AaB aktieemisssion

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Hovedet » 6. aug 2014, 23:08

Det her er formentlig AaBs endegyldige farvel til det økonomiske mørke. Så simpelt kan det vel siges på denne smukke solbeskinnede onsdag aften :-)

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Kristian » 6. aug 2014, 23:12

Med fuldtegning af aktier og 35 mio oveni, er det endda mere end vi fik ud af sidste CL eventyr:-) det er jo helt vildt fantastisk for AaB's fremtid det her.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Funky » 6. aug 2014, 23:35

Hovedet skrev:Det her er formentlig AaBs endegyldige farvel til det økonomiske mørke. Så simpelt kan det vel siges på denne smukke solbeskinnede onsdag aften :-)
Kommer jo an på, hvordan man forvalter pengene. Der er, set i et lidt længere historisk perspektiv, plads til forbedring på den konto.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af YesAaBcan » 7. aug 2014, 17:22

Efter pæn stigning i dag på de nuværende aktier, har jeg netop solgt mine. Beløbet plus lidt til, går til nye AaB aktier.
Betydeligt flere stk. end før og penge i klub kassen. :aabfan:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Hovedet » 8. aug 2014, 09:08

Så vidt jeg ved, er AaB forhåndsgaranteret 30 millioner i den forestående aktieemission. Er det ikke temmelig ambitiøst derudover at skulle rejse 45,5 millioner kr. blandt private investorer, hvilket vil sige ganske almindelige fans?

Forestiller vi os f.eks., at 10.000 tilhængere køber for 5000 kr. aktier, giver det 5 millioner. Efter min opfattelse kan tilhængerbidrag i denne forbindelse højst udgøre et lille kirsebær oven på glasuren på kagen.

seamann

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af seamann » 8. aug 2014, 09:18

Hovedet skrev:Så vidt jeg ved, er AaB forhåndsgaranteret 30 millioner i den forestående aktieemission. Er det ikke temmelig ambitiøst derudover at skulle rejse 45,5 millioner kr. blandt private investorer, hvilket vil sige ganske almindelige fans?

Forestiller vi os f.eks., at 10.000 tilhængere køber for 5000 kr. aktier, giver det 5 millioner. Efter min opfattelse kan tilhængerbidrag i denne forbindelse højst udgøre et lille kirsebær oven på glasuren på kagen.
Jeg vil gerne have for 50 mio kirsebær.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. aug 2014, 09:53

Hovedet skrev:Så vidt jeg ved, er AaB forhåndsgaranteret 30 millioner i den forestående aktieemission. Er det ikke temmelig ambitiøst derudover at skulle rejse 45,5 millioner kr. blandt private investorer, hvilket vil sige ganske almindelige fans?

Forestiller vi os f.eks., at 10.000 tilhængere køber for 5000 kr. aktier, giver det 5 millioner. Efter min opfattelse kan tilhængerbidrag i denne forbindelse højst udgøre et lille kirsebær oven på glasuren på kagen.
Private investorer=almindelige fans?!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Hovedet » 8. aug 2014, 10:54

Poker-One-Kenobi skrev:
Hovedet skrev:Så vidt jeg ved, er AaB forhåndsgaranteret 30 millioner i den forestående aktieemission. Er det ikke temmelig ambitiøst derudover at skulle rejse 45,5 millioner kr. blandt private investorer, hvilket vil sige ganske almindelige fans?

Forestiller vi os f.eks., at 10.000 tilhængere køber for 5000 kr. aktier, giver det 5 millioner. Efter min opfattelse kan tilhængerbidrag i denne forbindelse højst udgøre et lille kirsebær oven på glasuren på kagen.
Private investorer=almindelige fans?!
Jeg går ud fra, at private investorer - når vi taler AaB og andre fodboldklubber - så godt som altid vil være fans af den pågældende klub, måske i meget ringe omfang suppleret med nogle shortere, der spekulerer i højere aktiekurs efter emission.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Hovedet » 8. aug 2014, 10:58

seamann skrev:
Hovedet skrev:Så vidt jeg ved, er AaB forhåndsgaranteret 30 millioner i den forestående aktieemission. Er det ikke temmelig ambitiøst derudover at skulle rejse 45,5 millioner kr. blandt private investorer, hvilket vil sige ganske almindelige fans?

Forestiller vi os f.eks., at 10.000 tilhængere køber for 5000 kr. aktier, giver det 5 millioner. Efter min opfattelse kan tilhængerbidrag i denne forbindelse højst udgøre et lille kirsebær oven på glasuren på kagen.
Jeg vil gerne have for 50 mio kirsebær.
Beklager, det er så mig, der ikke er i stand til at regne. Af samme årsag falder mit indlæg også aldeles til jorden.

Jeg lader det blive stående som et pædagogisk eksempel på, hvad en dvalen holdning til matematik i grundskolen kan føre ti!.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af 9800 » 8. aug 2014, 11:03

Det kan også være store private pengetanke der investerer. De 30 mio fra gruppen er for at garantere emissionen. Udover de 30 kender jeg til 2 investorer der har givet tilsagn om køb af hhv 1 mio kr og 3 mio kroner.
Hvis vi står med et godt udgangspunkt før 2. kamp, så er jeg sikker på at det ender med en fuldtegning.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Hovedet » 8. aug 2014, 11:13

9800 skrev:Det kan også være store private pengetanke der investerer. De 30 mio fra gruppen er for at garantere emissionen. Udover de 30 kender jeg til 2 investorer der har givet tilsagn om køb af hhv 1 mio kr og 3 mio kroner.
Hvis vi står med et godt udgangspunkt før 2. kamp, så er jeg sikker på at det ender med en fuldtegning.
Nå ok. Så virker det også mere realistisk at nå de omtalte 75,5 millioner kr. Af samme grund var AaBs sejr i Zagreb jo også ekstrem vigtig - den giver utvivlsomt gevinst 2 steder, både de omtalte 35 millioner og forøget interesse for emission.

Det skal nu siges, at emissionen slutter næste fredag, så AaBs resultat i 1. play off kamp til CL spiller jo ikke ind her. Kan man i princippet forestille sig, at AaB henter mere end 75 millioner, hvis interessen er der?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2014, 11:38

9800 skrev:Det kan også være store private pengetanke der investerer. De 30 mio fra gruppen er for at garantere emissionen. Udover de 30 kender jeg til 2 investorer der har givet tilsagn om køb af hhv 1 mio kr og 3 mio kroner.
Hvis vi står med et godt udgangspunkt før 2. kamp, så er jeg sikker på at det ender med en fuldtegning.
De 30 millioner var oveni stort set en freebee - eller dvs. pengene er allerede tilgået AaB. Det svarer nogenlunde til den ansvarlige lånekapital vi har fået stillet til rådighed i flere omgange. (Det var vist 26 mill ialt).

Med den forvandling AaB har været igennem, timingen af emmisionen og forventningen til den efterfølgende kurs, vil jeg blive mere end overrasket hvis ikke der bliver fuldtegnet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. aug 2014, 16:43

Ifølge AaB's eget materiale, har "nøglepersonale" også givet tilsagn om køb for samlet godt 5 mio. , så samlet set var der forhåndstilsagn om knap 36 mio. Af de resterende tegningsretter kunne man regne sig til at knap 10% blev handlet på førstedagen af emissionen, og siden er kursen på dem steget... jeg tror ikke der er nogen særlig grund til at tro man ikke som minimum kommer op på et rigtigt flot beløb, og timingen er vel efterhånden også så perfekt at man næsten ikke kan forestille sig der ikke bliver fuldtegnet. Jeg havde måske været en smule mere pessimistisk hvis Zagreb havde savet os over på kryds og tværs, og Europa millionerne lignede en fjern drøm...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af frederikshavneren » 11. aug 2014, 15:44

Jesper Schmidt skrev:Ifølge AaB's eget materiale, har "nøglepersonale" også givet tilsagn om køb for samlet godt 5 mio. , så samlet set var der forhåndstilsagn om knap 36 mio. Af de resterende tegningsretter kunne man regne sig til at knap 10% blev handlet på førstedagen af emissionen, og siden er kursen på dem steget... jeg tror ikke der er nogen særlig grund til at tro man ikke som minimum kommer op på et rigtigt flot beløb, og timingen er vel efterhånden også så perfekt at man næsten ikke kan forestille sig der ikke bliver fuldtegnet. Jeg havde måske været en smule mere pessimistisk hvis Zagreb havde savet os over på kryds og tværs, og Europa millionerne lignede en fjern drøm...
Omvendt er den nuværende enorme usikkerhed næppe noget der gavner aktiesalget!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Provst i Brovst » 11. aug 2014, 15:45

Jesper Schmidt skrev:jeg tror ikke der er nogen særlig grund til at tro man ikke som minimum kommer op på et rigtigt flot beløb
Hvad er det i tal?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af hje1980 » 11. aug 2014, 15:47

frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:Ifølge AaB's eget materiale, har "nøglepersonale" også givet tilsagn om køb for samlet godt 5 mio. , så samlet set var der forhåndstilsagn om knap 36 mio. Af de resterende tegningsretter kunne man regne sig til at knap 10% blev handlet på førstedagen af emissionen, og siden er kursen på dem steget... jeg tror ikke der er nogen særlig grund til at tro man ikke som minimum kommer op på et rigtigt flot beløb, og timingen er vel efterhånden også så perfekt at man næsten ikke kan forestille sig der ikke bliver fuldtegnet. Jeg havde måske været en smule mere pessimistisk hvis Zagreb havde savet os over på kryds og tværs, og Europa millionerne lignede en fjern drøm...
Omvendt er den nuværende enorme usikkerhed næppe noget der gavner aktiesalget!
Tvivler investorer kigger den vej - går udfra du tænker på en mulig konflikt som ingen har interesse i...

AaB er garantere gruppespil - konflikt eller ej.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. aug 2014, 17:43

Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev:jeg tror ikke der er nogen særlig grund til at tro man ikke som minimum kommer op på et rigtigt flot beløb
Hvad er det i tal?
Tja, nu skrev jeg jo netop ikke noget mere nøjagtigt, fordi jeg ikke tør komme med et præcist tal. Men 75-100% tegning tror jeg da bestemt er et realistisk bud, med tanke på at 50% allerede er forhåndsgaranteret.

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af AMadsen » 11. aug 2014, 21:22

Jesper Schmidt skrev:
Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev:jeg tror ikke der er nogen særlig grund til at tro man ikke som minimum kommer op på et rigtigt flot beløb
Hvad er det i tal?
Tja, nu skrev jeg jo netop ikke noget mere nøjagtigt, fordi jeg ikke tør komme med et præcist tal. Men 75-100% tegning tror jeg da bestemt er et realistisk bud, med tanke på at 50% allerede er forhåndsgaranteret.


75 af de lange.... bare vent ;-) godt nok et skud og fuldstændigt ud af det blå.... men selv euroinvestor virker positiv! aktien bliver formentligt i et fornuftigt leje, selv efter de nye aktier bliver frigivet, men der er nogle der formentligt jagter en hurtig bonus efter/under Apoel kampene.

Til jer der ikke købte tegningsrettigheder, synd ;-) (måske!!! ;-) )
Guld? igen, igen...!

Keri
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. aug 2012, 20:03
Favoritspiller: Kusk

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Keri » 12. aug 2014, 10:14

Desværre tabte vi til FC Plastik og nu 2 profiler langtidsskadet samt en konflikt på vej ;(

Alt denne kan og har måske påvirket salget af aktier, men er der nogen status på hvordan det går og er vi langt fra målet?

Kan man forlænge perioden og samtidig komme i det forjættede land med cl milioner så skal der sgu nok bliver udsolgt ;)

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Kempes » 12. aug 2014, 14:42

Er det mig der tolker det forkert eller er der solgt tegningsret for lidt mere en 110 mio. aktier. PLUS dem som investorer og bestyrelsesmedlemmer m.m havde givet forhåndstilsagn om (ca. 120 mio. stk)?

http://www.euroinvestor.dk/boerser/nasd ... ret/408858" onclick="window.open(this.href);return false;

I så fald betyder det vel at man kommer op på godt 70 mio. kr. i aktieemissionen, hvis alle udnytter deres tegningsret til at købe aktier (til 30 øre pr stk).

Besvar