Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af frederikshavneren » 29. jun 2014, 15:18

Aalborg Stadion, tirsdag d. 1. juli 2014, kick off kl. 16. Gratis entré

Sæsonens første træningskamp nærmer sig. Denne opstart møder vi nogle fede modstandere fremfor de gamle travere Viborg, Vejle og Randers, det er fedt at holdet bliver matchet mod så gode modstandere (Strømsgodset, Standard Liege og Ajax Amsterdam). Det ligner en optimal forberedelse frem mod suppen samt ikke mindst CL kvalen (hvis det ellers ikke ender med konflikt :@ ).

Det bliver til et spændende gensyn på tirsdag med David, her er DNs syn på kampen http://www.godset.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Normalt eksperimenteres der naturligvis meget i træningskampene, men med tanke på at vi efterhånden nærmer os Superliga starten og de ultra vigtige CL kvalkampe så bliver kampen nok taget lidt mere seriøst end en traditionel træningskamp. Selvfølgelig bliver der sikkert skiftet godt og grundigt ud undervejs, men det bliver helt sikkert interessant at se holdet. Spiller Kusk for eksempel, eller har Kent afskrevet ham? Kusk bliver med stor sandsynlighed snart solgt, derfor kan det give god mening allerede nu at overveje hvad vi så gør. Hvis Thrane stadigvæk træner med så får han nok også spilletid.

Det er svært at forudse startopstillingen til en træningskamp, men jeg tror at kampen tages seriøst og følgende kan være en mulig startopstilling:

Larsen
Patrick - Thelander - KEP - Ahlmann
Bruhn - Würtz - Risgård - Wichmann
Spalvis - AK

Resultatet er selvfølgelig underordnet, men jeg tror at vi vinder. Kampen er godt nok Godsets generalprøve inden Tippeligaen starter igen hvorfor de er længere fremme i deres forberedelser, men de forsvarende norske mestre kan kun spille på plastic baner. Det er over ét år siden at de har vundet på græs!

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af oswald » 29. jun 2014, 17:28

Kampen bliver vist direkte på Kanal Sport.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jun 2014, 17:38

Er AK ikke småskader ?

Så mon ikke Frederiksen får spilletid.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 29. jun 2014, 18:09

Jeg glæder mig! :aabfan:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. jun 2014, 23:26

Er alle tribuner åbne?

Edit: Ligemeget, kan ikke nå det. Træls.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af Kempes » 30. jun 2014, 09:24

Bliver ret spændende at se hvordan KN og drengene vil stille op i kampen mod en god modstander. De mange skader i truppen giver mulighed for en del spilletid til flere af de uprøvede kræfter (Børsting, Bruhn, Ahlmann jr. og Blåbjerg).

Vi mangler i alarmerende grad alternativer på back-pladserne, derfor tror jeg KN vil bruge kampen til at teste et par spillere på de plader. Mit umiddelbare bud er Kasper P (højre-siden) og Blåbjerg (venstre).

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af frederikshavneren » 30. jun 2014, 09:42

Kempes skrev:Bliver ret spændende at se hvordan KN og drengene vil stille op i kampen mod en god modstander. De mange skader i truppen giver mulighed for en del spilletid til flere af de uprøvede kræfter (Børsting, Bruhn, Ahlmann jr. og Blåbjerg).

Vi mangler i alarmerende grad alternativer på back-pladserne, derfor tror jeg KN vil bruge kampen til at teste et par spillere på de plader. Mit umiddelbare bud er Kasper P (højre-siden) og Blåbjerg (venstre).
Ja vi er meget tyndt besat på back pladserne især pga. Dalsgaards skade. Det er muligt at der eksperimenteres med et par nødløsninger i kampen.

Det bliver også meget interessant at se om Kusk starter inde. Hvis Kusk står på affyringsrampen er der ingen grund til at give ham spilletid, i så fald vil det være mere fornuftigt at give spilletid til Kusks afløser (Bruhn?)

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af Freddie » 30. jun 2014, 11:40

Jeg ved nu ikke hvor tynde vi er på backpladserne til kampen i morgen. Vi har stadig Danmarks to bedste backer i opstillingen, så det kan vel ikke gå helt galt. Gennem årene har vi haft mange alternative løsninger på backerne, og det havde vi også sidste sæson med Due. Du tror vel ikke selv på, at AaB skal have dobbeltdækning på samtlige 11 pladser på topniveau. Hvis du gør det, vil jeg absolut mene, at du kommer til at sluge en kamel eller to under vejs i forløbet.

Jeg kan slet heller ikke forstå hvorfor du har så travlt med at afskrive Kasper Kusk. Han er stadig på lønningslisten og er overhovedet ikke solgt endnu. Jeg kan slet ikke se hvorfor han ikke skal være med i startopstillingen.

Bruhn kan passende gå i stilling som back. Jeg kan ikke forestille mig, at han kan komme i spil til noget, der ligner startopstilling med mindre alle nytegninger går i vasken.
frederikshavneren skrev: Ja vi er meget tyndt besat på back pladserne især pga. Dalsgaards skade. Det er muligt at der eksperimenteres med et par nødløsninger i kampen.

Det bliver også meget interessant at se om Kusk starter inde. Hvis Kusk står på affyringsrampen er der ingen grund til at give ham spilletid, i så fald vil det være mere fornuftigt at give spilletid til Kusks afløser (Bruhn?)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af frederikshavneren » 30. jun 2014, 12:22

Freddie skrev:Jeg ved nu ikke hvor tynde vi er på backpladserne til kampen i morgen. Vi har stadig Danmarks to bedste backer i opstillingen, så det kan vel ikke gå helt galt. Gennem årene har vi haft mange alternative løsninger på backerne, og det havde vi også sidste sæson med Due. Du tror vel ikke selv på, at AaB skal have dobbeltdækning på samtlige 11 pladser på topniveau. Hvis du gør det, vil jeg absolut mene, at du kommer til at sluge en kamel eller to under vejs i forløbet.

Jeg kan slet heller ikke forstå hvorfor du har så travlt med at afskrive Kasper Kusk. Han er stadig på lønningslisten og er overhovedet ikke solgt endnu. Jeg kan slet ikke se hvorfor han ikke skal være med i startopstillingen.

Bruhn kan passende gå i stilling som back. Jeg kan ikke forestille mig, at han kan komme i spil til noget, der ligner startopstilling med mindre alle nytegninger går i vasken.
frederikshavneren skrev: Ja vi er meget tyndt besat på back pladserne især pga. Dalsgaards skade. Det er muligt at der eksperimenteres med et par nødløsninger i kampen.

Det bliver også meget interessant at se om Kusk starter inde. Hvis Kusk står på affyringsrampen er der ingen grund til at give ham spilletid, i så fald vil det være mere fornuftigt at give spilletid til Kusks afløser (Bruhn?)
Nu er det vist ikke kun mig som vil mene at vi er tyndt besat på backerne (især venstre back da vi kun har Ahlmann som eneste reelle venstre back i truppen og nej Patrick dur ikke som venstre back).
I transfertråden er der fokus på netop denne problematik. Hvis vi nu får europæisk succes så skal vi spille 10 kampe ekstra i efteråret i forhold til de fleste øvrige superliga klubber, det vil altså være en stor belastning for en smal trup. Man kan ikke forvente at f.eks. Ahlmann kan spille alle kampene, se bare på hvor galt det gik for Esbjerg sidste efterår med en smal trup.
Det vil da være dejligt hvis Gaarde henter Oscar Wendt og E. Ruud som garderinger, men det ved jeg selvfølgelig godt ikke kommer til at ske. Mindre kan sagtens gøre det, men vi er sårbare især på venstre back.

Realistisk set så er det vel de færreste som forventer at Kusk bliver i AaB. KN har nok et større kendskab til sagen end hvad der allerede er offentligt kendt og hvis KN ved at Kusk vil væk jamen så er det da med allerede nu at være opmærksom på det. Forestil dig at Kusk bliver solgt lige før CL kvalkampene og Kent slet ikke har forberedt holdet på dette scenarie, så skal jeg nok love dig for at han vil blive voldsomt kritiseret her på sitet. Det er da rettidig omhu allerede nu at stille med f.eks. Bruhn fremfor Kusk.

Hvis scenariet derimod er at Kusk kun vil til Twente og han bestemt ikke vil til PSV eller de belgiske topklubber, så er situationen selvfølgelig lidt en anden hvis der er tvivl om Twente kan skaffe pengene til at indløse frikøbsklausulen.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af Freddie » 30. jun 2014, 13:37

Dine argumenter fejler sådan set ikke noget, altså bortset fra, at Kent måske kommer til at finde en afløser fra selve truppen, når og hvis Ahlmann skulle få forfald. Har du mon nogen ide om hvor let det vil være at finde en substitut for Ahlmann, af nogenlunde klasse? Det bliver simpelthen på det nærmeste umuligt, at få den sag klaret til fansenes tilfredshed. Derfor finder Kent sandsynligvis på noget, bruger Patrick eller Kasper P eller Blåbjerg eller en helt anden. Hvem ved. Måske har Patrick også løftet sit spil i venstre side? Som Lynge sagde en gang. Det er jo ikke forbudt for nogen af spillerne at udvikle sig.

Det er altså dit alvor, at Kent bare skal se bort fra Kusk, fordi der er nogen, der tror, at han finder en ny klub inden vinduet lukker. Det er vel også muligt at Ahlmann gør, eller Thelander eller Nicolaj Larsen. Skal vi så spille med reserverne i stedet, eller hvad? Min holdning er klar. Vi skal naturligvis spille med dem, der er her, og som er spilleparate.
frederikshavneren skrev:
Nu er det vist ikke kun mig som vil mene at vi er tyndt besat på backerne (især venstre back da vi kun har Ahlmann som eneste reelle venstre back i truppen og nej Patrick dur ikke som venstre back).
I transfertråden er der fokus på netop denne problematik. Hvis vi nu får europæisk succes så skal vi spille 10 kampe ekstra i efteråret i forhold til de fleste øvrige superliga klubber, det vil altså være en stor belastning for en smal trup. Man kan ikke forvente at f.eks. Ahlmann kan spille alle kampene, se bare på hvor galt det gik for Esbjerg sidste efterår med en smal trup.
Det vil da være dejligt hvis Gaarde henter Oscar Wendt og E. Ruud som garderinger, men det ved jeg selvfølgelig godt ikke kommer til at ske. Mindre kan sagtens gøre det, men vi er sårbare især på venstre back.

Realistisk set så er det vel de færreste som forventer at Kusk bliver i AaB. KN har nok et større kendskab til sagen end hvad der allerede er offentligt kendt og hvis KN ved at Kusk vil væk jamen så er det da med allerede nu at være opmærksom på det. Forestil dig at Kusk bliver solgt lige før CL kvalkampene og Kent slet ikke har forberedt holdet på dette scenarie, så skal jeg nok love dig for at han vil blive voldsomt kritiseret her på sitet. Det er da rettidig omhu allerede nu at stille med f.eks. Bruhn fremfor Kusk.

Hvis scenariet derimod er at Kusk kun vil til Twente og han bestemt ikke vil til PSV eller de belgiske topklubber, så er situationen selvfølgelig lidt en anden hvis der er tvivl om Twente kan skaffe pengene til at indløse frikøbsklausulen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7837
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af Forza » 30. jun 2014, 14:09

Freddie skrev:Dine argumenter fejler sådan set ikke noget, altså bortset fra, at Kent måske kommer til at finde en afløser fra selve truppen, når og hvis Ahlmann skulle få forfald. Har du mon nogen ide om hvor let det vil være at finde en substitut for Ahlmann, af nogenlunde klasse? Det bliver simpelthen på det nærmeste umuligt, at få den sag klaret til fansenes tilfredshed. Derfor finder Kent sandsynligvis på noget, bruger Patrick eller Kasper P eller Blåbjerg eller en helt anden. Hvem ved. Måske har Patrick også løftet sit spil i venstre side? Som Lynge sagde en gang. Det er jo ikke forbudt for nogen af spillerne at udvikle sig.

Det er altså dit alvor, at Kent bare skal se bort fra Kusk, fordi der er nogen, der tror, at han finder en ny klub inden vinduet lukker. Det er vel også muligt at Ahlmann gør, eller Thelander eller Nicolaj Larsen. Skal vi så spille med reserverne i stedet, eller hvad? Min holdning er klar. Vi skal naturligvis spille med dem, der er her, og som er spilleparate.
Lad os nu være ærlige og erkende at chancen for at Kusk ryger er større end de andre på holdet. Derfor kan man godt være realistisk og prøve truppen af i forhold til hvordan vi agerer uden ham.
Møder vi op til den nye sæson uden at have testet dette scenarie vil jeg kategorisere os som uforberedte. Jeg er dog heldigvis slet ikke i tvivl om at Kent nok skal få set på løsninger.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af Freddie » 30. jun 2014, 15:02

Men den første kamp i ligaen er om 19 dage. Da er der stadig 42 dage tilbage af transfervinduet. Vil du heller ikke have Kasper Kusk med i de første kampe, hvis han ikke er solgt inden da? Det vil jeg altså gerne, og så må vi foretage vores justeringer, når et salg er en kendsgerning.
Forza skrev:
Lad os nu være ærlige og erkende at chancen for at Kusk ryger er større end de andre på holdet. Derfor kan man godt være realistisk og prøve truppen af i forhold til hvordan vi agerer uden ham.
Møder vi op til den nye sæson uden at have testet dette scenarie vil jeg kategorisere os som uforberedte. Jeg er dog heldigvis slet ikke i tvivl om at Kent nok skal få set på løsninger.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af Yankee » 30. jun 2014, 15:18

Vi vil selvfølgelig spille testkampe med Kusk og uden Kusk - nok mest det sidste. Det er en balancegang, og vi må huske at vi spiller sæsonens allervigtigste kampe i slutningen af juli og august måned - både i forhold til TV-penge, hvor hvert point tæller tredobbelt de første 11 runder, og i forhold til Champions League-kvalifikationen.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af astonvilla » 30. jun 2014, 16:05

Jeg glæder mig simpelthen helt vildt. Har set en del træningskampe gennem årene uden at går ind til det med nogen stor begejstring. Det er helt anderledes nu.
Det må være Kents spændende projekt som trigger mig.

Og så må vi jo også erkende, at såfremt vi ikke kan slå Strømsgodset, så er vi i akut nedrykningsfare i den kommende sæson
Bienvenu Bassogog!

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af JacobKoustrup » 30. jun 2014, 16:33

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... tkamp.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Så er truppen udtaget til imorgen. Overraskende er det, at Thomas Enevoldsen er med. Desuden er det værd at bemærke at Rye er til prøvetræning i Vendsyssel. Så er han vel snart fortid?

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af Reyad » 30. jun 2014, 17:07

Fedt at Ene er med i truppen. Det må jo betyde, at han ikke er decideret skadet, men nok nærmere ude af form.

Rye har umådeligt langt til spilletid, så med en alder på 20 år er det måske ikke det dummeste i verden, hvis han skifter til Vendsyssel. Men havde AaB i sin tid ikke store forventninger til ham? Any-who. Vi klarer os nok.

Jeg kan se, Kanalsport sender kampen i morgen. YEAH!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 30. jun 2014, 17:37

Rye var anfører for u19, blev kåret som årets u19-spiller, han er en dygtig defensiv midtbanespiller, selvom han mangler lidt højde. Han skal nok gå hen og blive en succes i Vendsyssel, og med hans kvaliteter, kan han sagtens gøre sig i Superligaen om nogle år.
Det ville være et fint skifte, for her er der da uendeligt langt til spilletid. Desuden rykkes der snart en ny defensiv midtbanespiller op i form af Rasmus Pedersen, og selvom jeg troede på Rye, så tror jeg langt mere på Pedersen. Held og lykke til Rye.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. jun 2014, 19:51

Oldager skrev:Rye var anfører for u19, blev kåret som årets u19-spiller, han er en dygtig defensiv midtbanespiller, selvom han mangler lidt højde. Han skal nok gå hen og blive en succes i Vendsyssel, og med hans kvaliteter, kan han sagtens gøre sig i Superligaen om nogle år.
Det ville være et fint skifte, for her er der da uendeligt langt til spilletid. Desuden rykkes der snart en ny defensiv midtbanespiller op i form af Rasmus Pedersen, og selvom jeg troede på Rye, så tror jeg langt mere på Pedersen. Held og lykke til Rye.
Det kunne vel også være med henblik på en udlejning? Det synes jeg da ville være logisk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af frederikshavneren » 30. jun 2014, 20:30

Jesper Schmidt skrev:
Oldager skrev:Rye var anfører for u19, blev kåret som årets u19-spiller, han er en dygtig defensiv midtbanespiller, selvom han mangler lidt højde. Han skal nok gå hen og blive en succes i Vendsyssel, og med hans kvaliteter, kan han sagtens gøre sig i Superligaen om nogle år.
Det ville være et fint skifte, for her er der da uendeligt langt til spilletid. Desuden rykkes der snart en ny defensiv midtbanespiller op i form af Rasmus Pedersen, og selvom jeg troede på Rye, så tror jeg langt mere på Pedersen. Held og lykke til Rye.
Det kunne vel også være med henblik på en udlejning? Det synes jeg da ville være logisk.
Hvis AaB fortsat vil satse på Rye kan det sagtens være fornuftigt at udleje ham eksempelvis til Hjørring. Rye er 20 år og står bagest i køen i AaB, det vil være godt for hans udvikling hvis han kan få tiltrængt spilletid andetsteds.

Til næste sommer kan situationen se anderledes ud. Augu stopper måske om et års tid, mens Wichmann muligvis vil søge nye græsgange hvis han ikke snart får mere kontinuerlig spilletid.

Hvis der er tale om udlejning til Hjørring skal forventningerne afstemmes. Udlejninger kan være godt, men det er selvfølgelig skidt hvis det ender som med Toft i Vejle.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Træningskamp: AaB - Strømsgodset, 1. juli 2014

Indlæg af Rams » 30. jun 2014, 21:27

Hvad med vores Uganda ven. Har han fortsat alderen til U-19 eller skal han enten sendes videre eller rykkes op i seniortruppen? Han er vel også defensiv midt.
In verbis simus faciles

Besvar