AaB - AGF

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: AaB - AGF

Indlæg af Broendum » 17. maj 2014, 14:41

Crazy shit ... det lader til, at AGF alligevel har noget at spille for ... og at vi alligevel kan være dem der sender dem ned:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 285775.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - AGF

Indlæg af frederikshavneren » 17. maj 2014, 14:42

hje1980 skrev:Håber Due og Curth starter inde, så de efter 60-70 min kan blive klappet fra banen, for mange års god og tro tjeneste.
Det fortjener de... især når kampen er uden betydning.
Iflg. Nordjyske starter Due og Curth inde http://nordjyske.dk/nyheder/flot-farvel ... d/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er en flot gestus at Kent lader Due og Curth starte inde, men jeg håber også at der bliver lidt spilletid til f.eks. Bruhn.

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: AaB - AGF

Indlæg af Bech » 17. maj 2014, 14:44

sulakvelidze skrev: Det er ikke nogen stor ting for mig, jeg synes bare, at det lige netop på søndag ville være mere overlegent at hylde AaB end at håne nogle AGF-tilhængere, som i grunden mest fortjener skulderklap efter igen at være blivet pisset på af des klub og hold.
En stor del af kampen bliver uden tvivl brugt på at håne AGF. Det er der næppe nogen på debatsiden der kan lave om på. Skulderklap? De fortjener intet. De boykotter forresten kampen i morgen i ren skam og afmagt, så alle der ikke har billet burde se kampen derfraw. I praksis vil hele Faxe kondi værre familietribune.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13663
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - AGF

Indlæg af Funky » 17. maj 2014, 15:04

Broendum skrev:Crazy shit ... det lader til, at AGF alligevel har noget at spille for ... og at vi alligevel kan være dem der sender dem ned:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 285775.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Tvivler meget på at klubberne straffes for rod med den centrale registrering af karantænepoint.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - AGF

Indlæg af frederikshavneren » 17. maj 2014, 15:18

Måske et lille halmstrå til AGF http://www.bold.dk/nyt/Avis-Flere-spill ... t-ulovligt" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu lader det heldigvis ikke til at AaB er blandt de klubber som måske ulovligt har anvendt karantæneramte spillere, det vil ikke være til at bære hvis det er tilfældet.

Overordnet set er denne situation virkelig noget rod. Det er klubbernes eget ansvar at have styr på karantæner/karantæne point, men at Superligaen potentielt ender i denne "karantæne suppedas", det er sgu noget rod som virker enormt amatøragtigt.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: AaB - AGF

Indlæg af AaB1978 » 17. maj 2014, 15:24

DBU åbner sag mod Viborg

http://www.dbu.dk/Nyheder/2014/Maj/FDI_ ... _boysensag" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis AGF som forventet nu vinder kampen 3-0, vil de have 32 point og en målscore på - 21.
SønderjyskE har 35 point og en målscore på - 14.

Chancen for overlevelse er da tilstede for AGF - men den er ikke stor

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - AGF

Indlæg af Hovedet » 17. maj 2014, 15:52

Skandaløs afslutning på sæsonen. Nu må vi dæleme håbe, at AaB ikke har noget i klemme her. Mht. AGF - hvis disse udmeldinger holder stik -er chancerne mikroskopiske for overlevelse. De skal eksempelvis vinde med 4 mål i Aalborg, mens SønderjyskE taber med 3 til FCM eller lignende, og det sker næppe i virkelighedens verden.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14764
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - AGF

Indlæg af Hanga » 17. maj 2014, 16:07

Hold kæft hvor er det dog AMATØRAGTIGT af både klubberne og DBU. Utroligt at klubberne ikke har styr på det, og utroligt at DBU ikke kontrollerer trupperne.

Hvor svært kan det lige være?

Jeg får flip hvis de finder tilfælde, der kan rykke ved vores guld!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - AGF

Indlæg af Hovedet » 17. maj 2014, 16:17

Hanga skrev:Hold kæft hvor er det dog AMATØRAGTIGT af både klubberne og DBU. Utroligt at klubberne ikke har styr på det, og utroligt at DBU ikke kontrollerer trupperne.

Hvor svært kan det lige være?

Jeg får flip hvis de finder tilfælde, der kan rykke ved vores guld!
Så vi må jo nok lige lægge øl og tømmermænd væk for en stund og gå ud og sikre 3 point i morgen. Det her ligner jo rent kaos.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AaB - AGF

Indlæg af BoomZ0R » 17. maj 2014, 16:23

Der skal rulle hoveder for det her! Man kan sq ikk komme i sidste spillerunde og begynde at ændre på pointene! Alt for mange penge og følelser på spil! Amatøragtigt!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - AGF

Indlæg af frederikshavneren » 17. maj 2014, 17:09

Zee skrev:Der skal rulle hoveder for det her! Man kan sq ikk komme i sidste spillerunde og begynde at ændre på pointene! Alt for mange penge og følelser på spil! Amatøragtigt!
Reglerne er klare. Hvis en klub har anvendt en ikke spilleberettiget spiller skal klubben taberdømmes 0-3.
Tilsyneladende omhandler problemet bl.a. spillere som er skiftet fra Lyngby til Superligaklubber i indeværende sæson (Johnson Laursen og Katz Boysen). De har dermed optjent karantænepoint i deres tidligere klub (Lyngby).

Jeg håber godt nok ikke at AaB har gjort i nælderne ift. f.eks. AK. Han nåede at spille for Fredericia i denne sæson.

henrik
Junior
Junior
Indlæg: 73
Tilmeldt: 21. apr 2007, 11:58

Re: AaB - AGF

Indlæg af henrik » 17. maj 2014, 17:20

AK fik ingen advarsler/strafpoint i sin tid i Fredericia

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: AaB - AGF

Indlæg af Brent » 17. maj 2014, 18:01

Sindssygt amatøragtigt, det værste er jo når det involverer tredje part at en klub har kvajet sig. Der burde være en central myndighed de havde styr på den slags og som kan varsle klubberne.
AaB - the Nordic gateway to Europe

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10712
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - AGF

Indlæg af jonas386 » 17. maj 2014, 18:11

Det rammer nok ikke AaB eller har indflydelse på mesterskabet, men i guder hvor er det elendigt at den slags overhovedet kan opstå i 2014 hvor der bør være kontrol med de fleste ting. Især sådan noget her. Det kan jo koste EfB en Europa plads og Sønderjyske en nedrykning (worst case scenario). Det er ganske enkelt ikke godt nok.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: AaB - AGF

Indlæg af Brent » 17. maj 2014, 18:27

Hvis Viborg bliver taberdømt har vi vil et eller andet sted en forpligtelse til at stille i stærkeste opstilling i morgen
AaB - the Nordic gateway to Europe

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Sv: AaB - AGF

Indlæg af BoomZ0R » 17. maj 2014, 19:06

Brent skrev:Hvis Viborg bliver taberdømt har vi vil et eller andet sted en forpligtelse til at stille i stærkeste opstilling i morgen
Ja, det kan man sige. Vi har selv brokket os over folk der ikke stillede i stærkeste, fordi de ikk selv havde noget at spille for.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: AaB - AGF

Indlæg af Brent » 17. maj 2014, 20:07

Det virker ikke til at Claus Thomsens divisionsforening har styr på ret meget, der er kø ved håndvasken. Hvis divisionsforeningen leverer en service til klubberne må man selvfølgelig kunne stole på denne service, jeg håber ved Gud ikke man finder flere af den slags sager http://m.bt.dk/superligaen/divisionsfor ... arantaener" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: AaB - AGF

Indlæg af Fabbe » 17. maj 2014, 20:22

Der skal rulle :S 'er! Big time! Det er SÅ amatøragtigt, at man kan misligeholde sådan et system. Der SKAL bare findes en ansvarlig i Divisionsforeningen, og han ska' u!
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB - AGF

Indlæg af Gnu » 17. maj 2014, 20:29

Nå, men så må vi jo hellere smadre AGF endnu engang og redde DBUs røv.

Så er der da lidt at spille for.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB - AGF

Indlæg af sulakvelidze » 17. maj 2014, 20:52

Nogle gange overgår virkeligheden sgu fantasien. I går overvejede jeg at skrive i tråden, at vi lige så godt kunne vinde for at undgå ballade, hvis FCM skulle få en skrivebordssejr et sted. Men jeg tænkte, at det alligevel var for langt ude.

Heldigvis ser FCM ikke ud til at få noget ud af dette kaos, men mon ikke Glen allerede har været alle AaB-kampe igennem i håb om at støve et eller andet op, og det er jo direkte skræmmende, at det er en tilfældighed, at det ikke er FCM, der får gratis point ud af det.

Skandale er et alt for anvendt ord, men her er det på sin plads. Vi må hellere vinde den kamp i morgen for en sikkerheds skyld.

Besvar