AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af frederikshavneren » 10. okt 2014, 09:14

Fredag aften kl. 18.30 venter et historisk opgør. For første gang i Superligaens historie er der nordjysk duel i suppen. Tilskuertallet har generelt været skuffende lavt her i efterårssæsonen, men kampen mod Hobro IK ser heldigvis ud til at lokke folk på stadion http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -kamp.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; Der er sikkert også mange midtjyder (hobrogensere) som har købt billet til kampen.

Næste fredag skal vi vise hvem der styrer Nordjylland!

:aabfan:

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af dyhrmaN » 10. okt 2014, 11:02

Mon ikke udebaneafsnittet bliver fyldt op? De ville elske at komme og hente en sejr i Aalborg, men AaB er ved at finde formen og spillet bliver bedre og bedre - jeg tror på AaB sejr for første gang længe!!

Og så skal der satme bare gives fuld slæde bag mål, sådan et par tusind folk fra Hobro ikke kan komme og overdøve 9000! :aabfan:

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af BoomZ0R » 10. okt 2014, 11:09

Puh jeg frygter denne kamp. Hobro har generelt præsteret over evne i starten af sæsonen, men faldt sammen imod fcm. Vores drenge har haft en noget skuffende start, men ligner nogen der er ved at finde niveau.
Som den jubel optimist jeg er, så tror jeg dog at dette bliver kampen hvor vores flotte spil giver pote og vores drenge begynder at sende bolde i nettet!

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af white splash » 10. okt 2014, 11:19

Jeg har en stor tro på at vi vinder denne kamp rimelig komfortabelt. AaB og Hobro's formkurve krydser hinanden. Men vi vil nok se et Hobro hold pakke sig fuldstændigt, så derfor vil det selvfølgelig være genialt lækkert med en hurtig scoring, så Hobro er tvunget lidt frem.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af Eksil » 10. okt 2014, 11:21

Ja AaB er favoritter, men pas nu på Antipas. Har før set ham gøre ondt på et AaB hold.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af Flower » 10. okt 2014, 13:37

Eksil skrev:Ja AaB er favoritter, men pas nu på Antipas. Har før set ham gøre ondt på et AaB hold.
3 mål på 12 kampe, fordelt på 800 minutter imod AaB. Jeg husker ikke at han har gjort ondt på AaB, men måske husker jeg forkert. Statistisk set, synes jeg ikke det lyder giftigt. Jeg kan dog ikke finde statistik på assists imod AaB.

Src: http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1778
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af Hovedet » 10. okt 2014, 19:51

Tilskuertallet har, som frederikshavneren korrekt påpeger, været skuffende i denne sæson. Og det i øvrigt lige fra første færd.

Så meget desto mere overraskende er det, at der 8 dage før kampstart var solgt ikke færre end 10.400 billetter. Jeg skal på stadion for første gang i flere år (og nej, bor ikke længere i Aalborg og er derfor ikke medansvarlig for de lave tilskuertal) og var dybt forbløffet over at erfare, at siddepladserne var udsolgt. AaB har spillet som fem poser lort i hele sæsonen , vi er langt inde i oktober, og jeg kan på stående fod ikke erindre, at en kamp i Superligaen har samlet over 10.000 tilskuere efter den 1. oktober.

Det tyder på, at Hobro har status af ren kult, og at det paradoksalt nok synes at være den eneste klub, der for alvor kan trække folk af huse i sig selv. Under disse omstændigheder ville kampe mod Brøndby og FCK formentlig højst have trukket 8000 tilskuere, og vi ville i hvert fald slet ikke komme i nærheden af 10.000.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af limey » 10. okt 2014, 21:40

Husk nu, at antallet af billetter der meldes ude, i langt de fleste tilfælde, ligger et par tusinde højere end hvad der rent faktisk dukker op på stadion.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af Meelsen » 11. okt 2014, 04:48

Hovedet skrev: 8 dage før kampstart var solgt ikke færre end 10.400 billetter. Jeg skal på stadion for første gang i flere år (og nej, bor ikke længere i Aalborg og er derfor ikke medansvarlig for de lave tilskuertal) og var dybt forbløffet over at erfare, at siddepladserne var udsolgt. AaB har spillet som fem poser lort i hele sæsonen...
Nej, du er uden skyld og kan nu optages i den ærefulde række af folk der har legitime forklaringer på hvorfor de aldrig viser sig på stadion.

Puds din glorie, mød op og vask venligst håndvasken når du er færdig med at benytte den.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af dyhrmaN » 11. okt 2014, 10:10

Har skrevet det tidligere og skriver det lige igen. Jeg er ret sikker på en stor portion af de 10.400 er folk fra Hobro. De trækker jo selv 4-5000 på hjemmebane, og man kunne nemt tænke nogle tusind fra Hobro tager til Aalborg for at spille mod storebror

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af Elscorpio » 11. okt 2014, 12:24

Bare ikke KEP koster mål igen, forstår ikke Kent bliver ved med at holde fast i ham.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af Alexis » 11. okt 2014, 17:31

Elscorpio skrev:Bare ikke KEP koster mål igen, forstår ikke Kent bliver ved med at holde fast i ham.
Fordi han sidste sæson var en del af de forsvar som lukkede færrest mål ind i hele ligaen. Og at han i denne sæson er en del af det forsvar som har lukket næst færrest mål ind. Og det er på trods af at vi nok spiller noget nær det mest satsende offensive fodbold i ligaen, med back der nærmest er angribere så snart vi har bolden. Forsvaret har hverken lavet flere eller færre fejl i år end sidste år. Offensiven har blot været elendig i år, og det er åbenbart nemmere for nogle at skyde skylden på en forsvar, som bliver snydt end en angriber som brænder 5 100% i samme kamp

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af Hovedet » 11. okt 2014, 18:43

limey skrev:Husk nu, at antallet af billetter der meldes ude, i langt de fleste tilfælde, ligger et par tusinde højere end hvad der rent faktisk dukker op på stadion.
Det er jeg helt med på. Det er blot overraskende, at der trods alt er solgt over 10.000 billetter 8 dage før kampstart. Det tyder jo alt andet lige på, at der faktisk dukker over 10.000 tilskuere op til kampen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af Hovedet » 11. okt 2014, 18:44

dyhrmaN skrev:Har skrevet det tidligere og skriver det lige igen. Jeg er ret sikker på en stor portion af de 10.400 er folk fra Hobro. De trækker jo selv 4-5000 på hjemmebane, og man kunne nemt tænke nogle tusind fra Hobro tager til Aalborg for at spille mod storebror
Der kommer utvivlsomt også mange fra Hobro - og det er jo alletiders :-)

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af Califfen » 12. okt 2014, 12:00

Hovedet skrev:
limey skrev:Husk nu, at antallet af billetter der meldes ude, i langt de fleste tilfælde, ligger et par tusinde højere end hvad der rent faktisk dukker op på stadion.
Det er jeg helt med på. Det er blot overraskende, at der trods alt er solgt over 10.000 billetter 8 dage før kampstart. Det tyder jo alt andet lige på, at der faktisk dukker over 10.000 tilskuere op til kampen.
Vil på ingen måde være overraskende, hvis der dukker mindre end 10.000 tilskuere op. Mange af de billetter dér bliver frigivet igen.. Det er set 1000 gange før. Falsk markedsføring

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af thomasjn » 12. okt 2014, 12:32

Et AaB-hold på hjemmebane som forsøger at vende en krise mod et kontrahold fra en mindre klub. Det synes jeg vi har set før mange gange uden resultatet har været særligt godt. Samtidig har Hobro ligesom os chancen for at få ladet op igen, hvilket nok er vigtigt for deres deltidsproffer. Vil ikke være overasket, hvis vi bedste DBU-stil har overtag, men få chancer og kommer bagud på Hobros ene chance og må tage den derfra.

Håber, at staben i pausen har arbejdet med at få makkerparret Helenius/AK til at virke bedre. Derudover må vi håbe, at Würtz og Risgård er helt klar igen og vi har en fit højrekant, helst Børsting eller evt. Ene, hvis han er ved at finde formen (tror ikke rigtigt på det endnu). Wichmann skal bare ikke være kant og jeg er ikke overbevist om Andos kvaliteter endnu.

Derudover må superligakampene i den kommende tid have højere prioritet end Europa og pokalen. Det er vigtigere vi kommer i gang igen med ligaen og bliver tophold igen i denne sæson så vi kan etablere os som topklub i dansk fodbold.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af Freddie » 12. okt 2014, 13:25

AaB har hele tiden sagt, at ligaen har førsteprioritet, men det er jo ikke det samme, som at sende andetholdet til Kiev. Det drejer sig om at vi få fundet nøglen til de hold, der spiller med 8 defensive spillere i god organisation. Det er for øvrigt samme skisma de fleste bedre fodboldhold i Europa prøver at finde modtræk mod, senest set mod Island i U21-kampen i fredags.
Mit bud er hurtigere offensivt spil, et ordentligt lokum at sigte efter i feltet, og sikkert forsvarsspil. Ellers må vi selv stille os ned i forsvaret som vores modstandere, og håbe, at det vil lokke dem frem på banen.
thomasjn skrev:Et AaB-hold på hjemmebane som forsøger at vende en krise mod et kontrahold fra en mindre klub. Det synes jeg vi har set før mange gange uden resultatet har været særligt godt. Samtidig har Hobro ligesom os chancen for at få ladet op igen, hvilket nok er vigtigt for deres deltidsproffer. Vil ikke være overasket, hvis vi bedste DBU-stil har overtag, men få chancer og kommer bagud på Hobros ene chance og må tage den derfra.

Håber, at staben i pausen har arbejdet med at få makkerparret Helenius/AK til at virke bedre. Derudover må vi håbe, at Würtz og Risgård er helt klar igen og vi har en fit højrekant, helst Børsting eller evt. Ene, hvis han er ved at finde formen (tror ikke rigtigt på det endnu). Wichmann skal bare ikke være kant og jeg er ikke overbevist om Andos kvaliteter endnu.

Derudover må superligakampene i den kommende tid have højere prioritet end Europa og pokalen. Det er vigtigere vi kommer i gang igen med ligaen og bliver tophold igen i denne sæson så vi kan etablere os som topklub i dansk fodbold.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af 9520AaB » 12. okt 2014, 20:28

limey skrev:Husk nu, at antallet af billetter der meldes ude, i langt de fleste tilfælde, ligger et par tusinde højere end hvad der rent faktisk dukker op på stadion.
Jeg har to sæsonkort, men kommer kun 1[WINKING FACE], forklaring om hvorfor er for lang.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af Brent » 13. okt 2014, 17:53

Freddie skrev:AaB har hele tiden sagt, at ligaen har førsteprioritet, men det er jo ikke det samme, som at sende andetholdet til Kiev. Det drejer sig om at vi få fundet nøglen til de hold, der spiller med 8 defensive spillere i god organisation. Det er for øvrigt samme skisma de fleste bedre fodboldhold i Europa prøver at finde modtræk mod, senest set mod Island i U21-kampen i fredags.
Mit bud er hurtigere offensivt spil, et ordentligt lokum at sigte efter i feltet, og sikkert forsvarsspil. Ellers må vi selv stille os ned i forsvaret som vores modstandere, og håbe, at det vil lokke dem frem på banen.
thomasjn skrev:Et AaB-hold på hjemmebane som forsøger at vende en krise mod et kontrahold fra en mindre klub. Det synes jeg vi har set før mange gange uden resultatet har været særligt godt. Samtidig har Hobro ligesom os chancen for at få ladet op igen, hvilket nok er vigtigt for deres deltidsproffer. Vil ikke være overasket, hvis vi bedste DBU-stil har overtag, men få chancer og kommer bagud på Hobros ene chance og må tage den derfra.

Håber, at staben i pausen har arbejdet med at få makkerparret Helenius/AK til at virke bedre. Derudover må vi håbe, at Würtz og Risgård er helt klar igen og vi har en fit højrekant, helst Børsting eller evt. Ene, hvis han er ved at finde formen (tror ikke rigtigt på det endnu). Wichmann skal bare ikke være kant og jeg er ikke overbevist om Andos kvaliteter endnu.

Derudover må superligakampene i den kommende tid have højere prioritet end Europa og pokalen. Det er vigtigere vi kommer i gang igen med ligaen og bliver tophold igen i denne sæson så vi kan etablere os som topklub i dansk fodbold.
Det vil være dumt at sende holdet til Kiev da EL kampen den 23.Oktober spilles i Aalborg
AaB - the Nordic gateway to Europe

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB - Hobro Idræts Klub, fredag d. 17. oktober 2014

Indlæg af Freddie » 13. okt 2014, 20:08

Men vi skal vel derover, eller ved du noget jeg ikke gør?
Brent skrev:
Det vil være dumt at sende holdet til Kiev da EL kampen den 23.Oktober spilles i Aalborg

Besvar