Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af MrBangDK » 29. apr 2014, 09:23

Så er det ved at være på tide, at vi får diskuteret den kommende kamp mod Esbjerg.

Ud fra kampen i går, er jeg ikke nervøs for lørdagens opgør. Esbjerg viste ikke noget, som vi ikke har et modsvar til. Det eneste spørgsmål er, om vi mentalt kan magte presset. Jeg tror på det! Jeg SKAL tro på det.. for jeg magter ikke at se slavehandlerne vinde mesterskabet!

Jeg mener ikke der skal ændres noget på opstillingen ift. OB kampen. Selvfølgelig, hvis Thelander er klar afløser han KP. Jeg synes dog KP gjorde en ok indsats. Ja, han var ikke verdens hurtigste, men han havde nogle gode actioner, og han fik også forpurret flere opspil og indlæg. Men Thelander vil være at foretrække!

Bud på kampen: 3-1

/Bang

P.s. Og ud over at vi vinder, så skal vi lige have en uafgjort mellem BIF/FCK - så er de 100% ude af kampen om guld/sølv
Ska' vi hak'?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2894
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Eksil » 29. apr 2014, 09:42

Det kan være den sværest af de fire kampe der er tilbage, men lad os håbe på, at fortet i Vestbyen står igen efter vi blev overløbet af nogle muskuløse heste.

Faktisk håber jeg på at BIF vinder over FCK, da det vil give dem blod på tanden ifht at prøve at hente dem, når de har FCM hjemme runden efter.

Alhman er ude, så due er vel venstreback og Thelander er tilbage i forsvaret. Jokeren er om vi kan få 60 min Jönsson igen eller om hans krop er stået helt af?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Halil » 29. apr 2014, 09:43

Lekven og Jacob Ankersen vender tilbage for EfB. Det er et par gode suppespillere.

Det bliver edderbankeme spændende.
P.s. Og ud over at vi vinder, så skal vi lige have en uafgjort mellem BIF/FCK - så er de 100% ude af kampen om guld/sølv
Al fokus skal være mod fcm svinene. De skal fandme bare tabe!
Uden Synd Ingen Frelse

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af frederikshavneren » 29. apr 2014, 09:45

På lørdag tages der hul på et meget hårdt slutprogram. Angående holdopstillingen bliver der nogle ændringer ift. OB kampen. Hvis Thelander er klar afløser han Kasper P. Karantæneramte Ahlmann afløses sandsynligvis af Due.
Hvis Jönsson bliver klar afløser han AK, som jeg stadigvæk ikke synes har ramt niveauet efter skaden.

Angående Esbjerg så er det en meget giftig modstander. De imponerede ikke i går aftes hjemme mod Ikast, men der manglede de også deres to nøglespillere Jakob Ankersen og Magnus Lekven. De er desværre klar til kampen mod os. Derudover er Esbjerg bedre på udebane, hvor deres kontrafodbold virkelig kommer til ret. Vi skal dælme passe på Esbjergs kontramaskine, deres omstillinger er på meget højt niveau. Det var også den primære årsag til deres europæiske succes.
Vi må ikke spille så naivt som vi gjorde hjemme mod Randers.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af doukas » 29. apr 2014, 10:04

Tror godt vi kan forvente os en meget taktisk præget kamp hvor vi nok kommer til at stå længere tilbage på banen end ellers. Tror resultatet bliver 1-0, 1-1 eller 0-1.

Heldigvis ser det ud til at der er solgt godt med billetter. Udsolgt på Weber, omkring 1000 tilbage på Vest. Det lover godt. Gutterne har brug for maksimal støtte imod en vanskelig modstander.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af FlæskeFrank » 29. apr 2014, 10:37

Nu husker jeg heller ikke AaB-Esbjerg som målorgier, men at dømme efter kampen mod OB, så virker holdet til at ville vinde. Derfor tror jeg også på sejr.

Jeg er dog overbevist om, at spiller Jönsson ikke på lørdag, ser vi ham ikke mere i sæsonen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Provst i Brovst » 29. apr 2014, 10:38

Esbjerg er et relativt dårligt udehold, som 9. bedste udehold i ligaen, mod det bedste hjemmehold i ligaen!

Ud af 14 udekampe har Esbjerg tabt syv kampe, vundet fem og fået uafgjort to gange. Ud af de sidste seks kampe (ude og hjemme) har Esbjerg fået syv point, hvor AaB har fået 15 point.

Den kan og bør AaB vinde.
Fra superstats.dk

Stillingen i ligaen med kun hjemmekampe:
1. AaB 15 kampe 9 vundne 5 uafgjorte 1 tabt 23-8 mål 32 point

mod

Stillingen i ligaen med kun udekampe:
9. Esbjerg fB (P) 14 kampe 5 vundne 2 uafgjorte 7 tabte 19-19 mål 17 point
Stillingen i ligaen med kun hjemmekampe:
6. Esbjerg fB (P) 15 kampe 5 vundne 7 uafgjorte 3 tabte 24-16 mål 22 point
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Maglau » 29. apr 2014, 10:54

Jeg synes det mest bekymrende ved kampen er at Ahlman er ude - Due som back overfor en Esbjerg højreside med Ankersen brødrene er sgu ikke optimalt.
Dernæst håber jeg inderligt at Thelander er klar for ham Bakenga? overfor Kasper Pedersen er heller ikke et ønske scenarie.
Det vigtigste er at vi ikke taber så mange dumme bolde midt på banen som mod OB for dem tror jeg Esbjerg straffer noget bedre end de gjorde. Så må Thomsen også gerne komme op i gear igen, det vil hjælpe gevaldigt offensivt.

Umiddelbart vil jeg godt sælge klampen for en uafgjort det giver os stadig første pladsen inden FCM skal til Brøndby og have FCK hjemme - som jeg ikke tør spå om.
Fuck jeg er nervøs for den her.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Kenneth K » 29. apr 2014, 11:09

Jeg prøver lige at spørge igen - er der nogen status på Patrick efter at han måtte udgå i Odense? Det ville være skidt at mangle både Ahlmann og ham (plus Dalsgaard, for så vidt). Men jeg satser på, at det er et godt tegn, vi ikke har hørt noget endnu.

Dernæst, så må Jönsson godt lige få gang i bentøjet igen. Særligt i de to udekampe mod Nordsjælland og Vestsjælland kan hans teknik, hurtige vendinger, involvering i og blik for spillet blive afgørende, tror jeg.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af frederikshavneren » 29. apr 2014, 11:18

Kenneth K skrev:Jeg prøver lige at spørge igen - er der nogen status på Patrick efter at han måtte udgå i Odense? Det ville være skidt at mangle både Ahlmann og ham (plus Dalsgaard, for så vidt). Men jeg satser på, at det er et godt tegn, vi ikke har hørt noget endnu.

Dernæst, så må Jönsson godt lige få gang i bentøjet igen. Særligt i de to udekampe mod Nordsjælland og Vestsjælland kan hans teknik, hurtige vendinger, involvering i og blik for spillet blive afgørende, tror jeg.
Nej jeg har ikke hørt status på Patrick, men mon ikke at han bliver klar. Jeg håber også at Jönsson bliver klar, det vil i givet fald være et kæmpe boost. Hvis Jönsson bliver klar gælder det som Kent hele tiden har sagt, at han IKKE kan holde til 3 kampe om ugen. Derfor skal spilletiden doseres meget nøje. Han kan under ingen omstændigheder spille både d. 3. maj mod Esbjerg, 7. maj mod Farum samt 11. maj mod Slagelse. Det holder den skrøbelige lyske ikke til.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af le Cid » 29. apr 2014, 11:25

Jeg tolker det meget positivt, at vi ikke har fået en status på PK. Så er han jo næppe ligefrem fodboldinvalid!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af doukas » 29. apr 2014, 11:27

le Cid skrev:Jeg tolker det meget positivt, at vi ikke har fået en status på PK. Så er han jo næppe ligefrem fodboldinvalid!
Der var vist også "kun" tale om et trælår.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af doukas » 29. apr 2014, 12:45

MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af frederikshavneren » 29. apr 2014, 12:52

doukas skrev:
Dejligt hvis Jönsson kan spille en rolle her i slutspurten. Fint hvis Thelander ligeledes bliver klar, jeg er lidt mere tryg ved Thelander fremfor Kasper P. overfor Esbjergs hurtige, fysisk stærke og pågående angribere. Thomsen får også en vigtig defensiv rolle, han skal hjælpe Due med at dæmme op for Esbjergs giftige højre side.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af hje1980 » 29. apr 2014, 14:52

Halil skrev:Lekven og Jacob Ankersen vender tilbage for EfB. Det er et par gode suppespillere.

Det bliver edderbankeme spændende.
P.s. Og ud over at vi vinder, så skal vi lige have en uafgjort mellem BIF/FCK - så er de 100% ude af kampen om guld/sølv
Al fokus skal være mod fcm svinene. De skal fandme bare tabe!
Det bedste vil være en sejr til FCK, så de for ALVOR kan dufte 2. pladsen og måske kommer med lidt mere i deres kamp....

Lader også til at både Thelander og Jönsson er tilbage til på lørdag... meget vigtigt!!!
Tror vi vinder 2/3-1..

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af jonas386 » 29. apr 2014, 15:08

Kampen mod EfB bliver svær, og det kunne være virkelig lækkert hvis vi kan holde den fine statistik på hjemmebane og vise at Aalborg stadig ikke er et sted man bare kommer og tager point.
Opstillingen bliver nok som følgende

Larsen
PK-KEP-Thelander-Due
Kusk-Risgaard-Würtz-Thomsen
Jönsson
Spalvis

Ikke de store overraskelser. Ahlmann er ude, men Due synes jeg har gjort det rigtig fint i sine sidste par kampe, bland andet med oplæg til den afgørende scoring imod både OB og FCM. Ahlmann er selvfølgelig ærgelig at miste, men jeg har tiltro til at Due kan gå ind og levere det der behøves. Og så er venstresiden måske heller ikke det værste når Thomsen er så god begge veje som han er.

Jönsson er tilbage, og det bliver uendeligt vigtigt, han er vores bedste spiller, og det er tydeligt at se hvor meget bedre holdet er med ham på banen, rammer han niveauet så skal vi også nok hive 3 point med hjem. Vi så mod FCM (1-0 kampen) hvor meget det betyder at han bare fungerer. I den kamp var han vel den eneste offensive AaB´er der spillede en god første halvleg, og i kamp nummer 2 gjorde han mere eller mindre også hvad der passede ham.
Ligeledes er der en fordel i at have 4 midtbane spillere modstanderne skal være varsomme overfor (Risgaard, Kusk, Thomsen og Jönsson) når Spalvis er så farlig foran målet som han er. Det giver unægteligt bedre arbejdsbetingelser som angriber når midtbanen er så farlig som det er tilfældet lige for tiden.
Spiller Jönsson, samt Risgaard, en god kamp, så skal Thomsen og Kusk nok følge med, og så skal vi nok få et mål eller 2. Spørgsmålet er så om det er nok mod et dygtigt Esbjerg hold. Jeg håber det, og jeg tror vi kan tage de 3 point med hjem samtidig med at FCV undskylder over de ufortjente point de har taget mod os (smiley) ved at tage point på FCM søndag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Freddie » 29. apr 2014, 17:45

Patrick er ikke kampklar lige nu, men bliver det forhåbentlig.
jonas386 skrev:Kampen mod EfB bliver svær, og det kunne være virkelig lækkert hvis vi kan holde den fine statistik på hjemmebane og vise at Aalborg stadig ikke er et sted man bare kommer og tager point.
Opstillingen bliver nok som følgende

Larsen
PK-KEP-Thelander-Due
Kusk-Risgaard-Würtz-Thomsen
Jönsson
Spalvis

Ikke de store overraskelser. Ahlmann er ude, men Due synes jeg har gjort det rigtig fint i sine sidste par kampe, bland andet med oplæg til den afgørende scoring imod både OB og FCM. Ahlmann er selvfølgelig ærgelig at miste, men jeg har tiltro til at Due kan gå ind og levere det der behøves. Og så er venstresiden måske heller ikke det værste når Thomsen er så god begge veje som han er.

Jönsson er tilbage, og det bliver uendeligt vigtigt, han er vores bedste spiller, og det er tydeligt at se hvor meget bedre holdet er med ham på banen, rammer han niveauet så skal vi også nok hive 3 point med hjem. Vi så mod FCM (1-0 kampen) hvor meget det betyder at han bare fungerer. I den kamp var han vel den eneste offensive AaB´er der spillede en god første halvleg, og i kamp nummer 2 gjorde han mere eller mindre også hvad der passede ham.
Ligeledes er der en fordel i at have 4 midtbane spillere modstanderne skal være varsomme overfor (Risgaard, Kusk, Thomsen og Jönsson) når Spalvis er så farlig foran målet som han er. Det giver unægteligt bedre arbejdsbetingelser som angriber når midtbanen er så farlig som det er tilfældet lige for tiden.
Spiller Jönsson, samt Risgaard, en god kamp, så skal Thomsen og Kusk nok følge med, og så skal vi nok få et mål eller 2. Spørgsmålet er så om det er nok mod et dygtigt Esbjerg hold. Jeg håber det, og jeg tror vi kan tage de 3 point med hjem samtidig med at FCV undskylder over de ufortjente point de har taget mod os (smiley) ved at tage point på FCM søndag.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Kristian » 29. apr 2014, 21:56

Håber virkelig på, at vi kan trække alle på spar nord med op på et plan, hvor Esbjerg spillerne virkelig føler at de ikke er velkommen på Aalborg stadion. Stemningen mod randers var ikke aggressiv nok og manglede tænding. Den skal simpelthen være der på lørdag så drengene kan mærke det. Både før kampen og under den.

Man kan ikke sætte en finger på stemningen generalt og den opbakning der har været givet, men vi kan helt sikkert steppe endnu mere op og skråle spillerne fremad.

Vi skal have den sejr;-) !!

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Meelsen » 29. apr 2014, 22:29

Hvis jeg må komme med lidt konstruktiv kritik, så håber jeg at der bliver steppet lidt op for BPM på trommen - sangene har det med at køre en lille smule for langsomt, efter min mening.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af awnaw » 29. apr 2014, 22:54

Meelsen skrev:Hvis jeg må komme med lidt konstruktiv kritik, så håber jeg at der bliver steppet lidt op for BPM på trommen - sangene har det med at køre en lille smule for langsomt, efter min mening.
+1

Synes navnligt at "Drenge fra Aalborg marcherer ..." kører særdeles langsomt.

Besvar