DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 14. nov 2014, 12:39

Næste kamp er onsdag, hvor vi skal spille pokalkamp mod Odder. Kampen blev flyttet til frem og til Aalborg, så vi bliver snydt for en tur med Odder-grisen - http://www.bold.dk/nyt/odder-AaB-rykkes-til-aalborg" onclick="window.open(this.href);return false;.

Det er 1/8-delsfinalen og sidste pokalkamp i år. Vi slog Vejle i forrige runde knebent efter forlænget spilletid. Forhåbentlig er der ingen tvivl denne gang om de forsvarende pokalmestre skal videre. Lodtrækningen var suveræn, da vi møder et 2. divisionshold. Det kunne have været meget værre og næsten ikke bedre.

Jeg havde aftalt med knægten, at vi skulle se kampen i Odder, men sætter mig nu foran tv-skærmen, da kampen er flyttet nordpå, hvor den skulle kunne ses på TV3sport1.

Selvom de fleste af spillerne har haft fri, da der er landsholdspause, så regner jeg ikke med at de spiller denne kamp. Würtz og Nikolaj Thomsen er med A-landsholdet, vi har noget overraskende ikke nogen med U21-landsholdet.

Standardskadede er: J. Ahlmann, Spalvis, Jönsson og Patrick Kristensen. Børsting og Thrane er formentlig forbi deres skader og i spil igen.

Modstanderen Odder er nr. 4 i 2. division og spiller sin sidste kamp i divisionsturneringen på lørdag. Så det er et af de bedre hold, som vi møder.

Spillermæssigt er det ukendte navne, selvom de både har en Pingel og en Agger på holdet. Eneste navn er vel Simon Elbæk Jensen, som jeg mener vist var tale om for 5-10 år siden. Faldt dog over dette link med Sebastian Pingel http://www.bold.dk/nyt/Odder-IGF-Pingel ... potentiale" onclick="window.open(this.href);return false;

Ligner klart en kamp, hvor Kasper Pedersen og Augu er sikre startere. Hvis Børsting er klar, spiller han formentlig og i angrebet spiller enten POKALHELTEN Søren Frederiksen eller V. Ahlmann

Jeg tror også Carsten Christensen får kampen, da det er "kun" er et 2. divisionshold. Dog virker Kents logik ikke sådan og det er nok godt nok.

Men bør være en kamp, som vindes rimelig sikkert uden at vi skal spille os helt ud. Så det kan betyde, at mange fra start11 også spiller kampen

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1639
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Halil » 14. nov 2014, 13:10

Det bør være en kamp, hvor AaB stille og roligt kører den hjem med en masse reserver på banen.

Alt andet vil være ret skuffende.

Det bliver starten på en hektisk efterårsafslutning, hvor AaB med et par fornuftige resultater i suppen kan være i spil til et spændende forår med både pokalforsvar og top3 i suppen. EL slutspil bliver mere tricky, da det kræver et stort resultat mod Bukarest.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Søgaard » 14. nov 2014, 15:41

Vi så mod Vejle, at Kent ikke er bange for at skifte hele holdet. Så det håber jeg han gør igen. Et reservehold med lidt forstærkninger.



Indskiftere: Thrane + SF og så Gorter ind, så Blåbjerg kan få en halvleg centralt og Thelander eller Dalsgaard får en pause.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10786
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af jonas386 » 14. nov 2014, 18:16

Den opstilling er jeg med på, også for at AK kan få tur i den med et par succesoplevelser (hvis kampen selvfølgelig bliver en sådan). Kampene mod Bukarest, FCK og FCM er betydeligt vigtigere at have folk klar til end mod Odder. Det eneste der kunne være rart var hvis vi kunne give Dalsgaard en pause så han ikke bliver overbelastet efter den trælse skade der holdte ham ude sidste sæson. Det er rimelig surt at Patrick er ude.

Et alternativ kunne være at Dalsgaard får første halvleg, og at Gilli rykker ned på backen i 2. med Bruhn på kanten i de sidste 45 minutter. Det ville være en løsning jeg kunne være fint tilfreds med. Eller SF på kanten fra start, og Gilli som back. Jeg synes han viste rigtigt lovende takter da han kom ind mod BIF, og han var vel en af vores bedste i den kamp.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. nov 2014, 00:01

Skulle Thrane og Børsting være klar? Det vil jeg tillade mig at tvivle på, de har begge efterhånden været udenfor længe.

Selvfølgelig bliver der sparet lidt spillere hvor man kan, men mon ikke man vælger at give så mange som muligt fra den ventede startopstilling i Herning en halvleg? De kommer trods alt fra en kamppause og har vel kun godt af at få banket lidt rust af. Desuden er vi godt nok ramt på bredden i øjeblikket, og har vel stort set alle de klarmeldte offensive kort i spil til en mulig plads på holdkortet mod Herning og omegn.

EDIT: Jeg går naturligvis ud fra at de spillere som har været afsted med landshold ikke er til rådighed. Gilli når vel knapt tilbage til Aalborg inden kampen, og man kunne vel godt have en formodning om at også Würtz og Thomsen får spilletid i et eller andet omfang aftenen forinden.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af NIN » 15. nov 2014, 00:12

Jesper Schmidt skrev:Skulle Thrane og Børsting være klar? Det vil jeg tillade mig at tvivle på, de har begge efterhånden været udenfor længe.

Selvfølgelig bliver der sparet lidt spillere hvor man kan, men mon ikke man vælger at give så mange som muligt fra den ventede startopstilling i Herning en halvleg? De kommer trods alt fra en kamppause og har vel kun godt af at få banket lidt rust af. Desuden er vi godt nok ramt på bredden i øjeblikket, og har vel stort set alle de klarmeldte offensive kort i spil til en mulig plads på holdkortet mod Herning og omegn.

EDIT: Jeg går naturligvis ud fra at de spillere som har været afsted med landshold ikke er til rådighed. Gilli når vel knapt tilbage til Aalborg inden kampen, og man kunne vel godt have en formodning om at også Würtz og Thomsen får spilletid i et eller andet omfang aftenen forinden.
Er der en status på Børsting?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af frederikshavneren » 16. nov 2014, 04:52

Jetsmark viste vejen da de lørdag vandt 2-0 i Odder i efterårets sidste runde i 2. division vest. Odder var ellers inde i en god stime med gode resultater.

Det tidl. AaB talent Sonny Jakobsen bragte Jetsmark foran 1-0.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Yankee » 16. nov 2014, 12:18

Jeg har desværre ikke set Odder endnu, men det jeg hører, er at de er et klassisk "vest-hold", der er ekstremt farlige på dødbolde og har en lille håndfuld basketballspillere med ligesom Hjørring og Haderslev i gamle dage. Mod HIK skulle de have lavet 4 mål på dødbolde og vundet trods et massivt spilovertag til hjemmeholdet.

Vi skal bestemt ikke undervurdere Odder, for hvis de kan vinde 5-1 over et stærkt hold som HIK er de ikke uden evner. De er en tand dårligere end Vejle, men de kan sagtens komme til at gøre ondt på os, så der bør kun skiftes minimalt ud i opstillingen.

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af ebbejeppe » 16. nov 2014, 16:01

Jesper Schmidt skrev:Skulle Thrane og Børsting være klar? Det vil jeg tillade mig at tvivle på, de har begge efterhånden været udenfor længe.

Selvfølgelig bliver der sparet lidt spillere hvor man kan, men mon ikke man vælger at give så mange som muligt fra den ventede startopstilling i Herning en halvleg? De kommer trods alt fra en kamppause og har vel kun godt af at få banket lidt rust af. Desuden er vi godt nok ramt på bredden i øjeblikket, og har vel stort set alle de klarmeldte offensive kort i spil til en mulig plads på holdkortet mod Herning og omegn.

EDIT: Jeg går naturligvis ud fra at de spillere som har været afsted med landshold ikke er til rådighed. Gilli når vel knapt tilbage til Aalborg inden kampen, og man kunne vel godt have en formodning om at også Würtz og Thomsen får spilletid i et eller andet omfang aftenen forinden.
Så vidt jeg har kunne se spiller Færøerne ikke flere landskampe i denne landskamps-runde, så Gilli burde være aktuel til Odder-kampen. Jeg håber, han får chancen fra start, enten på kanten eller helt fremme. Så forhåbentlig kan vi blive lidt klogere på Gillis niveau, som jeg stadig ikke har en fornemmelse af til trods for at han nu snart har været i truppen i et år.

slammer
2. div
2. div
Indlæg: 139
Tilmeldt: 24. nov 2005, 11:21
Geografisk sted: Malmø

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af slammer » 17. nov 2014, 12:31

Nogen der ved om den bliver vist i TV?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af le Cid » 17. nov 2014, 13:30

slammer skrev:Nogen der ved om den bliver vist i TV?
http://sofabold.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja - 3 sport 1

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af gravballe » 17. nov 2014, 13:32

jeg gad godt se gili få chancen. Det indhop han havde i starten af efteråret så meget posetivt ud.

seamann

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af seamann » 17. nov 2014, 13:38

gravballe skrev:jeg gad godt se gili få chancen. Det indhop han havde i starten af efteråret så meget posetivt ud.
Men det bliver næppe tilfældet. Dem, der starter inde i dagens reservekamp, starter næppe inde onsdag også. Dvs CC, Blåbjerg, Gilli, Ahlman ser ikke ud til at være startere onsdag.

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af ebbejeppe » 17. nov 2014, 13:48

seamann skrev:
gravballe skrev:jeg gad godt se gili få chancen. Det indhop han havde i starten af efteråret så meget posetivt ud.
Men det bliver næppe tilfældet. Dem, der starter inde i dagens reservekamp, starter næppe inde onsdag også. Dvs CC, Blåbjerg, Gilli, Ahlman ser ikke ud til at være startere onsdag.
Det har du givetvis ret i. Det tyder på, at ovennævnte spillere starter på bænken mod Odder.
Så mon ikke det bliver noget i retningen af følgende start 11'er:

Larsen
Dalle, Thelander, Pedersen, Gorter
Ando, Risgaard, Augu, Wichmann
SF, Helenius

Bænk: AK, KEP, Ene, V. Ahlmann, Gilli, Blåbjerg (jeg formoder, at hverken Børsting eller Thrane er klar endnu)

Jeg havde nok forventet, at Kent ville spare flere spillere (a la Gorter, Dalle og Risgård) forud for et stramt slutprogram

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af AabMaster » 17. nov 2014, 14:31

Er Spar Nord lukket til kampen? Kan se, man ikke kan få billeter der og går ikke ud fra, at det er fordi alle fra omegnen, har tænkt sig at bestorme stadion. Er 3F så stemningstribune til kampen?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af frederikshavneren » 17. nov 2014, 19:00

Yankee skrev:Jeg har desværre ikke set Odder endnu, men det jeg hører, er at de er et klassisk "vest-hold", der er ekstremt farlige på dødbolde og har en lille håndfuld basketballspillere med ligesom Hjørring og Haderslev i gamle dage. Mod HIK skulle de have lavet 4 mål på dødbolde og vundet trods et massivt spilovertag til hjemmeholdet.

Vi skal bestemt ikke undervurdere Odder, for hvis de kan vinde 5-1 over et stærkt hold som HIK er de ikke uden evner. De er en tand dårligere end Vejle, men de kan sagtens komme til at gøre ondt på os, så der bør kun skiftes minimalt ud i opstillingen.
Sidste efterår vandt vi med lidt besvær 3-1 i Møgeltønder mod et hold fra røven af 2. division. Odder er nok et bedre hold end Tønder, men selv om vi stiller med et reservespækket hold skal vi naturligvis vinde kampen. Videre avancement er vigtigt, men det er også meget vigtigt at spare nøglespillere. I den kommende tid venter afgørende kampe i suppen og i EL, det må startopstillingen nødvendigvis tage højde for.

Mulig line up:

CC
Gilli - Kasper P. - Blåbjerg - SF
Bruhn - Augu - Risgård - Wichmann
Ahlmann - Helenius

Uanset hvilket hold vi stiller med så vinder vi. Der var problemer mod Vejle, men der er stor niveau forskel ml. 1.- og 2. division.

Btw: Nøj hvor er det et elendigt kamptidspunkt. Jeg har ikke mulighed for at overvære kampen da kampen afvikles så tidligt.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af mich1596 » 18. nov 2014, 01:39

Hvad sker der lige med biletter? det virker tæt på udsolgt på hjemmesiden :S men der bliver måske holdt 10.000 tilbage sæsonkort mm :cool: :cool:

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3656
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Hovedet » 18. nov 2014, 09:12

mich1596 skrev:Hvad sker der lige med biletter? det virker tæt på udsolgt på hjemmesiden :S men der bliver måske holdt 10.000 tilbage sæsonkort mm :cool: :cool:
Hehe, sejt, om sæsonrekorden blev sat i en 1/8-finale i pokalen mod Odder spillet en onsdag eftermiddag i slutningen af november!

Brugeravatar
AndBis
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 83
Tilmeldt: 18. maj 2011, 08:27
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: København

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af AndBis » 18. nov 2014, 09:35

mich1596 skrev:Hvad sker der lige med biletter? det virker tæt på udsolgt på hjemmesiden :S men der bliver måske holdt 10.000 tilbage sæsonkort mm :cool: :cool:
gratis adgang til stadion, derfor ingen grund til at sælge billetter vel..

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af dyhrmaN » 18. nov 2014, 11:31

Hovedet skrev:
mich1596 skrev:Hvad sker der lige med biletter? det virker tæt på udsolgt på hjemmesiden :S men der bliver måske holdt 10.000 tilbage sæsonkort mm :cool: :cool:
Hehe, sejt, om sæsonrekorden blev sat i en 1/8-finale i pokalen mod Odder spillet en onsdag eftermiddag i slutningen af november!
Det tvivler jeg stærk på, at den gør. Folk hamstrer billetter fordi de er gratis, og der er helt sikkert en masse, som ikke dukker op, eller har booket fire billetter i stedet for to "bare for at være på den sikre side"...

Besvar