AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.35

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Henriksen » 14. sep 2014, 14:00

Dot Bot skrev:
AabMaster skrev:Bagrundsviden søges: Hvorfor synger vi"vi siger tak til torino"?
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 601730.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Så kan intellgens-niveauet da vist ikke nå lavere..... :thumbsdown:
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Henriksen » 14. sep 2014, 14:08

Dot Bot skrev:
Henriksen skrev:En god klat AaB-tilhængere iført sorte trøjer påtrykt en AK47 samt noget tekst med Defend-et-eller-andet...

Hvem, hvorfor... til ære for hvad? Hvor har jeg glippet noget?
Det var et tema for hele dagen, Defend Aalborg. Auxilia og Vesttribunen havde arrangement på Hr. Nielsen inden kampen, hvor t-shirten kunne købes for en hunnarlap, samt folk fik udleveret en flyer med informationer om hvordan t-shirten skulle bruges ved indløb. Udover det, så havde vi også opfordret alle til at møde op i sort.

Alt merchandise der blev solgt i går fra vores side af, går forresten ubeskåret til at lave en billig bustur til Kiev.
Ses vi i Ukraine, eller vælger I at sidde på debatten og have ondt i røven over at der bliver gjort noget aktivt på fanscenen?

Vi har stadig lidt t-shirts tilbage (også i XL og XXL), hvis det kan have interesse.
Jeg savner svar på hele ideen med den militante tilgang? Støtter man ikke AaB i rødt og hvidt?

Jeg har ikke ondt i røven, men jeg undrer mig over denne spillen smart og sej med "vær-bange-for-os-for-vi-har-en-russisk-automatriffel-på-trøjen"-attitude. Vi er til fodbold - vi er ikke i krig. I er fodboldfans og ikke rockere eller lignende. Jeg sidder mere og mere med en fornemmelse af, at sporten er sekundær og at det primært handler om territorial primat-attitude med bål og brand, udført af individer der godt kunne trænge til lidt mere indhold i tilværelsen. Undskyld tonen, men der er trættende med ballade under fodbold-kampe uanset hvilken lejr der er fra. Flere af ballade-magerne fra hjemmeholdets side igår var netop iført AK47-trøjer så det mildner jo ikke just den positive opfattelse af disse grupperinger.

Om der var AK-folket der "brillierede" med Torino-sangen skal jeg lade være usagt, men endnu et desværre ikke enestående eksempel på manglende omløb i hovederne hos visse og somme...
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2014, 14:23

Dot Bot skrev:
Henriksen skrev:En god klat AaB-tilhængere iført sorte trøjer påtrykt en AK47 samt noget tekst med Defend-et-eller-andet...

Hvem, hvorfor... til ære for hvad? Hvor har jeg glippet noget?
Det var et tema for hele dagen, Defend Aalborg. Auxilia og Vesttribunen havde arrangement på Hr. Nielsen inden kampen, hvor t-shirten kunne købes for en hunnarlap, samt folk fik udleveret en flyer med informationer om hvordan t-shirten skulle bruges ved indløb. Udover det, så havde vi også opfordret alle til at møde op i sort.

Alt merchandise der blev solgt i går fra vores side af, går forresten ubeskåret til at lave en billig bustur til Kiev.
Ses vi i Ukraine, eller vælger I at sidde på debatten og have ondt i røven over at der bliver gjort noget aktivt på fanscenen?

Vi har stadig lidt t-shirts tilbage (også i XL og XXL), hvis det kan have interesse.
Hvis det aktive fanarbejde går ud på at associere fodboldfankultur med geværer og knivstikkerier, så vil jeg da håbe at der nogle der aktivt vil gå ind og give de hjernedøde hoveder der render rundt i de her t-shirt den røvfuld de skulle have haft for længe siden, og så smide dem på hoved og røv ud af stadion inden kalkunerne kan nå at reagere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. sep 2014, 14:28

KJ skrev:Tifoen med ham "defend Aalborg"-manden var enormt flot. Godt tænkt med transparent plastic og romerlys bag. Helt genialt. Helt ærligt, hvorfor har folk så ondt af t-shirts med maskingeværer? Det er lir, det er provokation (tror jeg?). Der er jo ingen, der har taget et gevær med på stadion og skudt 20 mennesker. Jeg håber, vi får tifoen + t-shirts at se igen - virker selvfølgelig bedst til aftenkampe. Jeg synes, tifoen var med til at give kampen lige den sidste tænding.
Ja det er da bare lir - især når man samtidig synger sange som forherliger en eller anden italiensk psykopats knivstikkeri...

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af limey » 14. sep 2014, 14:37

Jeg synes det er ærgerligt at evalueringen af kamptråden altid er fyldt med snik-snak omkring tifo'er- og stemningsproblematikker. Der er et helt forum til disse diskussioner, men der er desværre en meget begrænset aktivitet derinde, fordi debatten altid kører her. Jeg vil gerne opfordre til, at diskussionen bliver flyttet - evt af juntaen.

kasper.a
Landshold
Landshold
Indlæg: 867
Tilmeldt: 22. sep 2005, 17:59
Geografisk sted: 9550

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af kasper.a » 14. sep 2014, 14:40

Lad nu være med at gå så bogstaveligt op i den T-shirt. Det er selvfølgelig bare lir, så kan man vurdere om det er god lir eller ej.

Prøv at Google "defend Paris", det er taget noget inspiration fra denne, i visse kredse, populære trøje. Spillerne forsvarer Aalborg og fansene på tribunen "forsvarer" Aalborg. Selvfølgelig kunne man lave et tema med røde/hvide farver, som der bestemt også er blevet lavet. Nu blev der bare forsøgt med et sort defend Aalborg tema. Det er sgu svært at opfinde den dybe tallerken hver gang. Prøv derudover at Google "defend söderort", der er blevet hentet lidt inspiration fra vores svenske venner i Hammerby.

Lad nu være med at male fanden på væggen og gøre den trøje til noget forfærdeligt. Tag den nu, for hvad den er. En fucking trøje, som iøvrigt blev solgt offentligt, til alle som vil have den og ikke nogen speciel gruppe.
Hent Martin P. og Bræmer hjem!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af KJ » 14. sep 2014, 14:46

[quote]Ja det er da bare lir - især når man samtidig synger sange som forherliger en eller anden italiensk psykopats knivstikkeri...[/quote]

Nu er der immervæk et stykke vej fra et synge smædesange og gå i sorte t-shirts, til rent faktisk at lave knivstikkerier og skyde med maskingeværer mod folk. Jeg tror, synderegistret hos t-shirt-bærerne topper med lidt stadionbrydning med vagterne. De er provokerende - ja. Men hvis man ser tifoen/sangene som noget som helst andet end lir, provokationer og stemningsskabning, er man lidt langt ude. Tror du, at hele Aalborgs ungdom tænker: "Wow, hvis 15 mænd i sorte t-shirt synger, at det er fedt, nogle FCK'ere er blevet stukket ned, så skal jeg straks til Østerbro med min spejderdolk"?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Buzz Killington » 14. sep 2014, 15:00

Dot Bot skrev:
Henriksen skrev:En god klat AaB-tilhængere iført sorte trøjer påtrykt en AK47 samt noget tekst med Defend-et-eller-andet...

Hvem, hvorfor... til ære for hvad? Hvor har jeg glippet noget?
Det var et tema for hele dagen, Defend Aalborg. Auxilia og Vesttribunen havde arrangement på Hr. Nielsen inden kampen, hvor t-shirten kunne købes for en hunnarlap, samt folk fik udleveret en flyer med informationer om hvordan t-shirten skulle bruges ved indløb. Udover det, så havde vi også opfordret alle til at møde op i sort.

Alt merchandise der blev solgt i går fra vores side af, går forresten ubeskåret til at lave en billig bustur til Kiev.
Ses vi i Ukraine, eller vælger I at sidde på debatten og have ondt i røven over at der bliver gjort noget aktivt på fanscenen?

Vi har stadig lidt t-shirts tilbage (også i XL og XXL), hvis det kan have interesse.
Luk nu fissen med det der selvretfærdige pis. De fleste er sku pisse stolte af det arbejde der bliver lavet i kulissen op til kampene, men det betyder fandme ikke man er over kritik, når man laver sådan en gang militant selvmål som i går. Kæft hvor var det pinligt, og modarbejdende for klubben og alle andre fans en de par kolbøtter der fik en bule i bukserne af at spille hartkåre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2014, 15:13

kasper.a skrev:Lad nu være med at gå så bogstaveligt op i den T-shirt. Det er selvfølgelig bare lir, så kan man vurdere om det er god lir eller ej.

Prøv at Google "defend Paris", det er taget noget inspiration fra denne, i visse kredse, populære trøje. Spillerne forsvarer Aalborg og fansene på tribunen "forsvarer" Aalborg. Selvfølgelig kunne man lave et tema med røde/hvide farver, som der bestemt også er blevet lavet. Nu blev der bare forsøgt med et sort defend Aalborg tema. Det er sgu svært at opfinde den dybe tallerken hver gang. Prøv derudover at Google "defend söderort", der er blevet hentet lidt inspiration fra vores svenske venner i Hammerby.

Lad nu være med at male fanden på væggen og gøre den trøje til noget forfærdeligt. Tag den nu, for hvad den er. En fucking trøje, som iøvrigt blev solgt offentligt, til alle som vil have den og ikke nogen speciel gruppe.
Det er et spørgsmål om de signaler man sender. Jeg tror da egentlig heller ikke at der ligger andet bag end ubetænksomhed, umodenhed og mangel på (om)tanke.

Trøjerne gør ikke noget godt for noget som helst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

RufusTheDog

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af RufusTheDog » 14. sep 2014, 15:20

Pastorius skrev:
kasper.a skrev:Lad nu være med at gå så bogstaveligt op i den T-shirt. Det er selvfølgelig bare lir, så kan man vurdere om det er god lir eller ej.

Prøv at Google "defend Paris", det er taget noget inspiration fra denne, i visse kredse, populære trøje. Spillerne forsvarer Aalborg og fansene på tribunen "forsvarer" Aalborg. Selvfølgelig kunne man lave et tema med røde/hvide farver, som der bestemt også er blevet lavet. Nu blev der bare forsøgt med et sort defend Aalborg tema. Det er sgu svært at opfinde den dybe tallerken hver gang. Prøv derudover at Google "defend söderort", der er blevet hentet lidt inspiration fra vores svenske venner i Hammerby.

Lad nu være med at male fanden på væggen og gøre den trøje til noget forfærdeligt. Tag den nu, for hvad den er. En fucking trøje, som iøvrigt blev solgt offentligt, til alle som vil have den og ikke nogen speciel gruppe.
Det er et spørgsmål om de signaler man sender. Jeg tror da egentlig heller ikke at der ligger andet bag end ubetænksomhed, umodenhed og mangel på (om)tanke.

Trøjerne gør ikke noget godt for noget som helst.
Hvilke signaler sender man så når man skriver "så vil jeg da håbe at der nogle der aktivt vil gå ind og give de hjernedøde hoveder der render rundt i de her t-shirt den røvfuld de skulle have haft for længe siden"?.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2014, 15:25

RufusTheDog skrev: Hvilke signaler sender man så når man skriver "så vil jeg da håbe at der nogle der aktivt vil gå ind og give de hjernedøde hoveder der render rundt i de her t-shirt den røvfuld de skulle have haft for længe siden"?.
Fint du fangede den!

Jeg kunne heller aldrig drømme om at gøre noget ved det selv, og det var egentlig bare ment for sjov.
Med venlig Hilsen
--
Robert

RufusTheDog

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af RufusTheDog » 14. sep 2014, 15:27

Pastorius skrev:
RufusTheDog skrev: Hvilke signaler sender man så når man skriver "så vil jeg da håbe at der nogle der aktivt vil gå ind og give de hjernedøde hoveder der render rundt i de her t-shirt den røvfuld de skulle have haft for længe siden"?.
Fint du fangede den!

Jeg kunne heller aldrig drømme om at gøre noget ved det selv, og det var egentlig bare ment for sjov.
Godt forsøg. Men fint du har fået pulsen ned igen gamle jas.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2014, 15:31

RufusTheDog skrev:
Pastorius skrev:
RufusTheDog skrev: Hvilke signaler sender man så når man skriver "så vil jeg da håbe at der nogle der aktivt vil gå ind og give de hjernedøde hoveder der render rundt i de her t-shirt den røvfuld de skulle have haft for længe siden"?.
Fint du fangede den!

Jeg kunne heller aldrig drømme om at gøre noget ved det selv, og det var egentlig bare ment for sjov.
Godt forsøg. Men fint du har fået pulsen ned igen gamle jas.
Du kan godt se parallellen, ikke?

Jeg mener stadig at det ingen steder hører hjemme. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre ASC (og nogle af de sædvanligvis nogenlunde fornuftige stemningsskabere der også skriver herinde) tage klart afstand fra det idioti.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Gentleman Finn » 14. sep 2014, 15:54

Pisse stærkt af vores knejter!!! Fremragende fodboldaften, puha en våd nat!

Stik Anders Kvindebjerg en ny kontrakt pronto!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Dot Bot » 14. sep 2014, 16:29

Pastorius skrev:
RufusTheDog skrev:
Pastorius skrev:
RufusTheDog skrev: Hvilke signaler sender man så når man skriver "så vil jeg da håbe at der nogle der aktivt vil gå ind og give de hjernedøde hoveder der render rundt i de her t-shirt den røvfuld de skulle have haft for længe siden"?.
Fint du fangede den!

Jeg kunne heller aldrig drømme om at gøre noget ved det selv, og det var egentlig bare ment for sjov.
Godt forsøg. Men fint du har fået pulsen ned igen gamle jas.
Du kan godt se parallellen, ikke?

Jeg mener stadig at det ingen steder hører hjemme. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre ASC (og nogle af de sædvanligvis nogenlunde fornuftige stemningsskabere der også skriver herinde) tage klart afstand fra det idioti.
Du er godt klar over at tifoen er lavet og udarbejdet af Auxilia og ATK (Tifo Kaos)? Tvivler sgu på at der er nogle fra vores\deres side der tager afstand fra noget, der er blevet brugt en weekend eller to på at få skitset op og få malet. Kom nu ind i kampen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2014, 16:30

Dot Bot skrev:
Pastorius skrev:
RufusTheDog skrev:
Pastorius skrev:
RufusTheDog skrev: Hvilke signaler sender man så når man skriver "så vil jeg da håbe at der nogle der aktivt vil gå ind og give de hjernedøde hoveder der render rundt i de her t-shirt den røvfuld de skulle have haft for længe siden"?.
Fint du fangede den!

Jeg kunne heller aldrig drømme om at gøre noget ved det selv, og det var egentlig bare ment for sjov.
Godt forsøg. Men fint du har fået pulsen ned igen gamle jas.
Du kan godt se parallellen, ikke?

Jeg mener stadig at det ingen steder hører hjemme. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre ASC (og nogle af de sædvanligvis nogenlunde fornuftige stemningsskabere der også skriver herinde) tage klart afstand fra det idioti.
Du er godt klar over at tifoen er lavet og udarbejdet af Auxilia og ATK (Tifo Kaos)? Tvivler sgu på at der er nogle fra vores\deres side der tager afstand fra noget, der er blevet brugt en weekend eller to på at få skitset op og få malet. Kom nu ind i kampen.
Det var jeg ikke, men jeg frygtede det. Jeg synes det er håbløst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Bech » 14. sep 2014, 16:43

Fair nok ikke at kunne lide tshirten, det er vist en smagssag. Men at sige det skader klubben, udstråler militarisme etc er jo totalt latterligt.
Jeg har lavet den tshirt og igår solgte vi 200 af dem på en dag. Penge der alle går til at sende så mange AaBfans ud i Europa for at støtte vores klub. Jeg kunne have lavet et andet design, jeg har jo efterhånden lavet nogen stykker. Men det er langt tid siden jeg har lavet en der solgte så godt - så økonomisk, stilistisk og tribuneæstetisk, var det for mig at se, en succes.

Hvorfor så det logo og det tema? For os der konstant tænker i tifo, bannere, og generelt på det visuelle udtryk på tribunen, så kan det godt være svært at blive ved med at finde på noget nyt.
Røde og hvide farver, 1885, AaB, Aalborg og Nordjylland er temaer som er evigt aktuelle og som kan udtrykkes på et hav af måder. Men når man har gjort det på bannere og tifoer i jeg ved ikke hvor mange år og til hvor mange kampe. Så kan det være rart at forsøge sig med noget andet. I går forsøgte vi os så med sort og et billede af AK47 på en tshirt, samt teksten Defend Aalborg.
Jeg synes selv det så flot ud med det sorte, manden på tifoen og teksten. Defend Aalborg betyder jo bare Forsvar Aalborg. Et forsvar imod moderne fodbold og et forsvar af AaB mod det store europa. Det virker selvfølgelig voldsomt med et billede af en AK47 - men husk lige på at det blot er et billede. Et symbol. Det er ikke en virkelig AK47. Logoet er inspireret af Hammarby og Defend Paris, et tøjmærke med en hvis popularitet blandt unge. Derfor håbede vi også at tshirten vil have en større appel og derved øge salget. Defend Paris tshirts kan iøvrigt købes i flere butikker i Aalborg. Eksempelvis Streetammo eller Quint.

Tror i at folk bliver militante terrorister af at købe og bære en tshirt? Er logoet i sig selv farligt for verden?
Det er et SYMBOL - et symbol som i tolker fuldstændigt vanvittigt. Jeg går ud fra at jeres børn heller må spille GTA eller se film med vold. For så bliver de jo selv til psykopater ikke?

Der bliver også spurgt ind til ASCs holdning. Hvis man var tilstede på Vesttribunen ville man ikke stille det spørgsmål. Alle de medlemmer af ATK og ASCs bestyrelse jeg kunne se, bar tshirten.
I siger det var et selvmål. Jeg siger det er en succes. For på alle parametre ude i den virkelige verden, på tribunen, hvor alle roste tifo, tema og tshirt, var der ingen klager. Der vidste man at en AK47 på en tshirt ikke betyder at man har lyst til at skyde på nogen med en AK47. Der købte over 200 den tshirt og sørgede for der bliver skabt en meget billig bustur til Kiev. Sådan at AaB kan få gavn af deres fans.

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Bech » 14. sep 2014, 16:45

Ceci n'est pas une AK47

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2014, 16:49

Bech skrev:Fair nok ikke at kunne lide tshirten, det er vist en smagssag. Men at sige det skader klubben, udstråler militarisme etc er jo totalt latterligt.
Jeg har lavet den tshirt og igår solgte vi 200 af dem på en dag. Penge der alle går til at sende så mange AaBfans ud i Europa for at støtte vores klub. Jeg kunne have lavet et andet design, jeg har jo efterhånden lavet nogen stykker. Men det er langt tid siden jeg har lavet en der solgte så godt - så økonomisk, stilistisk og tribuneæstetisk, var det for mig at se, en succes.

Hvorfor så det logo og det tema? For os der konstant tænker i tifo, bannere, og generelt på det visuelle udtryk på tribunen, så kan det godt være svært at blive ved med at finde på noget nyt.
Røde og hvide farver, 1885, AaB, Aalborg og Nordjylland er temaer som er evigt aktuelle og som kan udtrykkes på et hav af måder. Men når man har gjort det på bannere og tifoer i jeg ved ikke hvor mange år og til hvor mange kampe. Så kan det være rart at forsøge sig med noget andet. I går forsøgte vi os så med sort og et billede af AK47 på en tshirt, samt teksten Defend Aalborg.
Jeg synes selv det så flot ud med det sorte, manden på tifoen og teksten. Defend Aalborg betyder jo bare Forsvar Aalborg. Et forsvar imod moderne fodbold og et forsvar af AaB mod det store europa. Det virker selvfølgelig voldsomt med et billede af en AK47 - men husk lige på at det blot er et billede. Et symbol. Det er ikke en virkelig AK47. Logoet er inspireret af Hammarby og Defend Paris, et tøjmærke med en hvis popularitet blandt unge. Derfor håbede vi også at tshirten vil have en større appel og derved øge salget. Defend Paris tshirts kan iøvrigt købes i flere butikker i Aalborg. Eksempelvis Streetammo eller Quint.

Tror i at folk bliver militante terrorister af at købe og bære en tshirt? Er logoet i sig selv farligt for verden?
Det er et SYMBOL - et symbol som i tolker fuldstændigt vanvittigt. Jeg går ud fra at jeres børn heller må spille GTA eller se film med vold. For så bliver de jo selv til psykopater ikke?

Der bliver også spurgt ind til ASCs holdning. Hvis man var tilstede på Vesttribunen ville man ikke stille det spørgsmål. Alle de medlemmer af ATK og ASCs bestyrelse jeg kunne se, bar tshirten.
I siger det var et selvmål. Jeg siger det er en succes. For på alle parametre ude i den virkelige verden, på tribunen, hvor alle roste tifo, tema og tshirt, var der ingen klager. Der vidste man at en AK47 på en tshirt ikke betyder at man har lyst til at skyde på nogen med en AK47. Der købte over 200 den tshirt og sørgede for der bliver skabt en meget billig bustur til Kiev. Sådan at AaB kan få gavn af deres fans.
Kender du udtrykket "Perception is reality"?

Jeg synes ikke det er håbløst fordi jeg tror folk er eller bliver militante af at bære rundt på en ak47 på maven. Det er håbløst fordi det sender et signal som nogen vil opfatte som militant fordi der er et gevær med - uanset hvordan det er ment. Det er så dårlig kommunikation fra en gruppering der i forvejen kæmper med et skidt image (fortjent eller ufortjent).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Bech » 14. sep 2014, 16:58

Ærligt talt, så har jeg ikke tid til at lade bekymringer som nogen andre, udenfor tribunen, har om fodboldfans begrænse mig og os i det vi gør. Vi har raske alle raske hoveder på kroppen. Det samme gælder jer herinde.

Du siger den tshirt intet godt har gjort. Det passer ikke. Den er med til at vi kan sænke på en bustur til Ukraine med 500 kroner. Hvad har du nogensinde gjort for vores klub og dens fans?

Logoet bliver i forvejen solgt som helt almindelig mode til unge menneske. Gæt engang hvem der er vores og AaBs målgruppe?

Besvar