AaB aktieemisssion

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af jensemand57 » 20. aug 2014, 17:36

Jeg undres og håber, at der nogen, som kan give mig en forklaring. Da AaB vandt i Zagreb, blev der dagen efter foretaget en opjustering af overskuddet på de 35 millioner. Nu er der kommet 76 millioner ind i kassen. Er det ikke meningen, at der skal laves en ny opjustering? Håber, at der nogen, som kan give et godt og fyldigt svar.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pastorius » 20. aug 2014, 17:45

jensemand57 skrev:Jeg undres og håber, at der nogen, som kan give mig en forklaring. Da AaB vandt i Zagreb, blev der dagen efter foretaget en opjustering af overskuddet på de 35 millioner. Nu er der kommet 76 millioner ind i kassen. Er det ikke meningen, at der skal laves en ny opjustering? Håber, at der nogen, som kan give et godt og fyldigt svar.
Nej. For det første er der allerede kommet børsmeddelelser på man vil gennemføre en aktieemmision og at man har gennemført den til fuldtegning.

Dernæst påvirker det ikke resultatet, men kun balancen at der er tilført kapital til selskabet. Overskuddet bliver det samme.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Hovedet » 20. aug 2014, 17:50

jensemand57 skrev:Jeg undres og håber, at der nogen, som kan give mig en forklaring. Da AaB vandt i Zagreb, blev der dagen efter foretaget en opjustering af overskuddet på de 35 millioner. Nu er der kommet 76 millioner ind i kassen. Er det ikke meningen, at der skal laves en ny opjustering? Håber, at der nogen, som kan give et godt og fyldigt svar.
Uden at jeg skal kloge mig overdrevent på ovenstående, drejer det sig om, at omtalte 74,1 millioner ikke er en del af den daglige drift. De indgår således ikke i overskuddet på de forventede 48 millioner, der for størstepartens vedkommende skal føres tilbage til kvalifikationen til EL (35 millioner). Derudover salget af Kusk (5 millioner) og det "almindelige" overskud på den daglige drift (8 millioner, hvoraf størsteparten stammer fra øgede TV, sponser og entreindtægter fra mesterskab og pokaltitel).

AaB havde ved årsskiftet en egenkapital på - 22 millioner kr., hvilket i det hele taget var årsagen til kapitaludvidelsen. Oven i den har klubben altså hentet omkring 48 millioner kr., som ingen havde forventet. Det betyder, at AaB - så vidt jeg kan vurdere - ved årets slutning står med en egenkapital på omkring 100 millioner kr., forudsat at ledelsens forventning om overskuddet holder stik.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af jensemand57 » 20. aug 2014, 18:50

Hovedet skrev:
jensemand57 skrev:Jeg undres og håber, at der nogen, som kan give mig en forklaring. Da AaB vandt i Zagreb, blev der dagen efter foretaget en opjustering af overskuddet på de 35 millioner. Nu er der kommet 76 millioner ind i kassen. Er det ikke meningen, at der skal laves en ny opjustering? Håber, at der nogen, som kan give et godt og fyldigt svar.
Uden at jeg skal kloge mig overdrevent på ovenstående, drejer det sig om, at omtalte 74,1 millioner ikke er en del af den daglige drift. De indgår således ikke i overskuddet på de forventede 48 millioner, der for størstepartens vedkommende skal føres tilbage til kvalifikationen til EL (35 millioner). Derudover salget af Kusk (5 millioner) og det "almindelige" overskud på den daglige drift (8 millioner, hvoraf størsteparten stammer fra øgede TV, sponser og entreindtægter fra mesterskab og pokaltitel).

AaB havde ved årsskiftet en egenkapital på - 22 millioner kr., hvilket i det hele taget var årsagen til kapitaludvidelsen. Oven i den har klubben altså hentet omkring 48 millioner kr., som ingen havde forventet. Det betyder, at AaB - så vidt jeg kan vurdere - ved årets slutning står med en egenkapital på omkring 100 millioner kr., forudsat at ledelsens forventning om overskuddet holder stik.
Det muligt, at du ikke vil kloge dig, men det lyder nu klogt nok, så tak, tak. :cheers:

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Hovedet » 20. aug 2014, 20:13

jensemand57 skrev:
Hovedet skrev:
jensemand57 skrev:Jeg undres og håber, at der nogen, som kan give mig en forklaring. Da AaB vandt i Zagreb, blev der dagen efter foretaget en opjustering af overskuddet på de 35 millioner. Nu er der kommet 76 millioner ind i kassen. Er det ikke meningen, at der skal laves en ny opjustering? Håber, at der nogen, som kan give et godt og fyldigt svar.
Uden at jeg skal kloge mig overdrevent på ovenstående, drejer det sig om, at omtalte 74,1 millioner ikke er en del af den daglige drift. De indgår således ikke i overskuddet på de forventede 48 millioner, der for størstepartens vedkommende skal føres tilbage til kvalifikationen til EL (35 millioner). Derudover salget af Kusk (5 millioner) og det "almindelige" overskud på den daglige drift (8 millioner, hvoraf størsteparten stammer fra øgede TV, sponser og entreindtægter fra mesterskab og pokaltitel).

AaB havde ved årsskiftet en egenkapital på - 22 millioner kr., hvilket i det hele taget var årsagen til kapitaludvidelsen. Oven i den har klubben altså hentet omkring 48 millioner kr., som ingen havde forventet. Det betyder, at AaB - så vidt jeg kan vurdere - ved årets slutning står med en egenkapital på omkring 100 millioner kr., forudsat at ledelsens forventning om overskuddet holder stik.
Det muligt, at du ikke vil kloge dig, men det lyder nu klogt nok, så tak, tak. :cheers:
Velbekomme - blot det lille forbehold, at jeg ikke har helt styr på egenkapitalens størrelse. God kamp i aften :-)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2014, 15:22

Tja, aktien ligger nu - efter at have været noget over kurs 2,00 på omkring kurs 1,60. Væsentligt mere end man kunne have forventet og min bankrådgiver har kostet mig omkring 10.000!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: AaB aktieemisssion

Indlæg af Kristian » 21. aug 2014, 15:40

Pastorius skrev:Tja, aktien ligger nu - efter at have været noget over kurs 2,00 på omkring kurs 1,60. Væsentligt mere end man kunne have forventet og min bankrådgiver har kostet mig omkring 10.000!
Mange solgte jo i går til kurs 2.20 - 2.85, så måske det skal ses deraf plus at man ikke fik super resultat i går aftes.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Sv: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2014, 15:57

Kristian skrev:
Pastorius skrev:Tja, aktien ligger nu - efter at have været noget over kurs 2,00 på omkring kurs 1,60. Væsentligt mere end man kunne have forventet og min bankrådgiver har kostet mig omkring 10.000!
Mange solgte jo i går til kurs 2.20 - 2.85, så måske det skal ses deraf plus at man ikke fik super resultat i går aftes.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Joe - jeg tænker mere modsat. Forleden diskuterede vi jo om en kurs omkring 1,00 var for høj. Jeg er med på at resultatet i går har kostet på aktiekursen, og nogen har taget gevinsten hjem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2014, 18:16

Nå, der er i hvert fald et par stykker der har fået aktierne til at yngle lidt:

https://newsclient.omxgroup.com/cds/Dis ... tId=484065" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Kristian » 21. aug 2014, 18:50

Tror jeg vi er en del der har, ihvertfald dem så valgte at købe i kurs 1,49 eller deromkring.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Hovedet » 22. aug 2014, 10:58

Kristian skrev:Tror jeg vi er en del der har, ihvertfald dem så valgte at købe i kurs 1,49 eller deromkring.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Der er i hvert fald ekstrem høj aktivitet ved AaB-aktien. Der er gennemført næsten en halv million handler her før kl. 11, hvilket betyder, at aktien for 2. dag i træk er den suverænt mest handlede på fondsbørsen.

EDIT: Nu næsten 600.000 - hvilket vil sige 100.000 handler på godt to minutter - og aktien går op og ned som en yoyo. På 5 minutter fra stigning på 4,5 % til fald på 4,5 %.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af YesAaBcan » 22. aug 2014, 17:15

Hovedet skrev:
Kristian skrev:Tror jeg vi er en del der har, ihvertfald dem så valgte at købe i kurs 1,49 eller deromkring.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Der er i hvert fald ekstrem høj aktivitet ved AaB-aktien. Der er gennemført næsten en halv million handler her før kl. 11, hvilket betyder, at aktien for 2. dag i træk er den suverænt mest handlede på fondsbørsen.

EDIT: Nu næsten 600.000 - hvilket vil sige 100.000 handler på godt to minutter - og aktien går op og ned som en yoyo. På 5 minutter fra stigning på 4,5 % til fald på 4,5 %.
Arh tror du ser lidt fejl her. Så vidt jeg kan se er den handlet 319 gange til nu i dag. Stadig flot ift. BiF 29 gange og Ps&E 11 gange. :cool:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pastorius » 22. aug 2014, 17:29

YesAaBcan skrev:
Hovedet skrev:
Kristian skrev:Tror jeg vi er en del der har, ihvertfald dem så valgte at købe i kurs 1,49 eller deromkring.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Der er i hvert fald ekstrem høj aktivitet ved AaB-aktien. Der er gennemført næsten en halv million handler her før kl. 11, hvilket betyder, at aktien for 2. dag i træk er den suverænt mest handlede på fondsbørsen.

EDIT: Nu næsten 600.000 - hvilket vil sige 100.000 handler på godt to minutter - og aktien går op og ned som en yoyo. På 5 minutter fra stigning på 4,5 % til fald på 4,5 %.
Arh tror du ser lidt fejl her. Så vidt jeg kan se er den handlet 319 gange til nu i dag. Stadig flot ift. BiF 29 gange og Ps&E 11 gange. :cool:
Måske er det 600.000 aktier (har ikke checket)?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Hovedet » 22. aug 2014, 18:01

Pastorius skrev:
YesAaBcan skrev:
Hovedet skrev:
Kristian skrev:Tror jeg vi er en del der har, ihvertfald dem så valgte at købe i kurs 1,49 eller deromkring.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Der er i hvert fald ekstrem høj aktivitet ved AaB-aktien. Der er gennemført næsten en halv million handler her før kl. 11, hvilket betyder, at aktien for 2. dag i træk er den suverænt mest handlede på fondsbørsen.

EDIT: Nu næsten 600.000 - hvilket vil sige 100.000 handler på godt to minutter - og aktien går op og ned som en yoyo. På 5 minutter fra stigning på 4,5 % til fald på 4,5 %.
Arh tror du ser lidt fejl her. Så vidt jeg kan se er den handlet 319 gange til nu i dag. Stadig flot ift. BiF 29 gange og Ps&E 11 gange. :cool:
Måske er det 600.000 aktier (har ikke checket)?
Nja, det står under aktiens volumen, som jeg måske har misforstået som handler. Det er korrekt, at det naturligvis drejer sig om antal aktier og ikke handler. Men stadigvæk er det jo voldsom aktivitet, der tyder på, at folk i øjeblikket hiver gevinster hjem. I dag et fald på godt 8 %, og en volumen på knap 1,5 million aktier (og altså ikke handler hehe). I går var der tale om 2,5 millioner aktier.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pastorius » 26. aug 2014, 19:00

Nå, da folk kunne tage gevinsten hjem på deres aktier mandag, fandt aktien hurtigt et leje der virker noget mere realistisk end i de første dage efter emmisionen.

Aktien lukkede i 0,67 i dag. Hvad er buddene på aktiekursen i morgen i tilfælde af CL eller EL-gruppespil. Mit eget bud:

CL: Aktien starter med at ryge op mod 1,80 og ender omkring 1,40 i morgen, for derefter at dale stille og roligt frem til den 29/8 hvor der svjh bliver fremlagt regnskab. (Logikken ville nok sige at kursen skulle ende på ca. 1,00, men jeg tror der er for mange fodboldtosser (mig selv inkl.) i aktien til at den opfører sig som forventeligt.

EL: Aktien tager et dyk ned til omkring 0,35, og stabiliserer sig omkring 0,50 over et par dage.


Med andre ord kunne man i dag oddse for en indsats på ca. 20% af sin kapital for en gevinst på 120-130% (hvis altså min forudsigelse holder). Altså worst case ved en indsats på 10.000. er et tab på 2.000 og i bedste fald ender man med en gevinst på et stykke over 10.000 kr. Alt sammen forudsat man kommer ind og ud af aktien på de rigtige tidspunkter. Under alle omstændigheder bedre odds end hos de fleste bookmakere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Patmand » 26. aug 2014, 23:32

Pastorius skrev:Nå, da folk kunne tage gevinsten hjem på deres aktier mandag, fandt aktien hurtigt et leje der virker noget mere realistisk end i de første dage efter emmisionen.

Aktien lukkede i 0,67 i dag. Hvad er buddene på aktiekursen i morgen i tilfælde af CL eller EL-gruppespil. Mit eget bud:

CL: Aktien starter med at ryge op mod 1,80 og ender omkring 1,40 i morgen, for derefter at dale stille og roligt frem til den 29/8 hvor der svjh bliver fremlagt regnskab. (Logikken ville nok sige at kursen skulle ende på ca. 1,00, men jeg tror der er for mange fodboldtosser (mig selv inkl.) i aktien til at den opfører sig som forventeligt.

EL: Aktien tager et dyk ned til omkring 0,35, og stabiliserer sig omkring 0,50 over et par dage.


Med andre ord kunne man i dag oddse for en indsats på ca. 20% af sin kapital for en gevinst på 120-130% (hvis altså min forudsigelse holder). Altså worst case ved en indsats på 10.000. er et tab på 2.000 og i bedste fald ender man med en gevinst på et stykke over 10.000 kr. Alt sammen forudsat man kommer ind og ud af aktien på de rigtige tidspunkter. Under alle omstændigheder bedre odds end hos de fleste bookmakere.
Selvfølgelig faldt kursen mandag. Det var jo første dag de nye aktier kunne handles, aktier der var blevet solgt til 30 øre stykket.
Det har været højst mærkværdigt at kursen ikke for længst havde fundet et mere naturligt leje, men det må tilskrives at vi her har at gøre med en obskur lille fodboldaktie.

I den kurs vi har set i går og i dag der har været indbygget et forventet provenu fra en CL deltagelse.
Lad os antage markedet har vurderet chancen for at nå i Champions League til 35% og en forventet gevinst på ca. kr. 140 mio. Altså rundt regnet kr. 50 mio. som nu skal trækkes ud af kursen.

Med dagens slutkurs var AaB A/S værdisat til knap kr. 180 mio. Jeg vurderer på den baggrund at der skal skæres en tredjedel af kursen som så vil falde fra 0,67 til ca. 0,45.

Den sidste handelsdag med tegningsretter kunne man on formiddagen erhverve sig tegningsretter til en pris på 0,14-0,15 inden de til sidst stak af og sluttede i 0,27. Altså en samlet pris for en AaB aktie på 0,57. I den pris lå helt sikkert en forventning om en pæn chance for at komme i Champions League. Det understøtter blot min forventning om en kurs nær de 0,45. Den kunne måske gå lavere da vi snart har fjernet alle muligheder for positive kurspåvirkende nyheder i de kommende måneder (så snart transfervinduet smækker i).

Besvar