AaB aktieemisssion

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mogensen
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. jun 2007, 17:42
Geografisk sted: Br.slev

AaB aktieemisssion

Indlæg af Mogensen » 27. jul 2014, 10:35

Hey var på stadion igår hvor AaB havde lagt flyers ud i madboderne mm her i står der på bagsiden

Nuværende aktionærfordele :

Ejer man mere end 5.000 aktier får man tilbudt to siddepladsertil en kamp pr sæson:

Ejer man mere end 100.000 aktier bliver man en gang pr sæson inviteret til aktionær-arrangement med VIP-bespisning og kamp:

Er det nyt eller har jeg misforstået flyeren, man plejer og på billetkoder bare man har et par aktier og VIP arrrengement ved 1000 aktier ?????????

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. jul 2014, 13:32

Mogensen skrev:Hey var på stadion igår hvor AaB havde lagt flyers ud i madboderne mm her i står der på bagsiden

Nuværende aktionærfordele :

Ejer man mere end 5.000 aktier får man tilbudt to siddepladsertil en kamp pr sæson:

Ejer man mere end 100.000 aktier bliver man en gang pr sæson inviteret til aktionær-arrangement med VIP-bespisning og kamp:

Er det nyt eller har jeg misforstået flyeren, man plejer og på billetkoder bare man har et par aktier og VIP arrrengement ved 1000 aktier ?????????
Det er ihvertfald enten nyt eller misforstået.

Jeg har ikke 5000 aktier men har indtil videre fået 2 billetter om året.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Cak
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. maj 2008, 10:23

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Cak » 27. jul 2014, 14:11

Hej

Det er sprit nyt. Det er så nyt, at informationen ikke er ændret på AaBsport.dk.

Folk har naturligvis udnyttet at få to billetter om året til de småpenge en håndfuld aktier efterhånden koster. Mon ikke også nogen har købt en håndfuld til de øvrige i familien, så er man hurtig på 8 billetter. Jeg tænker AaB har måtte justere antallet af aktier, der er nødvendige for de gratis billetter, fordi fordelen er for stor imod de omkostninger, der er ved håndteringen af så mange med aktier for mindre end 10 kr.
------------------------------------------------------
Når vi alligevel spiller kampen, hvorfor så ikke vinde den?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Spanky » 27. jul 2014, 14:20

I forbindelse med aktieemissionen kommer der flere aktier i omløb. Virksomhedens værdi bliver fordelt på endnu flere aktier. Derfor er det også naturligt, at de sætter antallet af aktier op for hvornår man opnår de omtalte fordele.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. jul 2014, 14:21

Cak skrev:Hej

Det er sprit nyt. Det er så nyt, at informationen ikke er ændret på AaBsport.dk.

Folk har naturligvis udnyttet at få to billetter om året til de småpenge en håndfuld aktier efterhånden koster. Mon ikke også nogen har købt en håndfuld til de øvrige i familien, så er man hurtig på 8 billetter. Jeg tænker AaB har måtte justere antallet af aktier, der er nødvendige for de gratis billetter, fordi fordelen er for stor imod de omkostninger, der er ved håndteringen af så mange med aktier for mindre end 10 kr.
Men hvor fair er det overfor de mennesker der har købt aktier for længe siden og har været vant til at få 2 billetter pr sæson? Ikke at jeg personligt øffer, men det er da ikke helt fair.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Spanky » 27. jul 2014, 14:28

Køllen I Møllen skrev:
Cak skrev:Hej

Det er sprit nyt. Det er så nyt, at informationen ikke er ændret på AaBsport.dk.

Folk har naturligvis udnyttet at få to billetter om året til de småpenge en håndfuld aktier efterhånden koster. Mon ikke også nogen har købt en håndfuld til de øvrige i familien, så er man hurtig på 8 billetter. Jeg tænker AaB har måtte justere antallet af aktier, der er nødvendige for de gratis billetter, fordi fordelen er for stor imod de omkostninger, der er ved håndteringen af så mange med aktier for mindre end 10 kr.
Men hvor fair er det overfor de mennesker der har købt aktier for længe siden og har været vant til at få 2 billetter pr sæson? Ikke at jeg personligt øffer, men det er da ikke helt fair.
Det er vilkårene på aktiemarkedet. Hvis ikke de nuværende aktionærer deltager fuldt ud i emissionen bliver deres ejerandel udvandet. Men mon ikke der passer med, at hvis de deltager i emissionen, så opnår aktionærerne de samme fordele igen (det er bare en påstand, har ikke regnet på det)

Brugeravatar
Cak
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. maj 2008, 10:23

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Cak » 27. jul 2014, 14:43

Køllen I Møllen skrev:
Cak skrev:Hej

Det er sprit nyt. Det er så nyt, at informationen ikke er ændret på AaBsport.dk.

Folk har naturligvis udnyttet at få to billetter om året til de småpenge en håndfuld aktier efterhånden koster. Mon ikke også nogen har købt en håndfuld til de øvrige i familien, så er man hurtig på 8 billetter. Jeg tænker AaB har måtte justere antallet af aktier, der er nødvendige for de gratis billetter, fordi fordelen er for stor imod de omkostninger, der er ved håndteringen af så mange med aktier for mindre end 10 kr.
Men hvor fair er det overfor de mennesker der har købt aktier for længe siden og har været vant til at få 2 billetter pr sæson? Ikke at jeg personligt øffer, men det er da ikke helt fair.
Nu vil jeg nødig skulle forsvare beslutningen på vegne af AaB med fare for ikke at kende alle argumenter eller besidde øvrig nødvendig indsigt.

Jeg skal ikke sige om der findes en gentleman-regel imod, at de kan ændre på fordelene ved at være aktionær, når aktierne er faldet fra DKK 50 i 2008 og til DKK 2,0 i dag. Men jeg ved at jeg selv har 3 aktier, ligesom min kone, min nevø, svigerforældre og egne forældre - 14 billetter om året for aktier til under DKK 30. Jeg ved desuden, at et børsnoteret selskab har nogle omkostninger hvert år overfor værdipapircentralen for håndteringen af hver enkelt aktionær - ca. DKK 40, så mit eget lille nummer koster formentlig AaB DKK 280 om året udover gratis-billetterne. Når så AaB iflg. deres prospekt for emissionen har 11.000 aktionærer og der måske findes andre som jeg, så tænker jeg ikke det er unfair. Jeg tænker mere, at jeg hele tiden har været klar over at fordelene var for gode og nu tilpasser de dem så - fair nok. Hvis de samtidig kan motivere folk til at have nogle større portioner af aktier - kan man vel egentlig også forstå det synspunkt.
------------------------------------------------------
Når vi alligevel spiller kampen, hvorfor så ikke vinde den?

Brugeravatar
Mogensen
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. jun 2007, 17:42
Geografisk sted: Br.slev

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Mogensen » 27. jul 2014, 15:42

Jeg kan godt forstå at de hæver antallet synes bare at det er sat for højt, jeg har selv 1000 stk og mine børn har ca 200 hver de er totalt værdiløse nu når man ikke engang kan få et par fribilletter på et halvtomt stadion man bruger trods alt et par 100 kr i boderne hver gang....

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af jernskjorten » 27. jul 2014, 15:53

Mogensen skrev:Jeg kan godt forstå at de hæver antallet synes bare at det er sat for højt, jeg har selv 1000 stk og mine børn har ca 200 hver de er totalt værdiløse nu når man ikke engang kan få et par fribilletter på et halvtomt stadion man bruger trods alt et par 100 kr i boderne hver gang....
Men er formålet med aktierne, at man skal have en genvej til billige fribilletter?

Brugeravatar
Mogensen
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. jun 2007, 17:42
Geografisk sted: Br.slev

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Mogensen » 27. jul 2014, 16:02

Jeg tror AaB vil miste næsten aller deres små sponsorer hvis ikke de kan sidde og æde buffe og se gratis kamp bagefter !!!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af jonas386 » 27. jul 2014, 16:08

Jeg har selv overvejet at smide lidt penge efter aktier, bare et par tusind kroner, men jeg er ikke sikker på jeg helt forstår det med kursen. Så kursen var nede i 0,32 eller sådan på et tidspunkt. Betyder det jeg kan købe en aktie for 32 øre? Overvejer selv at købe for 5000, og så give mine små brødre for 1000 hver.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af jernskjorten » 27. jul 2014, 16:20

Mogensen skrev:Jeg tror AaB vil miste næsten aller deres små sponsorer hvis ikke de kan sidde og æde buffe og se gratis kamp bagefter !!!
Blander du ikke sponsorer og aktionærer sammen nu - eller er det mig, der har misforstået noget?

Brugeravatar
Mogensen
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. jun 2007, 17:42
Geografisk sted: Br.slev

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Mogensen » 27. jul 2014, 16:23

Siger bare at både sponsor og aktionær gerne vil have en tak for støtten

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af jernskjorten » 27. jul 2014, 16:39

Mogensen skrev:Siger bare at både sponsor og aktionær gerne vil have en tak for støtten
Det tror jeg også, at AaB gerne vil give. Men for det første er der kæmpe forskel på en sponsor, der smider 50.000 kr. og en små-aktionær som mig, der har aktier for 500 kr.
For det andet: Hvis jeg har de aktier blot for at komme til to gratis kampe og en buffet hvert år, så kan jeg altså ikke tillade mig at sidde og beklage, når AaB hæver overlæggeren for, hvornår de inviterer til et par kampe og en lun frikadelle.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Klaus » 27. jul 2014, 21:07

Der er jo også en god gang Nordjyske dobbeltmoral i det her. Aktionærerne vil gerne, at det går AaB godt, så investeringen bliver så god som muligt. Men man vil gerne selv have fribilletter, og ikke selv betale for at se kampene. Dermed får AaB færre indtægter og aktierne bliver i sidste ende mindre værd. Jeg har det på samme måde med de fribilletter vi får på sæsonkortene, som jeg sjældent bruger. Og den frie entre til medlemmerne af AaB. Jeg mener hvis ikke engang medlemmer af AaB gider betale for at komme ind, hvad i himmelens grund skal så få alle andre til at betale. Naturligvis kan der være undtagelser, men helt generelt synes jeg, at man skal begrænse antallet af fribilletter. I lørdags så jeg et par voksne mænd udenfor Weber dirigere en flok børn rundt og sælge billetter til dem, der stod i billetkøen. Hvor mon de billetter kom fra??? Sponsorer, samarbejdsklubber eller hvad ved jeg. Jeg synes det er en underlig måde at score nogle få hundrede kroner på.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pastorius » 27. jul 2014, 21:45

Køllen I Møllen skrev:
Cak skrev:Hej

Det er sprit nyt. Det er så nyt, at informationen ikke er ændret på AaBsport.dk.

Folk har naturligvis udnyttet at få to billetter om året til de småpenge en håndfuld aktier efterhånden koster. Mon ikke også nogen har købt en håndfuld til de øvrige i familien, så er man hurtig på 8 billetter. Jeg tænker AaB har måtte justere antallet af aktier, der er nødvendige for de gratis billetter, fordi fordelen er for stor imod de omkostninger, der er ved håndteringen af så mange med aktier for mindre end 10 kr.
Men hvor fair er det overfor de mennesker der har købt aktier for længe siden og har været vant til at få 2 billetter pr sæson? Ikke at jeg personligt øffer, men det er da ikke helt fair.
Netop. Mine aktier, der i dag er nogle hundrede værd, har kostet 18.000
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. jul 2014, 21:57

Klaus skrev:Der er jo også en god gang Nordjyske dobbeltmoral i det her. Aktionærerne vil gerne, at det går AaB godt, så investeringen bliver så god som muligt. Men man vil gerne selv have fribilletter, og ikke selv betale for at se kampene. Dermed får AaB færre indtægter og aktierne bliver i sidste ende mindre værd. Jeg har det på samme måde med de fribilletter vi får på sæsonkortene, som jeg sjældent bruger. Og den frie entre til medlemmerne af AaB. Jeg mener hvis ikke engang medlemmer af AaB gider betale for at komme ind, hvad i himmelens grund skal så få alle andre til at betale. Naturligvis kan der være undtagelser, men helt generelt synes jeg, at man skal begrænse antallet af fribilletter. I lørdags så jeg et par voksne mænd udenfor Weber dirigere en flok børn rundt og sælge billetter til dem, der stod i billetkøen. Hvor mon de billetter kom fra??? Sponsorer, samarbejdsklubber eller hvad ved jeg. Jeg synes det er en underlig måde at score nogle få hundrede kroner på.
Jeg ved ikke hvor du ser dobbeltmoralen. Mig bekendt er der ikke nogen der har klaget over noget?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Klaus » 27. jul 2014, 23:58

Køllen I Møllen skrev: Jeg ved ikke hvor du ser dobbeltmoralen. Mig bekendt er der ikke nogen der har klaget over noget?
Jeg tror mest det var tonen Mogensens indlæg, jeg reagerede på. Det gav mig så lige lejlighed til at lufte min irritation over, hvad jeg så i lørdags. At se voksne mennesker sende unger ud for at sælge billetter er sgu for meget. Men det er nok en anden tråd på et andet tidspunkt....

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af 9800 » 28. jul 2014, 00:43

Jeg tror også det er lavet pga det økonomiske. Det koster ca 1.5 mio om året for AaB at opretholde noteringen på fondsbørsen, mange penge, som man ikke får noget for. Det er et rigtig stort problem at der er så mange aktionærer der har ganske få aktier placeret i forskellige depoter, for at kunne få fribilletter.
AaB kunne også have valgt at afnotere klubben fra Børsen, men det var åbenbart bedre at beholde noteringen...
Jeg tror sgu jeg tegner nye aktier for 1 mio!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af MrBangDK » 1. aug 2014, 07:55

Så er tegningsretten udnyttet 100%

Glæder mig til at se mine aktier tordne i vejret... ;)
Ska' vi hak'?

Besvar