AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.35

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2014, 17:19

Bech skrev:Ærligt talt, så har jeg ikke tid til at lade bekymringer som nogen andre, udenfor tribunen, har om fodboldfans begrænse mig og os i det vi gør. Vi har raske alle raske hoveder på kroppen. Det samme gælder jer herinde.

Du siger den tshirt intet godt har gjort. Det passer ikke. Den er med til at vi kan sænke på en bustur til Ukraine med 500 kroner. Hvad har du nogensinde gjort for vores klub og dens fans?

Logoet bliver i forvejen solgt som helt almindelig mode til unge menneske. Gæt engang hvem der er vores og AaBs målgruppe?
Jeg synes stadig ikke det er smart.

Jeg har ikke gjort noget særligt for AaB hverken til skade eller gavn. Købt lidt aktier ved emmisioner, givet lidt mønt til ATK (Det er et stykke tid siden sidst) og den slags. Hvis det er stilen fremover så er det slut med det sidste. Det er fint at ngole af de der tager turen derned (respekt for dem) kan få turen lidt billigere, men jeg synes prisen der skal betales i den anden ende er højere.

Der er solgt masser at modetøj med logoer som i hvert fald ikke symboliserer noget der har det fjerneste værdifælleskab med modeindustrien, men hvis der kan tjenes penge så betyder holdninger ikke så meget. De samme unge mennesker bliver også proppet med Livet på Bryggen, Paradise og alt muligt andet hjernedødt lort - det får mig ikke til at synes det er en god idé. Målgrupper er noget fanden har skabt. Man skal markedsføre sig på de værdier man selv har ikke det man tror ens målgruppe synes om, alt andet tenderer prostitution.

Men jeg vil da give dig så meget at geværet ikke er i nærheden af at være lige så tosset som Torino-sangen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af gravballe » 14. sep 2014, 17:25

jeg syntes det var en fed tifo, og lyder som en fed tshirt.. jeg tror bare man skal holde op med altid at overfortolke alt. og vær glad for man ramte noget som blev en succes..

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Bech » 14. sep 2014, 17:49

Der er ikke nogen der er overrasket over reaktionen herinde. Heldigvis har den meget lidt med den generelle holdning ude i virkeligheden på tribunen.

Hvilke værdier du mener den symboler kommer jo an på tolkningen. Mon ikke bare den betyder forsvar Aalborg for de fleste. Din er ret radikal og uden ret meget tiltro til dine medfans.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Henriksen » 14. sep 2014, 18:00

Pastorius skrev:
Bech skrev:Ærligt talt, så har jeg ikke tid til at lade bekymringer som nogen andre, udenfor tribunen, har om fodboldfans begrænse mig og os i det vi gør. Vi har raske alle raske hoveder på kroppen. Det samme gælder jer herinde.

Du siger den tshirt intet godt har gjort. Det passer ikke. Den er med til at vi kan sænke på en bustur til Ukraine med 500 kroner. Hvad har du nogensinde gjort for vores klub og dens fans?

Logoet bliver i forvejen solgt som helt almindelig mode til unge menneske. Gæt engang hvem der er vores og AaBs målgruppe?
Jeg synes stadig ikke det er smart.

Jeg har ikke gjort noget særligt for AaB hverken til skade eller gavn. Købt lidt aktier ved emmisioner, givet lidt mønt til ATK (Det er et stykke tid siden sidst) og den slags. Hvis det er stilen fremover så er det slut med det sidste. Det er fint at ngole af de der tager turen derned (respekt for dem) kan få turen lidt billigere, men jeg synes prisen der skal betales i den anden ende er højere.

Der er solgt masser at modetøj med logoer som i hvert fald ikke symboliserer noget der har det fjerneste værdifælleskab med modeindustrien, men hvis der kan tjenes penge så betyder holdninger ikke så meget. De samme unge mennesker bliver også proppet med Livet på Bryggen, Paradise og alt muligt andet hjernedødt lort - det får mig ikke til at synes det er en god idé. Målgrupper er noget fanden har skabt. Man skal markedsføre sig på de værdier man selv har ikke det man tror ens målgruppe synes om, alt andet tenderer prostitution.

Men jeg vil da give dig så meget at geværet ikke er i nærheden af at være lige så tosset som Torino-sangen.
Vel skrevet....hvert et begavet ord :thumbsup:
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Henriksen » 14. sep 2014, 18:13

Bech skrev:Der er ikke nogen der er overrasket over reaktionen herinde. Heldigvis har den meget lidt med den generelle holdning ude i virkeligheden på tribunen.

Hvilke værdier du mener den symboler kommer jo an på tolkningen. Mon ikke bare den betyder forsvar Aalborg for de fleste. Din er ret radikal og uden ret meget tiltro til dine medfans.
Og et eller andet sted hos jer, tilsyneladende realitetssans-bevidste og virkeligheds-erfarne, ultras/casuals... i fodboldfansenes frelsere og sande ædle helte....hos jer er...er der ikke bare en lille bitte flig af noget autonomt, noget rebelsk, noget "sej og reaktionær for fodboldkulturen som Baader og Ensslin var det for tysk selvforståelse"? Er der ikke bare en snas af sandhed i kritikken af jer og jeres valg af en AK47 som logo og som uomtvisteligt symbol på krig og ufred og med en slet skjult henvisning til et logo med en rød stjerne, en Heckler & Koch MP5 samt bogstaverne RAF? Man vil gerne være sådan en stamme, en flok af farlige unge lokal-patrioter og by-nationalister som forsvarer Aalborgs navn og rygte? Jeg nægter at tro på at i alle som een kan afvise disse forhold 100%.

Jeg tager hatten af for en masse af den energi der føres med på Stadion og sendes ind på grønsværen. Der er flotte tifos og til tider en infernalsk larm. Men al det her dødningehoveder, Kalashnikov-rifler, sorte trøjer og umoden territorial-pisseri tilsat bataljer med ordensmagten...det er sgu ligeså berigende for fodbolden som Peter Schmeichel var for studievært-erhvervet....
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Provst i Brovst » 14. sep 2014, 18:20

Der skal mere politisk korrekthed på tribunen, det er det vi mangler. Mindre frirum for almindelig mennesker mere tankepoliti.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af troelsh » 14. sep 2014, 19:04

Røv fed tifo igår og en vild stemning, mere af det! Og respekt til dem der bruger tid på det, og skaber stemningen på stadion, uden jer ville det ikke være særlig festligt at se bold på stadion.
Og til jer der bliver foraget eller hvad i nu bliver, tag det nu med et gran salt, Og lad nu vær med at overfortolke alting! Og bare vær glad for vi ikke har samme stemning eller mangel på samme som i Farum, Haderslev etc. :aabfan:

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af larsdahl » 14. sep 2014, 19:17

Bech skrev:Der er ikke nogen der er overrasket over reaktionen herinde. Heldigvis har den meget lidt med den generelle holdning ude i virkeligheden på tribunen.

Hvilke værdier du mener den symboler kommer jo an på tolkningen. Mon ikke bare den betyder forsvar Aalborg for de fleste. Din er ret radikal og uden ret meget tiltro til dine medfans.
Når man som jeg har boet en del år i Århus, så er det ofte, at man er stødt på samme argumentation fra White Pride. "Vi forsvarer AGF og Århus" er deres sædvanlige udmelding. Hvem eller hvad er det Aalborg skal forsvares imod med en AK47?

Har betalt 10 kr til Tifo Kaos hver måned siden initiativet startede. Den overførsel er dags dato stoppet. Håber at mange andre gør det samme!

PS: Kan I ikke selv se det groteske i at samle ind til en Ukraine tur med symboler af et sovjetisk automatvåben? Jeg håber ikke, at der er nogen, der er dumme nok til at tage deres AK47 t-shirt på i Kiev. Der kæmper de faktisk med nogle ret alvorlige problemer med nogle (pro)russere bevæbnede med AK47ere. Hvis t-shirten bliver opfattet som militaristisk (eller prorussisk) derovre, kan I nok let løbe ind i større problemer end fcks fans havde samme sted.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Eksil » 14. sep 2014, 19:42

Provst i Brovst skrev:Der skal mere politisk korrekthed på tribunen, det er det vi mangler. Mindre frirum for almindelig mennesker mere tankepoliti.
Verdens nemmeste argument.

Hvis folk ikke bryder sig om at der heppes på at stikke fans ned, så er det tankepoliti og bigmother.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Provst i Brovst » 14. sep 2014, 19:54

Eksil skrev:
Provst i Brovst skrev:Der skal mere politisk korrekthed på tribunen, det er det vi mangler. Mindre frirum for almindelig mennesker mere tankepoliti.
Verdens nemmeste argument.

Hvis folk ikke bryder sig om at der heppes på at stikke fans ned, så er det tankepoliti og bigmother.
Glem ikke billedet af et våben!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Bech » 14. sep 2014, 20:04

Jeg kan bare konstatere, at det endnu engang kun er på debatsiden at kritikken eksistere, indtil nu. Og så vil jeg gerne have mig frabedt mærkater som "ultra" eller "casual".
Jeg er AaBfan, intet mindre.
Vi henter vores referencer fra alle mulige steder. Den her gang med Defend Aalborg, er det noget vi direkte har tilladt os at stjæle fra Hammarby. Så nej, du har helt skudt ved siden af.

Jeg kan på ingen måde genkende det du skriver. Med det jeg laver i design til fankulturen henter jeg som sagt referencer fra alt muligt der på en eller anden syg måde kan knyttes an til AaB, Aalborg Nordjylland, fanpolitik og fankultur. Du undervurdere os, hvis du tror at nogen går med tanker om at ville være et eller andet som vi ikke er. For vi er præcis hvad vi gerne vil være.
Fans der gør noget aktivt. Så du kan skyde os alt det i skoene du vil med motiv og psykoanalyse. Jeg har intet problem med at referere til RAF i en eller anden sammenhæng, hvis jeg syntes det var sjovt. Jeg er ret sikker på jeg direkte har gjort det. Jeg gør det alene fordi det er mere spændende at arbejde grafisk på den måde med skøre vilde referencer, end det er at finde en ny skrifttype at skrive 1885 i. Og igen, med fin succes, eftersom vores ting bliver solgt og er med til at finansiere diverse fantiltag.

Vi har tidligere direkte henvist til mord på tribunen med en tifo - uden det iøvrigt førte til at nogen kritik. Så jeg kan ikke se hvordan billedet af en AK47 skulle være så farligt som du gør det til.
Jeg synes generelt at der bliver lagt et stort stykke arbejde i at være inkluderende og bred i vores udtryk i fanmiljøet. Vi laver både ting hvor referencen er til AaB og Aalborg er let og tydelig. Eksempelvis med 1885 klistermærket med kendte Aalborg bygningen som fill i selve tallene og mere kringlede provokerende ting. Eksempelvis referencen til Nordjysk lokalpatriotisme med klistermærket med den fiktive separatistbevægelse Nordjysk Befrielses Front (og her den intertekstuelle RAF reference). Hvis folk ikke synes sådan nogen ting er sjove og reelt blev bange for at Nordjyske separatister ville bruge vold for at få et frit Nordjylland, så ville de nok undlade at købe dem Men igen, den kritik oplever jeg kun på debatsiden. Som en anden skriver, kig hvor lidt tribunerne og stemningen reelt fylder her på siden. Det her er stedet for aktive fans pensionere sig selv og derfor en kirkegård til holdninger uden betydning fordi dem der har dem alligevel ikke er en del af miljøet længere. Det er ikke dem jeg laver tshirts til.

Vi vælger ikke hvad vi laver af økonomiske hensyn, vi laver de ting som vi TROR folk synes om og indtil videre har vi ramt rigtigt 9/10 gange. Inklusiv den her. Vi nærmer os udsolgt og folk kontakter os stadig for at købe dem.

Og husk så lige på hvad det er Anders K. Jacobsen bliver kaldt... uhh hvor farligt, militant og totalt vanvittigt sådan at referere til en fodboldspiller som et våben. AK47 RAUS!
Det her er fodbold, ikke Afghanistan. Lad os håbe de ikke finder ud af det i Kiev.. shhh...

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Bech » 14. sep 2014, 20:17

Eksil skrev:
Provst i Brovst skrev:Der skal mere politisk korrekthed på tribunen, det er det vi mangler. Mindre frirum for almindelig mennesker mere tankepoliti.
Verdens nemmeste argument.

Hvis folk ikke bryder sig om at der heppes på at stikke fans ned, så er det tankepoliti og bigmother.
Grimme sange der blev sunget igår:
Under en motorvejsbro
Hop ud fra øvre C
Søn af en luder / Ludersøn
Slå ham ihjel
Tak til Torino

Mere forargelse tak.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2014, 20:18

Bech skrev: Og husk så lige på hvad det er Anders K. Jacobsen bliver kaldt... uhh hvor farligt, militant og totalt vanvittigt sådan at referere til en fodboldspiller som et våben. AK47 RAUS!
Det her er fodbold, ikke Afghanistan. Lad os håbe de ikke finder ud af det i Kiev.. shhh...
Tager jeg helt fejl, eller har AK ikke udtalt at han helst var fri for det tilnavn?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Fabbe » 14. sep 2014, 20:19

larsdahl skrev:Har betalt 10 kr til Tifo Kaos hver måned siden initiativet startede. Den overførsel er dags dato stoppet. Håber at mange andre gør det samme!
Hvis du stopper indbetalingen på grund af en gøb på en trøje, så hæver jeg mit bidrag til det dobbelte.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Philip
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 25. mar 2008, 22:02

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Philip » 14. sep 2014, 20:25

Det er fodbold, og ikke blåstue.
Er man ikke aktiv på vesttribunen skal man egentlig helst bare lukke, og koncentrere sig om sig selv. Det kan ikke passe at de fantastiske tiltag som
Aux/atk/vesttribunen står for gang på gang skal rakkes ned på af folk der mest af alt er fan af AaB gennem en skærm. Velkommen til virkeligheden til dem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Provst i Brovst » 14. sep 2014, 20:29

Bech skrev:
Eksil skrev:
Provst i Brovst skrev:Der skal mere politisk korrekthed på tribunen, det er det vi mangler. Mindre frirum for almindelig mennesker mere tankepoliti.
Verdens nemmeste argument.

Hvis folk ikke bryder sig om at der heppes på at stikke fans ned, så er det tankepoliti og bigmother.
Grimme sange der blev sunget igår:
Under en motorvejsbro
Hop ud fra øvre C
Søn af en luder / Ludersøn
Slå ham ihjel
Tak til Torino

Mere forargelse tak.
Det er chokerende...

For 20 år siden sang folk at dommeren skulle have et romerlys op i rektalåbningen hvis de blev utilfredse med dommerens præstation. Det er jo grusom tortur som ville medføre voldsomme forbrændinger og sikkert også død.

Det er et råt miljø derude på betonen. Det skal der sættes en stopper for!

Unge mænd og gamle stoddere står der og råber fisse og drikker øl. Det er jo sexistisk. Hetronormativt endda!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Dot Bot » 14. sep 2014, 20:29

Bech skrev:
Eksil skrev:
Provst i Brovst skrev:Der skal mere politisk korrekthed på tribunen, det er det vi mangler. Mindre frirum for almindelig mennesker mere tankepoliti.
Verdens nemmeste argument.

Hvis folk ikke bryder sig om at der heppes på at stikke fans ned, så er det tankepoliti og bigmother.
Grimme sange der blev sunget igår:
Under en motorvejsbro
Hop ud fra øvre C
Søn af en luder / Ludersøn
Slå ham ihjel
Tak til Torino

Mere forargelse tak.
Du glemte en!

Men debattens brugere flejner da fuldstændig, hvis de hører den.

Brugeravatar
CFN
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 17. apr 2008, 17:31
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af CFN » 14. sep 2014, 20:36

Kan vi ikke evaluere lidt på kampen, i stedet for at kaste rundt med det der fesne offerretorik?

seamann

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af seamann » 14. sep 2014, 20:37

Det her er så grotesk at AaB burde komme på banen. Har de virkelig spillere, som stiller op til sådan en gang pis?
Luk begge endetribunerne og lad os slippe for det idioti.
Ikke en krone mere til tifokas her fra.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af jonas386 » 14. sep 2014, 20:53

Hold nu kæft. Det er fint man ikke altid er enig, men tonen er jo hysterisk fra visse brugere. Bech svarer endda rimeligt diplomatisk på folks svar, og alligevel er reaktionen tilbage helt skudt.
Sangen er da selvfølgelig over stregen, mens t-shirten altså er pænt harmløs. Kom nu lige lidt folkens, hvor små sko går vi lige i?

Det er jo fair nok man ikke bryder sig om gårsdagens tema, men tænk på alle de flotte tifos der er blevet præsenteret fra fanscenen de sidste par sæsoner. Vil man virkelig være med til at skade det arbejde fordi man en enkelt gang ikke er tilfreds med budskabet? Støt nu op om de folk der leverer det flotte stykke arbejde vi så ofte ser, istedet for at beskylde dem for at være terrorister og hvad nu fordi undertonen en enkelt gang er lidt mere "krigerisk" end ellers.

Hvis folk trækker deres støtte pga det her, så forhøjer jeg sgu gerne min.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar