3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af Provst i Brovst » 27. jul 2014, 11:22

BilledeBillede

OB - AaB

Sidste års nummer 1 mod nummer 8.

Seneste kampe
AaB: UV
OB: TT

Tidligere opgør:
04. runde Søndag 11.08.2013 kl. 17.00 - Highlights: AaB-OB 0 - 0
14. runde Lørdag 02.11.2013 kl. 17.00 - Highlights: AaB-OB 1 - 0
29. runde Lørdag 26.04.2014 kl. 17.00 - Highlights: OB-AaB 2 - 3

bold.kampdata

Kampen spilles i Odense:
TRE-FOR Park
Højstrupvej 7B
5200 Odense

Dommer: ikke valgt

TV: TV3 1 - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Twitter: #OBAaB
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 27. jul 2014, 12:16

Kan se at AaB spiller træningskamp hvor både Thomsen og Dalsgaard starter inde. Jeg vidste godt, at Thomsen var ved at være i gang igen, men troede stadig at Dalsgaard havde et stykke vej igen. Thomsen starter i for hold til den opstilling, der er på AaBs side på venstre back. Ret interessant, da det kunne være en potentiel opstilling ved skade eller karantæne til Ahlmann, som gør at vi kan have både Thomsen og Ene inde.

I forhold til OB så regner jeg med at vi vinder. De har et af de dårligste hold i ligaen. Specielt er manglen på angribere noget vi så der gjorde ondt på AGF sidste sæson og da deres forsvar også sejlere, samtidig med noget der ligner en dårlig stemning i truppen, så kan de godt ramme en serie af nederlag der kunne komme tæt på den de hviee havde sidste år.

Bare ind med Børsting igen, det var en af de bedste debuter vi har set længe.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af jonas386 » 27. jul 2014, 12:38

Jeg forventer en sejr i den her kamp. Ganske enkelt, og det plejer at gå ganske skidt når jeg forventer noget. Jeg håber vi stiller på samme måde som igår (mod FCM), og lader spillere som Helenius, Thomsen og måske Dalsgaard, få nogle minutter hvis de er klar til det. Det er nok fristende at starte med Nikolaj hvis han er nogenlunde klar, men jeg håber ikke Kent falder for fristelsen, og lader ham blive 100% klar inden vi ser ham fra start. Regner med Würtz stadig er ude?

Følgende opstilling vil ikke gøre mig noget.



AK og Spalvis må meget gerne steppe up ifht sidste kamp, hvor der manglede en del synes jeg, samt Børsting gerne må fortsætte de fine takter fra mod midtjylland kampen. Mon ikke også han har færre nerver nu hvor debuten er overstået?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 27. jul 2014, 13:12

jonas386 skrev:Jeg forventer en sejr i den her kamp. Ganske enkelt, og det plejer at gå ganske skidt når jeg forventer noget. Jeg håber vi stiller på samme måde som igår (mod FCM), og lader spillere som Helenius, Thomsen og måske Dalsgaard, få nogle minutter hvis de er klar til det. Det er nok fristende at starte med Nikolaj hvis han er nogenlunde klar, men jeg håber ikke Kent falder for fristelsen, og lader ham blive 100% klar inden vi ser ham fra start. Regner med Würtz stadig er ude?

Følgende opstilling vil ikke gøre mig noget.



AK og Spalvis må meget gerne steppe up ifht sidste kamp, hvor der manglede en del synes jeg, samt Børsting gerne må fortsætte de fine takter fra mod midtjylland kampen. Mon ikke også han har færre nerver nu hvor debuten er overstået?
Måske vi alligevel skulle bytte om på højre og venstre ;-)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af jonas386 » 27. jul 2014, 13:19

Nu er det OB, så der er rigeligt med plads til eksperimenter :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af frederikshavneren » 27. jul 2014, 13:27

Det er en svær balancegang, men det vil nok være fornuftigt at hvile et par af de mest slidte spillere. Med mindre vi afgører det onsdag aften ;) , så venter der nogle dage senere en enormt vigtig returkamp i Kroatien.
Kampprogrammet er heldigvis massivt, men det medfører også at der skal roteres lidt på holdet.

Jeg ser gerne at f.eks. Kasper P., Wichmann og Helenius starter inde. Det er vigtigt at aflaste de faste startere, men det giver også god mening at få flere spillere i aktion. Det er nok for tidligt med spilletid til Thomsen og Dalsgaard.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af Flower » 27. jul 2014, 15:27

frederikshavneren skrev:Det er en svær balancegang, men det vil nok være fornuftigt at hvile et par af de mest slidte spillere. Med mindre vi afgører det onsdag aften ;) , så venter der nogle dage senere en enormt vigtig returkamp i Kroatien.
Kampprogrammet er heldigvis massivt, men det medfører også at der skal roteres lidt på holdet.

Jeg ser gerne at f.eks. Kasper P., Wichmann og Helenius starter inde. Det er vigtigt at aflaste de faste startere, men det giver også god mening at få flere spillere i aktion. Det er nok for tidligt med spilletid til Thomsen og Dalsgaard.
Jeg vil skyde på at Helenius måske starter ude, så han kan få reserveholdskampe dagen(e) efter. For at få ham i form :)
- Winning doesn't really matter as long as you win.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 385
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af nj27 » 27. jul 2014, 16:00

tror vi skal passe lidt på med at tro vi bare vinder over OB , de kampe mod dem plejer at være tju-bang bold med masse af mål i begge ender , og vi har en hård europæisk kamp onsdag som nok osse sidder i benene
jeg ved godt at de har set ringe ud i de to første kampe ,men de har det med når de møder os og steppe op , og nu kan de gå på banen og næsten spille frit for det er jo på forhånd dømt som taber
det ligner en ny målrig kamp 3-2 eller 4-3 til en af siderne, hvis kampen kommer til at ligne det sidste kampe i odense
ellers hvis OB forsætter som de første to kampe så må det blive en klar sejr til os

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af frederikshavneren » 27. jul 2014, 16:06

nj27 skrev:tror vi skal passe lidt på med at tro vi bare vinder over OB , de kampe mod dem plejer at være tju-bang bold med masse af mål i begge ender , og vi har en hård europæisk kamp onsdag som nok osse sidder i benene
jeg ved godt at de har set ringe ud i de to første kampe ,men de har det med når de møder os og steppe op , og nu kan de gå på banen og næsten spille frit for det er jo på forhånd dømt som taber
det ligner en ny målrig kamp 3-2 eller 4-3 til en af siderne, hvis kampen kommer til at ligne det sidste kampe i odense
ellers hvis OB forsætter som de første to kampe så må det blive en klar sejr til os
OB skal bestemt ikke undervurderes. Deres trup er ikke på fordums styrke, men de har stadigvæk et par klassespillere i Rasmus Falk og Emil Larsen. De er dog faldet i niveau sammen med resten af holdet. Troels Bech ligner en presset træner, gad vide om spillerne vil kæmpe for ham?

Ærgeligt at fynboerne har kasseret Anders Møller Christensen. Han var ellers altid garant for elendige markeringer og sløset forsvarsspil.

Keri
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. aug 2012, 20:03
Favoritspiller: Kusk

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af Keri » 28. jul 2014, 12:11

Rygtet siger at OB er ved at hente Almebäck fra Brøndby samt at de forhandler med Jeppe Kjær fra Køge.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af doukas » 28. jul 2014, 12:57

Keri skrev:Rygtet siger at OB er ved at hente Almebäck fra Brøndby samt at de forhandler med Jeppe Kjær fra Køge.
Ja, det er i sandheden en helt anden hylde OB'erne handler på i denne tid.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af frederikshavneren » 28. jul 2014, 13:12

doukas skrev:
Keri skrev:Rygtet siger at OB er ved at hente Almebäck fra Brøndby samt at de forhandler med Jeppe Kjær fra Køge.
Ja, det er i sandheden en helt anden hylde OB'erne handler på i denne tid.
Det minder lidt om sensommeren 2010 hvor Lynge hentede
Dickson Nwakaeme og Jones Kusi Asare.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af hje1980 » 28. jul 2014, 16:21

jonas386 skrev:Jeg forventer en sejr i den her kamp. Ganske enkelt, og det plejer at gå ganske skidt når jeg forventer noget. Jeg håber vi stiller på samme måde som igår (mod FCM), og lader spillere som Helenius, Thomsen og måske Dalsgaard, få nogle minutter hvis de er klar til det. Det er nok fristende at starte med Nikolaj hvis han er nogenlunde klar, men jeg håber ikke Kent falder for fristelsen, og lader ham blive 100% klar inden vi ser ham fra start. Regner med Würtz stadig er ude?

Følgende opstilling vil ikke gøre mig noget.



AK og Spalvis må meget gerne steppe up ifht sidste kamp, hvor der manglede en del synes jeg, samt Børsting gerne må fortsætte de fine takter fra mod midtjylland kampen. Mon ikke også han har færre nerver nu hvor debuten er overstået?
Udover begge arbejdede stenhårdt for holdet i en meget taktisk kamp og AK får både scoret og tilkæmper (fik foræret) et straffe.
Nej Spalvis scorede ikke 2 mål som vi har været vandt til fra hans fod i superligaen, men der var masser af gode momenter i begge deres spil i den kamp.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af jonas386 » 28. jul 2014, 16:34

hje1980 skrev:
jonas386 skrev:Jeg forventer en sejr i den her kamp. Ganske enkelt, og det plejer at gå ganske skidt når jeg forventer noget. Jeg håber vi stiller på samme måde som igår (mod FCM), og lader spillere som Helenius, Thomsen og måske Dalsgaard, få nogle minutter hvis de er klar til det. Det er nok fristende at starte med Nikolaj hvis han er nogenlunde klar, men jeg håber ikke Kent falder for fristelsen, og lader ham blive 100% klar inden vi ser ham fra start. Regner med Würtz stadig er ude?

Følgende opstilling vil ikke gøre mig noget.



AK og Spalvis må meget gerne steppe up ifht sidste kamp, hvor der manglede en del synes jeg, samt Børsting gerne må fortsætte de fine takter fra mod midtjylland kampen. Mon ikke også han har færre nerver nu hvor debuten er overstået?
Udover begge arbejdede stenhårdt for holdet i en meget taktisk kamp og AK får både scoret og tilkæmper (fik foræret) et straffe.
Nej Spalvis scorede ikke 2 mål som vi har været vandt til fra hans fod i superligaen, men der var masser af gode momenter i begge deres spil i den kamp.
Selvfølgelig var der gode momenter, men jeg synes ikke nogen af dem spillede en specielt god kamp. AK scorede et mål, og fik et noget tyndt straffe, men begge var rimeligt meget usynlige op til.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jul 2014, 15:20

Modstanderholdet ender jo med at være helt forandret i forhold til de to første runder:

Mikkel Kirkeskov ind på venstrebacken, Emil Ousager ind som reservekeeper og Jesper Christansen ud og til Vendsyssel.

Kan godt frygte, at de også når at få en angriber inden på lørdag :o

Men vi skal stadig vinde. Slut prut.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
rummanden
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 11. jul 2006, 13:00
Geografisk sted: Langå

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af rummanden » 29. jul 2014, 15:22

Er der nogen der ved hvor mange der kommer til Odense ,??
Dem der ikk syntes at det er fuldt fortjent at AaB er Danske mestre 2008, vil jeg mene at de skal holde sig langt over på den anden side af storbæltsbroen de næste mange mange år.
Citat Carsten Werge

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af Peter A. » 31. jul 2014, 08:23

Tja...det bliver meget spændende at se hvad trup vi kan stille med i Odense. Wurtz tror jeg på er tilbage(men hvordan er formen?), Risgaard tror jeg er meget tvivlsom og så er spørgsmålet hvordan Thomsens knæ har reageret på at han nok spillede lidt længere end planlagt i går....og hvordan er prioriteringen i forhold til kampen på onsdag? Man kan selvfølgelig sige at efterhånden giver det sig selv, dem der kan spille, de spiller..;-)

OB er skidt kørende, men vi er hårdt ramte og har en midtuge-kamp i benene. Det bliver ikke nemt...
Hey AaB!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jul 2014, 09:14



Jeg tror, at der kommer mange udskiftninger med de småskader vi render rundt med. Nok ikke så mange, som jeg har listet op. Thomsen og Enevoldsen deler nok venstrekanten. Tror en af vores angribere får en pause - eller rettere en af de to, som starter på lørdag, starter ikke inde mod Zagreb.

Men nu er jeg også dårlig som spåkone:-)
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af Søgaard » 31. jul 2014, 09:34

Jeg tror man forsøger at holde sammen på holdet og spille dem der kan spille - samt give kamptræning til dem der ikke er helt ovenpå. Jeg tror at det er for tidligt at spille Würtz og Thomsen fra start, da man nok gerne vil have dem klar til onsdag, hvis det lader sig gøre. Så meget kamptræning har Würtz ikke kunnet nå at miste og Thomsen er også godt med, så de skal måske bare have 20-30 min., hvis det kan lade sig gøre. Jeg regner ligeledes med at Ahlmann bliver sparet selvom der skulle være bedring at spore, både for at give Blåbjerg en kamp mere i benene, men også for at give ham al ro til onsdagens kamp, hvis det vurderes han kan blive klar til det - det samme med Ris, han skal have ro og være klar til onsdag hvis det kan lade sig gøre. Jeg synes man skal prøve at spillet Helenius fra start, så han kan få lidt kamptræning, er ligeglad om det er Spalvis eller AK der spares lidt. Til sidst bør Ene få en lille time, som altid.



Udskiftninger:
Thrane/Thomsen for Ene efter omkring 60 min
Würtz for Augo efter omkring 70 min
AK/Spalvis for Helenuis hvis det bliver nødvendigt, fører vi så giv ham bare næsten hele kampen

Bobler-indskifter:
Dalsgaard og så kan PK skubbes frem, evt. for Wichmann/Børsting

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af frederikshavneren » 31. jul 2014, 10:18

Shit happens. Videre til næste kamp. Kampene falder tæt i denne periode, men desværre gør skades situationen at det nok ikke kan skiftes så meget som ønsket.

Mulig line up i Odense:

Larsen
Patrick - Kasper P. - KEP - Blåbjerg
Wichmann - Würtz - Augu - Thrane
AK - Spalvis

Besvar