AaB aktieemisssion

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Ala » 19. aug 2014, 13:46

Det er så vildt!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13698
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Funky » 19. aug 2014, 13:51

Ala skrev:Det er så vildt!
Nicht Mehr, sagt der Scnooooor.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Peter A. » 19. aug 2014, 13:58

..og så lige med +100 mill. mere fra champ. league, så begynder vi at ligge lunt i svinget..
Hey AaB!

Brugeravatar
Wokee
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 11. sep 2005, 15:50
Geografisk sted: Århus

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Wokee » 19. aug 2014, 13:59

Somebody, forklar mig lige, hvorfor man ikke tegner alle tilsagn, som er kommet? AaB har tegnet for 76 mio. men der var tilsagn for 120 mio.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af BoT » 19. aug 2014, 14:02

2014 kan ende med at blive et decideret skelsættende år i AaBs historie. Både sportsligt og økonomisk har vi præsteret resultater, som få andre klubber i Danmark er i stand til, og den udvikling er nærmest mirakuløs set i forhold til de sorte skyer, der har hængt over klubben de seneste næsten 10 år. Fremragende!

Brugeravatar
Pete Burns
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. maj 2014, 16:11
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pete Burns » 19. aug 2014, 14:04

Det er simpelthen fantastisk det her. Vind så lige 4-0 i morgen så vi kan komme i den CL for satan! :aabfan: :aabfan: :| :|
I want surprises .... Bam! But i'm in too deep there's no getting out of it.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Peter A. » 19. aug 2014, 14:07

BoT skrev:2014 kan ende med at blive et decideret skelsættende år i AaBs historie. Både sportsligt og økonomisk har vi præsteret resultater, som få andre klubber i Danmark er i stand til, og den udvikling er nærmest mirakuløs set i forhold til de sorte skyer, der har hængt over klubben de seneste næsten 10 år. Fremragende!
Hørt! En fuldstændig vanvittig turn-around..
Hey AaB!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Jacob » 19. aug 2014, 14:13

Wokee skrev:Somebody, forklar mig lige, hvorfor man ikke tegner alle tilsagn, som er kommet? AaB har tegnet for 76 mio. men der var tilsagn for 120 mio.
Fordi de eksisterende AaB aktie ejere på generalforsamlingen besluttede hvor meget de ville udvande deres ejerandel med og det er det beløb AaB så maksimalt må sælge uden en ny generalforsamlingsbeslutning.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pastorius » 19. aug 2014, 14:18

Wokee skrev:Somebody, forklar mig lige, hvorfor man ikke tegner alle tilsagn, som er kommet? AaB har tegnet for 76 mio. men der var tilsagn for 120 mio.
Det kan man ikke. Man har fået accept fra generlaforsamlingen til at tegne det her beløb, og tegner man over, udhuler man værdien af de eksisterende aktier, mere end man har fået tilsagn til.

Jeg tror ikke der var nogen i deres vildeste fantasi der havde forestille sig at det ville gå så godt, da beslutningen blev taget (og beløbet blev allerede hævet én gang inden forslaget blev fremstillet for generalforsamlingen).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Jacob » 19. aug 2014, 14:18

BoT skrev:2014 kan ende med at blive et decideret skelsættende år i AaBs historie. Både sportsligt og økonomisk har vi præsteret resultater, som få andre klubber i Danmark er i stand til, og den udvikling er nærmest mirakuløs set i forhold til de sorte skyer, der har hængt over klubben de seneste næsten 10 år. Fremragende!
Ahh... 10 år er måske lige at presse den. Det er 6 år siden vi sidst blev danske mestre og spillede champions league. Så vidt jeg husker havde vi vist også en pænt sjat penge der inden vi fik problemer med bygningerne m.m.
Men ellers enig i at 2014 kan blive det mest /et af de mest afgørende år i AaBs historie.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pastorius » 19. aug 2014, 14:20

Jacob skrev:
BoT skrev:2014 kan ende med at blive et decideret skelsættende år i AaBs historie. Både sportsligt og økonomisk har vi præsteret resultater, som få andre klubber i Danmark er i stand til, og den udvikling er nærmest mirakuløs set i forhold til de sorte skyer, der har hængt over klubben de seneste næsten 10 år. Fremragende!
Ahh... 10 år er måske lige at presse den. Det er 6 år siden vi sidst blev danske mestre og spillede champions league. Så vidt jeg husker havde vi vist også en pænt sjat penge der inden vi fik problemer med bygningerne m.m.
Men ellers enig i at 2014 kan blive det mest /et af de mest afgørende år i AaBs historie.
Der var et overskud på ca 40 mill. den sæson. og driften var allerede dengang i voldsom ubalance. Med en evt. CL kval have vi vel i omegnen af det firdobbelte at gøre godt med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pastorius » 19. aug 2014, 14:30

AaB A/S gennemførte i perioden 4. til 15. august 2014 emission med fortegningsret for de eksisterende aktionærer i forholdet 1:17, således at én eksisterende aktie gav ret til tegning af 17 nye aktier.

Ved tegningsperiodens udløb 15. august 2014 er der tegnet i alt 251.060.039 stk. nye aktier ved udnyttelse af tegningsretter. Dette svarer til, at 99,7 % af de udbudte aktier er blevet tegnet ved udnyttelse af tildelte tegningsretter.

Herudover har AaB A/S modtaget tegningsønsker om tegning af yderligere 149.747.939 stk. nye aktier. I alt har nuværende aktionærer og øvrige investorer således afgivet ønske om at tegne nye aktier for DKK 120,2 mio., hvilket er ca. 60 % mere end det samlede antal udbudte aktier.
De udbudte aktier der ikke er tegnet ved udnyttelse af tegningsretter, i alt 792.581 stk., har bestyrelsen besluttet at allokere til de investorer, der forud for emissionen har afgivet tegningstilsagn.

I alt er der tegnet 251.852.620 stk. nye aktier svarende til et bruttoprovenu på DKK 75,6 mio. og et forventet nettoprovenu på DKK 74,1 mio.

AaB A/S’ nominelle aktiekapital udgør efter emissionen DKK 66.666.870 fordelt på 266.667.870 stk. aktier a nom. DKK 0,25.

De nye aktier har samme rettigheder som de eksisterende aktier. De nye aktier forventes optaget til handel og officiel notering på NASDAQ OMX i den permanente ISIN kode for de eksisterende aktier (DKOO1024701-4) 25. august 2014.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3630
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Hovedet » 19. aug 2014, 14:35

Jeg er faktisk en smule (positivt) forbløffet over, at AaBs nuværende egenkapital skulle være godt 66 millioner. Jeg troede, at den negative egenkapital var større end som så. Kan man så deraf lede, at de ca. 48 millioner, som AaB forventer i overskud i år, vil føre til, at AaB ved årets udgang står med en egenkapital på over 110 millioner kr.?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af frederikshavneren » 19. aug 2014, 14:36

Positivt at der blev fuldtegnet. Det er vel også tegn på at spekulanter har købt aktier i håb om en gevinst hvis vi kvalificerer os til CL gruppespillet :money:

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Jacob » 19. aug 2014, 14:37

Hovedet skrev:Jeg er faktisk en smule (positivt) forbløffet over, at AaBs nuværende egenkapital skulle være godt 66 millioner. Jeg troede, at den negative egenkapital var større end som så. Kan man så deraf lede, at de ca. 48 millioner, som AaB forventer i overskud i år, vil føre til, at AaB ved årets udgang står med en egenkapital på over 110 millioner kr.?
Et forventet overskud i fremtiden kan ihvertfald ikke indregnes i den nuværende egenkapital. Dog kan noget af årets overskud der allerede er kommet i bøgerne godt være med.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Jacob » 19. aug 2014, 14:38

frederikshavneren skrev:Positivt at der blev fuldtegnet. Det er vel også tegn på at spekulanter har købt aktier i håb om en gevinst hvis vi kvalificerer os til CL gruppespillet :money:
Det er vel næsten en bedre indikation af vores chancer i de to kampe end odds sætningen :thumbsup:
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af BoT » 19. aug 2014, 14:47

Jacob skrev:
BoT skrev:2014 kan ende med at blive et decideret skelsættende år i AaBs historie. Både sportsligt og økonomisk har vi præsteret resultater, som få andre klubber i Danmark er i stand til, og den udvikling er nærmest mirakuløs set i forhold til de sorte skyer, der har hængt over klubben de seneste næsten 10 år. Fremragende!
Ahh... 10 år er måske lige at presse den. Det er 6 år siden vi sidst blev danske mestre og spillede champions league. Så vidt jeg husker havde vi vist også en pænt sjat penge der inden vi fik problemer med bygningerne m.m.
Men ellers enig i at 2014 kan blive det mest /et af de mest afgørende år i AaBs historie.
AaB ansatte Tom Matthiesen i 2003. I 2004 viste regnskabet på ny et underskud, denne gang på 8,3 mio. kr. En udvikling, som koncerndirektør Matthiesen og formand Per Søndergaard ville vende ved at satse på andre forretningsområder end kun fodbold - og i løbet af Matthiesens tid startede udbygningen af koncernen med håndbold, ishockey, eventselskab, ejendomsspekulationer, college mm. Hvis du ikke mener, der hang TUNGE sorte skyer over AaB allerede for 10 år siden, kender du vist en anden historie om AaB, end jeg gør.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3630
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Hovedet » 19. aug 2014, 14:51

Jacob skrev:
Hovedet skrev:Jeg er faktisk en smule (positivt) forbløffet over, at AaBs nuværende egenkapital skulle være godt 66 millioner. Jeg troede, at den negative egenkapital var større end som så. Kan man så deraf lede, at de ca. 48 millioner, som AaB forventer i overskud i år, vil føre til, at AaB ved årets udgang står med en egenkapital på over 110 millioner kr.?
Et forventet overskud i fremtiden kan ihvertfald ikke indregnes i den nuværende egenkapital. Dog kan noget af årets overskud der allerede er kommet i bøgerne godt være med.
Nej, naturligvis ikke lige her og nu, men ved årets udgang, når pengene rent faktisk eksisterer :-)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14807
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Hanga » 19. aug 2014, 14:51

Selvom jeg hele tiden har forventet fuldtegning, så er det dælme rart at se det ske! Sikke en udvikling vores klub har gennemgået - fra hvad der lignede en sandsynlig konkurs, til balance i bøgerne og en kapital der skaber sikkerhed og fremtidsmuligheder. Det er en god dag!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af NIN » 19. aug 2014, 14:54

BoT skrev:
Jacob skrev:
BoT skrev:2014 kan ende med at blive et decideret skelsættende år i AaBs historie. Både sportsligt og økonomisk har vi præsteret resultater, som få andre klubber i Danmark er i stand til, og den udvikling er nærmest mirakuløs set i forhold til de sorte skyer, der har hængt over klubben de seneste næsten 10 år. Fremragende!
Ahh... 10 år er måske lige at presse den. Det er 6 år siden vi sidst blev danske mestre og spillede champions league. Så vidt jeg husker havde vi vist også en pænt sjat penge der inden vi fik problemer med bygningerne m.m.
Men ellers enig i at 2014 kan blive det mest /et af de mest afgørende år i AaBs historie.
AaB ansatte Tom Matthiesen i 2003. I 2004 viste regnskabet på ny et underskud, denne gang på 8,3 mio. kr. En udvikling, som koncerndirektør Matthiesen og formand Per Søndergaard ville vende ved at satse på andre forretningsområder end kun fodbold - og i løbet af Matthiesens tid startede udbygningen af koncernen med håndbold, ishockey, eventselskab, ejendomsspekulationer, college mm. Hvis du ikke mener, der hang TUNGE sorte skyer over AaB allerede for 10 år siden, kender du vist en anden historie om AaB, end jeg gør.
Word!

https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar