4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af doukas » 9. aug 2014, 20:37

Hvis der er noget positivt at tage med, så er det vel at Blåbjerg igen igen spiller en god kamp. De kom vel ikke til noget i vores venstreside?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af Yankee » 9. aug 2014, 20:38

Lad os dog bare se i øjnene at kampen i Zagreb kostede idag. Det ville være naturstridigt andet.

De fejl vi laver og den mangel på energi, vi så de sidste 10-15 minutter var ikke sket hvis vi ikke havde spillet for under 72 timer siden.

Det betyder ikke at truppen er for smal. Vi er i en situation, hvor fem stamspillere er skadede og yderligere to er i tvivlsom form. Det forhindrer os ikke i at præstere en fin første halvleg, der dog ryger i vasken da etablerede folk som Paddy og KEP laver grove personlige fejl. Det er ikke totalt uventet at vi taber point under de omstændigheder, men det kræver selvfølgelig en gevaldig trodsreaktion mod Esbjerg. Kan vi ramme 8 point for 5 kampe er det et rigtig fint startfacit.

MightyReds
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 28. aug 2008, 23:37

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af MightyReds » 9. aug 2014, 20:46

Mærkelig kamp. Sad på stadion og tænkte lige inden 1-1 scoringen at vi da umuligt kunne undgå at vinde kampen.

Tror bare at vi skal være glade for at vi vandt den vigtigste af ugens to kampe, samt at vi har Wurtz, Jønsson, Thomsen ude til at strate med i dag, og Helenius, Risgaard (som forøvrigt spillede en forrygende kamp) og Enevoldsen endnu ikke har ramt topformen.

Alt taget i betragtning, så var det forhåbentlig årets ringeste præstation, og længe siden at vi har leveret så skidt, omend primært på personlige fejl. Man skal heller ikke undervurdere at to fejl kan selv mod et dårligt hold koste to kasser, da alle hold i superligaen trods alt kan spille bold.

Jeg er selvfølgelig ked af at vi tabte, men glæder mig over at vi har sikret klubben 100mio med aktiemissionen, og minimum deltagelse i EL, samt 13 mio i forbentet overskud af den alimindelige drift. Dertil har vi et hold hvor med masser at potentielle slagbare spillere, og endnu bedre, unge spiller som ser ud til at kunne overtage. Endelig har vi nok den bredeste trup kvalitetsmæssigt nogensinde. Tænk på at vi udenfor start 11'eren i dag har Thomsen, Wurtz, Dalsgaard, Wichmann, Jønsson, Ahlmann, Spalvis og Frederiksen, samt en flok unge spillere som ikke just er faldet igennem når de er kommet ind.

Det er meget svært, selv som nordjyde at være pessimist. Men ja, hold køft hvor var det noller at tabe i dag.

MightyReds
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 28. aug 2008, 23:37

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af MightyReds » 9. aug 2014, 20:48

Forøvrigt, og til trods for at jeg troede at vi bare ville køre den hjem idag, så var det kune Thelander og Risgaard som virkelig ramte topniveauet. De var til gengæld også f****** outstanding i dag.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af troelsh » 9. aug 2014, 21:00

MightyReds skrev:Forøvrigt, og til trods for at jeg troede at vi bare ville køre den hjem idag, så var det kune Thelander og Risgaard som virkelig ramte topniveauet. De var til gengæld også f****** outstanding i dag.
Helt enig de spillede begge en brand kamp! Bortset fra KEP's usikre forsvarsspil, mener jeg vi har god grund til optimisme vi skal nok slutte i top 3.

Brugeravatar
bøllemis
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 30. maj 2007, 19:22
Favoritspiller: CR7
Geografisk sted: 9200

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af bøllemis » 9. aug 2014, 21:08

Ved ikke om der er andre som hørte det idag, men der var en større gruppe som piftede af PK når han havde bolden. Kan det være på grund af han udtaler sig i sagen med Spillerforeningen. Den kan godt være man bliver irriteret over udtalelserne i forhold til vi kan ende med at stille med ynglingehold mod Apoel, men når de spiller så støtter man uanset hvad!!! Nå lige et surt opstød fra mig ;-)
JA DAAAAAAAAA!!!!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af Provst i Brovst » 9. aug 2014, 21:12

bøllemis skrev:Ved ikke om der er andre som hørte det idag, men der var en større gruppe som piftede af PK når han havde bolden. Kan det være på grund af han udtaler sig i sagen med Spillerforeningen. Den kan godt være man bliver irriteret over udtalelserne i forhold til vi kan ende med at stille med ynglingehold mod Apoel, men når de spiller så støtter man uanset hvad!!! Nå lige et surt opstød fra mig ;-)
Jeg troede det var fordi AaB var bagude og tilskuerne var utilfredse. Men jeg så den bare på TV.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af Buzz Killington » 9. aug 2014, 21:14

bøllemis skrev:Ved ikke om der er andre som hørte det idag, men der var en større gruppe som piftede af PK når han havde bolden. Kan det være på grund af han udtaler sig i sagen med Spillerforeningen. Den kan godt være man bliver irriteret over udtalelserne i forhold til vi kan ende med at stille med ynglingehold mod Apoel, men når de spiller så støtter man uanset hvad!!! Nå lige et surt opstød fra mig ;-)
Uanset er det godt nok skidt hvis nogen vaelger at skade holdet paa den maade uanset hvad grundet saa maatte vaere. Troede ikke vi havde flere af den slags idioter tilbage heroppe.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
bøllemis
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 30. maj 2007, 19:22
Favoritspiller: CR7
Geografisk sted: 9200

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af bøllemis » 9. aug 2014, 21:15

Nej det kun når han havde bolden. Det var en lille gruppe ude til venstre, men aber er åbenbart ikke uddød i Nordjylland :-(
JA DAAAAAAAAA!!!!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af Mogens » 9. aug 2014, 21:20

doukas skrev:Hvis der er noget positivt at tage med, så er det vel at Blåbjerg igen igen spiller en god kamp. De kom vel ikke til noget i vores venstreside?
Opdækning ved fcn´s 2. mål? Jeg mener umiddelbart, at det er Blåbjerg, der skal følge deres målscorer, da Thelander rykker ind for at dække af. Jeg har dog kun set den 1 gang, så er ikke sikker.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af frederikshavneren » 9. aug 2014, 21:23

bøllemis skrev:Nej det kun når han havde bolden. Det var en lille gruppe ude til venstre, men aber er åbenbart ikke uddød i Nordjylland :-(
Usmageligt hvis det var tilfældet at nogle piftede af Patrick. Jeg er uenig i måden at vise sin utilfredshed på, men at nogle supportere er frustrerede kan jeg sagtens forstå (det er jeg også). Det kan blive nasty hvis det ender i konflikt og smadret CL drøm.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af Søgaard » 9. aug 2014, 21:25

Mogens skrev:
doukas skrev:Hvis der er noget positivt at tage med, så er det vel at Blåbjerg igen igen spiller en god kamp. De kom vel ikke til noget i vores venstreside?
Opdækning ved fcn´s 2. mål? Jeg mener umiddelbart, at det er Blåbjerg, der skal følge deres målscorer, da Thelander rykker ind for at dække af. Jeg har dog kun set den 1 gang, så er ikke sikker.

Jeg har set den nogle gange, og mener helt klart det er Thelander der fuldstændig slipper sin mand for at spille sin chance for at han løber offside.. så det var et bad call af T, han kunne godt have været der...
Aalborg BK 1885!

Fantomas
Junior
Junior
Indlæg: 63
Tilmeldt: 25. mar 2008, 15:41
Geografisk sted: 8000

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af Fantomas » 9. aug 2014, 21:31

Søgaard skrev:
Mogens skrev:
doukas skrev:Hvis der er noget positivt at tage med, så er det vel at Blåbjerg igen igen spiller en god kamp. De kom vel ikke til noget i vores venstreside?
Opdækning ved fcn´s 2. mål? Jeg mener umiddelbart, at det er Blåbjerg, der skal følge deres målscorer, da Thelander rykker ind for at dække af. Jeg har dog kun set den 1 gang, så er ikke sikker.

Jeg har set den nogle gange, og mener helt klart det er Thelander der fuldstændig slipper sin mand for at spille sin chance for at han løber offside.. så det var et bad call af T, han kunne godt have været der...
Det ser helt klart ud til, at han er Thelanders opgave, og Thelander ligner da også en, der godt ved, at han har kvajet sig. Oh well, den slags sker, og problemet i dag var først og fremmest, at John spillede godt og lukrerede på et par åndssvage boldtab. Ellers havde de jo ok styr på ham.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af frederikshavneren » 9. aug 2014, 21:36

Frygah skrev:
Provst i Brovst skrev:Slap nu af. Det er et par personlige fejl der koster kampen, endda fra to af vores mest rutinerede, det sker ikke igen. Ellers havde vi jo FCN i vores hule hånd.
Men vi spiller jo en hæslig 2. halvleg? Så det er jo ikke bare "et par personlige fejl". Vi har jo kun 5-10 minutter efter deres mål til 1-1, hvor vi viser noget af det der skal til, for at være med i toppen. Og vi så jo ærlig talt det samme i en halvleg mod OB, hvor vi også bliver udstillet taktisk. Og skal vi være ærlige, så var vi også meget lidt gode i Zagreb, hvilket Kent også var sur over.

Jeg synes det er lidt mere bekymrende end at trække på skuldrene og være ligeglad...
Jeg er ærlighed talt også bekymret. Vi er slet ikke på samme niveau som da vi var bedst sidste efterår/i foråret. En del af forklaringen er naturligvis at Kusk er blevet solgt, samt skader til RJ, Würtz, Thomsen, Ahlmann og Risgård. Det har ramt holdet hårdt.

Offensivt mangler der kreativitet og pasningsspil. Tabet af Kusk er mærkbart og når han nu er væk og RJ er skadet så har vi svært ved at ramme det høje niveau. Ene har spillet meget mere end jeg havde regnet med, det er naturligvis positivt, men det er også tydeligt at han er milevidt fra fordums styrke.

Kampen i dag var dårlig, det var en typisk hjemmekamp mod Farum. De spillede rigtig godt og var teknisk stærke, men de blev kun farlige ved nogle af de utallige boldtab. Farum står uendelig dårligt til os, at
A. Nicosia af det jeg har set har samme spillestil som Farum kan godt være noget bekymrende!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl.

Indlæg af Kristian » 9. aug 2014, 21:37

Yankee skrev:Lad os dog bare se i øjnene at kampen i Zagreb kostede idag. Det ville være naturstridigt andet.

De fejl vi laver og den mangel på energi, vi så de sidste 10-15 minutter var ikke sket hvis vi ikke havde spillet for under 72 timer siden.

Det betyder ikke at truppen er for smal. Vi er i en situation, hvor fem stamspillere er skadede og yderligere to er i tvivlsom form. Det forhindrer os ikke i at præstere en fin første halvleg, der dog ryger i vasken da etablerede folk som Paddy og KEP laver grove personlige fejl. Det er ikke totalt uventet at vi taber point under de omstændigheder, men det kræver selvfølgelig en gevaldig trodsreaktion mod Esbjerg. Kan vi ramme 8 point for 5 kampe er det et rigtig fint startfacit.
Det har altså ikke noget med at energien i kroppen ikke er der, det er mentalt tror jeg. Første halvleg var god og i anden ser vi et hold der prøver at trille den hjem og de så skal op på hesten igen, kan de ikke. Bredden blir afgørende i det her efterår..

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl.

Indlæg af Kristian » 9. aug 2014, 21:40

bøllemis skrev:Ved ikke om der er andre som hørte det idag, men der var en større gruppe som piftede af PK når han havde bolden. Kan det være på grund af han udtaler sig i sagen med Spillerforeningen. Den kan godt være man bliver irriteret over udtalelserne i forhold til vi kan ende med at stille med ynglingehold mod Apoel, men når de spiller så støtter man uanset hvad!!! Nå lige et surt opstød fra mig ;-)
Det var pga af det med spillerforeningen og dem der gør sådan, burde da godt nok kigge lidt indad. Og samtidig kan de folk der råber abelyde samtidig gøre det samme!! nå lige et surt opstød

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af Rasmus » 9. aug 2014, 21:41

doukas skrev:Hvis der er noget positivt at tage med, så er det vel at Blåbjerg igen igen spiller en god kamp. De kom vel ikke til noget i vores venstreside?
Synes han har gjort det godt, men idag var ikke han bedste kamp. Han smed boldet direkte i FCN's fødder nogle gange, og mangler stadig en del i offensiven. Han skal bare have nogle kampe, så har han mulighed for at blive en god back.
/ Rasmus

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af Peter A. » 9. aug 2014, 22:11

Tja...absolut ikke nogen stor fodboldkamp i dag.

En nogenlunde godkendt første halvleg, men skidt 2. halvleg..vi var faktisk ikke i nærheden af noget før vi kom bagud.

To utilgivelige fejl i forvaret...det er altså simpelthen ikke godt nok...men må sige at KEPs mangler blev udstillet i stor stil. Når han mister bolden på den måde - hvilket desværre langt fra er første gang - så koster det, fordi han jo altså ikke løbet nogen op.

Når man laver sådanne fejl i sådan en kamp her vi hvor vi er slidte og har mange ude, så får man ikke noget med hjem i posen. Vi smider altså bolden alt for ofte væk...men igen vi har har mange med hvis kugler ikke mere end lige er faldet ned...der er mange kampe endnu, det skal nok komme..!

AK synes jeg igen gør det godt, tager især i 1. halvleg rigtig mange gode løb, det bliver svære i 2. halvleg hvor vi ikke fik skabt alverden før til sidst. Synes egentlig også Augo gjorde det pænt, men der er bare et andet drive over det, når det er Pølsen der er derinde..

Tre ting jeg er træt af i dag:
1. At man på superliganiveau ikke har bedre dommerstandard - der var INGEN linie i hvad der udløste en advarsel. Dumpet.
2. Unødvendigt at pibe ved slutfløjt.
3. Skuffende tilskuertal under 6.000. Ikke mindst skuffende igen at kigge over på en mere end halvtom sponsortribune. Ved godt det stadig er ferietid og lørdag aften..men alligevel..kom nu!
Hey AaB!

MightyReds
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 28. aug 2008, 23:37

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af MightyReds » 9. aug 2014, 22:26

Synes vores problem i alle 6 kampe i år har været at midtbanen bortset fra et par korte periode mod Dinamo ikke kan holde på bolden. Dette bevirker så også at angriber e intet får st arbejde med. Altså hvad pokker skulle AK og Helenius have scoret på idag, når inden kommer op til dem med kvalitet?

Tydeligt at vi mangler at løse manglen på Kusk. Derudover at en Thomsen i topgear, samt vores fattigmands Makiniok og Wurtz er savnet.

Som jeg skrev tidligere, så er det positive dog at vi har næsten at fra midtbanen og angrebet som ikke er i topform pga skader, så det burde kun kunne blive bedre, og bare det at vi kan skifte tre eller var det fire mand på midtbanen i forhold til onsdagens kamp, må være positivt breddemæssigt, selvom vi selvfølgelig gerne bare vil stille med en solid midtbane bestående af vores fire bedste mand i topform og uden skader, hvilket må være Wurtz, Thomsen, Risgaard og den der vil have pladsen, og så banker vi Jønsson og Helenius ind i angrebet.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af Klaus » 9. aug 2014, 22:32

Kasper Risgård er simpelthen outstanding. Ingen over, ingen ved siden af ham i dag. Han kæmpede røven ud af bukserne i 94 minutter og var sammen med Augu klart de bedste spillere på banen. Han var stikhamrende tosset på KEP og Thelander da der blev fløjtet af i dag, kun overgået af et intens raseri mod dommeren. Jeg tror aldrig jeg har set Risgård sådan efter en kamp før.

Men skærer man ind til benet, er det også utroligt så få målchancer vi skaber. AK og Helenius samarbejder fint ved målet, men ellers så man dem jo ikke. Enevoldsens form er der ikke endnu, men han prøvede i det mindste og han er på vej. Til gengæld har jeg altså grumme svært ved at se, hvad Brun har bidraget med ved sine indhop i denne sæson. Han er ung og bliver sikkert god på et tidspunkt. Men her og nu virker han slet, slet ikke klar og specielt ikke i en kamp, hvor vi er kommet bagud og skal presse.

Man bliver noget forundret over at tabe sådan en kamp. FCN er megadårlige, og havde det ikke været for KEPs hjerneblødninger havde vi også vundet. Jeg håber han idømmer sig selv træstamme-karantæne den næste måneds tid, det fortjener han...

Besvar