Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
NicoaiM
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25. sep 2014, 12:18

Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af NicoaiM » 29. sep 2014, 12:17

Hvordan kan det være AaB's superliga hold stor set ikke træner?
Er det mig der har misforstået noget, eller træner man kun 4 gange om ugen som fuldtidsprofessionel fodboldspiller? (set på Aabsport.dk, bekræftet af ungdomstræner i AaB)
Til sammenligning kan jeg fortælle at Aalborg Svømmeklubs førstehold har 10 træningspas i vandet og derudover 5 styrke/land træningspas.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Maglau » 29. sep 2014, 12:24

NicoaiM skrev:Hvordan kan det være AaB's superliga hold stor set ikke træner?
Er det mig der har misforstået noget, eller træner man kun 4 gange om ugen som fuldtidsprofessionel fodboldspiller? (set på Aabsport.dk, bekræftet af ungdomstræner i AaB)
Til sammenligning kan jeg fortælle at Aalborg Svømmeklubs førstehold har 10 træningspas i vandet og derudover 5 styrke/land træningspas.
træning er kun for pussies.
AaB er forsvarende mestre og pokalvindere - det vil være helt uansvarligt at begynde at træne, de vil bare blive alt for gode. Træning 4 gange om ugen i en ½ time og så en omgang playstation og chips - det er sagen.

Måske svømme gutterne er nødt til at træne så meget for ikke at drukne.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

NicoaiM
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25. sep 2014, 12:18

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af NicoaiM » 29. sep 2014, 12:33

Eller også er det sådan man taber 4 og 6-0 når man møder et mellemmodigt internationalt hold.

Og du svarer tydeligvis som du har forstand.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Buzz Killington » 29. sep 2014, 13:23

NicoaiM skrev:Hvordan kan det være AaB's superliga hold stor set ikke træner?
Er det mig der har misforstået noget, eller træner man kun 4 gange om ugen som fuldtidsprofessionel fodboldspiller? (set på Aabsport.dk, bekræftet af ungdomstræner i AaB)
Til sammenligning kan jeg fortælle at Aalborg Svømmeklubs førstehold har 10 træningspas i vandet og derudover 5 styrke/land træningspas.
Et eller andet siger mig at svaret du leder efter er noget i stil med "det er ogsaa for galt, det kan ikke passe. Uprofessionelt og alt for daarligt!". Men svaret er nok naermere at AaB har fint styr paa hvad spillerne kan klare, samt at der ikke er den store forskel paa i aar og sidste aar paa den front. Og hvis der er, er der gode grunde hertil.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af KJ » 29. sep 2014, 13:24

"Aldrig" er et stort ord....(fra Aabsport.dk:

Uge 40 (29. september - 5. oktober 2014) - med forbehold for ændringer


Mandag

Træning kl. 10.15

Tirsdag

Træning kl. 10.15

Onsdag

Træning kl. 15.30 på Nordjyske Arena

Torsdag

UEFA Europa League kl. 19.00, AaB-Rio Ave

Fredag

Træning kl. 10.15

Lørdag

Træning kl. 10.15

Søndag

Superligaen kl. 19.00, Brøndby I.F.-AaB

NicoaiM
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25. sep 2014, 12:18

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af NicoaiM » 29. sep 2014, 13:30

4 trænings pas og 2 kampe. Jeg tror ikke du kan findes en anden idræt med så lille et træningspensum for en professionel atlet.
- Jeg undre mig over, hvorfor man ikke træner 2-3 gange dagligt. Er der noget argument for hvorfor man ikke træner mere på midt på ugen.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Gnu » 29. sep 2014, 13:49

Du kan ikke tælle, og du laver fejl i nutids-r. Må jeg foreslå, at du sender en mail til tilbagebetaling@uvm.dk?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af white splash » 29. sep 2014, 13:54

NicoaiM skrev:4 trænings pas og 2 kampe. Jeg tror ikke du kan findes en anden idræt med så lille et træningspensum for en professionel atlet.
- Jeg undre mig over, hvorfor man ikke træner 2-3 gange dagligt. Er der noget argument for hvorfor man ikke træner mere på midt på ugen.
Nu er der jo udover de træninger du ser på græsplænen også taktikmøder, styrketræning, mentaltræning, restitutionstræning, behandling for at forebygge skader.. Professionel fodbold er altså mere end, bare at spille til 2 mål i 6 timer om døgnet!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
nijuni
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13. nov 2008, 12:01
Geografisk sted: Bramming

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af nijuni » 29. sep 2014, 14:12

NicoaiM skrev:4 trænings pas og 2 kampe. Jeg tror ikke du kan findes en anden idræt med så lille et træningspensum for en professionel atlet.
- Jeg undre mig over, hvorfor man ikke træner 2-3 gange dagligt. Er der noget argument for hvorfor man ikke træner mere på midt på ugen.
Hvor længe varer en træning? Det, der står på aabsport er vel kun træning på græs. Meget fysisk træning, taktisk træning mm. foregår vel indendørs uden mulighed for tilskuere
Der er fastsat træning hver dag, hvor der ikke er kamp. De fleste andre ansatte på arbejdsmarkedet har to ugentlige fridage, hvor man ikke skal møde op på arbejdet. Den luksus har professionelle fodboldspillere åbenbart ikke.

Jeg har god tillid til, at træningsmængden doseres ganske fornuftigt.
Man kan godt være i form, selv om man er ude af facon.
Far til fire

NicoaiM
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25. sep 2014, 12:18

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af NicoaiM » 29. sep 2014, 14:37

Gnu -Du taler/skriver vidst, som du har forstand.

Så vidt jeg er orienteret træner de 2 timer pr pas. Det har sådan set intet med tilsvining at gøre, blot en undren over de ikke træner mere.
Er der nogen der har viden om, hvorfor de ikke er det?

Hvis man tager udgangspunkt i Aalborg svømmeklub hvor deres første hold har 10x2 timer i vandet + fysisk træning på amatørplan (studie el. arbejde ved siden af)

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af white splash » 29. sep 2014, 14:42

NicoaiM skrev:Gnu -Du taler/skriver vidst, som du har forstand.

Så vidt jeg er orienteret træner de 2 timer pr pas. Det har sådan set intet med tilsvining at gøre, blot en undren over de ikke træner mere.
Er der nogen der har viden om, hvorfor de ikke er det?

Hvis man tager udgangspunkt i Aalborg svømmeklub hvor deres første hold har 10x2 timer i vandet + fysisk træning på amatørplan (studie el. arbejde ved siden af)
Hvorfor læser du ikke hvad der bliver skrevet???
1 2 3 Jimmy er en mur!

NicoaiM
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25. sep 2014, 12:18

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af NicoaiM » 29. sep 2014, 14:45

At det kun er træninger på græs.? Det er skam også det jeg undre mig over.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af white splash » 29. sep 2014, 14:49

NicoaiM skrev:At det kun er træninger på græs.? Det er skam også det jeg undre mig over.
2 timer på græs. og så kommer alt det andet oveni jo?!?!?! Så det kan snildt blive til en lang arbejdsdag, selvom det "kun" er de 2 timer som offentligheden kan se..

Vil du have at de dropper alt taktisk, styrketræning, behandlig, massage osv... Bare så du kan se dem spille mål til mål i nogle flere timer?
1 2 3 Jimmy er en mur!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af KJ » 29. sep 2014, 15:03

#NicoaiM

Du lyder som en, der har et sæsonkort billigt til salg? "Medgang og modgang....."

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af white splash » 29. sep 2014, 15:06

Det var også nemmere hvis vi meldte os ud af superligaen, så er der mere tid til at træne i...
1 2 3 Jimmy er en mur!

NicoaiM
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25. sep 2014, 12:18

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af NicoaiM » 29. sep 2014, 15:25

Nej bestemt ikke, jeg er skam stor AaB fan. Som sagt det har intet med bitterhed at gøre, blot en undren, og det kunne jo være der var nogen der havde en reelt svar.
Jeg var personligt meget overrasket da jeg så deres program og der må jo ligge nogle tanker bagved. Det kunne være der var nogen der havde et argument.
Jeg sammenligner med andre spotsgrene.
Amerikansk fodbold (college) træning 2 timer + skole + taktik + træning 2 timer + fysisk træning.
svømning som nævnt.
Vægtløftning(prof.) træning 1,5 time, træning 1,5 time, træning 1 timer pr dag.

Jeg havde måske forestillet mig træning 8-10, taktisk oplæg m.m., træning 14-16, debriefing, fysisk træning 19-?.

mht til fysisk træning bliver jeg selv trænet af Folke Liewendahl, der personligt har været fysisk træner i bl.a. AaB, FCM, Brøndby og FCK.
- Han er ikke specielt imponeret over det fysiske pensum spillerne har. Så ordet overtræning vil nok ikke komme i betragtning ;)


Er der nogen der rent faktisk ved noget konkret, eller gætter folk bare?

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Califfen » 29. sep 2014, 16:50

NicoaiM skrev:Nej bestemt ikke, jeg er skam stor AaB fan. Som sagt det har intet med bitterhed at gøre, blot en undren, og det kunne jo være der var nogen der havde en reelt svar.
Jeg var personligt meget overrasket da jeg så deres program og der må jo ligge nogle tanker bagved. Det kunne være der var nogen der havde et argument.
Jeg sammenligner med andre spotsgrene.
Amerikansk fodbold (college) træning 2 timer + skole + taktik + træning 2 timer + fysisk træning.
svømning som nævnt.
Vægtløftning(prof.) træning 1,5 time, træning 1,5 time, træning 1 timer pr dag.

Jeg havde måske forestillet mig træning 8-10, taktisk oplæg m.m., træning 14-16, debriefing, fysisk træning 19-?.

mht til fysisk træning bliver jeg selv trænet af Folke Liewendahl, der personligt har været fysisk træner i bl.a. AaB, FCM, Brøndby og FCK.
- Han er ikke specielt imponeret over det fysiske pensum spillerne har. Så ordet overtræning vil nok ikke komme i betragtning ;)


Er der nogen der rent faktisk ved noget konkret, eller gætter folk bare?
Ja self, en 12-timers arbejdsdag må da afgjort være vejen frem.

Prøv at sammenligne med andre fodboldklubber i stedet for andre sportsgrene. Ellers bliver dine betragtninger hurtigt komplet intetsigende og værdiløse.

Desuden har vi et tætpakket kampprogram lige nu, så træningen doseres naturligvis derefter. Du vil sikkert kunne opleve flere træningstimer i opstartsfasen, inden turneringen begynder.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Søgaard » 29. sep 2014, 17:13

NicoaiM skrev:Nej bestemt ikke, jeg er skam stor AaB fan. Som sagt det har intet med bitterhed at gøre, blot en undren, og det kunne jo være der var nogen der havde en reelt svar.
Jeg var personligt meget overrasket da jeg så deres program og der må jo ligge nogle tanker bagved. Det kunne være der var nogen der havde et argument.
Jeg sammenligner med andre spotsgrene.
Amerikansk fodbold (college) træning 2 timer + skole + taktik + træning 2 timer + fysisk træning.
svømning som nævnt.
Vægtløftning(prof.) træning 1,5 time, træning 1,5 time, træning 1 timer pr dag.

Jeg havde måske forestillet mig træning 8-10, taktisk oplæg m.m., træning 14-16, debriefing, fysisk træning 19-?.

mht til fysisk træning bliver jeg selv trænet af Folke Liewendahl, der personligt har været fysisk træner i bl.a. AaB, FCM, Brøndby og FCK.
- Han er ikke specielt imponeret over det fysiske pensum spillerne har. Så ordet overtræning vil nok ikke komme i betragtning ;)


Er der nogen der rent faktisk ved noget konkret, eller gætter folk bare?
Nu er de jo heller ikke vægtløftere men fodboldspillere. Amerikansk fodbold er off-season 8 mdr. af året og karrieren på topplan er på ikke ret mange år, jo mindre de er kicker eller QB - træner de lige så meget i turnering? Træner svømmere lige så meget op til og efter stævner? - træner sprint og udholdenhedssvømmere ens? Hiver vægtløftere i jern 4 timer om dagen med max belastning?

Hvis din tese om at de træner for lidt er korrekt, hvorfor er det så ikke at man bare træner mere og bliver verdens bedste klubhold? Fordi fodbold er en anden sport, end dem du nævner. Lad os bare tage svømning. Der er større chance for skader og overbelastning end i svømning, skulle jeg mene - tror nu godt svømmerne kan blive skadet, men går ikke ud fra de ligger på max-belastning når de træner. Fodboldspillere kører heller ikke 100%, men de har større risiko for skader grundet underlag og med/modspillere, da det er en kontaktsport. Desuden er klubben i et hårdt kampprogram - her kræves noget helt andet end af svømmere, der skal holde en konstant belastning i alt fra 25 sekunder til 15? minutter eller hvad det nu tager dem at svømme 1000-1500 meter.. Det kan også kræve forskellige træningsformer. Fodboldspillere spiller kampe i et pakket program hen over mange måneder - svømmere har 3-4 dage med stævne med større intervaller. Tager de hjem dagen efter et stævne og træner 2 x 2 timer + styrketræning dagen derpå?

Hvad er dit argument for at de kan øge træningsmængden? Kender du andre klubber der gør det? Hvorfor har ham Folke så ikke bare sat træningsmængden op og lavet verdens bedste klubhold ud af dem, da han var her?
Aalborg BK 1885!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af sulakvelidze » 29. sep 2014, 17:30

NicoaiM skrev:Nej bestemt ikke, jeg er skam stor AaB fan. Som sagt det har intet med bitterhed at gøre, blot en undren, og det kunne jo være der var nogen der havde en reelt svar.
Jeg var personligt meget overrasket da jeg så deres program og der må jo ligge nogle tanker bagved. Det kunne være der var nogen der havde et argument.
Jeg sammenligner med andre spotsgrene.
Amerikansk fodbold (college) træning 2 timer + skole + taktik + træning 2 timer + fysisk træning.
svømning som nævnt.
Vægtløftning(prof.) træning 1,5 time, træning 1,5 time, træning 1 timer pr dag.

Jeg havde måske forestillet mig træning 8-10, taktisk oplæg m.m., træning 14-16, debriefing, fysisk træning 19-?.

mht til fysisk træning bliver jeg selv trænet af Folke Liewendahl, der personligt har været fysisk træner i bl.a. AaB, FCM, Brøndby og FCK.
- Han er ikke specielt imponeret over det fysiske pensum spillerne har. Så ordet overtræning vil nok ikke komme i betragtning ;)


Er der nogen der rent faktisk ved noget konkret, eller gætter folk bare?
Hvis det bare er træningsmængden, der betyder noget, hvorfor træner vægtløftere så kun fire timer om dagen? Hvorfor ikke det dobbelte?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af thomasjn » 29. sep 2014, 18:00

NicoaiM skrev:Hvordan kan det være AaB's superliga hold stor set ikke træner?
Er det mig der har misforstået noget, eller træner man kun 4 gange om ugen som fuldtidsprofessionel fodboldspiller? (set på Aabsport.dk, bekræftet af ungdomstræner i AaB)
Til sammenligning kan jeg fortælle at Aalborg Svømmeklubs førstehold har 10 træningspas i vandet og derudover 5 styrke/land træningspas.
Hej NicoaiM

For at svare kort på dit spørgsmål så har du ganske ret. AaBs superligahold træner meget lidt eller slet ikke. Denne beslutning er taget ovenpå et mesterskab klubben vandt suverænt, hvorefter man i klubben blev enige om, at man ønskede mere spændende og intense kampe, hvorfor man er droslet ned for at være på niveau med resten og opleve reel konkurrence. Samtidig passer dette meget godt med den nye økonomiske strategi, da vi herved kan reducere udgifterne til træningstøj, støvler, bolde og andet træningsudstyr betragteligt. Derudover er det for at vise klubbens overskud ved første for alvor at starte sæsonen efter 11. runde og derefter suverænt genvinde mesterskabet.

Besvar