort som fjolserne hælder i hovedet på ham, so what? Hvis man er stor nok til at sidde og råbe alt muligt lort efter sine egne spillere, så tager man vel ikke på vej over at spilleren reagerer? I det mindste er der da kommet en diskussion om opførsel på stadion ud af det.

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Narildsen » 23. apr 2014, 14:47

Poker-One-Kenobi skrev:
limey skrev:
tegner skrev: Der er vel ingen, der påstår at fodboldspillere bare skal finde sig i alt mulig lort. Der er vel heller ingen, der syntes det er i orden at spytte ud efter, eller i retning af egne fans,..eller er der.??
Mere præcist kan det vel ikke siges - begge dele er ikke god stil. Når det er sagt, så var alle vel sådan lidt pissesure i løbet af kampen. Jeg var i hvert fald, og jeg skældte da også min computer godt og grundigt u'.

Jeg har helt oprigtigt intet problem med det. Han reagerer på alt det lort som fjolserne hælder i hovedet på ham, so what? Hvis man er stor nok til at sidde og råbe alt muligt lort efter sine egne spillere, så tager man vel ikke på vej over at spilleren reagerer? I det mindste er der da kommet en diskussion om opførsel på stadion ud af det.
Jeg er enig med Poker.

Alt det lort der bliver råbt, og alt det lort der bliver kastet ind på banen taget i betragtning er det jo pinligt at fare sådan op over en spiller der reagerer på de stupide tilråb.

Among
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 1. sep 2009, 13:44

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Among » 23. apr 2014, 15:09

Som professionel fodboldspiller bliver man nødt til at vise, at man er bevidst om, at ikke alle fans er ens. Og hvad publikummet på Aalborg Stadion angår, så er jeg sikker på, at langt størstedelen af fansene er ordentlige og sympatiske mennesker. Derfor er det ikke i orden, når KEP nedværdiger sig selv til "idioternes" niveau, ved at gestikulere ud til en uafgrænset del af publikum, at han spytter efter dem. Ja gu' er det til tider hårdt psykologisk at være professionel fodboldspiller, men det er et vilkår, som alle fodboldspillere forhåbentlig er bekendt med på forhånd.

Jeg kan til dels forstå KEP's reaktion, men jeg kan aldrig acceptere den, og det forstår jeg heller ikke, at andre kan.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. apr 2014, 15:19

Among skrev:Som professionel fodboldspiller bliver man nødt til at vise, at man er bevidst om, at ikke alle fans er ens. Og hvad publikummet på Aalborg Stadion angår, så er jeg sikker på, at langt størstedelen af fansene er ordentlige og sympatiske mennesker. Derfor er det ikke i orden, når KEP nedværdiger sig selv til "idioternes" niveau, ved at gestikulere ud til en uafgrænset del af publikum, at han spytter efter dem. Ja gu' er det til tider hårdt psykologisk at være professionel fodboldspiller, men det er et vilkår, som alle fodboldspillere forhåbentlig er bekendt med på forhånd.

Jeg kan til dels forstå KEP's reaktion, men jeg kan aldrig acceptere den, og det forstår jeg heller ikke, at andre kan.
Jeg er enig. Problemet er jo sådan set ikke at KEP hidser sig op over enkelte idioter som råber ad ham, problemet er at han "svarer" med en spytklat, som hele tribuneafsnittet vil opfatte som værende rettet mod dem. Jeg er med på at KEP er en fyr der har følelserne uden på tøjet, og som ikke altid tænker alt for meget før han handler, hvilket i mange tilfælde er befriende.

Men i dette tilfælde synes jeg altså han går over stregen, og det er absolut ikke noget som skal gentage sig. Jeg håber denne tråd er tilstrækkeligt til at situationen bliver behandlet internt i AaB, med streg under internt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Buzz Killington » 23. apr 2014, 15:36

Jesper Schmidt skrev:
Among skrev:Som professionel fodboldspiller bliver man nødt til at vise, at man er bevidst om, at ikke alle fans er ens. Og hvad publikummet på Aalborg Stadion angår, så er jeg sikker på, at langt størstedelen af fansene er ordentlige og sympatiske mennesker. Derfor er det ikke i orden, når KEP nedværdiger sig selv til "idioternes" niveau, ved at gestikulere ud til en uafgrænset del af publikum, at han spytter efter dem. Ja gu' er det til tider hårdt psykologisk at være professionel fodboldspiller, men det er et vilkår, som alle fodboldspillere forhåbentlig er bekendt med på forhånd.

Jeg kan til dels forstå KEP's reaktion, men jeg kan aldrig acceptere den, og det forstår jeg heller ikke, at andre kan.
Jeg er enig. Problemet er jo sådan set ikke at KEP hidser sig op over enkelte idioter som råber ad ham, problemet er at han "svarer" med en spytklat, som hele tribuneafsnittet vil opfatte som værende rettet mod dem.
Er det ikke også tiladt for publikum at indse at denne klat netop kun er en gestus mod tosserne? Hvis vi kan argumentere for at professionelle spillere skal finde sig i de ene og det andet, kan vi så ikke samtidig fremsætte at tilskuerne også skal udvise noget forståelse overfor spillerens handlinger, når nogle råber efter dem, samt at det hører med til at være en ordenlig tilskuer?

Igen, jeg så ikke episoden, men man må da gerne antage at han ikke har et generelt had til tilskuerne, men kun disse tosser.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Among
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 1. sep 2009, 13:44

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Among » 23. apr 2014, 15:55

Uanset hvordan publikum bør/ikke bør reagere, så ændrer det ikke ved, at KEP's adfærd ikke kan accepteres.

- Eller mener man virkelig, at KEP skal have lov til at spytte, når han selv synes, at det er passende, og så lade det være op til tilskuerne at gennemskue hvornår det er henvendt til dem, og hvornår det ikke er?

Som jeg skriver ovenfor, så har jeg udmærket forståelse for handlingen, men jeg accepterer den ikke. Og da langt de fleste fodboldspillere er i stand til at vende det døve øre til, så forventer jeg også, at KEP kan følge trop.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af Buzz Killington » 23. apr 2014, 16:08

Among skrev:Uanset hvordan publikum bør/ikke bør reagere, så ændrer det ikke ved, at KEP's adfærd ikke kan accepteres.

- Eller mener man virkelig, at KEP skal have lov til at spytte, når han selv synes, at det er passende, og så lade det være op til tilskuerne at gennemskue hvornår det er henvendt til dem, og hvornår det ikke er?

Som jeg skriver ovenfor, så har jeg udmærket forståelse for handlingen, men jeg accepterer den ikke. Og da langt de fleste fodboldspillere er i stand til at vende det døve øre til, så forventer jeg også, at KEP kan følge trop.
Det ved de jo netop allerede. Eller påstår du at publikum kunne få den opfattelse at det var rettet mod dem der heppede på ham eller var neutrale?

Og, når jeg nu har dig: hvor tæt var KEP på publikum da han spyttede?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af NIN » 23. apr 2014, 16:23

MHJ skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Among skrev:Som professionel fodboldspiller bliver man nødt til at vise, at man er bevidst om, at ikke alle fans er ens. Og hvad publikummet på Aalborg Stadion angår, så er jeg sikker på, at langt størstedelen af fansene er ordentlige og sympatiske mennesker. Derfor er det ikke i orden, når KEP nedværdiger sig selv til "idioternes" niveau, ved at gestikulere ud til en uafgrænset del af publikum, at han spytter efter dem. Ja gu' er det til tider hårdt psykologisk at være professionel fodboldspiller, men det er et vilkår, som alle fodboldspillere forhåbentlig er bekendt med på forhånd.

Jeg kan til dels forstå KEP's reaktion, men jeg kan aldrig acceptere den, og det forstår jeg heller ikke, at andre kan.
Jeg er enig. Problemet er jo sådan set ikke at KEP hidser sig op over enkelte idioter som råber ad ham, problemet er at han "svarer" med en spytklat, som hele tribuneafsnittet vil opfatte som værende rettet mod dem.
Er det ikke også tiladt for publikum at indse at denne klat netop kun er en gestus mod tosserne? Hvis vi kan argumentere for at professionelle spillere skal finde sig i de ene og det andet, kan vi så ikke samtidig fremsætte at tilskuerne også skal udvise noget forståelse overfor spillerens handlinger, når nogle råber efter dem, samt at det hører med til at være en ordenlig tilskuer?

Igen, jeg så ikke episoden, men man må da gerne antage at han ikke har et generelt had til tilskuerne, men kun disse tosser.
Her har du netop fat i det essentielle. Nogle enkle tåber opfører sig som idioter, i stedet for at støtte op om spillerne og holdet, mens muligheden er der for stadig at ændre/påvirke resultatet. Det er fuldt ud forståeligt at det kan provokere og endda afstedkomme en reaktion som KEP’s, men det ændre i min optik ikke på, at det er en forkert handling at spytte efter tilskuerne (har han gjort dette). Vil man have respekt, så svinger pendulet begge veje og ikke kun i godt vejr. Fordi enkle elementer opfører sig idiotisk giver det ikke en blanco check til selv at gøre det. Er det logikken burde man opdrage sin børn efter parolen: har din søster kaldt dig en idiot fem gange? Så spyt hende i ansigtet. Professionelle sportsudøvere og fodboldspillere fortjener selvfølgelig respekt og skal ikke finde sig i at få smidt alt muligt lort i hovedet, hverken verbalt eller fysisk, men de skal samtidig tænke på, at de altså repræsentere en klub samt nogle værdier og signaler som denne klub gerne vil forbindes med og det går helt fra den yngste drengespiller og op til det professionelle hierarki. Hvad de personer som tilsyneladende kun kommer for at ytre sig negativt om spillerene vil på stadion, ja, det er så fortsat en gåde.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af svendpoulsen » 23. apr 2014, 16:46

Citat:
Er det logikken burde man opdrage sin børn efter parolen: har din søster kaldt dig en idiot fem gange? Så spyt hende i ansigtet.
citat slut.
jamen er det da ikke det ungerne gør? Selv om det ikke er en del af deres opdragelse.? :) :)

til sagen: jeg har set RIGTIG mange kampe - næste alle faktisk, fra omkring ´82 til 2000, og hvor har jeg tit forbandet de (få) tilskuere, der ikke forstår, at det er i modgang, spillerne har brug for størst opbakning, i stedet for nedladende tilråb.
Hvis de (få) tilskuere ikke mener kampen er værd at se på, fordi AaB nu er bagud - og det sker jo for alle hold - jamen hvorfor går de så ikke bare hjem som protest, i stedet for at nedgøre spillerne. (jeg forstår KEP´s reaktio
n, om end den er tåbelig)
Det samme gør sig jo gældende efter kampene: Én af grundene (der er flere) til at jeg ikke længere kommer på stadion er, at jeg ikke har råd til et nyt sidespejl på bilen efter hver kamp, og jeg har for langt på cykel. Det er hhv hjemmeholdets/gæsternes fans, der ikke kan styre sig efter nederlag, og det ER altså kun en fodboldkamp kære fans, prøv nu at opføre jer bare nogenlunde pænt, og bak ALLE spillere op, især i modgang. :aabfan:

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: KEP's opførsel og reaktion 10 minutter før tid mod RFC

Indlæg af thomasjn » 23. apr 2014, 16:47

Synes ikke det holdet det der fis med at svine egne spillere. Vi har desvære en flok tågehorn på Aalborg Stadion, som altid forlyster sig med tilråb som

"Du er så ringe"
"Du er så grim"
osv. osv. osv. af de samme lave floskler ved den mindste fejl. Dem kunne vi ærligtalt godt undvære. På siddetribunen var der faktisk en hel lille "bande" af disse.

Kan egentlig godt forstå, at Kenneth Emil får nok af at høre på det fis. Jeg ville foretrække, at han holdt hovedet koldt eller brugte vreden konstruktivt på at lave en solo dribletur og score eller lign. Det nager mig mere, at KEP åbenbart var let at bringe ud af balance i søndags end hans reaktion.

Besvar