AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.35

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.35

Indlæg af frederikshavneren » 7. sep 2014, 14:25

Beklager jeg slet ikke laver den samme gode optakt som provsten, men det er på tide at få oprettet en kamptråd. Sidste sæsons guldvinder mod sølvvinder, men i denne sæson to lettere kriseramte hold. Grundet landskampspausen har holdet god tid til at restituere frem til kampen, det virker til at være tiltrængt.

Startopstillingen bliver nok uden de store overraskelser:

Larsen
Patrick - KEP - Thelander - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Risgård - Thomsen
AK - Helenius

Spørgsmålstegnere er nok primært ved venstre back, samt hvem der spiller på højre midt.

Traditionelt spiller vi meget lige kamp mod PSE i Aalborg. Det kan godt på forhånd ligne remis, men det bringer os ikke rigtigt ud af stedet. Der skal 3 point på kontoen!

:aabfan:

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Bech » 8. sep 2014, 14:53

PREMATCH
https://www.facebook.com/events/1479581 ... 00/?ref=22" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af FlæskeFrank » 8. sep 2014, 15:36

Hvis vi vinder, er jeg meget fortrøstningsfuld for sæsonen. Så har vi vundet over vores to nærmeste konkurrenter. Det var med til at gøre os til mestre sidste sæson.
- FlæskeFrank

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Brent » 8. sep 2014, 19:03

Gorter snupper backen ifølge nårjyske
AaB - the Nordic gateway to Europe

Joker
1. div
1. div
Indlæg: 266
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:07

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Joker » 8. sep 2014, 21:19

Undskyld....men hvorfor hulen skal kampen spilles SÅ sent? Er det for at vænne sig til sene kampe i Europa League?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af frederikshavneren » 8. sep 2014, 21:45

Joker skrev:Undskyld....men hvorfor hulen skal kampen spilles SÅ sent? Er det for at vænne sig til sene kampe i Europa League?
Money talks (tv)...

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af MrBangDK » 8. sep 2014, 21:46

Joker skrev:Undskyld....men hvorfor hulen skal kampen spilles SÅ sent? Er det for at vænne sig til sene kampe i Europa League?
Pga en eller anden "vigtig" Premier League kamp
Ska' vi hak'?

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Trickster » 8. sep 2014, 22:51

MrBangDK skrev:
Joker skrev:Undskyld....men hvorfor hulen skal kampen spilles SÅ sent? Er det for at vænne sig til sene kampe i Europa League?
Pga en eller anden "vigtig" Premier League kamp
Det kan vel ikke være rigtigt? PL er så ligegyldigt som noget kan være. Fucking Viasat.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. sep 2014, 22:57

MrBangDK skrev:
Joker skrev:Undskyld....men hvorfor hulen skal kampen spilles SÅ sent? Er det for at vænne sig til sene kampe i Europa League?
Pga en eller anden "vigtig" Premier League kamp
Er det derfor? Helt seriøst?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af NIN » 8. sep 2014, 23:28

Lorte tidspunkt. Midt i Barnaby og skærekagen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

seamann

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af seamann » 9. sep 2014, 09:32

Trickster skrev:
MrBangDK skrev:
Joker skrev:Undskyld....men hvorfor hulen skal kampen spilles SÅ sent? Er det for at vænne sig til sene kampe i Europa League?
Pga en eller anden "vigtig" Premier League kamp
Det kan vel ikke være rigtigt? PL er så ligegyldigt som noget kan være. Fucking Viasat.
Der er vel grænser i aftalen med Viasat om hvad de kan kræve af spilletidspunkter. 20.35 er helt gak ift AaB's primære tilskuer segment.

Og hvis det virkelig er pga Liverpool - Villa - ja så, gud fader bevares hvor lamt.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. sep 2014, 11:07

Jeg synes det er et perfekt tidspunkt, men det er selvfølgelig ikke optimalt i forhold til børnefamilierne.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Aabwibz » 9. sep 2014, 11:36

Poker-One-Kenobi skrev:Jeg synes det er et perfekt tidspunkt, men det er selvfølgelig ikke optimalt i forhold til børnefamilierne.
Enig. Og tror der bliver rigtig god stemning da størstedelen af Vesttribunen nok skal i byen efter. :cheers:
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Lasse Que
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 7. jun 2005, 16:24
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Lasse Que » 9. sep 2014, 12:19

Poker-One-Kenobi skrev:Jeg synes det er et perfekt tidspunkt, men det er selvfølgelig ikke optimalt i forhold til børnefamilierne.
Nja, for mig er det da perfekt. Ungerne kan nå at puttes inden jeg skrider på stadion. Meget bedre end kl. 17.00 hvor man er væk til både produktion og fortæring af aftensmad samt putning. *Tøffelheltbashingen starter.....nu!*
Syng for de røde!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af FlæskeFrank » 9. sep 2014, 13:50

Hvis man skal tage reserveholdskampen som pejling for noget. Her spillede Blåbjerg, så derfor tror jeg Gorter får startplads på lørdag og efterfølgende torsdag mod Steaua. Start11 træner nok istedet.

Kan ikke forestille mig start11 mod FCK ikke også er start11 mod Steaua.

Det tyder også på at Børsting spiller højrekant, da både Thrane og Bruhn spillede reserveholdskamp. Ligesom Dalsgaard nok også må nøjes med en bænkplads, da han spillede i går(her er jeg dog lidt usikker, da Dalsgaard mangler kampe i benene og derfor måske spiller mere end træner.


Det ligner sejr gutter.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af astonvilla » 9. sep 2014, 14:22

Det er vel kun naturligt at Superligaen må vige pladsen når en af verdensfodboldens Mastodonter - Aston Villa skal spille.

I øvrigt passer tidspunktet mig langt bedre en lørdag kl. 17-agtig. Det er skod når man har småfolk.
Men hvis man har en lille gut som skal med på stadion er det jo ikke optimalt.

aaanyway, så har jeg et håb om at vi stiller med centerforsvar som svarer til det vi så i Parken til pokalfinalen.
Thelander og Kasper.
De 2 har tidligere vist de gør det godt sammen og så synes jeg KEP har kostet alt for meget på det seneste. Meget arrogant i sit spil, og når det så ikke lige kører for ham så koster han mål i stort set alle kampe.

Fint not at Gorter får et par chancer for at vise hvad han kan - så jeg er på linie med FlæskeFranks opstilling - blot udskiftet KEP med Kasper.



Vi ses!!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Søgaard » 9. sep 2014, 14:29

Selvom Børsting og Blåbjerg gør det godt, er jeg mere til at Ene og Gorter skal i gang. De to unge synes jeg ikke vi skal trække for store veksler på endnu - nu har de snust til det og kan langsomt blive kørt i stilling til at spille fast om ½-1 år - det har de potentialet til. Er på linje med astonvilla's bænkning af KEP. Han trænger til pause.

Aalborg BK 1885!

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af ebbejeppe » 9. sep 2014, 16:21

I min optik er der spørgsmålstegn ud for en del startpladser.

Højrebacken - Kent har sendt Dalsgaard i spil i flere kampe efter hans skade og virker ivrig efter at få ham tilbage på holdet. Spørgsmålet er om han på nuværende tidspunkt er fit til 60-70 minutter og dermed en startplads.

Som tidligere nævnt i tråden virker heller ikke venstrebacken givet, men mon ikke Gorter får chancen fra start i håb om, at han kan levere noget offensivt. Jeg er enig i, at KEP har set skidt ud i flere kampe, men efter en lang pause med masser af træning og forberedelse er jeg overbevist om, at Kent sender KEP og Thelander fra start.

Det kan ligne en bænkplads til Børsting, hvis landsholdspausen har styrket Ene. I angrebet synes jeg fortsat, at Helenius mangler at bevise, at han fortjener en startplads. Efter min mening har han i alt for mange sekvenser set alt for langsom ud, både i tanke og handling. Et alternativ til Helenius i startformationen er Ene eller Thomsen bag AK. Jeg tvivler på Kent går den vej, men jeg mener, det er ok løsning på, at vi pt. kun har én formstærk angriber.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af jonas386 » 9. sep 2014, 18:09

Jeg er også med på Ene fra start, så kan Børsting komme ind i slutningen af kampen, han har ofte virket en anelse flad når vi har ramt de sidste 10 minutter af kampen, og mon ikke han får mere ud af at komme ind til sidst? Han har hvertfald den vilje og arbejdsindsats der tit har manglet i 2. halvleg.

Tror det bliver følgende



Som en anden nævner er det højst sandsynligt samme starter som vi vil spille mod Steua, og jeg tror ikke Kent er klar til at bænke KEP til EL kampe, da han er den af vores defensive spillere med mest erfaring. PK har selvfølgelig også erfaringen, men har i sin AaB tid altid været meget ud og ind af holdet.
Regner med Dalsgaard og Børsting kommer ind i løbet af 2. halvleg

Jeg er dog enig i at flere af pladserne har et mindre spørgsmålstegn udenfor sig. Er Dalsgaard klar til 90 minutter? Er Børsting foran Ene (jeg tror det ikke selv)? Er KEP sikret en startplads efter de sidste par præstationer? Har Gorter overhalet Blåbjerg som har gjort det godt?
Alt i alt kunne opstillingen ligesågodt blive som følger



Jeg tror ikke der bliver for mange ændringer ifht de sidste par kampe, og den første opstilling er nok den jeg ser som den mest sandsynlig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af astonvilla » 9. sep 2014, 19:23

Thomsen holdt sig varm hele pausen og er nu skiftet ud.
Lægen taper løs på ham lige nu.
Håber godt ikke det er slemt!
Bienvenu Bassogog!

Besvar