Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
banjobouner
1. div
1. div
Indlæg: 264
Tilmeldt: 1. aug 2005, 23:42

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af banjobouner » 4. maj 2014, 16:42

http://tarw.duckdns.org/tvglad/" onclick="window.open(this.href);return false;

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af jensemand57 » 4. maj 2014, 17:04

Hvis Risgård bliver klar skal han selvfølgelig med igen, det samme med Ahlmann. Men kunne det tænkes, at der skal yderlige ændringer til. Jeg tænker her på Kusk og Thomsen. Kunne en af de to ikke blive erstattet af enten Curth eller Wichmann. De to ungersvende virker noget slidt, samtidig får vi noget nyt friskblod, fysik og rutine.

Hvis Risgård ikke bliver klar (Gud forbyde det), må Kent ikke for alt i verden tænke på udvikling eller hvad han tænkte på, da han satte Andreas Bruhn ind fra start. I dette tilfælde skal han simpelthen sætte Curth eller Wichmann, da vi skal have noget fysik og rutine.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af Buzz Killington » 4. maj 2014, 17:10

jensemand57 skrev:Hvis Risgård bliver klar skal han selvfølgelig med igen, det samme med Ahlmann. Men kunne det tænkes, at der skal yderlige ændringer til. Jeg tænker her på Kusk og Thomsen. Kunne en af de to ikke blive erstattet af enten Curth eller Wichmann. De to ungersvende virker noget slidt, samtidig får vi noget nyt friskblod, fysik og rutine.

Hvis Risgård ikke bliver klar (Gud forbyde det), må Kent ikke for alt i verden tænke på udvikling eller hvad han tænkte på, da han satte Andreas Bruhn ind fra start. I dette tilfælde skal han simpelthen sætte Curth eller Wichmann, da vi skal have noget fysik og rutine.
Wichmann maaske, men Curth? Jeg er med paa han spillede naermest haengende angriber for FCM, men teknik, blik for spillet, ro og overblik? Det kan jeg slet ikke se hos ham. Han er sikkert ret god til at loebe i dybden, men vi har allerede nok af den slags spillere. Vi skal have nogen der kan vende det, og saette vores veltrimmede offensiv i spil. Hvorfor Wich' ikke kom ind i stedet for Augo aner jeg naturligvis intet om, men i bachspejlet fejlede Kent oejensynligt her. Men vi aner naturligvis ikke om Wichmann var faldet igennem heller.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 462
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af KME » 4. maj 2014, 18:09

MHJ skrev:
jensemand57 skrev:Hvis Risgård bliver klar skal han selvfølgelig med igen, det samme med Ahlmann. Men kunne det tænkes, at der skal yderlige ændringer til. Jeg tænker her på Kusk og Thomsen. Kunne en af de to ikke blive erstattet af enten Curth eller Wichmann. De to ungersvende virker noget slidt, samtidig får vi noget nyt friskblod, fysik og rutine.

Hvis Risgård ikke bliver klar (Gud forbyde det), må Kent ikke for alt i verden tænke på udvikling eller hvad han tænkte på, da han satte Andreas Bruhn ind fra start. I dette tilfælde skal han simpelthen sætte Curth eller Wichmann, da vi skal have noget fysik og rutine.
Wichmann maaske, men Curth? Jeg er med paa han spillede naermest haengende angriber for FCM, men teknik, blik for spillet, ro og overblik? Det kan jeg slet ikke se hos ham. Han er sikkert ret god til at loebe i dybden, men vi har allerede nok af den slags spillere. Vi skal have nogen der kan vende det, og saette vores veltrimmede offensiv i spil. Hvorfor Wich' ikke kom ind i stedet for Augo aner jeg naturligvis intet om, men i bachspejlet fejlede Kent oejensynligt her. Men vi aner naturligvis ikke om Wichmann var faldet igennem heller.
Nej - det er svært at vide om Wichmann havde gjort det bedre - og et eller andet sted er det jo også marginaler som kunne afgøre om Bruhn-satsningen havde været en succes - havde han scoret på sin store chance, havde det jo være en genialitet af Kent Nielsen. :aabfan: :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af jensemand57 » 4. maj 2014, 18:39

KME skrev:
MHJ skrev:
jensemand57 skrev:Hvis Risgård bliver klar skal han selvfølgelig med igen, det samme med Ahlmann. Men kunne det tænkes, at der skal yderlige ændringer til. Jeg tænker her på Kusk og Thomsen. Kunne en af de to ikke blive erstattet af enten Curth eller Wichmann. De to ungersvende virker noget slidt, samtidig får vi noget nyt friskblod, fysik og rutine.

Hvis Risgård ikke bliver klar (Gud forbyde det), må Kent ikke for alt i verden tænke på udvikling eller hvad han tænkte på, da han satte Andreas Bruhn ind fra start. I dette tilfælde skal han simpelthen sætte Curth eller Wichmann, da vi skal have noget fysik og rutine.
Wichmann maaske, men Curth? Jeg er med paa han spillede naermest haengende angriber for FCM, men teknik, blik for spillet, ro og overblik? Det kan jeg slet ikke se hos ham. Han er sikkert ret god til at loebe i dybden, men vi har allerede nok af den slags spillere. Vi skal have nogen der kan vende det, og saette vores veltrimmede offensiv i spil. Hvorfor Wich' ikke kom ind i stedet for Augo aner jeg naturligvis intet om, men i bachspejlet fejlede Kent oejensynligt her. Men vi aner naturligvis ikke om Wichmann var faldet igennem heller.
Nej - det er svært at vide om Wichmann havde gjort det bedre - og et eller andet sted er det jo også marginaler som kunne afgøre om Bruhn-satsningen havde været en succes - havde han scoret på sin store chance, havde det jo være en genialitet af Kent Nielsen. :aabfan: :aabfan:
Selvfølgelig havde været fint, hvis Bruhn havde scoret. Jeg sad i hal 2 og da jeg hørte opstilling, sagde jeg, at det var modigt med Bruhn, men jeg havde også mine bange anelser. Jeg mener, at det var en fejl at sætte en ung urutineret spiller ind i denne del af sæsonen med det, som er på spil, og jeg kan kun håbe på, at vores ellers rigtig gode træner ikke laver det samme i de resterende kampe.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af Buzz Killington » 4. maj 2014, 18:59

jensemand57 skrev:
KME skrev:
MHJ skrev:
jensemand57 skrev:Hvis Risgård bliver klar skal han selvfølgelig med igen, det samme med Ahlmann. Men kunne det tænkes, at der skal yderlige ændringer til. Jeg tænker her på Kusk og Thomsen. Kunne en af de to ikke blive erstattet af enten Curth eller Wichmann. De to ungersvende virker noget slidt, samtidig får vi noget nyt friskblod, fysik og rutine.

Hvis Risgård ikke bliver klar (Gud forbyde det), må Kent ikke for alt i verden tænke på udvikling eller hvad han tænkte på, da han satte Andreas Bruhn ind fra start. I dette tilfælde skal han simpelthen sætte Curth eller Wichmann, da vi skal have noget fysik og rutine.
Wichmann maaske, men Curth? Jeg er med paa han spillede naermest haengende angriber for FCM, men teknik, blik for spillet, ro og overblik? Det kan jeg slet ikke se hos ham. Han er sikkert ret god til at loebe i dybden, men vi har allerede nok af den slags spillere. Vi skal have nogen der kan vende det, og saette vores veltrimmede offensiv i spil. Hvorfor Wich' ikke kom ind i stedet for Augo aner jeg naturligvis intet om, men i bachspejlet fejlede Kent oejensynligt her. Men vi aner naturligvis ikke om Wichmann var faldet igennem heller.
Nej - det er svært at vide om Wichmann havde gjort det bedre - og et eller andet sted er det jo også marginaler som kunne afgøre om Bruhn-satsningen havde været en succes - havde han scoret på sin store chance, havde det jo være en genialitet af Kent Nielsen. :aabfan: :aabfan:
Selvfølgelig havde været fint, hvis Bruhn havde scoret. Jeg sad i hal 2 og da jeg hørte opstilling, sagde jeg, at det var modigt med Bruhn, men jeg havde også mine bange anelser. Jeg mener, at det var en fejl at sætte en ung urutineret spiller ind i denne del af sæsonen med det, som er på spil, og jeg kan kun håbe på, at vores ellers rigtig gode træner ikke laver det samme i de resterende kampe.
Men det var ogsaa modigt at saette Helenius og Lucas ind i slutningen nedrykningssaesonen. Det er den tillid han har vist vores unge gutter tidligere der overhovedet er forudsaetningen for at vi nu spiller om guld.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af Brent » 4. maj 2014, 19:03

Vores chancer i de sidste kampe står og falder med Risgård. Med Kusk i formkrise, Jønsson færdig for sæsonen er det fra ham det skal komme. Vi har ikke slået FCN i de seneste 7 opgør i Farum, men der skal simpelthen 3 point på kontoen i denne kamp, det er en alt eller intet kamp. Jeg tror desværre ikke FCM smider mere end 2 point i de sidste kampe, de har en stærkt opadgående formkurve for tiden.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af Sauer » 4. maj 2014, 19:24

Det er forfærdeligt, at skulle sidde og føle sig nedtrykt og ærgerlig ovenpå kampen i går, når man samtidig har været vidne til en fantastisk flot sæson. Vi har ikke for alvor spillet godt siden FCM-kampen, og er desværre blevet noget dårligere på bolden siden da. Jönsson er ude, Ahlmann er tilbage. Jeg tror ikke Ahlmanns betydning for vores offensiv skal undervurderes, og glæder mig til at se ham bygge videre på hans gode form. Thomsen og Kusk bliver som sædvanligt voldsomt vigtige, og der skal virkelig findes noget ekstra energi frem - over hele linjen - hvis vi skal sørge for at gøre det her alvorligt spændende.

Lad os nu gøre det spændende!

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af jayC » 4. maj 2014, 19:27

Jeg ser sku frem til kampen i Farum, med en tro på at Kent, Kuhn og spillerne får sat dem selv op til denne meget vigtige kamp.. Som tidligere nævnt i Esbjerg tråden, tror jeg på guldet, grundet Midtjyllands to svære kampe mod BIF og FCK.. Ja FCK er ikke det bedst spillende hold pt, men jeg tror på de vil revancere deres 1-5 nederlag BIF vil bare gerne have Bronche, så mon ikke de vil vinde på hjemmebanen over FCM..

Tror på 7 point er nok til at blive mestre.. Lets go

Forza De Røde!
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af Henriksen » 4. maj 2014, 19:46

4 point kan såmænd være nok uden det behøver lyde som den nemmeste sag i verden. FCK og Bif slås om bronzen, så FCM får sæsonens sidste 3 point mod SønderjyskE. Alternativt får de 1 point i hver af deres sidste kampe. Vi henter 1 point med hjem fra Sjælland i værste fald, og laver de sidste 3 hjemme mod AGF. Læg dertil at vi pt ser stærkere ud på udebane end hjemme, så min 1-point-på-Sjælland-pessimisme til trods, så er 6 point i de næste to kampe slet ikke urealistisk.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. maj 2014, 19:53

Curth sikrer os guldet med et overtidsmål mod GF, bum.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af Brent » 4. maj 2014, 19:58

O
Henriksen skrev:4 point kan såmænd være nok uden det behøver lyde som den nemmeste sag i verden. FCK og Bif slås om bronzen, så FCM får sæsonens sidste 3 point mod SønderjyskE. Alternativt får de 1 point i hver af deres sidste kampe. Vi henter 1 point med hjem fra Sjælland i værste fald, og laver de sidste 3 hjemme mod AGF. Læg dertil at vi pt ser stærkere ud på udebane end hjemme, så min 1-point-på-Sjælland-pessimisme til trods, så er 6 point i de næste to kampe slet ikke urealistisk.
Med det spil FCK og BIF viser pt og FCM's form pt tror jeg de får 7 point i de tre sidste, det betyder vi skal vinde resten. Jeg håber sønderjydske har noget at spille for i den sidste
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af Henriksen » 4. maj 2014, 20:01

Mon ikke FCK og BIF har et par slemme FCM-nederlag de skal have vasket af sig...

Men pyt.....så vinder vi sgu bare de sidste 3 kampe :thumbsup:
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af jayC » 4. maj 2014, 20:20

Brøndby tabte i runde 5, 5-2 i Herning.. Og FCK har et 1-5 nederlad..

Så begge hold har et nederlagt af større karakter i bagagen.. og med det nuværende resultat i parken, vil både FCK og BIF vinde de resterende kampe for at sikre sig den 3. plads.. Derfor er de tvunget til og vinde og FCM! :) vinder BIF på torsdag over FCM er FCK tvunget til og vinde den 11.! Vores gyldne mulighed! :cheers:
AaB - nu, i morgen & altid! :)

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af 9520AaB » 4. maj 2014, 20:36

jayC skrev:Brøndby tabte i runde 5, 5-2 i Herning.. Og FCK har et 1-5 nederlad..

Så begge hold har et nederlagt af større karakter i bagagen.. og med det nuværende resultat i parken, vil både FCK og BIF vinde de resterende kampe for at sikre sig den 3. plads.. Derfor er de tvunget til og vinde og FCM! :) vinder BIF på torsdag over FCM er FCK tvunget til og vinde den 11.! Vores gyldne mulighed! :cheers:
Til alle, der snakker om at FCK og BIF kan hjælpe os. Det kan godt ske at jeg bryder et tabu, men FCM er altså bedre end dem. Sorry.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af jayC » 4. maj 2014, 20:45

9520AaB skrev:
jayC skrev:Brøndby tabte i runde 5, 5-2 i Herning.. Og FCK har et 1-5 nederlad..

Så begge hold har et nederlagt af større karakter i bagagen.. og med det nuværende resultat i parken, vil både FCK og BIF vinde de resterende kampe for at sikre sig den 3. plads.. Derfor er de tvunget til og vinde og FCM! :) vinder BIF på torsdag over FCM er FCK tvunget til og vinde den 11.! Vores gyldne mulighed! :cheers:
Til alle, der snakker om at FCK og BIF kan hjælpe os. Det kan godt ske at jeg bryder et tabu, men FCM er altså bedre end dem. Sorry.
Ja, det kan godt være de er bedre, men BIF på Brøndby stadion plejer at være en frygtindgydende oplevelse for de fleste hold.. Som de spiller i dag kan man jo håbe de giver FCM kamp til stregen..

FCK vil gerne have medaljer, så de skal jo slå dem?

Man har vel lov at drømme..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af jensemand57 » 4. maj 2014, 20:51

Midtjylland kan nemt miste point i de tre næste kampe. Spørgsmålet er mere, hvordan AaB spiller. De to sidste sæsoner er vi gået ned i de sidste runder, og noget tyder på, at vi er på vej til at gøre det igen. Men på trods af dette, har holdet forbedret slutstillingen, hvilket de også gør i år. Så lad os nu se.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af NIN » 5. maj 2014, 00:42

9520AaB skrev:
jayC skrev:Brøndby tabte i runde 5, 5-2 i Herning.. Og FCK har et 1-5 nederlad..

Så begge hold har et nederlagt af større karakter i bagagen.. og med det nuværende resultat i parken, vil både FCK og BIF vinde de resterende kampe for at sikre sig den 3. plads.. Derfor er de tvunget til og vinde og FCM! :) vinder BIF på torsdag over FCM er FCK tvunget til og vinde den 11.! Vores gyldne mulighed! :cheers:
Til alle, der snakker om at FCK og BIF kan hjælpe os. Det kan godt ske at jeg bryder et tabu, men FCM er altså bedre end dem. Sorry.
Og vi er 18 point bedre end Randers.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af DEG » 5. maj 2014, 06:23

Vores drenge skal bare give den vollgas i Farum, Ove P. udtalte at han tror 4 point sagtens kan gå hen og blive nok i de sidste 3 for at vinde guld, det kan det muligvis, men for gud skyld gå ud og lever en monsterkamp knejter. Fc Rødvin mangler en vigtig mand til press og pasningsspillet, Stockholm ude med karantæne. Mht. fcm, så tror jeg i øvrigt at deres forsvar bukker under imod modstandere med bare lidt bedre offensiv, tendenserne har været der imod midterholdene, fcv pressede jo stort set ikke deres bagkæde. Nu mangler de Banggaard i Brøndby, det bliver deres defensiv ikke ligefrem stærkere af. Vinder vi i Farum sætter vi dem under et kæmpe pres.

Alle mand til Farum!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af limey » 5. maj 2014, 07:46

"Een kamp af gangen" er nu endelig død og begravet. Æret være dens minde. Hvordan kommer det mon til at gå i næste sæson?

Besvar