3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af gravballe » 30. jul 2014, 10:51

Brent skrev:Lidt off topic, markedsførte vi os ikke engang på et slogan der hed noget i retning af AaB the nordic gateway to Europe?
første gang jeg så det, var under 99 satsningen på mesterskab og cl.. cl røg pga en linie dommer dømte en bold ude, der var en halv meter fra at være ude, da AaB scorede til 0-3 på udebane imod dynamo kiev..... if only.....

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af doukas » 30. jul 2014, 11:07

Peter A. skrev:
Brent skrev:Lidt off topic, markedsførte vi os ikke engang på et slogan der hed noget i retning af AaB the nordic gateway to Europe?
Jo, det gjorde vi...lige op til en pæn lang periode hvor vi ikke kvalificerede os til Europa(!)...der blev endda lavet en flot præsentations-video(VHS!) "Aalborg BK - The nordic gateway to Europe" - har den faktisk stående et eller andet sted..
Den har jeg faktisk stadigvæk et sted, men jeg har ingen VHS-maskine.

Kan huske introen var noget med en dum måge der fløj højt over Aalborg Stadion - hele videoen er set med dagens øjne meget corny....
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af doukas » 30. jul 2014, 11:10

Hinrup85 skrev:
Peter A. skrev:Hvor er det da i øvrigt pisse-irreterende - men ikke overraskende - at returkampen tilsyneladende ikke vises i TV..
Det er ikke første gang at dansk tv venter til i sidste sekund med at købe en europæisk udekamp. Prisen kan uden tvivl være meget afhængig af resultatet af første kamp
Kan huske i 99' da AaB skulle spille ude imod Dynamo Kiev, da valgte TV2 først timer før kampen skulle spilles, om de ville købe og sende den, plus at jeg mener de første 10-15 minutter overhovedet ikke blev vist?

Sådan noget ville en tilfældig Brøndby-kamp imod estiske modstandere aldrig blive udsat for.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jul 2014, 11:26

Er overbevist om, at startangrebet hedder AK og Spalvis som i de foregående kampe, men tror modsat superligaen, at Helenius kommer ind istedet for AK, mens Spalvis får hele kampen.

Spalvis har med sine landskampe nok lidt mere erfaring og så tror jeg også hans topniveau er højere end AKs.

Men det bliver nok først afklaret kl. 21.20 i aften.
- FlæskeFrank

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Bech » 30. jul 2014, 11:30

hje1980 skrev:Omkring stemningsområdet i aften, så håber jeg at det bliver bredt lidt ud... det har til tider når der er sæder på tribunen til at klumpe sig meget sammen.
Så håber stemningsstarterne også selv gør lidt for at brede sig lidt ud, så det giver en bedre mulighed for at få bredt stemningen ud... måske så hele området mellem de 2 indgange giver god vokal fra sig.
Det skader stemningen mere hvis de få der forsøger at tænde op under kedelen kommer til at stå adspredt. Så derfor går alle kræfter ind på at centralisere de aktive så meget som muligt og så må ilden brede sig derfra.

Spændende at se hvor meget hele konflikten mellem BBB, xBBB og Mamic påvirker Zagrebs fans på udebane.
Det er under alle omstændigheder en meget sympatisk sag BBB har imod klubbens korrupte og nepotistiske ejere.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af mich1596 » 30. jul 2014, 12:13

Peter A. skrev:Hvor er det da i øvrigt pisse-irreterende - men ikke overraskende - at returkampen tilsyneladende ikke vises i TV..
Den kan i en snæver vending self streames......
http://www.hahasport.com/c-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:1

Indlæg af fish » 30. jul 2014, 12:15

Provst i Brovst skrev:
Califfen skrev:
fish skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Og det er dér, min pointe om nedprioritering ligger begravet. Gaarde valgte at sælge vores eneste rigtige angriber - Helenius - til spotpris kort før første kamp, uden at have en afløser på hånden. Man sagde på arrogant vis til os fans og omverdenen "pyt, det går sgu nok. Jeg ved godt, I har ventet længe på Europa, men vi gambler lige med det hele i en blanding af arrogance og bedrevidenhed".

Vi var en del, der råbte vagt i gevær, da det stod på, og jeg er også én af dem, som har villet fastholde den sportslige ledelses ansvar for fiaskoen, uanset det er svært herinde at have en kritisk vinkel til noget som helst i AaB. Heldigvis er stilen lagt noget om i år. Så måske er Gaarde faktisk en af dem, som godt kan se, det blev grebet forkert an sidste år. Al respekt for det.
Ja jeg er ret sikker på at salget af Helenius "til spotpris" bundede i et ønske om at give os fans fingeren.
Det havde nok intet at gøre med ønsker fra Helenius og Aston Villa, klubbens økonomiske situation, eventuelt en vurdering af at vi ikke havde bredden til Europa ved siden af super liga og andet.

Heldigvis behøver man som debattør ikke at forholde sig til sådanne trivialiteter for at fyre en svada af. Nej vi burde have satset alle de penge vi ikke havde på et europæisk eventyr fordi fansene har ventet så længe på europæisk deltagelse. Går det galt rebooter vi jo bare computeren og starter manager spillet forfra i morgen.

Du mener det er svært at have en kritisk vinkel herinde, men måske skulle din kritiske vinkel så være baseret en smule i den virkelige verden Gaarde og andre opererer i.

Fasthold du bare din kritik af den sportslige ledelse i den sag så vil jeg til enhver tid bakke op de beslutninger der blev taget sidste sommer omkring salget af Helenius.
Fremragende svar. AaB 85 95 99 08 just got schooled :cool:
Påstanden om at AaB sker ikke ville spille europæisk og fiaskoen udsprang af en vurdering at der ikke kunne spilles i to turneringer er i hvert fald ny. Den er også fejlagtig.
Hvis det er en tolkning af mit indlæg der ligger til grund for din udtalelse, må du selv rode med det. Jeg har ikke skrevet nogen steder at AaB ikke ønskede at spille to turneringer. Jeg skrev at man kunne vurdere at truppen ikke var bred nok til Europa og superligaen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. jul 2014, 12:18

AaB 85 95 99 08 skrev:
Maglau skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Al logik taler for, at vores forstærkede andethold løber ind i en snitter. Det er så nedslående med alle de skader. Er det en tilfældighed, eller er der kørt lidt for hårdt på truppen i jubelåret.

Efter at det sidste år kynisk blev nedprioriteret, havde man sgu håbet på et lille europæisk eventyr i år.
Du har postuleret flere gange at vi nedprioriterede Europa sidste sæson - hvorfor gjorde vi i dine øjne det, vi stillede vel i stærkeste opstilling.
Vi stillede op mod Dila uden angribere med bare tilnærmelsesvis superligaklasse. Vi havde to mand med, som nu begår sig i 1. divison og i den islandske liga, og som begge kunne stå 2 meter fra et blankt mål og brænde på det skammeligste.

Jeg er enig med dig i, at vi nok stillede i stærkeste opstilling. Og det er dér, min pointe om nedprioritering ligger begravet. Gaarde valgte at sælge vores eneste rigtige angriber - Helenius - til spotpris kort før første kamp, uden at have en afløser på hånden. Man sagde på arrogant vis til os fans og omverdenen "pyt, det går sgu nok. Jeg ved godt, I har ventet længe på Europa, men vi gambler lige med det hele i en blanding af arrogance og bedrevidenhed".

Vi var en del, der råbte vagt i gevær, da det stod på, og jeg er også én af dem, som har villet fastholde den sportslige ledelses ansvar for fiaskoen, uanset det er svært herinde at have en kritisk vinkel til noget som helst i AaB. Heldigvis er stilen lagt noget om i år. Så måske er Gaarde faktisk en af dem, som godt kan se, det blev grebet forkert an sidste år. Al respekt for det.
Du mener HELT seriøst, at man kan kritisere den sportslige ledelse for sidste sommer at sætte det hold sammen som har leveret den største sæson i AaB's historie? Det er noget af det mest groteske jeg nogensinde har hørt!

Skulle man have beholdt Helenius, og dermed helt sikkert ikke have haft råd til at hente Risgaard, AK og Jönsson? Skulle man have hentet 3 andre spillere i stedet, som man næppe kan forestille sig havde fået samme store indflydelse på resten af sæsonen som de 3? Det kunne jeg da godt ønske mig du forklarede os allesammen, og meget gerne uden at påtage dig den der evigt trættende martyr rolle som du så er så glad for - selvfølgelig kan man være kritisk herinde, men når ens argumenter er tæt på ikke-eksisterende, og 90% af andre debatører iøvrigt er uenige, så kan jeg da godt se det er svært at være ene hest i folden...

Forresten er jeg slet ikke enig i at man griber tingene anderledes an i denne sommer. Man gør præcist det samme som man gjorde så fremragende sidste sommer - man tænker langsigtet og ikke blot på at hente spillere som kunne gøre en forskel her og nu, men som ikke ville have samme klasse og gøre den samme forskel som Ene, Helenius og Jönsson kan på sigt.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Maglau » 30. jul 2014, 13:02

Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Maglau skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Al logik taler for, at vores forstærkede andethold løber ind i en snitter. Det er så nedslående med alle de skader. Er det en tilfældighed, eller er der kørt lidt for hårdt på truppen i jubelåret.

Efter at det sidste år kynisk blev nedprioriteret, havde man sgu håbet på et lille europæisk eventyr i år.
Du har postuleret flere gange at vi nedprioriterede Europa sidste sæson - hvorfor gjorde vi i dine øjne det, vi stillede vel i stærkeste opstilling.
Vi stillede op mod Dila uden angribere med bare tilnærmelsesvis superligaklasse. Vi havde to mand med, som nu begår sig i 1. divison og i den islandske liga, og som begge kunne stå 2 meter fra et blankt mål og brænde på det skammeligste.

Jeg er enig med dig i, at vi nok stillede i stærkeste opstilling. Og det er dér, min pointe om nedprioritering ligger begravet. Gaarde valgte at sælge vores eneste rigtige angriber - Helenius - til spotpris kort før første kamp, uden at have en afløser på hånden. Man sagde på arrogant vis til os fans og omverdenen "pyt, det går sgu nok. Jeg ved godt, I har ventet længe på Europa, men vi gambler lige med det hele i en blanding af arrogance og bedrevidenhed".

Vi var en del, der råbte vagt i gevær, da det stod på, og jeg er også én af dem, som har villet fastholde den sportslige ledelses ansvar for fiaskoen, uanset det er svært herinde at have en kritisk vinkel til noget som helst i AaB. Heldigvis er stilen lagt noget om i år. Så måske er Gaarde faktisk en af dem, som godt kan se, det blev grebet forkert an sidste år. Al respekt for det.
Du mener HELT seriøst, at man kan kritisere den sportslige ledelse for sidste sommer at sætte det hold sammen som har leveret den største sæson i AaB's historie? Det er noget af det mest groteske jeg nogensinde har hørt!

Skulle man have beholdt Helenius, og dermed helt sikkert ikke have haft råd til at hente Risgaard, AK og Jönsson? Skulle man have hentet 3 andre spillere i stedet, som man næppe kan forestille sig havde fået samme store indflydelse på resten af sæsonen som de 3? Det kunne jeg da godt ønske mig du forklarede os allesammen, og meget gerne uden at påtage dig den der evigt trættende martyr rolle som du så er så glad for - selvfølgelig kan man være kritisk herinde, men når ens argumenter er tæt på ikke-eksisterende, og 90% af andre debatører iøvrigt er uenige, så kan jeg da godt se det er svært at være ene hest i folden...

Forresten er jeg slet ikke enig i at man griber tingene anderledes an i denne sommer. Man gør præcist det samme som man gjorde så fremragende sidste sommer - man tænker langsigtet og ikke blot på at hente spillere som kunne gøre en forskel her og nu, men som ikke ville have samme klasse og gøre den samme forskel som Ene, Helenius og Jönsson kan på sigt.
Så skal vi også tænke på at AaB 85959908 i mange forskellige tråde indenfor de sidste 3 uger har givet udtryk for at at Helenius i år ikke er god nok til idealopstillingen, at han næppe scorer 5 mål hele sæsonen og ikke regner ham for en forstærkning ift holdet mod Dila sidste sommer.
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man på den ene side kan kritisere AaB's ledelse for salget sidste år men have den holdning han giver udtryk for nu.
Seriøst AaB 85959908 du er en Troll med ingen anden formål en brok.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:1

Indlæg af fish » 30. jul 2014, 13:52

AaB 85 95 99 08 skrev:
Provst i Brovst skrev:
Califfen skrev:
fish skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Og det er dér, min pointe om nedprioritering ligger begravet. Gaarde valgte at sælge vores eneste rigtige angriber - Helenius - til spotpris kort før første kamp, uden at have en afløser på hånden. Man sagde på arrogant vis til os fans og omverdenen "pyt, det går sgu nok. Jeg ved godt, I har ventet længe på Europa, men vi gambler lige med det hele i en blanding af arrogance og bedrevidenhed".

Vi var en del, der råbte vagt i gevær, da det stod på, og jeg er også én af dem, som har villet fastholde den sportslige ledelses ansvar for fiaskoen, uanset det er svært herinde at have en kritisk vinkel til noget som helst i AaB. Heldigvis er stilen lagt noget om i år. Så måske er Gaarde faktisk en af dem, som godt kan se, det blev grebet forkert an sidste år. Al respekt for det.
Ja jeg er ret sikker på at salget af Helenius "til spotpris" bundede i et ønske om at give os fans fingeren.
Det havde nok intet at gøre med ønsker fra Helenius og Aston Villa, klubbens økonomiske situation, eventuelt en vurdering af at vi ikke havde bredden til Europa ved siden af super liga og andet.

Heldigvis behøver man som debattør ikke at forholde sig til sådanne trivialiteter for at fyre en svada af. Nej vi burde have satset alle de penge vi ikke havde på et europæisk eventyr fordi fansene har ventet så længe på europæisk deltagelse. Går det galt rebooter vi jo bare computeren og starter manager spillet forfra i morgen.

Du mener det er svært at have en kritisk vinkel herinde, men måske skulle din kritiske vinkel så være baseret en smule i den virkelige verden Gaarde og andre opererer i.

Fasthold du bare din kritik af den sportslige ledelse i den sag så vil jeg til enhver tid bakke op de beslutninger der blev taget sidste sommer omkring salget af Helenius.
Fremragende svar. AaB 85 95 99 08 just got schooled :cool:
Påstanden om at AaB sker ikke ville spille europæisk og fiaskoen udsprang af en vurdering at der ikke kunne spilles i to turneringer er i hvert fald ny. Den er også fejlagtig.
Ja, det kan der ikke herske tvivl om. Der var tale om ren og skær dumdristighed med et stænk af arrogance. Så pyt med at der er folk, som følger holdet i tykt og tyndt og havde set frem til Europa som cremen på fløden.

Det er altid let dels at være bagklog, dels at søge efter noget, der enkeltstående forklarer ledelsens handlinger, så man slipper for at forholde sig kritisk. På den måde kan man sikkert også forklare brandudsalget af Helenius. Men når der over meget lang tid tegner sig et mønster af udsalg til spotpris og en trup, der ikke er klar til sæsonstarten, giver det da god mening at hæve sig op i helikopteren og bevæge sig væk fra sin comfort zone for at vurdere, om noget måske ikke kører, som det bør køre.

Når alt det er sagt, er der jo noget, der tyder på, at Gaarde allerede er blevet klogere (hvis det ikke er en enlig svale). Og jeg er helt med på, at det er meget mindre sandsynligt, at vi havde vundet mesterskabet, hvis vi f.eks. skulle have forholdt os til et europæisk gruppespil. Der var bare ingen - end ikke den guddommelige ledelse - som sidste år kunne regne ud, at det var scenariet. Og det vil altid være et af de væsentligste succeskriterier for den sportslige ledelse, at den har sammensat et tilpas slagkraftigt hold - alle faktorer taget i betragtning - når sæsonen starter.
Jeg burde egentlig lade være med at svare men det er simpelthen så ignorant det du skriver.

Et er at du snakker om bagklogskab og samtidigt om europæisk gruppespil som var det den endegyldige sandhed havde vi beholdt Helenius. Fair nok at det er din holdning.

Men det der er virkeligt indignerede er at du ser Gaardes aktion på transfer markedet denne sommer som en erkendelse af at det var en fejl at sælge Helenius sidste år. Og at han dermed har erkendt at du var klogere. Magen til selv iscenesættende virkelighedsfortrængelse.

Du forholder dig behændigt nok ikke til de to vidt forskellige økonomiske udgangspunkter der har været i de to vinduer.
Du forholder dig ikke til at klubbens 1, 2 og 3 prioritet sidste år var at få styr på økonomien, da de nordjyske rigmænd sjovt nok ikke bare kaster penge i grams så snart deres klub lider. Desværre kigger der ikke lige en Kasi forbi med en kvart mia uden at forvente noget tilbage.
Du forholder dig ikke til at det arbejde og salg af Helenius har banet vejen for at AaB kunne lancere en aktie emission før sommeren vindue. En emission der a har tilsagn om over 30 millioner fordi ledelsen har vist ansvarlighed og dermed har givet Gaarde helt andre muligheder i dette vindue end sidst.
Tror du virkelig gerne Gaarde ville sælge Helenius sidste år hvis han kunne gå ud og plukke grønne sedler fra penge træet i haven?

Men det er da klart lettere at leve i en beskyttet verden hvor den eneste begrænsning er fantasien.

Jeg håber af hjertet ikke at vi taber i aften for så skal vi sikkert høre på at det er beskæmmende at vi ikke har handlet Marcello i Real eller Boilesen i Ajax nu Ahlmann blev skadet i lørdags. Hvad tænker ledelsen dog på, nu handlede de igen som de bedrevidende ignorant fjolser de er.... Jesus

PS. God kamp til ALLE i aften.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Eksil » 30. jul 2014, 13:57

Bare for det handler lidt om kampen.

Omkring start-11 skrev Dennis Sørensen at "Børsting og Ene ser ud til at bytte plads på midten. Ellers det samme som sidst, vurderet fra træning."

Det kunne tyde på kanter der skal trække mere ind og dermed skabe overtal på midten, ved at ofre overlap fra backs.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:1

Indlæg af fish » 30. jul 2014, 14:06

Eksil skrev:Bare for det handler lidt om kampen.

Omkring start-11 skrev Dennis Sørensen at "Børsting og Ene ser ud til at bytte plads på midten. Ellers det samme som sidst, vurderet fra træning."

Det kunne tyde på kanter der skal trække mere ind og dermed skabe overtal på midten, ved at ofre overlap fra backs.
Jeg glæder mig rigtigt meget til at se hvor vi står mod en skarp modstander.

Jeg synes Børsting gjorde det fremragende i lørdagens kamp alt taget i betragtning, men om det er nok i aften er et spørgsmålstegn. Vi så noget af den gamle Augo tilbage i lørdags og måske kan duften af lidt Europa savsmuld trække ham endnu mere i den rigtige retning.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Frygah » 30. jul 2014, 14:09

Og i forlængelse af fishs indlæg, så var salget af Helenius vel direkte med til at vi nu står som mestre og pokalvindere. Det skal man nok have med i sin konsekvensberegning, når man sviner Gaarde til for salget (som vel egentlig lige så meget er Lynges værk?)
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Gentleman Finn » 30. jul 2014, 14:17

Uden tvivl noget af en udfordring for Børsting og Blåbjerg, håber de klarer sig nogenlunde igennem, isoleret set ikke helt dumt at vores to unge spillere bliver kastet i ilden på hjemmebane når det skulle være, vi er relativt stærke på hjemmebane

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Hovedet » 30. jul 2014, 14:34

Maglau skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Maglau skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Al logik taler for, at vores forstærkede andethold løber ind i en snitter. Det er så nedslående med alle de skader. Er det en tilfældighed, eller er der kørt lidt for hårdt på truppen i jubelåret.

Efter at det sidste år kynisk blev nedprioriteret, havde man sgu håbet på et lille europæisk eventyr i år.
Du har postuleret flere gange at vi nedprioriterede Europa sidste sæson - hvorfor gjorde vi i dine øjne det, vi stillede vel i stærkeste opstilling.
Vi stillede op mod Dila uden angribere med bare tilnærmelsesvis superligaklasse. Vi havde to mand med, som nu begår sig i 1. divison og i den islandske liga, og som begge kunne stå 2 meter fra et blankt mål og brænde på det skammeligste.

Jeg er enig med dig i, at vi nok stillede i stærkeste opstilling. Og det er dér, min pointe om nedprioritering ligger begravet. Gaarde valgte at sælge vores eneste rigtige angriber - Helenius - til spotpris kort før første kamp, uden at have en afløser på hånden. Man sagde på arrogant vis til os fans og omverdenen "pyt, det går sgu nok. Jeg ved godt, I har ventet længe på Europa, men vi gambler lige med det hele i en blanding af arrogance og bedrevidenhed".

Vi var en del, der råbte vagt i gevær, da det stod på, og jeg er også én af dem, som har villet fastholde den sportslige ledelses ansvar for fiaskoen, uanset det er svært herinde at have en kritisk vinkel til noget som helst i AaB. Heldigvis er stilen lagt noget om i år. Så måske er Gaarde faktisk en af dem, som godt kan se, det blev grebet forkert an sidste år. Al respekt for det.
Du mener HELT seriøst, at man kan kritisere den sportslige ledelse for sidste sommer at sætte det hold sammen som har leveret den største sæson i AaB's historie? Det er noget af det mest groteske jeg nogensinde har hørt!

Skulle man have beholdt Helenius, og dermed helt sikkert ikke have haft råd til at hente Risgaard, AK og Jönsson? Skulle man have hentet 3 andre spillere i stedet, som man næppe kan forestille sig havde fået samme store indflydelse på resten af sæsonen som de 3? Det kunne jeg da godt ønske mig du forklarede os allesammen, og meget gerne uden at påtage dig den der evigt trættende martyr rolle som du så er så glad for - selvfølgelig kan man være kritisk herinde, men når ens argumenter er tæt på ikke-eksisterende, og 90% af andre debatører iøvrigt er uenige, så kan jeg da godt se det er svært at være ene hest i folden...

Forresten er jeg slet ikke enig i at man griber tingene anderledes an i denne sommer. Man gør præcist det samme som man gjorde så fremragende sidste sommer - man tænker langsigtet og ikke blot på at hente spillere som kunne gøre en forskel her og nu, men som ikke ville have samme klasse og gøre den samme forskel som Ene, Helenius og Jönsson kan på sigt.
Så skal vi også tænke på at AaB 85959908 i mange forskellige tråde indenfor de sidste 3 uger har givet udtryk for at at Helenius i år ikke er god nok til idealopstillingen, at han næppe scorer 5 mål hele sæsonen og ikke regner ham for en forstærkning ift holdet mod Dila sidste sommer.
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man på den ene side kan kritisere AaB's ledelse for salget sidste år men have den holdning han giver udtryk for nu.
Seriøst AaB 85959908 du er en Troll med ingen anden formål en brok.
Jeg tror nu ikke, at telefonnummeret er en trold. Den fesne omgang mod Dila Gori er jo forlængst glemt og druknet i diverse titler sidenhen. Jeg kan dog godt huske, at stemningen var temmelig mat efter 0-3, og at vores bange anelser blev bekræftet i forhold til salget af Helenius.

Jeg har personligt været meget tilfreds med AaBs ageren i dette transfervindue. Salget af Kusk måtte jo komme, selv om jeg nok havde håbet på, at han var blevet yderligere et halvt år. Enevoldsen, Helenius og Jönsson er alle gedigne klassespillere og kender klubben.

Den langsigtede strategi er helt tydelig, og hvis ikke skader sætter ind, har AaB om et par måneder et endog meget stærkt hold. Dog må jeg også udtrykke ærgrelse over, at det hold, vi stiller op med i aften mod en meget svær modstander, er betydeligt svagere, end det hold, vi kunne have stillet med for 2 måneder siden eller om 2 måneder. Det virker ikke sandsynligt, at AaB når et europæisk gruppespil.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jul 2014, 14:48

Eksil skrev:Bare for det handler lidt om kampen.

Omkring start-11 skrev Dennis Sørensen at "Børsting og Ene ser ud til at bytte plads på midten. Ellers det samme som sidst, vurderet fra træning."

Det kunne tyde på kanter der skal trække mere ind og dermed skabe overtal på midten, ved at ofre overlap fra backs.
Jeg forstår ikke, hvorfor de skal bytte plads. Foretrækker at vi holder dem på kanten, særlig når hverken venstre- eller højreback må formodes at komme med frem. Så skal der ikke klumpes sammen inde på midten.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Buzz Killington » 30. jul 2014, 14:50

FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:Bare for det handler lidt om kampen.

Omkring start-11 skrev Dennis Sørensen at "Børsting og Ene ser ud til at bytte plads på midten. Ellers det samme som sidst, vurderet fra træning."

Det kunne tyde på kanter der skal trække mere ind og dermed skabe overtal på midten, ved at ofre overlap fra backs.
Jeg forstår ikke, hvorfor de skal bytte plads. Foretrækker at vi holder dem på kanten, særlig når hverken venstre- eller højreback må formodes at komme med frem. Så skal der ikke klumpes sammen inde på midten.
Bliver også altid urolig når Kent skal eksperimentere. Men mon ikke Pylle har set noget hos Slaverne der kan retfærdiggøre sådan et move?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Eksil » 30. jul 2014, 15:08

FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:Bare for det handler lidt om kampen.

Omkring start-11 skrev Dennis Sørensen at "Børsting og Ene ser ud til at bytte plads på midten. Ellers det samme som sidst, vurderet fra træning."

Det kunne tyde på kanter der skal trække mere ind og dermed skabe overtal på midten, ved at ofre overlap fra backs.
Jeg forstår ikke, hvorfor de skal bytte plads. Foretrækker at vi holder dem på kanten, særlig når hverken venstre- eller højreback må formodes at komme med frem. Så skal der ikke klumpes sammen inde på midten.
Muligvis er klump den tilgang vi går med hvis Kent fra den gamle dage er tilbage og satser på en 0-0 kamp indtil lazerattet er mindre fyldt.

Vores kanter har været særligt gode og målfarlige fordi de havde backerne med, men uden dem kan det nemt blive svært at komme forbi til indlæg.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af hje1980 » 30. jul 2014, 15:32

MHJ skrev:
FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:Bare for det handler lidt om kampen.

Omkring start-11 skrev Dennis Sørensen at "Børsting og Ene ser ud til at bytte plads på midten. Ellers det samme som sidst, vurderet fra træning."

Det kunne tyde på kanter der skal trække mere ind og dermed skabe overtal på midten, ved at ofre overlap fra backs.
Jeg forstår ikke, hvorfor de skal bytte plads. Foretrækker at vi holder dem på kanten, særlig når hverken venstre- eller højreback må formodes at komme med frem. Så skal der ikke klumpes sammen inde på midten.
Bliver også altid urolig når Kent skal eksperimentere. Men mon ikke Pylle har set noget hos Slaverne der kan retfærdiggøre sådan et move?
OH MY GOOD.... du stoler ikke den træner der har gået fra at skulle rede os fra nedrykning for 3 år siden til nu at stå med 2 titler og Ch. L. kval...
Hvornår stoler du så på at han gør det han mener er det taktiske rigtige at gøre?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Funky » 30. jul 2014, 15:37

FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:Bare for det handler lidt om kampen.

Omkring start-11 skrev Dennis Sørensen at "Børsting og Ene ser ud til at bytte plads på midten. Ellers det samme som sidst, vurderet fra træning."

Det kunne tyde på kanter der skal trække mere ind og dermed skabe overtal på midten, ved at ofre overlap fra backs.
Jeg forstår ikke, hvorfor de skal bytte plads. Foretrækker at vi holder dem på kanten, særlig når hverken venstre- eller højreback må formodes at komme med frem. Så skal der ikke klumpes sammen inde på midten.
Nu rygtes Zagrebs midtbane jo at være særdeles rap, så en øvelse i at give dem mindst mulig plads at boltre sig på er vel ikke det dummeste i verden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar