Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 641
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Alexis » 29. sep 2014, 18:40

NicoaiM skrev:Hvordan kan det være AaB's superliga hold stor set ikke træner?
Er det mig der har misforstået noget, eller træner man kun 4 gange om ugen som fuldtidsprofessionel fodboldspiller? (set på Aabsport.dk, bekræftet af ungdomstræner i AaB)
Til sammenligning kan jeg fortælle at Aalborg Svømmeklubs førstehold har 10 træningspas i vandet og derudover 5 styrke/land træningspas.
Først og fremmest. Vi har lige vundet the double, stol nu på hvad klubben laver ffs. For at svare på dit spørgsmål. Der findes en kort og en lang version.

Den korte: Det hele handler om restitution

Den lange: Fodbold er klart en af de sportsgrene hver du løber mest pr.time hvilket er grunden til der kræves meget mere restitution end andre sportsgrene. Sammenligner man fx med håndbold, vil det for manges vedkommende være muligt at spille 4 hele kampe på en uge på 100%, fordi du ikke nødvendigvis løber så langt men mere får "tæsk" på kroppen. Ingen fodboldspillere vil kunne præstere 100% ved at spille 4 hele kampe på en uge. Det er rent fysiologisk ikke optimalt at gøre det sådan. Man kunne sagtens indføre mange flere træningspas i fodbold, men det vil bare betyde at spillerne vil være smadret efter 70 min i kampen (lige meget hvor god form de end er i).

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Gnu » 29. sep 2014, 21:59

NicoaiM skrev:Gnu -Du taler/skriver vidst, som du har forstand.
Ja, og det er åbenbart en hel del mere end dig.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Yankee » 30. sep 2014, 10:22

Forklaringen er ganske simpel. I modsætning til mange andre lande træner vi i Danmark mere kvalitativt orienteret (lidt ligesom i England). I Tyskland har de flere træningspas fra en helt ung alder, og i eksempelvis Italien er spillerne i langt højere grad afskærmet og bliver målt og vejet dagen lang. Al forskning peger på, at høj intensitet og kvalitet i træningsøvelserne giver bedre resultater end lange, repetitive træningspas.

Hvis du vil træne teknisk eller taktisk er det langt mere effektivt med korte træningspas i høj intensitet, hvor en øvelse køres i højt tempo af friske spillere.
Hvis du vil træne fysisk er det langt mere effektivt at sende spillerne i fitnessrummet, hvor du kan tilpasse maskiner og øvelser langt mere individuelt og intelligent end ved at sende spillerne ud på en løbetur i skoven. Herved undgår du også en masse skader.

På den måde kan du opnå de samme træningsresultater på kortere tid og med færre følgeskader, hvilket giver spillerne bedre tid til restituering og gennemgang af eksempelvis video og analyse i klubben. Samtidig får spillerne mulighed for at have et liv uden for fodbolden, hvilket er essentielt for moderne, vestlige fodboldspillere.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Maglau » 30. sep 2014, 11:00

Yankee skrev:Forklaringen er ganske simpel. I modsætning til mange andre lande træner vi i Danmark mere kvalitativt orienteret (lidt ligesom i England). I Tyskland har de flere træningspas fra en helt ung alder, og i eksempelvis Italien er spillerne i langt højere grad afskærmet og bliver målt og vejet dagen lang. Al forskning peger på, at høj intensitet og kvalitet i træningsøvelserne giver bedre resultater end lange, repetitive træningspas.

Hvis du vil træne teknisk eller taktisk er det langt mere effektivt med korte træningspas i høj intensitet, hvor en øvelse køres i højt tempo af friske spillere.
Hvis du vil træne fysisk er det langt mere effektivt at sende spillerne i fitnessrummet, hvor du kan tilpasse maskiner og øvelser langt mere individuelt og intelligent end ved at sende spillerne ud på en løbetur i skoven. Herved undgår du også en masse skader.

På den måde kan du opnå de samme træningsresultater på kortere tid og med færre følgeskader, hvilket giver spillerne bedre tid til restituering og gennemgang af eksempelvis video og analyse i klubben. Samtidig får spillerne mulighed for at have et liv uden for fodbolden, hvilket er essentielt for moderne, vestlige fodboldspillere.
Jo jo men svømmere træner meget rigtigt meget mega meget og vi ved at de er guds gave til idrætten.

Det er i sig selv så himmelråbende uintelligent at sammenligne træningsindsats på tværs af sportsgrene - med udgangspunkt i en negativ indstilling til fodbold. Han har åbentlyst aldrig selv spillet fodbold og kender således ikke til den fysiske belastning der findes ved fodbold - det er jo ikke for sjov skyld at fodboldspillere der skal genoptræne efter skade bliver sat til at svømme eller cykle fordi der er minimal belastning.

Jeg vil ikke sige de du siger er forkert for jeg ved ikke noget om hvordan de træner ungdomshold i Tyskland - men jeg ved at det f.eks ikke er tilladt at ungdomshold til stævner spiller flere kampe hvor den samlede spilletid overstiger tiden i en normal turneringskamp.
I Danmark ser vi ofte at ungdomshold i turneringen spiller mellem 2x30 og 2x40, mens de til weekend stævner snildt kan spille 3 kampe om dagen af 2x15 til 2x25. Hvilket ikke er tilladt i Tyskland, så på en eller anden måder er de bevidste om at passe på overbelastning og forkert træning/belastning.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af A_Strandfelt » 30. sep 2014, 14:45

Udover de skemalagte træninger på AaB's hjemmeside selvtræner spillerne jo også. De går i fitness-center og styrketræner eller står og hakker til bolde efter træning. Det passer ikke, at de kun træner 2 timer om dagen.

Derudover er det jo ofte et taktikmøde efter middagsmaden.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Califfen » 30. sep 2014, 17:25

Bliver spændende at læse NicoaiMs svar. (Stærkt navn i øvrigt)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af jonas386 » 30. sep 2014, 17:59

Come on. Fyren spørger et egentlig rimeligt reelt spørgsmål om træningstider i klubben. Formuleringen og tonen er måske lidt uheldig, men diskussionen er da interessant. Jeg har ikke selv indsigt i hvordan man træner ude på hornevej, og hvad der er mest effektivt i fodbold kontra andre sportsgrene.
Vi kan vel godt holde debatterne i en ordentlig tone selvom tonen i det første indlæg kan virke lidt ærgerlig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 30. sep 2014, 18:42

jonas386 skrev:Come on. Fyren spørger et egentlig rimeligt reelt spørgsmål om træningstider i klubben. Formuleringen og tonen er måske lidt uheldig, men diskussionen er da interessant. Jeg har ikke selv indsigt i hvordan man træner ude på hornevej, og hvad der er mest effektivt i fodbold kontra andre sportsgrene.
Vi kan vel godt holde debatterne i en ordentlig tone selvom tonen i det første indlæg kan virke lidt ærgerlig.
Nej, hvis man vil have en ordentlig debat, må man starte med selv at opføre sig ordentligt. At oprette et emne som hedder "Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?" er jo idiotisk, de træner jo stort set hver eneste dag, med mindre der da er kamp. Jeg synes det er helt iorden at tage afstand fra et indlæg med så tydelig en agenda og så lidt reelt indhold. Derudover, der er jo masser af svar i tråden, de trænger bare ikke igennem hos vores svømmeentusiast.

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Narildsen » 30. sep 2014, 20:49

Diverse svømmeklubber er også fanget i en ældgammel svømmetradition hvor det handler om at træne så meget som muligt.
Intervaltræning giver et større udbytte end almindelig metertræning (noget mange svømmetrænere ikke har forstået).

Hertil kommer den tekniske træning som i svømning, oftest skal klares i vandet (pga. vandføling), hvor fodboldens taktiske træning ikke nødvendigvis skal klares på græs.

Ydermere findes der stort set kun skulderskader i svømning (oftest overbelastninger) - hvorimod fodbolden kan give stort set alle slags kendte sportsskader.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Hinrup85 » 30. sep 2014, 22:01

Narildsen skrev:Diverse svømmeklubber er også fanget i en ældgammel svømmetradition hvor det handler om at træne så meget som muligt.
Intervaltræning giver et større udbytte end almindelig metertræning (noget mange svømmetrænere ikke har forstået).

Hertil kommer den tekniske træning som i svømning, oftest skal klares i vandet (pga. vandføling), hvor fodboldens taktiske træning ikke nødvendigvis skal klares på græs.

Ydermere findes der stort set kun skulderskader i svømning (oftest overbelastninger) - hvorimod fodbolden kan give stort set alle slags kendte sportsskader.
Undskyld, men jeg er nød til at spørge. Mener du det indlæg der seriøst?

Både mængdetræning og intervaltræning har sine fordele og ulemper - det er gældende for alle typer sport. At kalde metertræning for forældet, er i mine øjne et udtryk for mangel på forståelse for de træningsopsætninger vi som svømmetrænere bruger.

I det hele taget er sammenligningen imellem en svømmers træning og en fodboldspillers træning simpelthen ikke gangbar. Der er simpelthen for stor difference i de enkelte sportsgrene og deres undergrupper. Man kan eksempelvis heller ikke sammenligne træningen for en distancesvømmer med træningen for en sprintsvømmer.

Hvis det er mig der overser ironien i dit indlæg, så ignorer mig.

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Narildsen » 30. sep 2014, 22:28

Hinrup85 skrev:
Narildsen skrev:Diverse svømmeklubber er også fanget i en ældgammel svømmetradition hvor det handler om at træne så meget som muligt.
Intervaltræning giver et større udbytte end almindelig metertræning (noget mange svømmetrænere ikke har forstået).

Hertil kommer den tekniske træning som i svømning, oftest skal klares i vandet (pga. vandføling), hvor fodboldens taktiske træning ikke nødvendigvis skal klares på græs.

Ydermere findes der stort set kun skulderskader i svømning (oftest overbelastninger) - hvorimod fodbolden kan give stort set alle slags kendte sportsskader.
Undskyld, men jeg er nød til at spørge. Mener du det indlæg der seriøst?

Både mængdetræning og intervaltræning har sine fordele og ulemper - det er gældende for alle typer sport. At kalde metertræning for forældet, er i mine øjne et udtryk for mangel på forståelse for de træningsopsætninger vi som svømmetrænere bruger.

I det hele taget er sammenligningen imellem en svømmers træning og en fodboldspillers træning simpelthen ikke gangbar. Der er simpelthen for stor difference i de enkelte sportsgrene og deres undergrupper. Man kan eksempelvis heller ikke sammenligne træningen for en distancesvømmer med træningen for en sprintsvømmer.

Hvis det er mig der overser ironien i dit indlæg, så ignorer mig.
Det er ikke et spørgsmål om enten interval- eller mængdetræning, men en del af mængdetræningens effekt kan opnås nemmere via intervaller.

Ydermere er det for nylig blevet bevist at cardio og styrketræning ikke er optimalt at træne samme dag. Med 7+ vandtræninger om ugen kan det derfor være problematisk at skulle passe styrketræning ind.

Mit indlæg var dårligt formuleret, men i mine øjne træner svømmere for meget og for ineffektivt.

Eisenhower
2. div
2. div
Indlæg: 168
Tilmeldt: 3. aug 2006, 13:31
Geografisk sted: Albuquerque

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Eisenhower » 1. okt 2014, 00:47

Jeg ved ikke om Ashley Tootle er fuldtidsansat eller på deltid, men virker lidt som at hele holdet har været meget ude af form siden i sommers. Vi spiller ikke 100 % igennem en hel kamp, måske en halvleg eller 25% i to og det koster point. En fuldtids fysisk træner kunne for mig sagtens være en fremragende investering i fremtiden eller et must (Min mening).
http://nordjyske.dk/nyheder/haard-hund- ... 32c/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

For at uddybe dette, mener jeg ikke på nogen måde at det er spillernes skyld at de ikke er i form, men at de nødvendige nedskæringer igennem de sidste 2-3 år gør at AaB ikke er klædt på til at være et dansk tophold, i Europa eller Danmark.. Vi er igang med en fremadrettet processe der kommer til at tage tid.. Og endnu længere tid hvis folk ikke bakker op omkring holdet og møder op på stadion. Er personligt taget hjem fra USA for at se holdet mod Rio Ave og for at mærke stemningen igen, en stemning der for mig er totalt forsvundet (på tv), de sidste kampe.. Hvor er loyaliteten/klubfølelsen? Nogle gange er vi sgu forkælede møgunger der går rundt og tror alle andre gør arbejdet for os.. Støt nu op om klubben! Og så dyrt er det altså heller ikke.

PS. Har savnet danske øl.
Peter Rudbæk, Kiwomya tilgiver dig

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af fish » 1. okt 2014, 13:47

Eisenhower skrev: For at uddybe dette, mener jeg ikke på nogen måde at det er spillernes skyld at de ikke er i form, men at de nødvendige nedskæringer igennem de sidste 2-3 år gør at AaB ikke er klædt på til at være et dansk tophold, i Europa eller Danmark..
Du mener ikke at spillerne bærer et ansvar for at være i form? Kunne du ikke uddybe den betragtning?
I min begrebsverden er det netop en af de ting de har ansvaret for. De skal selvfølgelig hjælpes med planer og andet, men det kan nærmest kun være spillerens ansvar i sidste ende.

NicoaiM
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25. sep 2014, 12:18

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af NicoaiM » 1. okt 2014, 21:09

Jeg læste ikke lige alt igennem.
Jeg kan sagtens følge princippet omkring kvalitet frem for kvantitet. Dette leder dog tilbage til, hvorfor træner man så ikke 2-3 gange dagligt på græsset med kortere pas?

Den fysiske belastning vil aldrig blive noget problem mht overtræning i fodbold. Men jeg kan godt følge dilemmaet omkring det øgede skadespotentiale ved øget træning.

jeg vil gerne pointere, at det hele bygger på en undren hvorfor AaBs professionelle tilsyneladende træner på niveau med 10-14 årige i andre sportsgrene.

- Argumentet må være for at undgå skader. For restitutionstid, manglende tid i forhold til andet (taktik, styrketræning, mentaltræning, m.m.), og dalende kvalitet i træningen ved at øge mængden, holder ikke rigtig.


Lige et par tilfældige svar:
- Det er aldrig bevidst at ikke kan drage nytte af styrketræning og konditionstræning samme dag, der er lavet nogle studier, der viser at det er mest effektivt med en pause mellem passene for, at udnytte begge mest effektivt. Her skal man også tænke på hvad træningens formål er.

- Alle dem der kommentere på almen fysisk træning, det er ikke det jeg tænker på. Jeg tænker mest på træning på græs.

- Omkring intervaller, der trænes i intervaller i alle sportsgrene, selvfølgelig?

- Det er klart der er forskel på hvordan en sprinter og en distance-svømmer, løber, cykelrytter træner, men tiden er stort set den samme.

- Jeg er klar over, at ikke kan sidestille forskellige sportsgrene, men derfor kan de godt sammenlignes. "Det er vel ikke noget ved at sammenligne noget der er ens" (citat Nils Villemoes)

- Jeg har faktisk selv spillet drengemester, hvor jeg mindes vi trænede 3 eller 4 gange om ugen, hvilket næsten er samme græstid.

NicoaiM
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25. sep 2014, 12:18

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af NicoaiM » 2. okt 2014, 10:06

De 4-5 x 2 timer vil jeg mene er passende til indøvelse af standardsituationer, herunder opspilskombinationer, hjørnesparksvarianter, lange indkast osv. Hvis man tager udgangspunkt i et langt indkast mod feltet. Dette kan være en trussel. Min pointe skal være, det tager x antal gange før kaster og forlænger får timet det således de rammer hinanden. Dernæst vil det tage X antal gange før ham der forlænger indkastet vil være i stand til at kunne forlænge kastet til et eller flere bestemte områder. Sidst vil det kræve indøvelse med angriberne der skal løbe i bestemte baner mod de indøvede områder. Det samme med alle andre standard situationer. Derudover er der taktisk sammenspil (spil fra forsvar til midtbane, til fløj til indlæg) osv osv osv. AaB vandt pokalfinalen på en indøvede situation, så det virker. Dette vil ikke belaste spillerne.
- Ikke blot kræver det træning at få tingene til at fungere det kræver også vedligeholdelse.
Udover det holdet gerne vil indøve, er der også forberedelse på næste modstander.

- Pointen er fodbold er et spil der er komplekst og det undre mig stadig at der ikke bruges mere tid på banen.

Er der nogen der ved hvordan træningen på græsset er fordelt bygget op og har et argument om hvorfor?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Søgaard » 2. okt 2014, 11:03

De træner også disse taktiske ting og standardsituationer. Meget af det er bare udover de planlagte fællestræninger, som du tager udgangspunkt i. De træningstider du kan finde på nettet er når hele truppen træner og man derfor kan komme ud og overvære træningen - hvorfor du ikke kan konkludere ret meget ud fra det, så vidt jeg forstår..
Aalborg BK 1885!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Maglau » 2. okt 2014, 11:33

NicoaiM skrev:De 4-5 x 2 timer vil jeg mene er passende til indøvelse af standardsituationer, herunder opspilskombinationer, hjørnesparksvarianter, lange indkast osv. Hvis man tager udgangspunkt i et langt indkast mod feltet. Dette kan være en trussel. Min pointe skal være, det tager x antal gange før kaster og forlænger får timet det således de rammer hinanden. Dernæst vil det tage X antal gange før ham der forlænger indkastet vil være i stand til at kunne forlænge kastet til et eller flere bestemte områder. Sidst vil det kræve indøvelse med angriberne der skal løbe i bestemte baner mod de indøvede områder. Det samme med alle andre standard situationer. Derudover er der taktisk sammenspil (spil fra forsvar til midtbane, til fløj til indlæg) osv osv osv. AaB vandt pokalfinalen på en indøvede situation, så det virker. Dette vil ikke belaste spillerne.
- Ikke blot kræver det træning at få tingene til at fungere det kræver også vedligeholdelse.
Udover det holdet gerne vil indøve, er der også forberedelse på næste modstander.

- Pointen er fodbold er et spil der er komplekst og det undre mig stadig at der ikke bruges mere tid på banen.

Er der nogen der ved hvordan træningen på græsset er fordelt bygget op og har et argument om hvorfor?
Med et hurtigt klik rundt på FCM, OB og FCK vil du opdage at de ikke træner mere end AaB, så der må jo være en professionel vurdering under hensyntagen til fysisk og det mentale når der åbenbart er konsensus mellem træningsmængden i de danske topklubber - i hvert fald den offielle på deres hjemmesider.

Så den flabede titel på emnet burde måske ændres til "hvorfor træner danske superligaspillere ikke mere end de gør".
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

NicoaiM
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25. sep 2014, 12:18

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af NicoaiM » 2. okt 2014, 12:30

Jamen hvis de har mere græstræning end det der står, er det jo svaret. Det kunne jo have lukket debatten med det samme.
Jeg har været inde og kigge på det, det virker ekstremt underligt at et hold, som FCK har dage med 1.5 time på græs.

- Nu er AaB dem jeg holder med, så er egentlig ligeglad med hvad andre klubber laver. Derudover et dette et AaB relateret forum, så det kunne jo være, der var nogen der havde noget insiderviden og kunne besvare mit spørgsmål. "Hvorfor de tilsyneladende ikke træner mere".

- Som jeg kan forstå det er de træningspas der står på AaB's hjemmeside kun truppens samlede træninger, derudover er der flere specifikke græstræninger. I såfald giver det mening.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Hvorfor træner AaB's førstehold aldrig?

Indlæg af Freddie » 2. okt 2014, 16:17

Jeg tror egentlig ikke at du vil kunne bruge svaret til ret meget, da din tilgang til emnet ikke virker som om du har lyst til at få kvalificerede svar. Men nu prøver jeg så alligevel.

De vigtigste ting for en fodboldspiller er træning, hvile, og at spise rigtigt. I opstartsfasen til en ny halvsæson træner man intensivt med mange træningspas, omkring 8, og en træningskamp. Weekendfri er vigtigt i den periode, da næsten alle weekend er disponeret i sæsonen.

Altså kan et 8 dages forløb i kampsæsonen se sådan ud. Det er et generelt træningsforløb, der kan variere meget for den enkelte spiller, alt efter om der er skader, eller risiko for skader, genoptræning, eller hvad den enkelte spiller nu har brug for.

Søndag: Kamp
Mandag: Restitution - gennemgang af kamp - massage. Restitution kan være let træning eller en tur i svømmehallen.
Tirsdag: Træningsfri eller afsluttende træning til kamp onsdag.
Onsdag: Hvis der er tale om torsdagskamp er der afsluttende træning her.
Torsdag: Kamp.
Fredag: Som mandag forudsat der er kamp om torsdagen. Ellers vil fredag være fridag i stedet for tirsdag.
Lørdag: Forberedelse til kamp
Søndag: Kamp.

Altså har man som træner i uger med 2 kampe følgende at gøre godt med. 2 kampdage, 1 fridag, 2 restitueringsdage og 2 forberedelsesdage, og så er den uge gået.

NicoaiM skrev:Jamen hvis de har mere græstræning end det der står, er det jo svaret. Det kunne jo have lukket debatten med det samme.
Jeg har været inde og kigge på det, det virker ekstremt underligt at et hold, som FCK har dage med 1.5 time på græs.

- Nu er AaB dem jeg holder med, så er egentlig ligeglad med hvad andre klubber laver. Derudover et dette et AaB relateret forum, så det kunne jo være, der var nogen der havde noget insiderviden og kunne besvare mit spørgsmål. "Hvorfor de tilsyneladende ikke træner mere".

- Som jeg kan forstå det er de træningspas der står på AaB's hjemmeside kun truppens samlede træninger, derudover er der flere specifikke græstræninger. I såfald giver det mening.

Besvar