AaB TV

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

AaB TV

Indlæg af Brent » 11. aug 2014, 10:36

Mange klubber har efterhånden en egen web tv kanal, hvor man kan se interviews med spillere, klip fra træningen mm. Selv Hobro har en ganske glimrende web tv kanal med et fint "behind the scenes" indslag fra triumfen i parken. Hvorfor har vi ikke i AaB det samme? det kan vil ikke koste det helt vilde at producere nogle små indslag fra træning og kampoptakt, og det vil være guf for os fans.

Jeg lyttede tidligere trofast til Per Rishøjs fine radioprogram, men det er desværre (mig bekendt) stoppet.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Buzz Killington » 11. aug 2014, 10:48

Brent skrev:Mange klubber har efterhånden en egen web tv kanal, hvor man kan se interviews med spillere, klip fra træningen mm. Selv Hobro har en ganske glimrende web tv kanal med et fint "behind the scenes" indslag fra triumfen i parken. Hvorfor har vi ikke i AaB det samme? det kan vil ikke koste det helt vilde at producere nogle små indslag fra træning og kampoptakt, og det vil være guf for os fans.

Jeg lyttede tidligere trofast til Per Rishøjs fine radioprogram, men det er desværre (mig bekendt) stoppet.
Der burde vaere raad til den slags hvis vi nu skulle komme en tur i CL. Hvis man samtidig kunne smaekke reserveholdskampe og u19 op paa net'e, som en form for fanpleje, ville det jo bare vaere endnu mere geil. Men mon ikke den slags tidligere grundet vores dans med den oekonomiske doed, har vaeret lidt nedprioriteret?

Naa, men uanset, :thumbsup: for ideen. Jeg sidder allerede og afsoeger nettet desperat efter bare den mindste lille bid AaB-stof i disse dage.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 11. aug 2014, 11:04

Har også undret mig over dette længe. Næsten samtlige andre Superligaklubber har og en del 1. div har også. Et sted hvor man kan følge sommeren og vinterens træningskampe, de pokalkampe som ikke bliver vist i tv samt de vigtigste af ungdomsholdenes kampe ville være fantastisk. Det må også være i AaBs interesse at lave en sådan kanal for at styrke sammenholdet med fansene. Har selv gået og leget med ideén om at starte en sådan kanal, men er lidt gået i stå ved selve finansieringsgrundlaget, tilegnelse af licenserne og så at mine ikke så fodboldinteresserede venner kalder mig en tosse.

I sidste ende burde det dog ikke koste AaB-alverden. Der er potentielle sponsorerpenge at hente, det kan kobles på andre produkter og skabe en merværdi eller dele af produktet kan gøres betalingsbaseret.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af frederikshavneren » 11. aug 2014, 11:06

"Sæt igang" som Thomas Mygind sikkert ville formulere det.

Hellere i dag end i morgen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Buzz Killington » 11. aug 2014, 11:09

Viva i cazzi rossi skrev:Har også undret mig over dette længe. Næsten samtlige andre Superligaklubber har og en del 1. div har også. Et sted hvor man kan følge sommeren og vinterens træningskampe, de pokalkampe som ikke bliver vist i tv samt de vigtigste af ungdomsholdenes kampe ville være fantastisk. Det må også være i AaBs interesse at lave en sådan kanal for at styrke sammenholdet med fansene. Har selv gået og leget med ideén om at starte en sådan kanal, men er lidt gået i stå ved selve finansieringsgrundlaget, tilegnelse af licenserne og så at mine ikke så fodboldinteresserede venner kalder mig en tosse.

I sidste ende burde det dog ikke koste AaB-alverden. Der er potentielle sponsorerpenge at hente, det kan kobles på andre produkter og skabe en merværdi eller dele af produktet kan gøres betalingsbaseret.
Ja, det ville maaske vaere en ide at udlicitere det til nogen der har lidt ekspertise paa omraadet. Saa hvis ikke dig, saa evt. kanalsport, som jo allerede har udstyret i orden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Pastorius » 11. aug 2014, 11:30

I det øjeblik jeg ser en veldokumenteret business case på at det kan betale sig med en webTV-kanal, synes jeg det er en god idé.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Provst i Brovst » 11. aug 2014, 11:33

Pastorius skrev:I det øjeblik jeg ser en veldokumenteret business case på at det kan betale sig med en webTV-kanal, synes jeg det er en god idé.
Så aldrig nogensinde.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Pastorius » 11. aug 2014, 11:41

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:I det øjeblik jeg ser en veldokumenteret business case på at det kan betale sig med en webTV-kanal, synes jeg det er en god idé.
Så aldrig nogensinde.
Det er udgangspunktet. Jeg synes ikke AaB skal begynde at overveje ret mange ændringer i den måde de har drevet forretningen på hidtil. Jeg synes deres tilstedeværelse på markedsføring, de sociale medier og hjemmesiden har forbedret sig markant, og har et fornuftigt niveau lige pt.

Lige nu gælder det om at sørge for at bygge videre på konceptet om at have lave omkostninger og høj kvalitet - og det ikke kun på det sportslige plan.

Jeg ser to scenarier, hvor jeg synes det vil være en god idé for AaB at være offensive, og gå ud at prøve noget nyt - der koster penge.

1) En periode med stabile driftsoverskud, så vi véd der er penge til at gøre det, uden at det skal komprimitere det sportslige budget.
2) En krisesituation hvor vi kan se at vi er nødt til at prøve noget nyt, for at få vendt skuden.

Lige nu er vi i en opbygnings- og konsolideringsfase, hvor vi skal se om konceptet kan bære over tid. Vi er ikke i en situation hvor det giver mening at prøve alt muligt nye investeringer, der har en eller anden uklar effekt på bundlinjen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Buzz Killington » 11. aug 2014, 11:43

Pastorius skrev:I det øjeblik jeg ser en veldokumenteret business case på at det kan betale sig med en webTV-kanal, synes jeg det er en god idé.
Nordjyske's satsning med AaBinside forsvandt godt nok ret hurtigt, saa maaske taler det imod at folk gider betale for den slags. Paa den anden side gik der lige lovligt meget nostalgi i den efter min smag, og der var vist heller ikke saa mange aktuelle videoklip efter praktikanterne stoppede. Men det kan vaere en indikation af at der bare ikke er tilstraekkelig med efterspoergsel efter den slags.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Pastorius » 11. aug 2014, 11:47

MHJ skrev:
Pastorius skrev:I det øjeblik jeg ser en veldokumenteret business case på at det kan betale sig med en webTV-kanal, synes jeg det er en god idé.
Nordjyske's satsning med AaBinside forsvandt godt nok ret hurtigt, saa maaske taler det imod at folk gider betale for den slags. Paa den anden side gik der lige lovligt meget nostalgi i den efter min smag, og der var vist heller ikke saa mange aktuelle videoklip efter praktikanterne stoppede. Men det kan vaere en indikation af at der bare ikke er tilstraekkelig med efterspoergsel efter den slags.
Den døede hen da den ikke var gratis længere. Den blev startet som et projekt af nogle journalistpraktikanter. Efterfølgende arbejdskraft for at vedligeholde og videreudvikle projektet har ikke været til stede. Mon ikke Nordjyske har vurderet at det ikke kunne give overskud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 11. aug 2014, 12:00

Pastorius skrev:
MHJ skrev:
Pastorius skrev:I det øjeblik jeg ser en veldokumenteret business case på at det kan betale sig med en webTV-kanal, synes jeg det er en god idé.
Nordjyske's satsning med AaBinside forsvandt godt nok ret hurtigt, saa maaske taler det imod at folk gider betale for den slags. Paa den anden side gik der lige lovligt meget nostalgi i den efter min smag, og der var vist heller ikke saa mange aktuelle videoklip efter praktikanterne stoppede. Men det kan vaere en indikation af at der bare ikke er tilstraekkelig med efterspoergsel efter den slags.
Den døede hen da den ikke var gratis længere. Den blev startet som et projekt af nogle journalistpraktikanter. Efterfølgende arbejdskraft for at vedligeholde og videreudvikle projektet har ikke været til stede. Mon ikke Nordjyske har vurderet at det ikke kunne give overskud.
Der skal vel ret beset ikke mere end 1 mand og 1 kamera til for at lave en sådan kanal. Så må man spørge sig selv om den ekstra goodwill som et sådan projekt hiver ind ikke kan opveje udgifterne. Når klubber som Hobro, Helsingør, Fremad Amager, Fredericia og Køge kan finde plads i budgettet til det, så burde det heller ikke være umuligt for os.

Er der desuden nogle tilfælde som taler imod at oprette en kanal, siden denne modstand?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Pastorius » 11. aug 2014, 12:06

Viva i cazzi rossi skrev:Der skal vel ret beset ikke mere end 1 mand og 1 kamera til for at lave en sådan kanal. Så må man spørge sig selv om den ekstra goodwill som et sådan projekt hiver ind ikke kan opveje udgifterne. Når klubber som Hobro, Helsingør, Fremad Amager, Fredericia og Køge kan finde plads i budgettet til det, så burde det heller ikke være umuligt for os.

Er der desuden nogle tilfælde som taler imod at oprette en kanal, siden denne modstand?
Alt har en cost - selv frivilligt arbejde (som jeg formoder ligger bagved fx Hobros WebTV), de frivillige kræfter bruges til det.

Det kan da godt være der kan laves en argumentation for at det giver mening, men jeg tror ikke meget på det. Min pointe er blot at AaB skal være ekstremt omkostningsbevidste og vælge benhårdt ud hvad de bruger deres tid og energi på. Jeg tror så ikke på at WebTV er en af de ting der har nok positive effekter til at det kan betale sig at kaste energien efter - selvom vi er nogle stykker (her fx.) der nok ville få stort udbytte af det, set fra vores egen næsetip.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Brent » 11. aug 2014, 12:07

Pastorius skrev:I det øjeblik jeg ser en veldokumenteret business case på at det kan betale sig med en webTV-kanal, synes jeg det er en god idé.
jeg kan slet ikke se, at det er noget der kan vælte noget budget endsige udgøre nogen væsentlig udgift. Derimod handler det om fanpleje og om at fastholde interessen for produktet ligesom det er en del af det at kommunikere med omgivelserne, klippene skal selvfølgelig markedsføres via facebook mm.

Selv Hjørring har en web tv kanal, og de har vist ikke kassen fuld af penge.

http://fchjoerring.dk/video" onclick="window.open(this.href);return false;

Det handler i bund og grund og, at Per Rishøj får et kamera med når han alligevel interviewer spillere i forbindelse med kampene og laver lidt optakt fra træningsanlæget. Reaktioner fra Hornevej i forbindelse med CL lodtrækningen vil da være guf for alle AaB tilhængere og give masser af goodwill.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Pastorius » 11. aug 2014, 12:14

Brent skrev:
Pastorius skrev:I det øjeblik jeg ser en veldokumenteret business case på at det kan betale sig med en webTV-kanal, synes jeg det er en god idé.
jeg kan slet ikke se, at det er noget der kan vælte noget budget endsige udgøre nogen væsentlig udgift. Derimod handler det om fanpleje og om at fastholde interessen for produktet ligesom det er en del af det at kommunikere med omgivelserne, klippene skal selvfølgelig markedsføres via facebook mm.

Selv Hjørring har en web tv kanal, og de har vist ikke kassen fuld af penge.

http://fchjoerring.dk/video" onclick="window.open(this.href);return false;

Det handler i bund og grund og, at Per Rishøj får et kamera med når han alligevel interviewer spillere i forbindelse med kampene og laver lidt optakt fra træningsanlæget. Reaktioner fra Hornevej i forbindelse med CL lodtrækningen vil da være guf for alle AaB tilhængere og give masser af goodwill.
I Hjørring og Hobro har de ikke en børsnoteret forretning med en stor millionomsætning. De kan leve med en amatørproduceret WebTV-kanal baseret på frivilligt arbejde. Hvis AaB skal begive sig ud på den vej, så kræves det at det kan opretteholde et minimum af kvalitet. Det er muligt det kan lade sig gøre ved frivilligt arbejde, men det skal holde samme niveau som og helt i tråd med den måde AaB ellers kommunikerer på. AaB er ikke bare en lille foreningen med mange frivillige kræfter og en masse gode intentioner. Det er en forretning, og det er ekstremt vigtigt at der er 100% styr over kommunikationen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 11. aug 2014, 12:16

Pastorius skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Der skal vel ret beset ikke mere end 1 mand og 1 kamera til for at lave en sådan kanal. Så må man spørge sig selv om den ekstra goodwill som et sådan projekt hiver ind ikke kan opveje udgifterne. Når klubber som Hobro, Helsingør, Fremad Amager, Fredericia og Køge kan finde plads i budgettet til det, så burde det heller ikke være umuligt for os.

Er der desuden nogle tilfælde som taler imod at oprette en kanal, siden denne modstand?
Alt har en cost - selv frivilligt arbejde (som jeg formoder ligger bagved fx Hobros WebTV), de frivillige kræfter bruges til det.

Det kan da godt være der kan laves en argumentation for at det giver mening, men jeg tror ikke meget på det. Min pointe er blot at AaB skal være ekstremt omkostningsbevidste og vælge benhårdt ud hvad de bruger deres tid og energi på. Jeg tror så ikke på at WebTV er en af de ting der har nok positive effekter til at det kan betale sig at kaste energien efter - selvom vi er nogle stykker (her fx.) der nok ville få stort udbytte af det, set fra vores egen næsetip.
Så reelt set ved du ikke noget om det, men mener vi skal lade være. Sådan lidt groft sagt, da jeg som regel syntes du bakker dine udsagn op med facts.

Kanalsport har vel gjort sig selv ret store på noget lignende, hvor man må formode at omkostningerne er højere end vores ville blive, da vi f.eks. ikke vil have den store rejsetid eller i hvert fald rejseomkostninger, da vores hold stadig skal være der hvor der skal filmes. Jeg siger ikke, at du ikke har ret, men fanpleje kan der sagtens skydes lidt flere penge i fra AaBs side. Det har aldrig gjort noget for en virksomhed, at pleje forholdet til ens interessenter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Pastorius » 11. aug 2014, 12:18

Viva i cazzi rossi skrev:Så reelt set ved du ikke noget om det, men mener vi skal lade være. Sådan lidt groft sagt, da jeg som regel syntes du bakker dine udsagn op med facts.

Kanalsport har vel gjort sig selv ret store på noget lignende, hvor man må formode at omkostningerne er højere end vores ville blive, da vi f.eks. ikke vil have den store rejsetid eller i hvert fald rejseomkostninger, da vores hold stadig skal være der hvor der skal filmes. Jeg siger ikke, at du ikke har ret, men fanpleje kan der sagtens skydes lidt flere penge i fra AaBs side. Det har aldrig gjort noget for en virksomhed, at pleje forholdet til ens interessenter.
Nej - jeg siger at vi ikke skal begive os i kast med nogen som helst gode idéer, uden at have undersøgt om det giver mening først. Jeg siger også at JEG ikke tror på det giver mening.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. aug 2014, 12:28

Kanalsport og Daniel Noll gør allerede det nødvendige arbejde på superligafronten, ville jeg mene. Superligatruppen og trænerstaben bliver hyppigt interviewet. Sådanne interviews skal der selvfølgelig også være plads til på en sådan kanal på youtube, men Kanalsport gør det altså godt på den front. Det ville dog være rart med en youtubekanal, hvor highlights fra de forskellige superligakampe, men også fra reserveholdskampe, u19-kampe, u17-kampe og enkelte spektakulære highlights fra u15-kampe er at finde. Det er vigtigt med fokus på talenterne i en klub hvor talenterne og talentarbejdet fylder utroligt meget. Brøndby har et helt enormt fokus på deres talenter, hvis man tjekker deres kanal, hvor man også ser interviews med de enkelte talenter, hvor der fokuseres på dem som spillertype, hvor de skal forbedre sig mm.
Jeg siger ikke, at vi skal følge samme rille som Brøndby, for jeg gider ikke associeres med dem, men lidt mere fokus på talenterne ville være rart, og det kunne jo også være en motivationsfaktor for talenterne.
Desuden er reserveholdskampe også altid interessante, for der får man et blik på bænkes kunnen og den aktuelle form på dem, som ikke lige får spilletid.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Brent » 11. aug 2014, 12:34

Pastorius skrev:
Brent skrev:
Pastorius skrev:I det øjeblik jeg ser en veldokumenteret business case på at det kan betale sig med en webTV-kanal, synes jeg det er en god idé.
jeg kan slet ikke se, at det er noget der kan vælte noget budget endsige udgøre nogen væsentlig udgift. Derimod handler det om fanpleje og om at fastholde interessen for produktet ligesom det er en del af det at kommunikere med omgivelserne, klippene skal selvfølgelig markedsføres via facebook mm.

Selv Hjørring har en web tv kanal, og de har vist ikke kassen fuld af penge.

http://fchjoerring.dk/video" onclick="window.open(this.href);return false;

Det handler i bund og grund og, at Per Rishøj får et kamera med når han alligevel interviewer spillere i forbindelse med kampene og laver lidt optakt fra træningsanlæget. Reaktioner fra Hornevej i forbindelse med CL lodtrækningen vil da være guf for alle AaB tilhængere og give masser af goodwill.
I Hjørring og Hobro har de ikke en børsnoteret forretning med en stor millionomsætning. De kan leve med en amatørproduceret WebTV-kanal baseret på frivilligt arbejde. Hvis AaB skal begive sig ud på den vej, så kræves det at det kan opretteholde et minimum af kvalitet. Det er muligt det kan lade sig gøre ved frivilligt arbejde, men det skal holde samme niveau som og helt i tråd med den måde AaB ellers kommunikerer på. AaB er ikke bare en lille foreningen med mange frivillige kræfter og en masse gode intentioner. Det er en forretning, og det er ekstremt vigtigt at der er 100% styr over kommunikationen.

Hvorfor behøver det at have en anden kvalitet end Hobro og Hjørrings web tv, kvaliteten er ganske god her. Mig bekendt har Per Rishøj i mange år lavet et ganske glimrende radioprogram og også flere interview indslag, jeg synes han har ganske glimrende styr på det der bliver spurgt om og det der kommer ud af det.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 11. aug 2014, 12:36

Pastorius skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Så reelt set ved du ikke noget om det, men mener vi skal lade være. Sådan lidt groft sagt, da jeg som regel syntes du bakker dine udsagn op med facts.

Kanalsport har vel gjort sig selv ret store på noget lignende, hvor man må formode at omkostningerne er højere end vores ville blive, da vi f.eks. ikke vil have den store rejsetid eller i hvert fald rejseomkostninger, da vores hold stadig skal være der hvor der skal filmes. Jeg siger ikke, at du ikke har ret, men fanpleje kan der sagtens skydes lidt flere penge i fra AaBs side. Det har aldrig gjort noget for en virksomhed, at pleje forholdet til ens interessenter.
Nej - jeg siger at vi ikke skal begive os i kast med nogen som helst gode idéer, uden at have undersøgt om det giver mening først. Jeg siger også at JEG ikke tror på det giver mening.
Jeg har lidt svært ved at regne ud hvorfor du taler i mod dette. Jeg forstår godt, at du ikke tror på det, men så må du forklare hvorfor. Selvfølgelig skal AaB undersøge om det er en god idé, men er det ikke bedre at debattere hvorfor eller hvorfor ikke dette skulle være tilfældet, end bare sige at man tror det er en dårlig idé.
Pastorius skrev:I Hjørring og Hobro har de ikke en børsnoteret forretning med en stor millionomsætning. De kan leve med en amatørproduceret WebTV-kanal baseret på frivilligt arbejde. Hvis AaB skal begive sig ud på den vej, så kræves det at det kan opretteholde et minimum af kvalitet. Det er muligt det kan lade sig gøre ved frivilligt arbejde, men det skal holde samme niveau som og helt i tråd med den måde AaB ellers kommunikerer på. AaB er ikke bare en lille foreningen med mange frivillige kræfter og en masse gode intentioner. Det er en forretning, og det er ekstremt vigtigt at der er 100% styr over kommunikationen.
Enig, men retningslinjer er vel forholdsvis lette at lave, selv for frivilligt arbejdende. Samtidig er det jo ikke sådan, at der vil blive produceret flere 100 klip om dagen, så en presseansvarlig i klubben kan vel godt se igennem. Måske Gaarde, som selv hævder, at han intet har at lave uden for transfervinduerne. Med hensyn til kvaliteten, så forstår jeg ikke helt hvad du taler om. Billedkvalitet? Eller kvaliteten på selve spørgsmålene? Onside har den bedste billedkvalitet, men stiller de dummeste spørgsmål på tv. Det er igen noget man laver retningslinjer for. Personligt syntes jeg, at kanalsports interviews er de bedste, da de er mere afslappede og der tit er chance for at KEP råber et eller andet arbitrært fra en sidedør.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Hvorfor har vi ikke en web tv kanal?

Indlæg af Reyad » 11. aug 2014, 13:14

Jeg har i en længere periode beskæftiget mig med "content marketing". I sin grundvold handler det om, at enhver virksomhed, der har et budskab at kommunikere ud, skal begynde at tænke som en redaktion. I takt med at medieverdenen bliver mindre og mindre styret fra al-faderlige DR, har AaB og alle andre en muligheder for selv i højere grad styre den offentlige perception af virksomheden. I den forbindelse er en web-kanal et godt redskab. Og man skal netop ikke tænke det som en cost-benefit, men som en del af en samlet markedsførings indsats, hvor det man måler på godt kan være mere blødt end tal og bundlinje. I sidste ende er al god marketing dog lig med profit!

Jeg er helt sikkert farvet, fordi det er min profession og tildels også passion. AaB er blevet meget bedre de seneste år, men der er stadig plads til forbedring. En tv-kanal er ikke svaret på alting, men rigtig mange analyser og undersøgelser blandt modtagere og afsendere har vist, at video er den bedste løsning online. Og det skal netop IKKE styres af Kanalsport eller andre, som har en anden agenda. AaB skal på en troværdig måde videreformidle sine holdninger og standpunkter, så de formår at præge den offentlige mening. Fx hvis man vil "brande" sig som førende på talent-fronten, så er der altså få ting der er bedre end at sætte fokus på det på "owned" media. Det vil give en helt masse "earned" media og det er i PR-øjemed alfa og omega.

Der er mange muligheder ift. at starte/opgradere AaB's content marketing og markedsføring. Det første vil være et redesign af hjemmesiden, som ellers også er blevet noget bedre. Næste skridt er en detaljeret plan om, hvilken historie AaB vil fortælle og frem for alt hvordan. Mit bud vil være en endnu bedre indsats på sociale medier som Facebook og Twitter. I øjeblikket er de for mekaniske. Man kan stille sit ur efter deres opslag, som meget ofte er de samme (kampreferat, værd at vide, landsholdsudtalelser og nyt coverbillede med resultet eller næste hjemmekamp) Dernæst skal AaB være bedre til at fortælle om hverdagen i klubben. Fansene skal have et blik bag facaden og her er en web-kanal en god idé. Og det må meget gerne være med en humoristisk vinkel. AaB og alle fodboldhold har en unik mulighed for at udnytte content marketing bedst muligt, da der er så sindssygt mange interessenter(fans). Dem skal AaB leve af og derfor skal de også opgradere deres marketing-indsats, selvom den de senere år er blevet meget, meget bedre.

Besvar