AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.35

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 9. sep 2014, 23:59

Joker skrev:Undskyld....men hvorfor hulen skal kampen spilles SÅ sent? Er det for at vænne sig til sene kampe i Europa League?
Jeg kan nu ikke lade være med at glæde mig til en kamp, som spilles efter solnedgang. Der er et eller andet over det. Lige fra man nærmer sig stadion og kan se projektørerne på lang afstand, til man kommer ind og ser det lysegrønne græstæppe... Og så mod FCK!
Det minder mig om kampe, som jeg har set i Primera og vores sidste store Europaeventyr.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af white splash » 10. sep 2014, 07:21

Jeg drømte i nat at vi spillede mod FCK hjemme. Vi var bagud 3-0 ved pausen, men fik det vendt til en 4-3 sejr...

LEGENDARISK KAMP!!!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af astonvilla » 10. sep 2014, 20:48

3 døgn til kick-off mod FCK hjemme ... og kamptråd på 2 sider.

Det ligner en ren walk-over. ;)
Bienvenu Bassogog!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af gravballe » 10. sep 2014, 23:15

vi får tæsk...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af frederikshavneren » 10. sep 2014, 23:24

astonvilla skrev:3 døgn til kick-off mod FCK hjemme ... og kamptråd på 2 sider.

Det ligner en ren walk-over. ;)
Aktivitetsniveauet her på sitet steg gevaldigt i foråret og i forbindelse med CL kvalen. Nu er det den grå hverdag igen...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af frederikshavneren » 10. sep 2014, 23:26

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Joker skrev:Undskyld....men hvorfor hulen skal kampen spilles SÅ sent? Er det for at vænne sig til sene kampe i Europa League?
Jeg kan nu ikke lade være med at glæde mig til en kamp, som spilles efter solnedgang. Der er et eller andet over det. Lige fra man nærmer sig stadion og kan se projektørerne på lang afstand, til man kommer ind og ser det lysegrønne græstæppe... Og så mod FCK!
Det minder mig om kampe, som jeg har set i Primera og vores sidste store Europaeventyr.
Jeg synes at det er fedt med en aftenkamp. Det er måske ikke optimalt for børnene familier, men at spille om aftenen har en stor charme.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af jonas386 » 10. sep 2014, 23:32

frederikshavneren skrev:
astonvilla skrev:3 døgn til kick-off mod FCK hjemme ... og kamptråd på 2 sider.

Det ligner en ren walk-over. ;)
Aktivitetsniveauet her på sitet steg gevaldigt i foråret og i forbindelse med CL kvalen. Nu er det den grå hverdag igen...
Det handler nærmere om at der har været landskamps pause og ikke specielt meget fokus på superligaen på det sidste.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13716
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Funky » 11. sep 2014, 09:47

jonas386 skrev:
frederikshavneren skrev:
astonvilla skrev:3 døgn til kick-off mod FCK hjemme ... og kamptråd på 2 sider.

Det ligner en ren walk-over. ;)
Aktivitetsniveauet her på sitet steg gevaldigt i foråret og i forbindelse med CL kvalen. Nu er det den grå hverdag igen...
Det handler nærmere om at der har været landskamps pause og ikke specielt meget fokus på superligaen på det sidste.
Jeps. Der er meget stille om AaB og Superligaen i disse dage.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

seamann

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af seamann » 11. sep 2014, 10:21

Funky skrev:
jonas386 skrev:
frederikshavneren skrev:
astonvilla skrev:3 døgn til kick-off mod FCK hjemme ... og kamptråd på 2 sider.

Det ligner en ren walk-over. ;)
Aktivitetsniveauet her på sitet steg gevaldigt i foråret og i forbindelse med CL kvalen. Nu er det den grå hverdag igen...
Det handler nærmere om at der har været landskamps pause og ikke specielt meget fokus på superligaen på det sidste.
Jeps. Der er meget stille om AaB og Superligaen i disse dage.
Al opmærksomhed - selv debatsidens - har rettet sig mod genkomsten af Messias i gult og blåt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af FlæskeFrank » 11. sep 2014, 11:05

Selvfølgelig havde vi CL-kval i august, men der var også 5-6 skadede konstant plus en del ude af form. Så der var nok at snakke om.

Nu har der været pause. Skadestatus er 2 langtidsskadede samt en under genoptræning. Vi må formode alle andre er fitte. Hvis Thomsen blev småskadet med landsholdet, så må vi nøjes med Enevoldsen på pladsen!

Det er svært at finde panikknappen.

Jeg tror i forhold til lørdagens kamp, at det er truppen, som bliver mest spændende. Hvem kommer ikke med i truppen ? Det må være et fingerpeg på, hvem som har længst til spilletid, da ingen behøver at blive taget med af nød.

Søren Frederiksen eller Viktor Ahlmann. Frederiksens mål mod FCK huskes stadig.

Andreas Bruhn eller Mathias Thrane ?

Og hvad med forsvaret bliver det enten Kasper Pedersen eller Blåbjerg som får plads ?

Der udtages vel en trup på 18-19 mand. Vi har 26 mand i truppen, 3 skadede, altså skal der fravælges 4-5 mand fra truppen.

Jeg tror V. Ahlmann, Bruhn, K. Pedersen udelades. Hvis Thomsen står over får Thrane chancen ellers ryger han også. Så er man på 19 mand og der skal vel så på kampdagen sorteres yderligere en fra!?

Kent og co kommer på en svær opgave bare med at udvælge truppen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Califfen » 11. sep 2014, 13:50

Og nu er PK ude. Lugter mere og mere af 3 points

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Buzz Killington » 11. sep 2014, 14:04

Califfen skrev:Og nu er PK ude. Lugter mere og mere af 3 points
Huh? Hvordan kan det at Kent har færre taktiske muligheder andet end minimere chancerne for 3 point?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Yankee » 11. sep 2014, 15:20

Mon ikke der er tale om et tilfælde af sarkasme?

Det er meget uheldigt at mangle Patrick. Vi skal helst ikke til at forcere Dalsgaards genopbygning ved at han nu er tvunget til fuld tid både lørdag og torsdag. Det har ikke været godt for hverken Thomsen eller Ene.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Hanga » 11. sep 2014, 15:34

Yankee skrev:Mon ikke der er tale om et tilfælde af sarkasme?

Det er meget uheldigt at mangle Patrick. Vi skal helst ikke til at forcere Dalsgaards genopbygning ved at han nu er tvunget til fuld tid både lørdag og torsdag. Det har ikke været godt for hverken Thomsen eller Ene.
Eller Nicklas for den sags skyld.

Det er godt nok utrolig ærgerligt at vi stadig må døje med nye skader. Jeg er også spændt på om Thomsen mærker noget til det han pådrog sig i u21 kampen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af frederikshavneren » 11. sep 2014, 17:26

Califfen skrev:Og nu er PK ude. Lugter mere og mere af 3 points
Uafgjort virker meget oplagt. Det er to lettere kriseramte hold som mødes, men også to hold for hvem det måske først og fremmest gælder om ikke at tabe. Det er en svær kamp som venter for begge hold og med tanke på alle de uafgjorte vi hidtil har spillet i Superligaen, så tror jeg at det ender med nok en remis på lørdag.

Hvis ellers Dalsgaard er fit tror jeg ikke at det gør noget at måtte undvære Patrick.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af jonas386 » 11. sep 2014, 18:00

Hvis Dalsgaard er klar til at spille 90 minutter er det ikke noget problem PK er ude. PK er muligvis ligaens bedste reserve forstået på den måde at han kan dække stortset alt og derfor foretrækker jeg faktisk han ikke er fast mand. Ikke fordi han ikke Gør det godt, men mere fordi han er en rigtig lækker spiller at kubbe smide ind i løbet af kampen når det bwhøves. Bortset fra midterforsvaret og angrebet kan han jo smides ind alle steder selvom han måske ikke ligefrem er første reserve nogle steder, udover højreback. Det bliver især vigtigt når vi har så mange kampe i efteråret som vi har. Jeg er feks rimeligt sikker på at hvis EfB havde haft PK sidste sæson, så havde de heller ikke lidt så meget i ligaen som de især gjorde i efteråret.

Det er også en af grundende til jeg ser PK som en nøglespiller i AaB, også selvom han ikke lige spiller fast.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af thomasjn » 11. sep 2014, 20:41

Vi vinder 3-1 i en kamp, hvor vi dominerer fuckerne. Det er sådan en kamp det er meget typisk AaB, at vinde efter at have været ugidelige mod dårlige modstandere som Silkeborg.

Derudover tror jeg vi har langt lettere ved at finde et koncept end FCK. Vi har en mere etableret stamme og kun få spørgsmål ifht. hvem der skal spille + vi forhåbentlig har fået feriedrengene i bedre form. FCK derimod har solgt og hentet en masse nye og leder virkelig efter en fast opstilling og et koncept. Jeg tror simpelthen ikke de er lige så langt som os i bestræbelserne på at finde en stamme og et koncept.

Derudover er Kent meget bedre til a t håndtere den slags situationer end Ståle, hvilket jeg også tror gør et udslag til vores fordel. Vores stamme er også vant til at vende modgang og have tålmodighed, hvorimod FCKs mindset kun er bygget til medgang og et risikofrit spillesystem med 2-3 store profiler som owner ligaen, hvilket de ikke længere har. Vores koncept er mere organisk og favner et helt hold. Sjældent har jeg faktisk haft så god en fornemmelse før en FCK kamp som nu.

Som en ekstra gevinst håber jeg, at københavnerpressens overvurderede darling Zanka får rødt kort efter 10 minutter.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2030
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af 9520AaB » 11. sep 2014, 21:13

astonvilla skrev:Det er vel kun naturligt at Superligaen må vige pladsen når en af verdensfodboldens Mastodonter - Aston Villa skal spille.

I øvrigt passer tidspunktet mig langt bedre en lørdag kl. 17-agtig. Det er skod når man har småfolk.
Men hvis man har en lille gut som skal med på stadion er det jo ikke optimalt.

aaanyway, så har jeg et håb om at vi stiller med centerforsvar som svarer til det vi så i Parken til pokalfinalen.
Thelander og Kasper.
De 2 har tidligere vist de gør det godt sammen og så synes jeg KEP har kostet alt for meget på det seneste. Meget arrogant i sit spil, og når det så ikke lige kører for ham så koster han mål i stort set alle kampe.

Fint not at Gorter får et par chancer for at vise hvad han kan - så jeg er på linie med FlæskeFranks opstilling - blot udskiftet KEP med Kasper.



Vi ses!!
Enig i betragtningen om Villa, man skal da prioritere et top tre hold fra PL, men hvorfor mod et bundhold[WINKING FACE]
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Elscorpio » 11. sep 2014, 22:50

Nogen chance for der bliver udsolgt inden lørdag, da billetkoderne man får som sæsonkortindehaver ikke gælder til BIF og FCK kampene :-(

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 498
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af KME » 12. sep 2014, 16:10

Blåbjerg ikke udtaget.... ??

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... rkamp.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB fan since 1991 :aabfan:

Besvar