Altid for AaB - Aalborg teater, fantastisk!

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Altid for AaB - Aalborg teater, fantastisk!

Indlæg af MrRepsak » 8. maj 2014, 23:30

Ved ikke hvor mange der har hørt om teater stykket:" Altid for AaB"
Der er premiere imorgen på et teaterstykke omhandlende AaB og deres 4 mesterskab. Dette stykke er skrevet for et godt stykke tid siden og det helt vildt hvordan det ramler sammen med virkeligheden, 7-9-13 !

Jeg tror sidst jeg har været i teater er minimum 15 år siden og skepsisen var stor da jeg bliver tilbudt fribillet til forpremieren med et par venner og min samt deres bedre halvdel.
Men oplevelsen var fantastisk. Stykket handler om AaB som klub, en bestyrelse der formøbler en masse penge og ikke mindst os fans. Har man bare stået på vesttribuenen et par gange er denne oplevelse unik det vil jeg garanterer.

Og et godt råd, man kan se den med gutterne og grine sammen, eller tage damen med og hun vil havde en helt anden forståelse for din AaB passion fra nu af. Min dame hader fodbold, men det var som hun så lyset, eller om ikke andet fik et helt andet indblik. Spottede Jacob Ahlmann, de øvrige omkring AaB skal derind til premieren imorgen hvor det rygtes Lynge sælger stadion platter..

http://www.aalborgteater.dk/Forestillin ... g/AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Tidmæssigt er det 95 min altså en fodboldkamp med overtid.

Pris er 105 studerende og 220 kr normalt.

Vil dog mene som AaB fan at dette er en helt unik oplevelse, og tror også det var følelsen blandt mange af de der var tilstede idag.

At stykket blev suppleret af Brøndbys udradering af bønderne var så bare prikken over i'et!

6/6 stjerner fra en der er 1/10 på den finkulturelle skala.
Kom så de RØ'E!

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: Altid for AaB - Aalborg teater, fantastisk!

Indlæg af MrRepsak » 9. maj 2014, 14:37

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
Kom så de RØ'E!

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Altid for AaB - Aalborg teater, fantastisk!

Indlæg af Meelsen » 9. maj 2014, 20:09

Jeg var ligeledes inde for at se forpremieren i går og kan skrive under på hvad MrRepsak har at sige om stykket.

Teateret har heller ikke været min ungdoms holdeplads, så har måske ikke det største grundlag at vurdere ud fra, men jeg syntes det var godt. Rigtig godt, endda.

Tekstforfatterne har gjort deres research grundigt og det er et stykke der er skrevet med både kærlighed og kritisk sans overfor både AaB og Aalborg som by. Humoren fra baren inden kampene, sangene fra stadion og hierakiet på fodboldholdet bliver alt sammen portrætteret på en underholdene (og publikumsindragende) måde. Det eneste der manglede var et par billige blus fra Italien på tilskuerpladserne og sennep ned af buksebenet og jeg ville have troet at jeg havde tilbragt en aften på Vesttribunen.

Det hele blev sluttet af med en omgang ''Fenerbache'' skuespillerne og publikum imellem og et smukkere punktum kunne der ikke sættes.

Meget anbefalelsesværdigt!


....en sjov lille detalje fra aftenen, var da skuespillerne godt kunne se at der var liv og glade dage på de bagerste rækker en lille time inde i showet. En af aktørene stoppede op og spurgte hvad der stod i Brøndby-kampen og der kunne glædeligt berettes om en 3-1 føring til limsnifferne, hvilket fik salen til at bryde ud i jubel :cool:
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Altid for AaB - Aalborg teater, fantastisk!

Indlæg af Ham der Emil » 9. maj 2014, 20:25

Vores 4 mesterskaber :P ?
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Altid for AaB - Aalborg teater, fantastisk!

Indlæg af Ham der Emil » 9. maj 2014, 20:30

Meelsen skrev:Jeg var ligeledes inde for at se forpremieren i går og kan skrive under på hvad MrRepsak har at sige om stykket.

Teateret har heller ikke været min ungdoms holdeplads, så har måske ikke det største grundlag at vurdere ud fra, men jeg syntes det var godt. Rigtig godt, endda.

Tekstforfatterne har gjort deres research grundigt og det er et stykke der er skrevet med både kærlighed og kritisk sans overfor både AaB og Aalborg som by. Humoren fra baren inden kampene, sangene fra stadion og hierakiet på fodboldholdet bliver alt sammen portrætteret på en underholdene (og publikumsindragende) måde. Det eneste der manglede var et par billige blus fra Italien på tilskuerpladserne og sennep ned af buksebenet og jeg ville have troet at jeg havde tilbragt en aften på Vesttribunen.

Det hele blev sluttet af med en omgang ''Fenerbache'' skuespillerne og publikum imellem og et smukkere punktum kunne der ikke sættes.

Meget anbefalelsesværdigt!


....en sjov lille detalje fra aftenen, var da skuespillerne godt kunne se at der var liv og glade dage på de bagerste rækker en lille time inde i showet. En af aktørene stoppede op og spurgte hvad der stod i Brøndby-kampen og der kunne glædeligt berettes om en 3-1 føring til limsnifferne, hvilket fik salen til at bryde ud i jubel :cool:

Jeg var bange for at jeg havde misset stykket, men heldigvis for det.
Min kæreste er blevet påtvunget at tage med på stadion et par gange, mest som min luckycharm, da hun endnu ikke har set dem tabe - og glædeligt, hvis kvinderne kan få indblik i hvordan vi føler efter sejr, samt nederlag.

Husker jeg forkert, men blev nogle fans ikke brugt til at researche på, samt komme med input til stykket?
Et Hjerte - En Klub

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Altid for AaB - Aalborg teater, fantastisk!

Indlæg af Brent » 9. maj 2014, 20:36

fedt jungs, tak for anmeldelserne, den skal da ses om et par uger når tømmernmændene efter pokalsejr og mesterskab har lagt sig :P
AaB - the Nordic gateway to Europe

Lindholm
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28. nov 2012, 23:30
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Altid for AaB - Aalborg teater, fantastisk!

Indlæg af Lindholm » 9. maj 2014, 21:41

Var til premieren i aften sammen med det meste af AaB-truppen. Lynge serverede stadionplatter med stor rutine, så pensionen skulle være sikret. I øvrigt kan jeg kun tilslutte mig den positive kritik af stykket-meget medrivende beskrivelse af både spiller- og supporter miljø. Det kan anbefales!

jensheide
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. okt 2007, 22:45
Geografisk sted: Ølstykke

Re: Altid for AaB - Aalborg teater, fantastisk!

Indlæg af jensheide » 24. maj 2014, 02:02

Kan også kun tilslutte mig at det er et teaterstykke man som AaB fan bare skal se - et stykke historie vel og så godt man genkender situationerne / sig selv på en måde så jeg sad med tårer i øjnene op til flere gange. Vi var lørdag efter bededag 3 fra ASC-KBH og ramte i øvrigt tilfældigt Asgar Buus og frue.
Vi tog fusen ikke bare på skuespillerne som bagefter gav udtryk for det var en dejlig overraskelse men også øvrigt publikum hvoraf mange tog billeder, ved selvfølgelig at komme i vores "stadion-tøj" ligesom vi til lejligheden havde lånt Gregers "kjøwnhavner-banner" (KBH i adressen - AaB i hjertet) og satte dette op på bagvæge sammen med et par flag m.m.
Nøjagtigt som var vi på stadion -- så kan kun anbefale, at gøre det samme og måske endda trække den lidt med pille banner ned. Vi oplevede at skuespillerne kom ud til os og snakkede og vi fik taget div. gode billeder :-)


Var det ikke for afstanden så skulle jeg have en tur mere i teateret...

Tillader mig at bruge link til Hans Baggesgaard´s billede på facebook https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
JHV[color=#BF00

Kode: Vælg alt

[size=150][/size]
[/color]80][/color]

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Altid for AaB - Aalborg teater, fantastisk!

Indlæg af YesAaBcan » 24. maj 2014, 13:24

Fruen og jeg så forestillingen i går. Hun var nok lidt mere cool, men jeg var sku rørt. Meget intim og medrivende oplevelse, der kommer godt rundt om det at have tilknytning til AaB, på den ene eller anden måde. Kan varmt anbefales.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Besvar