3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 7. aug 2014, 10:51

Provst i Brovst skrev:
Maglau skrev:
astonvilla skrev:martinaalborg: IMØ var Helenius - næst efter Larsen - vores vigtigste spiller den sidste halve time. Han var en klippe at ligge den op på og få ro på spillet og lette på det pres det smed ned imod os.

Maglau: Du var ikke begejstret for AKs indsats? Så bliver det sku svært at imponere. Han arbejdede hårdt og scorede 2 mål - jeg vil nok sige "job done".
Hvis jeg var træner ville jeg ikke være tilfreds med en spiller der mister bolden 8 ud10 gange han bliver spillet i fødderne eller skal indgå i en kombination - da jeg tvivler på det er det man bruger tonsvis af tid på på træningsbanen.
Stop dig selv og styr din antipati med AKJ!

"Rasmus Jönssons angrebskollega i AaB, Anders Jacobsen, har den højeste afleveringsnøjagtighed på den sidste tredjedel af banen blandt frontløberne. 77,8 % af hans pasninger er succesfulde. "
DBU.dk

Bemærk det er blandt ALLE angribere i superligaen!

Du er besat af fakta, stop dig selv.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4769
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Maglau » 7. aug 2014, 10:52

Provst i Brovst skrev:
Maglau skrev:
astonvilla skrev:martinaalborg: IMØ var Helenius - næst efter Larsen - vores vigtigste spiller den sidste halve time. Han var en klippe at ligge den op på og få ro på spillet og lette på det pres det smed ned imod os.

Maglau: Du var ikke begejstret for AKs indsats? Så bliver det sku svært at imponere. Han arbejdede hårdt og scorede 2 mål - jeg vil nok sige "job done".
Hvis jeg var træner ville jeg ikke være tilfreds med en spiller der mister bolden 8 ud10 gange han bliver spillet i fødderne eller skal indgå i en kombination - da jeg tvivler på det er det man bruger tonsvis af tid på på træningsbanen.
Stop dig selv og styr din antipati med AKJ!

"Rasmus Jönssons angrebskollega i AaB, Anders Jacobsen, har den højeste afleveringsnøjagtighed på den sidste tredjedel af banen blandt frontløberne. 77,8 % af hans pasninger er succesfulde. "
DBU.dk

Bemærk det er blandt ALLE angribere i superligaen!
Det var bestemt ikke i går og jeg har ikke noget generelt antipati overfor AKJ.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. aug 2014, 11:45

AK var tæt på at være min MOM i går, men ham den store i målet kunne han nu ikke overhale!

Det til trods er jeg nu enig i at han ikke var særlig god til at holde fast i bolden og få lavet de rigtige afleveringer i kampen, fortrinsvist før hans første scoring... men det var nu et problem for Spalvis også, og skyldes sikkert at opdækningen er noget mere tæt på det her niveau. Lækkert han fik hul på bylden, og at vi ser noget skarphed fra en af vore angribere, det har altså været savnet.

Jeg har svært ved at få armene ned i dag. Betydningen af den samlede sejr kan slet ikke overvurderes, på mange parametre. Økonomisk er der selvfølgelig en direkte aflæselig gevinst, men også stensikkert en bonusgevinst i form af yderligere positivitet hvad angår aktieemissionen. Sportsligt kan vi med garanti meget nemmere holde på de spillere som måtte få tilbud i slutningen af vinduet, og de unge får helt uvurderlig erfaring fra højeste niveau.

På den korte bane ser det også rigtigt lyst ud, rent sportsligt, og vi kan vel efterhånden skimte en situation hvor det kun er et par af de bedste spillere som ikke er med. Især Thomsens tilbagekomst synes jeg ikke kan undervurderes, og jeg er SLET ikke enig med dem der synes han spillede en dårlig kamp i går... han er efter min mening helt afgørende for mange af de gode angreb vi får sat op. I løbet af et par kampe får vi forhåbentlig også både Würtz, Risgaard og Ahlmann at se i topform - vi ser en Helenius som jeg synes lignede sig selv i går, efter han lige fandt sig selv, og Ene er jo heller ikke længere fra sin form, end han uden tvivl kommer til at lave afgørende aktioner i den kommende tid. Og så har vi Dalsgaard på vej også, og længere ude i horisonten Jönsson. Hold nu kæft hvor bliver vi svære at have med at gøre for de andre hold i superligaen, og efter min mening også i Europa!

For resten skal jeg ikke glemme at rose Kent for hans mod til at bænke Ene i så vigtig en kamp. Jeg er ikke i tvivl om at man har vurderet han trængte til hvile, men det kræver saftsuseme et par cojones at bænke ham til fordel for en mand som ikke spillede nogen fantastisk kamp sidst han spillede på kanten, i SÅ vigtig en kamp. En fantastisk dygtig træner vi har - noget som også viser viser sig på måden hvorpå holdet griber de her kampe an på en helt anden og mere defensiv måde end man normalt gør i superligaen. Det er ekstremt godt gået, ikke så meget at gøre det, men at LYKKES med det.

Store roser til Blåbjerg også i øvrigt, selv om han lavede fejl så var det endnu en imponerende indsats. Det er hævet over enhver tvivl at det er et stort talent vi har der, og jeg glæder mig meget til på et tidspunkt at se ham i midterforsvaret.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4769
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Maglau » 7. aug 2014, 11:54

Jesper Schmidt skrev:Økonomisk er der selvfølgelig en direkte aflæselig gevinst, men også stensikkert en bonusgevinst i form af yderligere positivitet hvad angår aktieemissionen. Sportsligt kan vi med garanti meget nemmere holde på de spillere som måtte få tilbud i slutningen af vinduet, og de unge får helt uvurderlig erfaring fra højeste niveau.
.
Holde på spillere - det er lige før jeg er mest nervøs for om vi kan holde på Kent. Hold nu kæft en kapacitet. Tænk at den store forsvarspiller som ikke ligefrem var noget tekniske vidunder og spillede selv for et middelmådigt engelsk midterhold, sammen med resten af organisationen har formået bygge et system op i klubben der spytter det ene talent efter det andet afsted mod superliga holdet og måske videre ud i Europa.

Måden de spiller på, det at alle kender deres opgaver/succes kriterier og den indbyrdes tro på at makkeren ved siden gør det samme - er simpelthen fantastisk.
Et system der er meget moderne og eftertragtet, det vil derfor ikke undre mig om der ikke ude i Europa er nogen der kigger savlende på vores træner team.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1639
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Halil » 7. aug 2014, 11:54

Meget enig, Jesper.

Den sejr gør livet som AaB'er ukristeligt meget lettere.

AaB kan nu presse prisen på spillere - Vi behøves ikke sælge. Samtidigt er AaB en meget attraktiv klub. Ikke at vi behøver købe spillere - Jeg sir det bare!

Spillerne vil blive bedre og der er mange spillere der kan blive bedre. Samtidigt sikre det, at holdet bliver brugt. For AaB har mange spillere der vil have spilletid og det vil give en enorm konkurrence på holdet til træning.

Holdet skal forsætte stilen og formkurven, så AaB også i år kan presse fck om mesterskabet(Jeg tror det bliver mellem de to). Suppen er stadig førsteprioritet, men det er sgu svært at være helt negativ. Vi ved Kent og Kuhn vil piske spillerne, hvis ikke de også leverer i suppen. Det er virkeligt virkeligt godt for tiden.

Blåbjerg skal have ros. Han har defensivt neutraliseret "kæmpe" stjernen Soudani i to kampe. Det er sgu mere end solidt.

Det er sgu svært at få armene ned.
Uden Synd Ingen Frelse

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af awnaw » 7. aug 2014, 12:02

Det ser ud til at kampen genudsendes på TV3 Sport 1 kl. 13.00 i dag: http://www.tv3sport.dk/tv-guide" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvem melder sig frivilligt til at optage den?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13738
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Funky » 7. aug 2014, 12:05

Helenius nåede at vise, at han er helt anderledes boldfast og pasningsstærk end AK / Spalvis. Det er ikke for at tage noget fra AK, for han har demonstreret så meget andet (speed, blik for indløb til afslutninger i feltet, drible- og skudstyrke, omend ikke voldsom træfsikkerhed) men jeg vil alligevel vove at påstå, at med det spil AaB gerne vil spille, så kommer Helenius til at etablere sig som det sikre valg i angrebet, fordi han simpelthen ikke mister så mange bolde i omstillinger. I minutterne før 0-2 målet havde AK altså mistet bolden i en dødsensfarlig position (og undladt at jage den), hvilket gav Zagreb deres velnok største chance i hele kampen. Havde vi støttet Zagreb frem for AaB havde vi siddet og sagt, at der burde have stået 1-1 dér. Læg dertil, at 0-1 målet meget nemt kunne have været dømt offside.

Jeg synes ikke det er overdrevent bagstræberisk at påpege dette, og jeg er ikke ude efter at punke AK. Kent påpeger bare selv, at det var et heldigt resultat, og AK er også med på, at 0-1 målet var 'på kanten'. Vi var heldige, og hurra og tak for det - det er alle hold i x antal kampe i en sæson. Men jeg tror også alle er med på, at vi har behov for at spille bedre i næste runde, end vi gjorde i Zagreb, for næste gang er det ikke sikkert at vi både har en fantom-målmand, en angriber som slipper for en offside, og et modstanderhold som misbruger de store muligheder som opstår når vi mister bolden på midten - som det eks. skete for AK i minutterne før 0-2.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Yankee » 7. aug 2014, 12:26

Hvis AK kan fortsætte sin udvikling er han altså en angriber på absolut topniveau. Han kan simpelthen det hele. Fysisk stærk, dygtig i boksen, farlig i luftrummet, hårdtarbejdende, pasningssikker, kreativ, driblestærk og så er han gudhjælpemig også begyndt at kunne true modstanderen i bagrummet. Samtidig er han træfsikker og virker til at have en god mentalitet.

Jeg ville simpelthen ikke vide hvordan jeg skulle markere AK ud af en fodboldkamp. Han kan true modstanderen på så mange parametre og indgå i så mange forskellige angrebsåbninger at det næsten ikke burde være muligt for en Superliga-spiller. Hvis han kan holde sig skadesfri samt lægge på hurtigheden og skudstyrken er det en spiller til 20-30 millioner, vi har rendende.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4769
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Maglau » 7. aug 2014, 12:41

Yankee skrev:Hvis AK kan fortsætte sin udvikling er han altså en angriber på absolut topniveau. Han kan simpelthen det hele. Fysisk stærk, dygtig i boksen, farlig i luftrummet, hårdtarbejdende, pasningssikker, kreativ, driblestærk og så er han gudhjælpemig også begyndt at kunne true modstanderen i bagrummet. Samtidig er han træfsikker og virker til at have en god mentalitet.

Jeg ville simpelthen ikke vide hvordan jeg skulle markere AK ud af en fodboldkamp. Han kan true modstanderen på så mange parametre og indgå i så mange forskellige angrebsåbninger at det næsten ikke burde være muligt for en Superliga-spiller. Hvis han kan holde sig skadesfri samt lægge på hurtigheden og skudstyrken er det en spiller til 20-30 millioner, vi har rendende.
Han har værktøjerne, det har du ret i. Jeg synes det han først og fremmest skal forbedre markant er koncentrationen og minimere sløseri i vigtige offensive og defensive situationer. Nogle gange virker det som om han befinder sig i en træningsøvelse med kegler og blå mænd, hvor et flik med yderside hæl og tå går an, men det gør det ikke i kampe hvor der overalt markeres tæt og hvor der kræves mere for at opnå det man idag kalder slut produkt, hvilket ikke bare er i afslutninger men i alle facetter.

Men ja han aggressiv relativ hurtig og drible stærk - lidt Suarez agtigt uden bideriet.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13738
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Funky » 7. aug 2014, 12:41

Yankee skrev:Hvis AK kan fortsætte sin udvikling er han altså en angriber på absolut topniveau. Han kan simpelthen det hele. Fysisk stærk, dygtig i boksen, farlig i luftrummet, hårdtarbejdende, pasningssikker, kreativ, driblestærk og så er han gudhjælpemig også begyndt at kunne true modstanderen i bagrummet. Samtidig er han træfsikker og virker til at have en god mentalitet.

Jeg ville simpelthen ikke vide hvordan jeg skulle markere AK ud af en fodboldkamp. Han kan true modstanderen på så mange parametre og indgå i så mange forskellige angrebsåbninger at det næsten ikke burde være muligt for en Superliga-spiller. Hvis han kan holde sig skadesfri samt lægge på hurtigheden og skudstyrken er det en spiller til 20-30 millioner, vi har rendende.
Jeg mener ikke det er hurtighed eller skudstyrke, han mangler. Han skal blive mere boldfast.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Frank Buck » 7. aug 2014, 12:43

Jeg forstår simpelthen ikke kritikken mod AK efter sådan en kamp.
En af de absolut bedste AaB'ere på denne herlige aften, og så sidder folk alligevel og snakker om ham som det svage led i angrebet?! Det kan da godt være at han havde en fejlaflevering midt på banen, som gav en stor chance til Zagreb, men hvem af AaB'erne kunne sige sig fri for en fejlaflevering i går? Det er der næppe nogen der kan. Om det så giver en stor chance til modstanderen, er da ofte et spørgsmål om rent held/uheld.
Han kæmpede som en gal (måske også derfor han i kampens slutning ikke havde energi til at jagte en mistet bold) med et stort løbearbejde og holdt for det meste rigtig godt fat i bolden og skaffede ro, så AaB kunne opbygge deres angreb. Samtidig var han altid en trussel, og skaffede plads til andre i angrebet.
I direkte sammenligning med Spalvis og Helenius var AK klart den bedste. Helenius gjorde det godt, og jeg tror han skal nok bide sig fast som førstevalg i angrebet snart, men AK må lige nu anses for at være vores klare førstevalg. Spalvis kæmper, men hans første-berøring er ikke god nok. Det er som om han er lidt for ivrig og det løber tit ud i sandet for ham.
AK er lige pt. vores bedste angriber og selvskrevet til startopstillingen, hvis han er fit. Samtidig synes jeg han er inde i en rivende udvikling og jeg tror såmænd ikke vi har set top-niveauet fra ham endnu. Det er ikke sikkert han kan fortrænge Helenius/Jönsson/Spalvis senere på sæsonen, men de skal da virkelig tage sig sammen og levere, hvis de vil skubbe ham ud af startopstillingen.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 7. aug 2014, 12:52

Frank Buck skrev:Jeg forstår simpelthen ikke kritikken mod AK efter sådan en kamp.
En af de absolut bedste AaB'ere på denne herlige aften, og så sidder folk alligevel og snakker om ham som det svage led i angrebet?! Det kan da godt være at han havde en fejlaflevering midt på banen, som gav en stor chance til Zagreb, men hvem af AaB'erne kunne sige sig fri for en fejlaflevering i går? Det er der næppe nogen der kan. Om det så giver en stor chance til modstanderen, er da ofte et spørgsmål om rent held/uheld.
Han kæmpede som en gal (måske også derfor han i kampens slutning ikke havde energi til at jagte en mistet bold) med et stort løbearbejde og holdt for det meste rigtig godt fat i bolden og skaffede ro, så AaB kunne opbygge deres angreb. Samtidig var han altid en trussel, og skaffede plads til andre i angrebet.
I direkte sammenligning med Spalvis og Helenius var AK klart den bedste. Helenius gjorde det godt, og jeg tror han skal nok bide sig fast som førstevalg i angrebet snart, men AK må lige nu anses for at være vores klare førstevalg. Spalvis kæmper, men hans første-berøring er ikke god nok. Det er som om han er lidt for ivrig og det løber tit ud i sandet for ham.
AK er lige pt. vores bedste angriber og selvskrevet til startopstillingen, hvis han er fit. Samtidig synes jeg han er inde i en rivende udvikling og jeg tror såmænd ikke vi har set top-niveauet fra ham endnu. Det er ikke sikkert han kan fortrænge Helenius/Jönsson/Spalvis senere på sæsonen, men de skal da virkelig tage sig sammen og levere, hvis de vil skubbe ham ud af startopstillingen.
Der er ikke meget andet at sige til dette, end helt enig. Når alle mand er fit, må førstevalget til de to angrebspladser afgjort være AK og Jønsson. Men fedt at vi har så gode alternativer i Spalvis og på sigt måske også Helenius.
Fodbold skal ses med hjertet!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7902
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Forza » 7. aug 2014, 12:58

AaB 85 95 99 08 skrev:
Frank Buck skrev:Jeg forstår simpelthen ikke kritikken mod AK efter sådan en kamp.
En af de absolut bedste AaB'ere på denne herlige aften, og så sidder folk alligevel og snakker om ham som det svage led i angrebet?! Det kan da godt være at han havde en fejlaflevering midt på banen, som gav en stor chance til Zagreb, men hvem af AaB'erne kunne sige sig fri for en fejlaflevering i går? Det er der næppe nogen der kan. Om det så giver en stor chance til modstanderen, er da ofte et spørgsmål om rent held/uheld.
Han kæmpede som en gal (måske også derfor han i kampens slutning ikke havde energi til at jagte en mistet bold) med et stort løbearbejde og holdt for det meste rigtig godt fat i bolden og skaffede ro, så AaB kunne opbygge deres angreb. Samtidig var han altid en trussel, og skaffede plads til andre i angrebet.
I direkte sammenligning med Spalvis og Helenius var AK klart den bedste. Helenius gjorde det godt, og jeg tror han skal nok bide sig fast som førstevalg i angrebet snart, men AK må lige nu anses for at være vores klare førstevalg. Spalvis kæmper, men hans første-berøring er ikke god nok. Det er som om han er lidt for ivrig og det løber tit ud i sandet for ham.
AK er lige pt. vores bedste angriber og selvskrevet til startopstillingen, hvis han er fit. Samtidig synes jeg han er inde i en rivende udvikling og jeg tror såmænd ikke vi har set top-niveauet fra ham endnu. Det er ikke sikkert han kan fortrænge Helenius/Jönsson/Spalvis senere på sæsonen, men de skal da virkelig tage sig sammen og levere, hvis de vil skubbe ham ud af startopstillingen.
Der er ikke meget andet at sige til dette, end helt enig. Når alle mand er fit, må førstevalget til de to angrebspladser afgjort være AK og Jønsson. Men fedt at vi har så gode alternativer i Spalvis og på sigt måske også Helenius.
Du mener i ramme alvor ikke at Helenius er førstevalg til en af de to angrebspladser når alle er klar? Jeg føler mig ret overbevist om at man i de tilfælde vil benytte Jönsson på højrekanten for at Helenius skal spille for han er en KLASSEspiller i superligaen når han er i topform.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2586
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af troelsh » 7. aug 2014, 13:00

Maglau skrev:
Yankee skrev:Hvis AK kan fortsætte sin udvikling er han altså en angriber på absolut topniveau. Han kan simpelthen det hele. Fysisk stærk, dygtig i boksen, farlig i luftrummet, hårdtarbejdende, pasningssikker, kreativ, driblestærk og så er han gudhjælpemig også begyndt at kunne true modstanderen i bagrummet. Samtidig er han træfsikker og virker til at have en god mentalitet.

Jeg ville simpelthen ikke vide hvordan jeg skulle markere AK ud af en fodboldkamp. Han kan true modstanderen på så mange parametre og indgå i så mange forskellige angrebsåbninger at det næsten ikke burde være muligt for en Superliga-spiller. Hvis han kan holde sig skadesfri samt lægge på hurtigheden og skudstyrken er det en spiller til 20-30 millioner, vi har rendende.
Han har værktøjerne, det har du ret i. Jeg synes det han først og fremmest skal forbedre markant er koncentrationen og minimere sløseri i vigtige offensive og defensive situationer. Nogle gange virker det som om han befinder sig i en træningsøvelse med kegler og blå mænd, hvor et flik med yderside hæl og tå går an, men det gør det ikke i kampe hvor der overalt markeres tæt og hvor der kræves mere for at opnå det man idag kalder slut produkt, hvilket ikke bare er i afslutninger men i alle facetter.

Men ja han aggressiv relativ hurtig og drible stærk - lidt Suarez agtigt uden bideriet.
Ak er faktisk suppens tredje hurtigste ifølge denne artikel fra november sidste år http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... dominerer/ derudover er han en rigtig god afslutter med begge ben og en god dribler, ja faktisk lidt Suarez agtig ;-) Jeg syntes virkelig vi har en kanon dygtig angriber i ham, og vigtigst af alt, så syntes jeg at han har udviklet sig utrolig meget siden han kom til AaB, lad det bare fortsætte, for så har vi en angriber med landsholdspotentiale. :aabfan:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14871
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Hanga » 7. aug 2014, 13:01

Kan vi ikke bare konkludere, at vi har 4 fantastiske angribere, når de er 100% klar? AK, Jönsson, Nicklas og Spalvis... Hvem der så spiller fra start, må afhænge af form og modstander.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Frank Buck » 7. aug 2014, 13:04

Hanga skrev:Kan vi ikke bare konkludere, at vi har 4 fantastiske angribere, når de er 100% klar? AK, Jönsson, Nicklas og Spalvis... Hvem der så spiller fra start, må afhænge af form og modstander.
Hørt!
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Peter A. » 7. aug 2014, 13:04

Hanga skrev:Kan vi ikke bare konkludere, at vi har 4 fantastiske angribere, når de er 100% klar? AK, Jönsson, Nicklas og Spalvis... Hvem der så spiller fra start, må afhænge af form og modstander.
Hørt!
Hey AaB!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 7. aug 2014, 13:14

Forza skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Frank Buck skrev:Jeg forstår simpelthen ikke kritikken mod AK efter sådan en kamp.
En af de absolut bedste AaB'ere på denne herlige aften, og så sidder folk alligevel og snakker om ham som det svage led i angrebet?! Det kan da godt være at han havde en fejlaflevering midt på banen, som gav en stor chance til Zagreb, men hvem af AaB'erne kunne sige sig fri for en fejlaflevering i går? Det er der næppe nogen der kan. Om det så giver en stor chance til modstanderen, er da ofte et spørgsmål om rent held/uheld.
Han kæmpede som en gal (måske også derfor han i kampens slutning ikke havde energi til at jagte en mistet bold) med et stort løbearbejde og holdt for det meste rigtig godt fat i bolden og skaffede ro, så AaB kunne opbygge deres angreb. Samtidig var han altid en trussel, og skaffede plads til andre i angrebet.
I direkte sammenligning med Spalvis og Helenius var AK klart den bedste. Helenius gjorde det godt, og jeg tror han skal nok bide sig fast som førstevalg i angrebet snart, men AK må lige nu anses for at være vores klare førstevalg. Spalvis kæmper, men hans første-berøring er ikke god nok. Det er som om han er lidt for ivrig og det løber tit ud i sandet for ham.
AK er lige pt. vores bedste angriber og selvskrevet til startopstillingen, hvis han er fit. Samtidig synes jeg han er inde i en rivende udvikling og jeg tror såmænd ikke vi har set top-niveauet fra ham endnu. Det er ikke sikkert han kan fortrænge Helenius/Jönsson/Spalvis senere på sæsonen, men de skal da virkelig tage sig sammen og levere, hvis de vil skubbe ham ud af startopstillingen.
Der er ikke meget andet at sige til dette, end helt enig. Når alle mand er fit, må førstevalget til de to angrebspladser afgjort være AK og Jønsson. Men fedt at vi har så gode alternativer i Spalvis og på sigt måske også Helenius.
Du mener i ramme alvor ikke at Helenius er førstevalg til en af de to angrebspladser når alle er klar? Jeg føler mig ret overbevist om at man i de tilfælde vil benytte Jönsson på højrekanten for at Helenius skal spille for han er en KLASSEspiller i superligaen når han er i topform.
Jeg synes egentligt, jeg skrev ret tydeligt, hvem mit personlige bud på, hvem bedste angrebskonstellation er. Hvordan kan man få indtrykket af, at det ikke var i ramme alvor. Jeg mener, at Helenius er en rigtig dygtig angriber, men han passer mindre godt til vores system, end de to andre.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af NIN » 7. aug 2014, 13:24

Jeg synes det er fascinerende at man kan sidde og pege fingre af en angriber der tæsker to kasser ind i en afgørende CL kval. kamp på udebane. Det er netop dét andre klubber sukker efter og vi selv gør. I første kamp pev vi over godt spil, men manglende kynisme når chancerne var der. De chancer som vores modstander udnyttede. Skal Helenius være første angriber, skal det være fordi han er bedst og ikke fordi han hedder Helenius. Jeg synes det er fantastisk, at klubben er i en position (og ved en styrke) i dag som gør, at Helenius ikke bare komme hjem til barndomsklubben og pr. automatik skal spille fordi han har været i det store udland og er tidligere topscore. Men han kan se, at balderne skal klemmes sammen for at opnå den positionen igen. Det styrker Helenius og det styrker hans konkurrenter på pladsen og det styrker AaB.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13738
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Funky » 7. aug 2014, 13:35

Frank Buck skrev:Jeg forstår simpelthen ikke kritikken mod AK efter sådan en kamp.
En af de absolut bedste AaB'ere på denne herlige aften, og så sidder folk alligevel og snakker om ham som det svage led i angrebet?! Det kan da godt være at han havde en fejlaflevering midt på banen, som gav en stor chance til Zagreb, men hvem af AaB'erne kunne sige sig fri for en fejlaflevering i går? Det er der næppe nogen der kan. Om det så giver en stor chance til modstanderen, er da ofte et spørgsmål om rent held/uheld.
Han kæmpede som en gal (måske også derfor han i kampens slutning ikke havde energi til at jagte en mistet bold) med et stort løbearbejde og holdt for det meste rigtig godt fat i bolden og skaffede ro, så AaB kunne opbygge deres angreb. Samtidig var han altid en trussel, og skaffede plads til andre i angrebet.
I direkte sammenligning med Spalvis og Helenius var AK klart den bedste. Helenius gjorde det godt, og jeg tror han skal nok bide sig fast som førstevalg i angrebet snart, men AK må lige nu anses for at være vores klare førstevalg. Spalvis kæmper, men hans første-berøring er ikke god nok. Det er som om han er lidt for ivrig og det løber tit ud i sandet for ham.
AK er lige pt. vores bedste angriber og selvskrevet til startopstillingen, hvis han er fit. Samtidig synes jeg han er inde i en rivende udvikling og jeg tror såmænd ikke vi har set top-niveauet fra ham endnu. Det er ikke sikkert han kan fortrænge Helenius/Jönsson/Spalvis senere på sæsonen, men de skal da virkelig tage sig sammen og levere, hvis de vil skubbe ham ud af startopstillingen.
Jeg mener ikke AK er et svagt led i angrebet, hvis vi tænker på 'angrebet' som de sidste par berøringer før bolden ligger i nettet. Jeg mener, at han i det opbyggende spil, i overgangen fra forsvar til angreb, ikke er specielt boldfast. I dén disciplin nåede Helenius at vise noget mere kvalitet. Det var mere sikkert for forsvaret og midtbanen at spille bolden op på Helenius, end på AK. Det er blot en observation. Jeg er sikker på, at når Kent kommer med oplægget til næste CL-kamp, så vil han netop pege på behovet for mere koncentration om de bolde, som går fra forsvaret op til angriberne under omstillinger. Det er i øvrigt ikke bare en kritik af angriberne, men også de spillere, som lægger for dårlige bolde op til dem.
Det er gift når hele holdet er på vej frem i en omstilling, og manden oppe foran som modtager bolden (som regel omkring midten) så ikke kan holde i den, og ikke øjeblikkeligt lægger pres på, hvis den mistes. I går 'burde' det set med Zagreb-øjne have kostet et mål. Selv efter et resultat som i går er det okay at have blik for, hvor produktet kan forbedres. AK og Spalvis arbejdede hårdt, men skal begge blive bedre til at holde i bolden, og lægge den af.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar