AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af frederikshavneren » 27. sep 2014, 15:48

Torsdag kl. 19.00 er der kick off på stadion mod portugisiske Rio Ave FC. Der er ingen tvivl om at Superligaen er vigtigst, men det betyder på ingen måde at jeg mener at UEFA Europa League gruppespillet skal nedprioriteres. Vi fik høvl i Bukarest og var til tælling, men med en sejr torsdag aften er vi med igen. Kampen er en must win kamp, det er der slet ikke tvivl om. Alt andet end en sejr vil gøre videre avancement tæt på umuligt. Vinder vi ikke hjemmekampen mod Rio Ave FC så giver det mening at begynde at spare spillere europæisk, men når vi stadigvæk selv kan afgøre vores skæbne skal vi naturligvis gå benhårdt efter videre avancement.

Jeg kender ikke meget til portugiserne, men mon ikke at de er et niveau eller to dårligere end FC Porto, Sporting Lissabon og Benfica. Jeg så lidt af Rio Aves kampe mod Elfsborg og IFK Göteborg, hvor portugiserne i begge tilfælde gik videre med lodder og trisser. De var bestemt ikke overbevisende mod svenskerne og jeg tror godt at vi kan vinde torsdag aften. Spillet og resultaterne halter gevaldigt, men det vil ikke undre mig hvis holdet leverer en god præstation torsdag aften!

:aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af frederikshavneren » 28. sep 2014, 11:20

Rio Ave FC havde en skidt generalprøve. De tabte på udebane med 3-0 til Braga, men det hører også med at de fik en spiller udvist i det 13. minut. Portugisiske hold har traditionelt mange brasilianere i truppen og
Rio Ave FC er ingen undtagelse. Mod Braga havde de tre brasilianere i startopstillingen.

Efter en flot sæsonstart er Rio Ave FC kommet noget ned på jorden. Vi vinder torsdag aften og så er vi med igen i EL gruppespillet. I øvrigt indbringer en sejr ca. 1,5 mill. kr.

Alle på stadion! Billetsalget ser i skrivende stund dælme sløjt ud :(

seamann

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af seamann » 28. sep 2014, 21:08

frederikshavneren skrev:Rio Ave FC havde en skidt generalprøve. De tabte på udebane med 3-0 til Braga, men det hører også med at de fik en spiller udvist i det 13. minut. Portugisiske hold har traditionelt mange brasilianere i truppen og
Rio Ave FC er ingen undtagelse. Mod Braga havde de tre brasilianere i startopstillingen.

Efter en flot sæsonstart er Rio Ave FC kommet noget ned på jorden. Vi vinder torsdag aften og så er vi med igen i EL gruppespillet. I øvrigt indbringer en sejr ca. 1,5 mill. kr.

Alle på stadion! Billetsalget ser i skrivende stund dælme sløjt ud :(
Der bliver gabende tomt på tribunerne.

Augo skal spille i stedet for wurtz mhp søndagens kamp. Ene og helenius som startere og så ellers det sædvanlige, for at få det noget bedre sammenspillet.

Eisenhower
2. div
2. div
Indlæg: 168
Tilmeldt: 3. aug 2006, 13:31
Geografisk sted: Albuquerque

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Eisenhower » 29. sep 2014, 00:29

Risgaard har brug for en pause og kan egentligt ikke se hvorfor Ene ikke kan gå ind og overlappe på den position.. Hvad skete der med Børsting? bør være en starter på højre, selvom Wichmann har bevist at han sidder tungt på den plads.....
Peter Rudbæk, Kiwomya tilgiver dig

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af frederikshavneren » 29. sep 2014, 01:59

Eisenhower skrev:Risgaard har brug for en pause og kan egentligt ikke se hvorfor Ene ikke kan gå ind og overlappe på den position.. Hvad skete der med Børsting? bør være en starter på højre, selvom Wichmann har bevist at han sidder tungt på den plads.....
Børsting er skadet

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af astonvilla » 29. sep 2014, 08:28

Ene og Helenius skal have 90 min i denne kamp. Det er den eneste måde hvorpå de kan genfinde kampformen.

AK skal på bænken/tribunen. Han trænger til en pause. Dertil kommer at han på det seneste har brugt mere energi på at gå og mugge overfor medspillere end at fokusere på at score mål/spille andre i position til at score mål.

Jeg kunne godt tænke mig at se Victor spille i angrebet igen. Det var da en lovende præstation han viste i fredags under ekstremt svære arbejdsforhold.

Så Victor/Helenius oppe foran.

Ene på den ene kant og Thomsen på den anden.

Jeg synes umiddelbart vi skal fortsætte med Würtz og Risgård på den centrale midt. Men er der behov for pauser, så er der muligheder i Augo (for Würtz) og Wichmann (for Risgård).

Mht backkæden, så synes jeg Dalsgaard skal have en pause. Vi skal passe på ikke han bliver overbelastet efter han er tilbage fra langvarig skade.

Lad PK spille den plads og så Gorter den anden hvis han er klar - hvis ikke, så Blåbjerg.

Kom nu ud og støt drengene. Det bliver sjovt.
Bienvenu Bassogog!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Brent » 29. sep 2014, 22:36

Børsting og Gorter er klar til torsdag.

Gorter var MOM mod FCK, håber han starter inde. På fløjen ser jeg gerne Ene. og Fremme må det blive Helenius og AK
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Elscorpio » 29. sep 2014, 23:32

Vi mangler stadig Jönsson, en sejr betyder alt, men tror bare desværre det bliver endnu et nederlag eller en uafgjort, når man ser på hvordan vi har startet superligaen, afløst af nogle få opture.

Hvem skal lave målene, når Helenius igen igen banker bolden over mål og AK skyder på alt, tror desværre vores efterår bliver meget skuffende hvis ikke snart vi får noget kreativt offensiv spil frem i vores gutter og vores angribere får indstillet sigtebøssen.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Søgaard » 30. sep 2014, 15:17

Tilbage til en spændende EL-kamp. Det bliver fedt - det er det her vi alle går og håber på, de 4 ud af 5 år vi ikke er I gruppespil. At vi spiller af røv, må vende på et tidspunkt. Håber folk der har mulighed for det, kommer på stadion.

PK, Thrane og Jönsson er skadet. Men så er det vel også det (ja, det er rigeligt tak, men ikke så meget som det plejer)? Larsen i karantæne. Håber på denne opstilling:



Ja, det sker ikke, men jeg holder fast i at KEP har brug for at se til fra sidelinjen. Men med skift på venstrebacken og i buret, kan man argumentere for, at vi ikke har behov for flere udskiftninger bagtil. Helenius/AK diskussionen kan jeg ikke helt finde ud af. Synes at Helenius viser fremgang og på et eller andet plan tror jeg, at så snart det lykkes for de to at finde hinanden et par gange, så kommer det til at gå stærkt. Det må gerne blive mod Rio Ave. Dalle begynder også at komme i form, er dog bange for om vi forcerer noget, men med PK ude er der ikke megen hjælp at hente der desværre, Dalle må få pause mod BIF og splitte dem de sidste 10.

Kom så drenge, find mesterspillet frem!

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2876
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Eksil » 30. sep 2014, 17:31

Hvis Augo ikke skal spille den her kamp kan jeg snart ikke se pointen ved at have ham på holdet. Sæt ham ved siden at Würtz og så sparker vi dem ned. Det bliver Kent classic, som i de gode gamle Horsens dage.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Elscorpio » 30. sep 2014, 18:39

Nogen der kender Rios startopstilling, så man kan prøve at google lidt på navnene der starter for dem?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af frederikshavneren » 30. sep 2014, 19:56

Elscorpio skrev:Nogen der kender Rios startopstilling, så man kan prøve at google lidt på navnene der starter for dem?
Har set lidt på portugisernes trup, som består af for mig ukendte navne. Portugiserne har en del udlændinge i truppen, herunder den for portugisiske klubber vanlige kontingent brasilianere.

Rio Ave FC stillede op med følgende hold i weekendens udebanekamp mod Braga:

Cassio
Prince Desir Gouano
Tarantini
Diego Lopes
Renan Bressan
Emmanuel Boateng (udvist i det 13. minut)
Tiago Pinto
Nuno Lopes
Ukra
Pedro Moreira
Marcelo

Den offensive midtbanespiller Renan Bressan er nok portugisernes mest "kendte" spiller. Han er født i Brasilien, men efter et succesrigt ophold i Hviderusland er han blevet nationaliseret og spiller nu på det hviderussiske landshold. Bressan havde stor succes hos BATE Borisov (2010-12), men floppede efterfølgende i russisk fodbold.


Trist at der er solgt så få billetter til kampen. Desværre overrasker det mig på ingen måde, men det er da sørgeligt hvis kampen bliver spillet på et mere eller mindre tomt stadion i en spøgelseskulisse.

Det er svært at sammenligne, men Esbjerg havde følgende tilskuertal til deres kampe i sidste sæsons EL gruppespil:

Esbjerg - Salzburg 11.298
Esbjerg - Elfsborg 10.049
Esbjerg - Standard Liege 9.184

Esbjergs EL gruppe var mere interessant end vores skrækpulje, derudover var det kæmpe stort for Esbjerg at de kvalificerede sig til EL gruppespillet. For vores vedkommende virker EL måske for mange som et nederlag nu hvor vi var så tæt på det forjættede land.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 945
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Salle17 » 1. okt 2014, 18:37

Holdet til imorgen: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... pgoer.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;


Undrer mig over at Kent ikke har udtaget Jakob Blåbjerg. Jeg synes faktisk Jakob Blåbjerg har gjort det fornuftigt i de kampe som han har været med i. Jeg er lidt bange for at man ødelægger hans selvtillid, for ærlig talt så ville jeg heller se ham på bænken end Søren Frederiksen (Som i mit hoved ikke er en oplagt venstreback).. Med hensyn til kampen, har jeg svært ved ikke at være andet end pessimist. Skal vi vinde over Rio Ave, så skal vi være fokuseret og ikke lave de personlige fejl som har kostet stort de sidste to europæiske kampe..

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af fish » 1. okt 2014, 18:57

Donny tilbage. Håber han bringer liv på venstre siden som mod FCK.

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 843
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Dr.Jones » 1. okt 2014, 20:36

PB, hvis der er én der ved hvordan man kan streame på en mac.... help! :aabfan:

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af ebbejeppe » 1. okt 2014, 20:40

Er der nogen, der har kendskab til Frederik Reimer, som er udtaget som anden keeper?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af frederikshavneren » 1. okt 2014, 21:04

Ene starter formentlig på bænken. Han har stadigvæk problemer med skaden under foden http://m.bt.dk/fodbold/AaB-maalmand-fry ... t-mareridt" onclick="window.open(this.href);return false;

I så fald må det betyde at Wichmann, Børsting eller A Bruhn starter inde.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af gravballe » 1. okt 2014, 22:31

jeg frygter godt nok endnu et nederlag, og i værste tilfælde vi bliver til grin endnu engang. Jeg er ikke speciel tryg ved situationen i AaB lige nu. Men så kan man jo typisk også kun blive posetiv overrasket :)

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Elscorpio » 1. okt 2014, 22:48

Heldigvis er Gorter klar, S. Frederiksen er en nødløsning på venstre back i mine øjne (virker underligt hvis Blåbjerg ikke er med på bænken imorgen)

Kunne være fedt hvis vi får Gilli eller Patrick at se på kanten, orker ikke at se Wichmann derude igen med noget alibiagtig kantspil.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af frederikshavneren » 1. okt 2014, 23:45

Elscorpio skrev:Heldigvis er Gorter klar, S. Frederiksen er en nødløsning på venstre back i mine øjne (virker underligt hvis Blåbjerg ikke er med på bænken imorgen)

Kunne være fedt hvis vi får Gilli eller Patrick at se på kanten, orker ikke at se Wichmann derude igen med noget alibiagtig kantspil.
Patrick er skadet

Besvar