DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af Peter A. » 28. okt 2014, 09:48

DBU Pokalen 3. runde, Vejle - AaB, Torsdag d. 30/10 kl. 18.00.

TV: TV3 Sport 1
Dommer: Dennis Mogensen

Så er det pokaltid.

Grundet skadessituationen nok ikke de store ændringer i forhold til Nordsjælland-kampen, jeg forventer at truppen er den samme. Måske AK ud og Helenius ind? Og måske spilletid til Augo.
Hey AaB!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Vejle - AaB pokalkamp den 30. oktober

Indlæg af FlæskeFrank » 28. okt 2014, 10:12

Vi er inde i en periode, hvor kampene kommer som perler på en snor. Den anden af tre uger i træk med midtugekamp.

Det er pokalen og vi skal som forsvarende mestre(tak for en dejlig aften i Parken i maj) starte forsvaret mod Vejle.

Vejle var næsten gået konkurs for en måned siden, men fandt pengene og skal nu møde de forsvarende mestre i pokalen. Vejle sejler rundt i bunden af Betsafeligaen og nået i denne sæson at fyre sportschef og træner. Ny træner er Kleber Sarenpaä, fantastisk midterforsvarer en gang, men lidt ubeskreven blad som træner, selvom han har været assistent i Vejle en del tid.

Vejle stiller nok op i stærkeste opstilling, så det er ikke et ueffent hold. I forsvaret kan vi muligvis opleve Brødrene Bisp i forsvaret, da både Niels Bisp Rasmussen(som har været drøftet her på siden) måske får sin yngre bror Ole med i forsvaret(de spillede begge i weekendens kamp mod Fredericia). Personligt er jeg lidt spændt på at følge Andreas Albers deres angriber, som jeg synes hele tiden udvikler sig. Han er 24 år og scorer en del mål.

Os. Vi kan forvente nogle udskiftninger - desværre er en del af de oplagte udskiftninger (små)skadet. Hvis vi tager udgangspunkt i seneste kamp så var Enevoldsen, Spalvis, Jönsson, Ahlmann, Børsting, Patrick Kristensen og Thrane skadede. Jeg forventer ikke de spiller på torsdag. Gorter var ligeledes fraværende



Christensen spiller. Hvis Larsen skal have en pause, så er det her.
Gorter spiller igen. Kasper Pedersen plejer at få en kamp som denne, alternativt kunne Blåbjerg få en kamp i midterforsvaret.
Midtbanen har ikke mange udskiftningsmuligheder med skaderne. Augu er sikker, Gilli kunne muligvis få en kantplads. Jeg nævner ikke Wichmann, da jeg ikke mener, at han skal på fløjen og endnu ikke har grebet Risgårds plads.
I angrebet tror jeg Frederiksen spiller med enten AK eller Helenius.

Vi skal videre i pokalen, længere er den ikke. Også selvom vi møder Brdr. Bisp.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af Søgaard » 28. okt 2014, 10:13

Jeg håber at vi kan kæmpe en sejr hjem, mens vi giver alt hvad der kan gå og stå af reserver chancen. Har vi fået noget at vide om alle dem der er ude med skader? PK, Børsting, Thrane? Ene har vi vel heller ikke fået mere at vide om, end at han døjer med den sene under foden - vi får ikke rigtig så mange informationer om skader længere?



Måske med en enkelt forsvarer fra FCN kampen i ilden - hvis eksempelvis Thelander er frisk til det. PK, Thrane og Børsting var ukampdygtige mod Kiev og FCN, så de er self. tvivsomme. Med Thelander eller KEP på banen, kunne SF og Blåbjerg tage sig af backs.

Men som sagt, håber bare vi får smidt så mange i ilden som muligt. Kent skifter dog nok næppe så mange ift. FCN-kampen.
Aalborg BK 1885!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af Eksil » 28. okt 2014, 10:27

AaB går skarp efter den retmæssige efter-mesterskabs 7ende plads, som bekendt ikke giver en Europatur, hvilket gør pokalen vigtig. Håber ikke Kent sælger den med reserverne, trods det tætte program.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af A_Strandfelt » 28. okt 2014, 11:02

Søgaard skrev:Jeg håber at vi kan kæmpe en sejr hjem, mens vi giver alt hvad der kan gå og stå af reserver chancen. Har vi fået noget at vide om alle dem der er ude med skader? PK, Børsting, Thrane? Ene har vi vel heller ikke fået mere at vide om, end at han døjer med den sene under foden - vi får ikke rigtig så mange informationer om skader længere?



Måske med en enkelt forsvarer fra FCN kampen i ilden - hvis eksempelvis Thelander er frisk til det. PK, Thrane og Børsting var ukampdygtige mod Kiev og FCN, så de er self. tvivsomme. Med Thelander eller KEP på banen, kunne SF og Blåbjerg tage sig af backs.

Men som sagt, håber bare vi får smidt så mange i ilden som muligt. Kent skifter dog nok næppe så mange ift. FCN-kampen.
Det vil være ren FM at skifte så mange spillere til en pokalkamp. Tror næppe, at vi ser Kent gøre det, selvom jeg virkeligt gerne vil se fuld tid til nogle af vores unge spillere., især Gilli, Børsting og Kasper P. må meget gerne få noget tid i trøjen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af FlæskeFrank » 28. okt 2014, 12:08

Der bør ikke skiftes mere end 3-4 stykker.

Man kan så snakke om Augu eller Gorter er "rigtige" udskiftninger eller ej.

Hvis vi skal tro på Gilli, så kunne det måske også være en kamp for ham.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af AnyFellow » 28. okt 2014, 13:37

Jeg mener ikke Kent skal skifte flere spillere i startopstillingen, end han ville gøre hvis det var en superligakamp.

Holdet har brug for kontinuitet, og det skal være fokus frem for alt andet.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af Maglau » 28. okt 2014, 13:53

AnyFellow skrev:Jeg mener ikke Kent skal skifte flere spillere i startopstillingen, end han ville gøre hvis det var en superligakamp.

Holdet har brug for kontinuitet, og det skal være fokus frem for alt andet.
Jeg har det lige omvendt jeg mener der bør roteres max. Vi har spillet mange kampe og skal stadig spille mange før der er vinterpause, jeg mener Kent skal sørge for at spare de spillere der spiller mest i kampene og undgå overbelastning samtidigt skal han sørge for at holde kampformen ved lige på nr 12-17 i truppen.

Så 4-6 stykker fra opstillingen i går må gerne spares imo.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af jernskjorten » 28. okt 2014, 14:12

Maglau skrev:
AnyFellow skrev:Jeg mener ikke Kent skal skifte flere spillere i startopstillingen, end han ville gøre hvis det var en superligakamp.

Holdet har brug for kontinuitet, og det skal være fokus frem for alt andet.
Jeg har det lige omvendt jeg mener der bør roteres max. Vi har spillet mange kampe og skal stadig spille mange før der er vinterpause, jeg mener Kent skal sørge for at spare de spillere der spiller mest i kampene og undgå overbelastning samtidigt skal han sørge for at holde kampformen ved lige på nr 12-17 i truppen.

Så 4-6 stykker fra opstillingen i går må gerne spares imo.
Umiddelbart tolker jeg også dagens udtalelser fra Kent Nielsen som om, at der vil være en god håndfuld udskiftninger:
- Vi har en bred trup, og jeg forsøger at skifte lidt fra kamp til kamp. Nu venter en pokalkamp torsdag mod Vejle, hvor vi nok bringer nogle friske kræfter ind, men det bliver et meget slagkraftigt hold, som forhåbentligt kan bringe os videre i pokalen, siger Kent Nielsen.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af Gamling » 28. okt 2014, 14:36

Kom så AaB. Vil så gerne i Parken og vinde igen. Minderne fra maj giver mig stådreng efter så mange forudgående pokalskuffelser. Den følelse (begejstringen/euroforien) over en pokaltitel vil jeg sateme gerne prøve igen - og gerne allerede i denne sæson :aabfan:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

HelleS
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 31. mar 2009, 16:40
Geografisk sted: Haderslev

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af HelleS » 28. okt 2014, 21:55

Er der nogle herinde der har styr på afsnittene på Vejle Stadion. Jeg har et par nevøer og niece der er bosat i Vejle, men store AaB fans, så vi skal selvfølgelig på stadion på torsdag :aabfan:

De vil gerne stå på udebane afsnittet, men er det børnevenligt? De har flere gange været med i Haderslev og det fungerer fint, for her kan vi gå lidt til siden hvor de stadig føler, at de er "rigtige" AaB fans. Er der nogen der ved om det er muligt i Vejle?

Tak for hjælpen :-)

Brugeravatar
PapAnd
Superliga
Superliga
Indlæg: 708
Tilmeldt: 30. jul 2006, 18:16
Geografisk sted: København

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af PapAnd » 28. okt 2014, 22:18

HelleS skrev:Er der nogle herinde der har styr på afsnittene på Vejle Stadion. Jeg har et par nevøer og niece der er bosat i Vejle, men store AaB fans, så vi skal selvfølgelig på stadion på torsdag :aabfan:

De vil gerne stå på udebane afsnittet, men er det børnevenligt? De har flere gange været med i Haderslev og det fungerer fint, for her kan vi gå lidt til siden hvor de stadig føler, at de er "rigtige" AaB fans. Er der nogen der ved om det er muligt i Vejle?

Tak for hjælpen :-)
Ja ingen problem....
AaB mit et & alt

HelleS
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 31. mar 2009, 16:40
Geografisk sted: Haderslev

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af HelleS » 28. okt 2014, 22:24

PapAnd skrev:
HelleS skrev:Er der nogle herinde der har styr på afsnittene på Vejle Stadion. Jeg har et par nevøer og niece der er bosat i Vejle, men store AaB fans, så vi skal selvfølgelig på stadion på torsdag :aabfan:

De vil gerne stå på udebane afsnittet, men er det børnevenligt? De har flere gange været med i Haderslev og det fungerer fint, for her kan vi gå lidt til siden hvor de stadig føler, at de er "rigtige" AaB fans. Er der nogen der ved om det er muligt i Vejle?

Tak for hjælpen :-)
Ja ingen problem....
Tusind tak :-)

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af MrBangDK » 29. okt 2014, 08:12

Nogen der ved hvilken tribune vi er på?

Og nogen der ved hvor fa'en man parkerer henne omkring Vejle Stadion?

/Bang
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af FlæskeFrank » 29. okt 2014, 08:31

Vejle foreslår selv, at man parkere ved Nørremarkscenteret(Moldevej), som er på den anden side af Horsensvej. Det tager 15 min. at gå derfra.

Sidst jeg var på Vejle Stadion, men det hed det også superliga, der stod udefans i den vestlige endetribune. Men kan heller ikke finde noget på billetbestilling.

Vi ses til kamp.
- FlæskeFrank

Valsted
2. div
2. div
Indlæg: 179
Tilmeldt: 7. mar 2006, 15:56
Geografisk sted: 9240

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af Valsted » 29. okt 2014, 09:48

Så vidt jeg kan se står vi på vesttribunen i det, der hedder afsnit k.

En billet koster 70 kr.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af Pastorius » 29. okt 2014, 15:11

Så er truppen udtaget.

KEP, Würtz og Thomsen sidder over:
1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 6 Donny Gorter, 7 Thomas Enevoldsen, 9 Thomas Augustinussen, 11 Nicklas Helenius, 14 Mathias Wichmann, 15 Gilli Sørensen, 18 Anders K. Jacobsen, 19 Søren Frederiksen, 20 Henrik Dalsgaard, 21 Kasper Risgård, 22 Carsten Christensen, 26 Rasmus Thelander, 28 Viktor Ahlmann, 30 Andreas Bruhn, 31 Jakob Blåbjerg og 32 Kasper Pedersen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af jernskjorten » 29. okt 2014, 15:20

Pastorius skrev:Så er truppen udtaget.

KEP, Würtz og Thomsen sidder over:
1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 6 Donny Gorter, 7 Thomas Enevoldsen, 9 Thomas Augustinussen, 11 Nicklas Helenius, 14 Mathias Wichmann, 15 Gilli Sørensen, 18 Anders K. Jacobsen, 19 Søren Frederiksen, 20 Henrik Dalsgaard, 21 Kasper Risgård, 22 Carsten Christensen, 26 Rasmus Thelander, 28 Viktor Ahlmann, 30 Andreas Bruhn, 31 Jakob Blåbjerg og 32 Kasper Pedersen.
Nordjyske gætter ud fra onsdagens afsluttende træning på, at PK, Gorter og Kasper Pedersen afløser Blåbjerg, Dalsgaard og KEP i forsvaret.
På midten tager Wichmann højrekanten, og Augo afløser Würtz.
Viktor Ahlmann og Helenius skulle udgøre angrebet.

Som sagt er det blot Norjyskes bud ud fra onsdagens træning.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af Pollack2 » 29. okt 2014, 15:29

jernskjorten skrev:
Pastorius skrev:Så er truppen udtaget.

KEP, Würtz og Thomsen sidder over:
1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 6 Donny Gorter, 7 Thomas Enevoldsen, 9 Thomas Augustinussen, 11 Nicklas Helenius, 14 Mathias Wichmann, 15 Gilli Sørensen, 18 Anders K. Jacobsen, 19 Søren Frederiksen, 20 Henrik Dalsgaard, 21 Kasper Risgård, 22 Carsten Christensen, 26 Rasmus Thelander, 28 Viktor Ahlmann, 30 Andreas Bruhn, 31 Jakob Blåbjerg og 32 Kasper Pedersen.
Nordjyske gætter ud fra onsdagens afsluttende træning på, at PK, Gorter og Kasper Pedersen afløser Blåbjerg, Dalsgaard og KEP i forsvaret.
På midten tager Wichmann højrekanten, og Augo afløser Würtz.
Viktor Ahlmann og Helenius skulle udgøre angrebet.

Som sagt er det blot Norjyskes bud ud fra onsdagens træning.
Vil også sige at det vil være naturligt at give Wichmann chancen - han gjorde et fint indhop i Farum som, ja man tør næsten ikke skrive det, gamechanger!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00

Indlæg af Buzz Killington » 29. okt 2014, 15:30

jernskjorten skrev:
Pastorius skrev:Så er truppen udtaget.

KEP, Würtz og Thomsen sidder over:
1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 6 Donny Gorter, 7 Thomas Enevoldsen, 9 Thomas Augustinussen, 11 Nicklas Helenius, 14 Mathias Wichmann, 15 Gilli Sørensen, 18 Anders K. Jacobsen, 19 Søren Frederiksen, 20 Henrik Dalsgaard, 21 Kasper Risgård, 22 Carsten Christensen, 26 Rasmus Thelander, 28 Viktor Ahlmann, 30 Andreas Bruhn, 31 Jakob Blåbjerg og 32 Kasper Pedersen.
Nordjyske gætter ud fra onsdagens afsluttende træning på, at PK, Gorter og Kasper Pedersen afløser Blåbjerg, Dalsgaard og KEP i forsvaret.
På midten tager Wichmann højrekanten, og Augo afløser Würtz.
Viktor Ahlmann og Helenius skulle udgøre angrebet.

Som sagt er det blot Norjyskes bud ud fra onsdagens træning.
Jeg kan ikke lige regne ud hvem der erstatter Thomsen, med mindre Bruhn hopper derover. Han kunne dog godt bruge en pause med de hårde program. Men det ved trænerstaben nok bedre end jeg.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar