Lodtrækning EL gruppespil 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2014, 01:20

Der er lodtrækning til EL gruppespillet 2014 på fredag. I skrivende stund er AaB det lavest rangerende hold, hvilket betyder at vi helt sikkert bliver placeret i pot 4 (de lavest rangerende hold). De sidste CL play off og EL play off kampe mangler at blive afviklet, men i skrivende stund skal de potentielle modstandere findes blandt følgende hold: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... l2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er mange yderst interessante mulige modstandere, men ja der er også et par usexede hold især i pot 3. Skulle det alligevel ske at vi eksempelvis trækker Bendtners Wolfsburg fra dette seedningslag så vil det være super.

Med forbehold for resultaterne i de afgørende returkampe så er der mange mulige scenarier for pulje sammensætninger. Her nogle jeg hurtigt har fundet frem til (sammensætningen i seedningslagene kan ændres pga. de resterende resultater i CL/EL play off):

Skrækpuljen:
D. Kiev
PAOK T.
S. Tiraspol

Udmærket pulje:
Panathinaikos
Villarreal
Lokomotiv Moskva

Drømme puljen:
Inter
Wolfsburg
Everton

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Kunji » 27. aug 2014, 01:39

Giv os Tottenham.

London Away!
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2014, 01:43

Kunji skrev:Giv os Tottenham.

London Away!
Kanon hvis vi trækker Wolfsburg. Det skal nok lokke nordjyderne på stadion (for at se Bendtner).

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af larsdahl » 27. aug 2014, 01:44

frederikshavneren skrev:Der er lodtrækning til EL gruppespillet 2014 på fredag. I skrivende stund er AaB det lavest rangerende hold, hvilket betyder at vi helt sikkert bliver placeret i pot 4 (de lavest rangerende hold). De sidste CL play off og EL play off kampe mangler at blive afviklet, men i skrivende stund skal de potentielle modstandere findes blandt følgende hold: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... l2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er mange yderst interessante mulige modstandere, men ja der er også et par usexede hold især i pot 3. Skulle det alligevel ske at vi eksempelvis trækker Bendtners Wolfsburg fra dette seedningslag så vil det være super.

Med forbehold for resultaterne i de afgørende returkampe så er der mange mulige scenarier for pulje sammensætninger. Her nogle jeg hurtigt har fundet frem til:

Skrækpuljen:
D. Kiev
S. Tiraspol
PAOK T.

Udmærket pulje:
Panathinaikos
Lokomotiv Moskva
Villarreal

Drømme puljen:
Inter
Everton
Wolfsburg
Bemærk at listen ikke er opdateret med dagens fem kampe. Celtic ryger (pt) i pot 2 og Everton ned i pot 3.

Skrækpulje: (ingen tilskuere hjemme, ikke mange point, ingen udebaneture)
Metalist Kharkiv
Trabzonspor
Ludogorets Razgrad

Drømmepulje: (mange tilskuere hjemme, "overkommelige" modstandere, gode udebaneture)
Twente
Celtic
Hull City

Den sjove, men svære pulje: (mange tilskuere hjemme, ingen point, gode udebaneture)
Inter
Wolfsburg
Everton

Seedninglagene ser dog formodentlig anderledes ud når kampene onsdag og torsdag er spillet.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af larsdahl » 27. aug 2014, 01:48

Kunji skrev:Giv os Tottenham.

London Away!
Giv os Arsenal. London Away! Kom så, Besiktas ;)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2014, 01:48

larsdahl skrev:
frederikshavneren skrev:Der er lodtrækning til EL gruppespillet 2014 på fredag. I skrivende stund er AaB det lavest rangerende hold, hvilket betyder at vi helt sikkert bliver placeret i pot 4 (de lavest rangerende hold). De sidste CL play off og EL play off kampe mangler at blive afviklet, men i skrivende stund skal de potentielle modstandere findes blandt følgende hold: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... l2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er mange yderst interessante mulige modstandere, men ja der er også et par usexede hold især i pot 3. Skulle det alligevel ske at vi eksempelvis trækker Bendtners Wolfsburg fra dette seedningslag så vil det være super.

Med forbehold for resultaterne i de afgørende returkampe så er der mange mulige scenarier for pulje sammensætninger. Her nogle jeg hurtigt har fundet frem til:

Skrækpuljen:
D. Kiev
S. Tiraspol
PAOK T.

Udmærket pulje:
Panathinaikos
Lokomotiv Moskva
Villarreal

Drømme puljen:
Inter
Everton
Wolfsburg
Bemærk at listen ikke er opdateret med dagens fem kampe. Celtic ryger (pt) i pot 2 og Everton ned i pot 3.

Skrækpulje: (ingen tilskuere hjemme, ikke mange point, ingen udebaneture)
Metalist Kharkiv
Trabzonspor
Ludogorets Razgrad

Drømmepulje: (mange tilskuere hjemme, "overkommelige" modstandere, gode udebaneture)
Twente
Celtic
Hull City

Den sjove, men svære pulje: (mange tilskuere hjemme, ingen point, gode udebaneture)
Inter
Wolfsburg
Everton

Seedninglagene ser dog formodentlig anderledes ud når kampene onsdag og torsdag er spillet.
Det ser ud til at listen er opdateret med dagens 5 CL play off kampe. Det er rigtigt at de kommende dages kampe kan ændre på sammensætningen af seedningslagene.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Rams » 27. aug 2014, 09:03

Eindhoven, Rapid Wien og Celtic, så vil det være fint for mig. Sportslige perspektiver og overkommelige aways
In verbis simus faciles

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2014, 09:45

Lige nu er det godt nok svært at foregøgle den store begejstring for den kommende europæiske turnering. Der er ikke rigtig mere at komme efter økonomisk. Sportsligt er der reel risiko for, at det her ender i én lang pinagtighed, hvor vi samtidig skal bøvle i den nederste halvdel af Superligaen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Hanga » 27. aug 2014, 10:51

Hovedet skrev:Lige nu er det godt nok svært at foregøgle den store begejstring for den kommende europæiske turnering. Der er ikke rigtig mere at komme efter økonomisk. Sportsligt er der reel risiko for, at det her ender i én lang pinagtighed, hvor vi samtidig skal bøvle i den nederste halvdel af Superligaen.
Jeg er selv skuffet og bitter over manglende champions league og i særdeleshed over den generelt sløje sæsonstart vi har præsteret... men lad os nu lige trække vejret og huske, at Europa League stadig er en stor turnering for et hold som AaB, og at der venter os nogle store kampe som vi kan glæde os til. Jeg skal nok begynde at glæde mig som et lille barn, når skuffelsen kommer på afstand! Lad os ikke tage alle sorger på forskud.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2014, 11:38

Hanga skrev:
Hovedet skrev:Lige nu er det godt nok svært at foregøgle den store begejstring for den kommende europæiske turnering. Der er ikke rigtig mere at komme efter økonomisk. Sportsligt er der reel risiko for, at det her ender i én lang pinagtighed, hvor vi samtidig skal bøvle i den nederste halvdel af Superligaen.
Jeg er selv skuffet og bitter over manglende champions league og i særdeleshed over den generelt sløje sæsonstart vi har præsteret... men lad os nu lige trække vejret og huske, at Europa League stadig er en stor turnering for et hold som AaB, og at der venter os nogle store kampe som vi kan glæde os til. Jeg skal nok begynde at glæde mig som et lille barn, når skuffelsen kommer på afstand! Lad os ikke tage alle sorger på forskud.
Det er naturligvis korrekt. Fodbold er meget øjebliksbaseret, og erfaringerne viser, at niveauet kan tage store udsving både den ene og den anden vej på nogle få uger. Havde vi kvalificeret os til EC ved at eliminere Zagreb og ikke haft muligheden for CL og storfloppet, ville vi jo have været lykkelige for denne chance. Det er jeg enig i :-)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2014, 15:32

Da vi skal spille Europa League gruppespil så kender vi allerede nu kampdatoerne som er følgende:

1. runde - 18. september
2. runde - 2. oktober
3. runde - 23. oktober
4. runde - 6. november
5. runde - 27. november
6. runde - 11. december

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... r2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af 12mand » 27. aug 2014, 18:54

jeg håber (og regner med) at man sætter prisen som man gjorde til CL kval, nemlig som til en superliga kamp. det ville være det rene selvmord at sætte prisen op til f.eks. 200,- for os her inde, ville det ikke gøre den store forskel, men for den "almindelige" AaB fan, tror jeg der er en verden til forskel om billetterne koster 125,- eller 200,-
lynge er gud!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Gnu » 27. aug 2014, 19:03

Fuck den lorteturnering. Nu skal superligaen bare have fuld fokus.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Danni » 27. aug 2014, 19:15

Jeg glæder mig meget til denne turnering. Jeg havde da hellere set vi var i champions League, ikke mindst for pengenes skyld, men jeg tror spillerne kan lære mindst lige så meget af den her turnering. Der vil komme en del fede kampe, hvor vi vil have gode chancer for point. Personligt mener jeg, de tætte kampe giver mere end at blive nedsablet på udebane i CL mod holdene fra 1. og 2. seedningslag, hvor jeg ikke tror vi ville have en chance. Jeg husker også, at jeg tænkte for mig selv inden vi gik i gang med kvalkampene, at tabte vi mod Zagreb, ville vi sandsynligvis få særdeles hård modstand i playoff'en til euro-league og på det tidspunkt ville jeg faktisk godt sælge det for euro-League gruppespil. Vi skal huske på, at vi har slået et seedet hold og tabt til et seedet. Det er sgu ikke så skidt.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Klaus » 27. aug 2014, 19:53

Som skrevet andet steds håber jeg på en ny tur til White Hart Lane. Det var en helt fantastisk tur sidst, og jeg er sikker på, at vi er velkomne på pubben igen :-)

Men også en modstander som Twente med et gensyn med Kusk kunne være sjovt.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Aabwibz » 27. aug 2014, 20:05

Hvis det interesserer nogen kan man her se hvor meget de forskellige klubber tjente i 2012/2013 i EL (kunne ikke finde for sidste sæson, men det svinger nok ikke så meget på så kort tid)
http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Og så i forhold til hvad vi igår tabte.
http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er ikke store mængder penge at hente her, med mindre vi kommer i kvart finalen/semi desværre..

Håber vi trækket et tysk/engelsk hold og ellers 2 lette modstandere så vi kan komme videre fra gruppespillet og samtidig få mindst en fed away!
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Funky » 27. aug 2014, 20:08

Aabwibz skrev:Hvis det interesserer nogen kan man her se hvor meget de forskellige klubber tjente i 2012/2013 i EL (kunne ikke finde for sidste sæson, men det svinger nok ikke så meget på så kort tid)
http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Og så i forhold til hvad vi igår tabte.
http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er ikke store mængder penge at hente her, med mindre vi kommer i kvart finalen/semi desværre..

Håber vi trækket et tysk/engelsk hold og ellers 2 lette modstandere så vi kan komme videre fra gruppespillet og samtidig få mindst en fed away!
Der er selvfølgelig også en potentiel gevinst i at få udstillet vores bedste salgsobjekter i en international turnering. Hvis nu Thomsen gør det godt, så bliver han da ikke billigere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Aabwibz » 27. aug 2014, 20:10

Funky skrev:
Aabwibz skrev:Hvis det interesserer nogen kan man her se hvor meget de forskellige klubber tjente i 2012/2013 i EL (kunne ikke finde for sidste sæson, men det svinger nok ikke så meget på så kort tid)
http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Og så i forhold til hvad vi igår tabte.
http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er ikke store mængder penge at hente her, med mindre vi kommer i kvart finalen/semi desværre..

Håber vi trækket et tysk/engelsk hold og ellers 2 lette modstandere så vi kan komme videre fra gruppespillet og samtidig få mindst en fed away!
Der er selvfølgelig også en potentiel gevinst i at få udstillet vores bedste salgsobjekter i en international turnering. Hvis nu Thomsen gør det godt, så bliver han da ikke billigere.
Helt sikkert. Også derfor jeg mener man skal bruge en del af de penge vi allerede nu har tjent, på at få lavet nogle gode kontrakter med vores største salgsobjekter så vi kan sikre os en god sum penge for dem når de nu snart skal til at videre, spillere som Thelander og Thomsen.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af jonas386 » 27. aug 2014, 20:15

Det er pænt ærgeligt vi ikke klarede den igennem, iflg de tal tjente FCK 165 af de lange på ChL. Det er godt nok mange penge. Men ok, vi skal nok få chancen igen på et tidspunkt. Hvornår det bliver er sværere at spå om.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Brent » 27. aug 2014, 20:21

Der er godtnok en verden til forskel, man skal jo nærmest vinde EL for blot at nå det samme niveau som holdene der ryger ud af puljespillet i CL.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Besvar