AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af limey » 3. nov 2014, 10:31

Hvem ved noget om ham Gilli? Det lyder som om, at der må være mange der ser reserveholdskampene og er imponeret, siden han hele tiden bliver foreslået som starter.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af Spanky » 3. nov 2014, 10:42

gravballe skrev:
Spanky skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg kan ikke forstå, at nogen ved deres fulde fem foreslår Wichmann på kanten. Så kan Thelander eller KEP ligeså godt spille pladsen.

I vores skadessituation kan jeg ikke forstå, at man vil sætte Thomsen på midten. Vi mangler jo netop kantspillere og så vælge en kantspiller som central midtbane virker lidt underligt.
Ja, Kent var helt lost da han satte Wichmann ind på kanten i Farum sidste mandag - det fik vi ikke en skid ud af! Tror efterhånden hele forummet har opfattet, at du ikke er fan af Wichmann på kanten!
Ah come on, det var mere held end noget andet. Faktum er Wichman ikke dur på den kant, ikke hvis vi vil skabe noget frem af. Wichman er en midtbane spiller, og spiller Risgårds rolle bedre, end han spiller kant. Det er ikke en hetz på Wichman, der selvfølgelig spiller den plads han får besked om, men måske en fustration, af at vi faktisk har Gili og andre, der i den grad kunne være spændene at se på nettop en kant, da han nettop har noget fast frem af!
Bare med et begrænset kendskab til AaB ved man, at "kanterne" på vores midtbane ikke er klassiske wings som skal sprinte til baglinjen konstant og klappe den ind i låget på et tårn inde foran kassen. Kanterne i vores system skal som udgangspunkt prøve at udnytte mellemrummene mellem modstandernes forsvar og midtbane. Bredden på den sidste 1/3 af banen foran modstandernes mål skal komme fra vores backs - ikke kanterne.

Med ugangspunkt i ovenstående kan Wichmann sagtens spille kant i vores system. Han er ikke i nærheden af Kusk- eller Thomsen-niveau, men i mangel af bedre pga. skader osv. ser jeg bestemt ikke noget problem i at Wichmann indtager kanten. Mit kendskab til Gilli er begrænset, men jeg har en ide om, at han minder meget om Ene i sin spillestil. Ene er stort set ikke blevet brugt på kanten i det system vi spiller nu, så hvorfor skal vi sætte Gilli derud?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 3. nov 2014, 11:12

Maglau skrev:
gravballe skrev:
Spanky skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg kan ikke forstå, at nogen ved deres fulde fem foreslår Wichmann på kanten. Så kan Thelander eller KEP ligeså godt spille pladsen.

I vores skadessituation kan jeg ikke forstå, at man vil sætte Thomsen på midten. Vi mangler jo netop kantspillere og så vælge en kantspiller som central midtbane virker lidt underligt.
Ja, Kent var helt lost da han satte Wichmann ind på kanten i Farum sidste mandag - det fik vi ikke en skid ud af! Tror efterhånden hele forummet har opfattet, at du ikke er fan af Wichmann på kanten!
Ah come on, det var mere held end noget andet. Faktum er Wichman ikke dur på den kant, ikke hvis vi vil skabe noget frem af. Wichman er en midtbane spiller, og spiller Risgårds rolle bedre, end han spiller kant. Det er ikke en hetz på Wichman, der selvfølgelig spiller den plads han får besked om, men måske en fustration, af at vi faktisk har Gili og andre, der i den grad kunne være spændene at se på nettop en kant, da han nettop har noget fast frem af!

Jeg æææælsker storhedsvanvid, især når folk på debatsiden har så meget tiltro til egne evner at det for dem er så åbentlyst at de faktisk er frustreret over at AaB har så inkompentent en træner stab at de for f..... ikke kan fatte at det de gør er helt forkert - især når man kan sidde hjemme i sofaen og og se det.
Når noget er et FAKTUM og det ignoreres af Kent og Kuhn så burde Gaarde skride ind.
Nu kunne jeg godt føle, at den var rettet mod mig. Jeg kommenterede nu mine medfans iver efter at sætte Wichmann derud, ikke trænerens. Og så sad jeg heller ikke i sofaen og så Vejle-kampen men på stadion.

Men Wichmann har spillet over 100 superligakampe og stadig ikke overbevist, så er det vel rimeligt at foreslå en anden på pladsen, hvor mange chancer skal han have ? Frustrationen med Wichmann er jo netop, at det ikke giver det liv på holdet, som vi så desperat søger - vi er allerede mestre i at spille på tværs af banen, så behøver vi ikke en spiller mere, som gør det.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af astonvilla » 3. nov 2014, 13:17

Undskyld min uvidenhed og manglende Google-evner: Er Risgård i karantæne i dag eller sidder han bare over mhp at være fisk til torsdagens kamp?
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af Søgaard » 3. nov 2014, 13:23

Han bliver blot sparet. Ingen karantæner her.

http://www.superstats.dk/kort/karantaner" onclick="window.open(this.href);return false;
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af astonvilla » 3. nov 2014, 13:34

Tak.

Det bliver en helt grøn fyr med fløjten i aften: Jørgen Daugbjerg Burchardt.

Som jeg kan se det er det hans kun 3. superligakamp. Spændende og se om han udviser talent og frem for alt lederevner på banen. Der er jo ikke det store pres på hans skuldre taget i betragtning det makværk som hans langt mere erfarne kollegaer går og leverer.

Håber han er en dommer med noget personlighed og nærvær på banen. Ro, overblik og evne til at af-dramatisere situationerne osv. Og ikke bare de der smålige attituder vi ser fra andre dommere som har alt for små sko på, som straks skal pisse ved alle 4 hjørneflag og have det ud af systemet at de bliver trynet af konen derhjemme (fjollet - ved det - men sådan ser det sku ud udefra).

Og frem for alt: Håber på en dommer som ikke disker op med fejlkendelser som direkte har indflydelse på kampens resultat.

Han har smidt 6 gule kort i hans 2 første kampe - hvilket jo er en del. Men det siger jo ikke noget om hans stil, kan være helt berettiget.

Glæder mig - håbet er lysegrønt. Kom så Jørgen!
Bienvenu Bassogog!

tegnuj123
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 7. sep 2012, 11:59

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af tegnuj123 » 3. nov 2014, 13:37

astonvilla skrev:Undskyld min uvidenhed og manglende Google-evner: Er Risgård i karantæne i dag eller sidder han bare over mhp at være fisk til torsdagens kamp?

Vandpolo eller...?
Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on the roof and gets stuck (George Carlin)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af astonvilla » 3. nov 2014, 13:44

tegnuj123 skrev:
astonvilla skrev:Undskyld min uvidenhed og manglende Google-evner: Er Risgård i karantæne i dag eller sidder han bare over mhp at være fisk til torsdagens kamp?

Vandpolo eller...?
haha. Sorry.
Har du ikke set DMI - det kommer til at regne helt vildt på torsdag derovre! :oops:
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af Califfen » 3. nov 2014, 15:21

astonvilla skrev:Tak.

Det bliver en helt grøn fyr med fløjten i aften: Jørgen Daugbjerg Burchardt.

Som jeg kan se det er det hans kun 3. superligakamp. Spændende og se om han udviser talent og frem for alt lederevner på banen. Der er jo ikke det store pres på hans skuldre taget i betragtning det makværk som hans langt mere erfarne kollegaer går og leverer.

Håber han er en dommer med noget personlighed og nærvær på banen. Ro, overblik og evne til at af-dramatisere situationerne osv. Og ikke bare de der smålige attituder vi ser fra andre dommere som har alt for små sko på, som straks skal pisse ved alle 4 hjørneflag og have det ud af systemet at de bliver trynet af konen derhjemme (fjollet - ved det - men sådan ser det sku ud udefra).

Og frem for alt: Håber på en dommer som ikke disker op med fejlkendelser som direkte har indflydelse på kampens resultat.

Han har smidt 6 gule kort i hans 2 første kampe - hvilket jo er en del. Men det siger jo ikke noget om hans stil, kan være helt berettiget.

Glæder mig - håbet er lysegrønt. Kom så Jørgen!
Det var meget du kunne skrive om en total ukendt dommer :)
Men i hvilket univers er 3 gule kort pr kamp en del? Det er nærmere i underkanten af det normale..

Ellers må man sige, at nøglerne til succes i dag er hårdt arbejde og at spille spillet.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af Hovedet » 3. nov 2014, 15:31

Califfen skrev:
astonvilla skrev:Tak.

Det bliver en helt grøn fyr med fløjten i aften: Jørgen Daugbjerg Burchardt.

Som jeg kan se det er det hans kun 3. superligakamp. Spændende og se om han udviser talent og frem for alt lederevner på banen. Der er jo ikke det store pres på hans skuldre taget i betragtning det makværk som hans langt mere erfarne kollegaer går og leverer.

Håber han er en dommer med noget personlighed og nærvær på banen. Ro, overblik og evne til at af-dramatisere situationerne osv. Og ikke bare de der smålige attituder vi ser fra andre dommere som har alt for små sko på, som straks skal pisse ved alle 4 hjørneflag og have det ud af systemet at de bliver trynet af konen derhjemme (fjollet - ved det - men sådan ser det sku ud udefra).

Og frem for alt: Håber på en dommer som ikke disker op med fejlkendelser som direkte har indflydelse på kampens resultat.

Han har smidt 6 gule kort i hans 2 første kampe - hvilket jo er en del. Men det siger jo ikke noget om hans stil, kan være helt berettiget.

Glæder mig - håbet er lysegrønt. Kom så Jørgen!
Det var meget du kunne skrive om en total ukendt dommer :)
Men i hvilket univers er 3 gule kort pr kamp en del? Det er nærmere i underkanten af det normale..

Ellers må man sige, at nøglerne til succes i dag er hårdt arbejde og at spille spillet.
Apropos dommere; skylder de os ikke snart en kampafgørende kendelse i en kamp mod Silkeborg? Vi glemmer aldrig Kehlets foræring af et straffespark, da vi spillede 1-1 mod Silkeborg i marts 2011. Det var endda på et tidspunkt, hvor vi virkelig ikke havde behov for dommermodvind. Dertil kom et - synes jeg - temmelig tyndt straffespark i 2-2 - kampen her i august. Går vi en tand længere tilbage - til 2010, så vidt jeg husker - udlignede Silkeborg i overtiden, også på et tyndt straffespark.

Så sæt i værk, unge uerfarne mand. Du skylder!

Jeg forudser i tråd med ovenstående en ynk af en kamp, hvor AaB i overtiden henter 3 point på et straffespark, der var endnu tyndere end det, vi fik mod FCK. 1-0 til AaB!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af Califfen » 3. nov 2014, 15:40

Hovedet skrev:
Califfen skrev:
astonvilla skrev:Tak.

Det bliver en helt grøn fyr med fløjten i aften: Jørgen Daugbjerg Burchardt.

Som jeg kan se det er det hans kun 3. superligakamp. Spændende og se om han udviser talent og frem for alt lederevner på banen. Der er jo ikke det store pres på hans skuldre taget i betragtning det makværk som hans langt mere erfarne kollegaer går og leverer.

Håber han er en dommer med noget personlighed og nærvær på banen. Ro, overblik og evne til at af-dramatisere situationerne osv. Og ikke bare de der smålige attituder vi ser fra andre dommere som har alt for små sko på, som straks skal pisse ved alle 4 hjørneflag og have det ud af systemet at de bliver trynet af konen derhjemme (fjollet - ved det - men sådan ser det sku ud udefra).

Og frem for alt: Håber på en dommer som ikke disker op med fejlkendelser som direkte har indflydelse på kampens resultat.

Han har smidt 6 gule kort i hans 2 første kampe - hvilket jo er en del. Men det siger jo ikke noget om hans stil, kan være helt berettiget.

Glæder mig - håbet er lysegrønt. Kom så Jørgen!
Det var meget du kunne skrive om en total ukendt dommer :)
Men i hvilket univers er 3 gule kort pr kamp en del? Det er nærmere i underkanten af det normale..

Ellers må man sige, at nøglerne til succes i dag er hårdt arbejde og at spille spillet.
Apropos dommere; skylder de os ikke snart en kampafgørende kendelse i en kamp mod Silkeborg? Vi glemmer aldrig Kehlets foræring af et straffespark, da vi spillede 1-1 mod Silkeborg i marts 2011. Det var endda på et tidspunkt, hvor vi virkelig ikke havde behov for dommermodvind. Dertil kom et - synes jeg - temmelig tyndt straffespark i 2-2 - kampen her i august. Går vi en tand længere tilbage - til 2010, så vidt jeg husker - udlignede Silkeborg i overtiden, også på et tyndt straffespark.

Så sæt i værk, unge uerfarne mand. Du skylder!

Jeg forudser i tråd med ovenstående en ynk af en kamp, hvor AaB i overtiden henter 3 point på et straffespark, der var endnu tyndere end det, vi fik mod FCK. 1-0 til AaB!
Hvor Gorter blev slagtet?? Det var da så tydeligt som noget kan være

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af astonvilla » 3. nov 2014, 15:42

Jamen, Hovedet, det kampforløb køber jeg da gerne.
Det bliver en Grande aften på Communale så.
-1-0 sejr
-Ingen kø til grill pølserne under Weber
-Ingen kø til kaffe + Snickers (20 kr.!) på Øvre Weber
-Mildt og tørt vejr.

aaaarmen, hvad mere kan en voksen mand ønske sig af en mandag aften ?? (stuerent, altså)
Bienvenu Bassogog!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af Hovedet » 3. nov 2014, 16:05

astonvilla skrev:Jamen, Hovedet, det kampforløb køber jeg da gerne.
Det bliver en Grande aften på Communale så.
-1-0 sejr
-Ingen kø til grill pølserne under Weber
-Ingen kø til kaffe + Snickers (20 kr.!) på Øvre Weber
-Mildt og tørt vejr.

aaaarmen, hvad mere kan en voksen mand ønske sig af en mandag aften ?? (stuerent, altså)
Mandag aften, regnvejr, Silkeborg - og 0-0, der forvandles til 1-0 3 minutter inde i overtiden på et tvivlsomt straffespark. Det bliver ikke bedre :-)

@ Califfen - jeg medgiver, at straffesparket mod FCK kunne dømmes. Men slagtet ligefrem hehe

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 3. nov 2014, 16:43

Det bliver en heksekedel HEKSEKEDEL...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af AaB1978 » 3. nov 2014, 16:52

Provst i Brovst skrev:Det bliver en heksekedel HEKSEKEDEL...


;)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af NIN » 3. nov 2014, 16:56

Jeg har sagt det før og siger det gerne igen. Det bliver et orige! Måske endda med mål involveret.



http://blogspotmoviemadness.blogspot.dk/

Mit motorsägen spaßt man nicht! - Hollywood Chainsaw Hookers
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 3. nov 2014, 17:12

Jeg er efter de seneste par kampe faktisk ret fortrøstningsfuld i forhold til at få point i dag. Eneste bekymring er faktisk, at Thelander ikke er med. Skal vi have point, skal vi nemlig med overvejende sandsynlighed holde nullet.
Fodbold skal ses med hjertet!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af frederikshavneren » 3. nov 2014, 17:58

Bekræftet line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Gorter
Wichmann - Augu - Thomsen - SF
Ene
AK

:aabfan:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af Hanga » 3. nov 2014, 18:13

ALT for mange rokeringer igen desværre... Jeg tror ikke på at vi finder vores niveau før vi får stabilitet i startelleveren. Jeg siger ikke at de ikke er nødvendige, det ved jeg naturligvis ikke meget om, men det er altså særdeles uhensigtsmæssigt for os.

Puha, der er pres på os efter de andre resultater. Vi skal bruge den sejr!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af Kristian » 3. nov 2014, 18:15

frederikshavneren skrev:Bekræftet line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Gorter
Wichmann - Augu - Thomsen - SF
Ene
AK

:aabfan:
Hvorfor!! Alt for meget rokering

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Besvar