Lodtrækning EL gruppespil 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af birk » 30. aug 2014, 12:02

træls pulje, hvor jeg ikke kan se AaB få ret mange point
Ingen på udebane, måske en eller to uafgjorte hjemme

Brugeravatar
Kim Jensen
Landshold
Landshold
Indlæg: 931
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:41
Geografisk sted: Aalborg Tårnet
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Kim Jensen » 30. aug 2014, 12:17

Det er simpelthen så ærgerligt! Efter dyb, dyb skuffelse ovenpå Cypern havde man håbet på god lodtrækning og fornyet optimisme - og så kommer der endnu en spand kold vand i hovedet.

Av og øv... Ser svært ud at komme på udebaneture, svær pulje og bare uinteressante møghold. Paris, Barcelona og Amsterdam er bare lidt mere interessant.

Nu er der vist brug for en god præstation i Silkeborg.
Dansk Mester 2008

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Freddie » 30. aug 2014, 15:31

Hvis man sætter AaBs lodtrækning til Europa League op imod FCKs ser den faktisk lidt spøjs ud. Rent faktisk kunne man fristes til at sige, at vi rent sportsligt har mindst lige så god mulighed for avancement som FCK, der som førsteseedet er favorit i puljen

FC Brügge - Dinamo Kiev
Torino - Steaua Bukarest
HJK, Helsinki - Rio Ave

Nu ved vi jo også i Aalborg, at selv om vi var bundseedet, så har vi vundet 3 af de sidste 4 kampe mod FCK, så hvis vi nærmer os mesterskabsformen en smule de næste par uger, synes jeg det ser ud som om vi har en bedre chance for avancement, end de har på trods af deres seedning.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af dyhrmaN » 31. aug 2014, 11:55

Super ærgeligt AaB ikke trak et engelsk hold, satans :( Var så klar på den away!

I det hele taget en ærgelig lodtrækning. Rigtigt gode hold som ikke er særligt spændende...

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Danni » 31. aug 2014, 12:19

Da FCK spillede dernede for to år siden (Bukarest) var kampen flyttet ind på nationalarenaen og der dukkede 50.000 op på lægterne. Nogen der ved om vi også skal spille på National Arena Lia Manoliu? Det bliver så fedt!!
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af larsdahl » 1. sep 2014, 08:24

Danni skrev:Da FCK spillede dernede for to år siden (Bukarest) var kampen flyttet ind på nationalarenaen og der dukkede 50.000 op på lægterne. Nogen der ved om vi også skal spille på National Arena Lia Manoliu? Det bliver så fedt!!
Kender intet til hvilke stadions, der findes i Bukarest, men i følge UEFAs hjemmeside, skal vi spille på Arena Națională - Bucharest.

http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/se ... index.html

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Ham der Emil » 1. sep 2014, 19:43

larsdahl skrev:
Danni skrev:Da FCK spillede dernede for to år siden (Bukarest) var kampen flyttet ind på nationalarenaen og der dukkede 50.000 op på lægterne. Nogen der ved om vi også skal spille på National Arena Lia Manoliu? Det bliver så fedt!!
Kender intet til hvilke stadions, der findes i Bukarest, men i følge UEFAs hjemmeside, skal vi spille på Arena Națională - Bucharest.

http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/se ... index.html
Det bliver en fed away!!!
Et Hjerte - En Klub

Krushave
1. div
1. div
Indlæg: 305
Tilmeldt: 7. aug 2005, 19:42
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Krushave » 1. sep 2014, 23:24

Hmmm Rio Ave virker ikke som noget videre nemt hold. De fører den portugisiske liga efter de første 3 kampe med 9 point og en målscore på 11-1...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af frederikshavneren » 2. sep 2014, 06:25

Krushave skrev:Hmmm Rio Ave virker ikke som noget videre nemt hold. De fører den portugisiske liga efter de første 3 kampe med 9 point og en målscore på 11-1...
Resultaterne ser fine ud, men måske det skyldes svag modstand? Der er kæmpe niveau forskel i den portugisiske liga. Der er stor forskel på at møde storhold som Benfica, Sporting Lissabon og FC Porto kontra at møde Boavista og andre af de mindre hold. Rio Ave var bestemt ikke overbevisende mod IFK Göteborg og Elfsborg.

Det er ikke ligefrem sådan at de kendte spillere træder i øjnene hos de kommende modstandere. Bortset fra D. Kievs træner, Sergej Rebrov, så kender jeg kun to spillere i alt hos Rio Ave, Steaua B og D. Kiev. Nu har den ene, kroaten Niko Kranjcar, tilmed forladt Kiev.

Tilbage er kun den hollandske kantspiller/angriber Jeremain Lens, som huserer hos ukrainerne. Lens har haft en fin karriere i hollandsk fodbold og har tilmed spillet en del landskampe. Som jeg husker det var han med i Hollands VM trup i sommers, hvor han ikke fik spilletid.

Brugeravatar
Lasse Que
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 7. jun 2005, 16:24
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Lasse Que » 2. sep 2014, 12:27

299,- for alle 3 kampe. God stil dér!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... eague.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Syng for de røde!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4438
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af doukas » 2. sep 2014, 12:31

Sådan skal det gøres AaB - stærk pris og stærkt initiativ
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 2. sep 2014, 13:09

Så er det ikke AaBs skyld, hvis der ikke er udsolgt.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af frederikshavneren » 2. sep 2014, 13:47

FlæskeFrank skrev:Så er det ikke AaBs skyld, hvis der ikke er udsolgt.
Jeg synes bestemt ikke at der kan klages over prisen. Det er bestemt ikke de mest sexede modstandere som venter, men med pris niveauet gør AaB det de kan for at lokke folk på stadion. Om det så er nok er en anden ting. De trofaste møder naturligvis op, men selv nok så lave billetpriser gør det alligevel mere end svært at lokke marginal tilskuerne og hr. og fru Nordjylland på stadion. Om der så er gratis adgang tror jeg ikke at vi kan fylde stadion til torsdags kampe i efteråret mod Rio Ave, Dynamo Kiev og Steaua Bukarest. Jeg håber at jeg tager fejl...

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Hovedet » 2. sep 2014, 13:59

frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:Så er det ikke AaBs skyld, hvis der ikke er udsolgt.
Jeg synes bestemt ikke at der kan klages over prisen. Det er bestemt ikke de mest sexede modstandere som venter, men med pris niveauet gør AaB det de kan for at lokke folk på stadion. Om det så er nok er en anden ting. De trofaste møder naturligvis op, men selv nok så lave billetpriser gør det alligevel mere end svært at lokke marginal tilskuerne og hr. og fru Nordjylland på stadion. Om der så er gratis adgang tror jeg ikke at vi kan fylde stadion til torsdags kampe i efteråret mod Rio Ave, Dynamo Kiev og Steaua Bukarest. Jeg håber at jeg tager fejl...
Det kommer helt og holdent an på de sportslige præstationer. Længere er den ikke.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af NIN » 2. sep 2014, 14:21

Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:Så er det ikke AaBs skyld, hvis der ikke er udsolgt.
Jeg synes bestemt ikke at der kan klages over prisen. Det er bestemt ikke de mest sexede modstandere som venter, men med pris niveauet gør AaB det de kan for at lokke folk på stadion. Om det så er nok er en anden ting. De trofaste møder naturligvis op, men selv nok så lave billetpriser gør det alligevel mere end svært at lokke marginal tilskuerne og hr. og fru Nordjylland på stadion. Om der så er gratis adgang tror jeg ikke at vi kan fylde stadion til torsdags kampe i efteråret mod Rio Ave, Dynamo Kiev og Steaua Bukarest. Jeg håber at jeg tager fejl...
Det kommer helt og holdent an på de sportslige præstationer. Længere er den ikke.
Enig. Er noget attraktivt nok, kan man tage hvad som helst og er det ikke, kan man kaste det kvit og frit efter folk og der sker alligevel ingenting. AaB har drejet på de knapper der er i deres magt og det initiativ kan man kun hilse velkommen. Nu er resten op til spillet og resultaterne.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 768
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Njak » 2. sep 2014, 22:44

Til dem der kunne finde på at overveje at tage til bukarest kan jeg lige komme med min erfaring med byen. Jeg så sidste sæson Steaua mod Chelsea i nationalarenaen og boede i samme forbindelse dernede i 5 dage i forbindelse med et besøg hos en ven i praktik dernede. Inden jeg tog derned tror jeg at jeg delte samme skepsis som mange af jer sikkert gør, men det er faktisk en rigtig fed by.

Klubben er ret dominerende dernede og har mange fans. Nu ved jeg ikke hvilket stadion kampen er på, men nationalarenaen er ret fed og kan huse en del mennesker. De døjer med alkohol i forbindelse med kampene, så der er en større zone omkring stadion op til kampe, hvor det er forbudt at sælge alkohol. Holdet spillede mod Chelsea ringe og der skulle ikke meget til at fansene vendte sig mod deres hold og især enkelte spillere. Jeg vil tro vi har en ok chance mod dem, men de er nok generelt bedre end os. Eksempelvis havde de Kort inden kampen mod chelsea solgt Chiriches til Tottenham for 90-100 millioner.

Selvom det ikke er billigt at komme til landet er landet urealistisk billigt at bo og være i. Du kan for ingen penge leve som en konge. Restuaranter, taxi, biograf, alkohol osv. osv. koster en brøkdel af hvad det gør i Danmark. Byen er typisk østeuropæisk: gammel og faldefærdig, men har en del charme, så til dem der har tid til at bo et par dage i østeuropas Paris og forkæle sig selv med topluksus for få penge og en masse spændende oplevelser med oveni.

Byen og landet er stadig i dybt forfald økonomisk efter den gale diktator Nicolae Ceaușescu drev landet i sænk, men kriminalitet og fattigdom er ikke noget man umiddelbart bliver generet af i byen.

Har man tid mens man er der kan den gamle bydel og Parlamentet anbefales at se.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af mich1596 » 3. sep 2014, 16:07

Åhhhh......AaB - Dynamo er da bare et must........med den rette pressedækning kan der jo blive tale om et hadeopgør mod "matchfixerne" :aabfan:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af mich1596 » 3. sep 2014, 16:27

Njak skrev:Til dem der kunne finde på at overveje at tage til bukarest kan jeg lige komme med min erfaring med byen. Jeg så sidste sæson Steaua mod Chelsea i nationalarenaen og boede i samme forbindelse dernede i 5 dage i forbindelse med et besøg hos en ven i praktik dernede. Inden jeg tog derned tror jeg at jeg delte samme skepsis som mange af jer sikkert gør, men det er faktisk en rigtig fed by.

Klubben er ret dominerende dernede og har mange fans. Nu ved jeg ikke hvilket stadion kampen er på, men nationalarenaen er ret fed og kan huse en del mennesker. De døjer med alkohol i forbindelse med kampene, så der er en større zone omkring stadion op til kampe, hvor det er forbudt at sælge alkohol. Holdet spillede mod Chelsea ringe og der skulle ikke meget til at fansene vendte sig mod deres hold og især enkelte spillere. Jeg vil tro vi har en ok chance mod dem, men de er nok generelt bedre end os. Eksempelvis havde de Kort inden kampen mod chelsea solgt Chiriches til Tottenham for 90-100 millioner.

Selvom det ikke er billigt at komme til landet er landet urealistisk billigt at bo og være i. Du kan for ingen penge leve som en konge. Restuaranter, taxi, biograf, alkohol osv. osv. koster en brøkdel af hvad det gør i Danmark. Byen er typisk østeuropæisk: gammel og faldefærdig, men har en del charme, så til dem der har tid til at bo et par dage i østeuropas Paris og forkæle sig selv med topluksus for få penge og en masse spændende oplevelser med oveni.

Byen og landet er stadig i dybt forfald økonomisk efter den gale diktator Nicolae Ceaușescu drev landet i sænk, men kriminalitet og fattigdom er ikke noget man umiddelbart bliver generet af i byen.

Har man tid mens man er der kan den gamle bydel og Parlamentet anbefales at se.
Og Bukarest lyder da heller ikke værst....... :thumbsup:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af mich1596 » 3. sep 2014, 16:32

kan vi samle 100 til en bukarest tur vil jeg gerne stå for at koordinere turen ned og hjem.......et gæt på pris vil være under 100 euro pr snude incl 2 overnatninger på et rent hostel......men det er kun et gæt......hvis der er basis kan jeg hurtigt komme med et overslag + - 10 procent :aabfan:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

1aabfan
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14. aug 2008, 10:02
Geografisk sted: 9000 Hobro

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af 1aabfan » 4. sep 2014, 17:47

Vi er 2 der flyver fra Aalborg over Amsterdam onsdag morgen d.17. og retur igen d.21 . vi skal bo på hotel Tempo i Bukarest, så vil nogle mødes dernede før og efter kampene så send en pb..

:cheers: :aabfan:
Kom nu ind i kampen

Besvar