DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Maglau » 20. nov 2014, 12:03

Dissing skrev:
Maglau skrev:
Køllen I Møllen skrev:
En masse brok........
Måske er aftalen i sådan en situation at Thelander skal bakke op på midten og Larsen skal løbe helt ned til baglinjen og hjælpe KEP. Og at KEP så måske faktisk gør det rigtige og Larsen blot står forkert placeret? Vi ved ikke hvad aftalerne er så måske er der en grund til at KEP skælder ud? Siger ikke det er sådan men muligheden foreligger...
STOP DET!!!
Fat nu at vi som tilskuerer og dermed både dommere og bødler i korsfæstelsen af spillere der begår fejl ikke kan tage os af petitesser som AFTALER mellem spillerne i taktisk oplæg.
Hvor herre bevares det betyder jo at alt for mange faktorer og nuancer kommer i spil, det duer slet ikke når vi skal finde en syndebuk. Åh nej mit hoved er ved at eksplodere ved tanken om at der er tre personer der kan have skylden for det mål, nu bliver det hele gråt og kedeligt og ikke dejligt sort/hvid. På den måde bliver fodbold sgu alt for kompliceret.
Endnu engang skal folk her på debatsiden af med deres frustrationer over skuffende præstationer (en 4-2 sejr...). Hvis man i den her tråd fjernede de indlæg der handler om det åndssvage i at man skal have billet til en gratis kamp + at KEP igen igen er skyld i et "nederlag", ville Odder-AaB tråden blive meget tynd.
Så de to emner vil jeg ikke berøre. I stedet vil jeg fortælle at jeg i lang tid har været irriteret over at AaB har så mange skadesproblemer, at de bliver nødt til at spille med Helenius. ((Og jeg tør godt kritisere hans spil, selv om han er forfulgt af både dæmoner og politi.))

Helenius præstationer var i august forståelige, fordi han ikke var i form/manglede kamperfaring. Men nu har han fået rigtig meget kamperfaring, og deltager formentlig også i den daglige træning på Hornevej. Og så kan man godt stille krav om at han kan holde fast i bolden, når den bliver spillet op på ham - og at han har sigtekornet rigtigt indstillet. Men nej, han holder ikke fast i bolden (alternativt afleverer den til en medspiller), og så er der en del situationer hvor han rammer 8-10 meter forbi/over målet.

Nogle af hans spillemæssige problemer kan skyldes at midtbanen ikke spiller ham rigtigt, og her burde Kent Nielsen have lavet nogle aftaler, om hvordan Helenius skal spilles. Han skal ikke have den i dybden, for Helenius kan ikke løbe hurtigt, og heller ikke i fodhøjde, for her er der en risiko for at bolden smutter fra ham. Måske skal Helenius spilles i hovedhøjde, han er blevet citeret for at være blevet bedre i hovedspillet i Aston Villa.

Hvis der ikke er et eller andet punkt hvor Helenius kan true modstandernes mål - så må man erkende at der skal bruges en anden spiller, AaB har ikke råd til at vente på at Helenius forvandler sig til den målscorer han var engang. Jeg er bange for at AaB er i gang med at få sig en Jeppe Curth nr. 2.
Underligt - jeg synes Helenius største styrke er at han holder godt i bolden og ofte får den lagt af eller kombineret med en medspiller. Det er rigtigt at han mangler noget speed og træfsikkerhed, men han smider ikke ret mange bolde væk - modsat hans makker i angrebet som er decideret pinlig at se på.
Hele AKs attitude, sindsygt ringe spil og umådelige egoisme der 99% af gangene ender i ingenting. Han er en nulbon.
Helenius skal nok komme efter det, han har talentet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 20. nov 2014, 12:17

Når man ser Dalsgaard, så kan man godt tvivle på, at vi får forlænget med ham. Det er crowdpleaser, holdspiller og en som kan brække modstandernes forsvar op.

Der kommer bud fra pengestærke klubber nok allerede til januar. Og jeg mener ikke hollandsk fodbold. Når man tænker hans type spiller for Barcelona, og det tænker jeg, så koster han.

Tror dog, at han stadig ville have godt af ½-1 år hos os endnu.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af mich1596 » 20. nov 2014, 12:21

Gaarde om biletter.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fr ... lan-gaarde" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af BoT » 20. nov 2014, 12:29

Dissing skrev: Endnu engang skal folk her på debatsiden af med deres frustrationer over skuffende præstationer (en 4-2 sejr...). Hvis man i den her tråd fjernede de indlæg der handler om det åndssvage i at man skal have billet til en gratis kamp + at KEP igen igen er skyld i et "nederlag", ville Odder-AaB tråden blive meget tynd.
Så de to emner vil jeg ikke berøre. I stedet vil jeg fortælle at jeg i lang tid har været irriteret over at AaB har så mange skadesproblemer, at de bliver nødt til at spille med Helenius. ((Og jeg tør godt kritisere hans spil, selv om han er forfulgt af både dæmoner og politi.))
(...)
Hvis man fjernede indlæg, der handlede om brok over billetterne, KEP OG vores to angribere, ville det blive en ualmindeligt tynd tråd.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Pastorius » 20. nov 2014, 12:36

astonvilla skrev:
Pastorius skrev:Har lige set højdepunkter.

Smukt er det jo ikke - og da slet ikke optakten til det først mål. På den anden siden....

Vi vinder, er har stadig kun tabt til Kiev (siden 5/10) og har overstået en af de her kampe, hvor jeg sagtens kan forstå hvis vores spillere har svært ved at finde motivationen frem. Både Helenius og AK får sat en kasse ind, vi scorer på en dødbold og Dalsgaard scorer et klassemål (vel at mærke ved at true modsat af hans normale til baglinjen-indlæg, så modstanderne også ved at de nu skal lukke ham af til den side) og endelig vi er i kvartfinalen for 30. gang i klubbens historie (rekord). Det er da alt i alt ok.
Det var mere end OK - og en rigtig hyggelig kamp at være til egentlig.

Dalsgaard er ved at udvikle sig til et Monster. Holder han sig skadesfri de næste 1½ år bliver han superligaens største profil næste sæson. Han er fantastisk.

På negativ-siden blev min tidligere pointe omkring at KEP og AK simpelthen ikke er gode nok bekræftet i går.

Det pisser mig yderligere af at KEP gud hjælpe mig står og skriger af Thelander og Larsen og skylder skylden på dem over hans KEP-Classic efter 1 minuts spil. Det er satme dårlig stil. Jeg ved god AK scorer, men han sejler jo rundt det meste af kampen.
Når man fejler mod et hold som Odder (manglende motivation eller ej) er det på tide at kigge på en afløser.

MEN derudover, var det sku fint og sjov kamp at overvære. God træningssession frem imod søndag.
Jeg er enig i at det ser skidt ud med KEP's aktion (det tror jeg også han er selv), MEN jeg er slet ikke enig i at han skal afløses.

KEPs fejl er en konsekvens af at vi har valgt at spille med stor risiko i de bagerste rækker. Der hænger meget på KEP's skuldre - men selvfølgelig skulle fejlene helst undgås.

Jeg tvivler på at vi minimerer fejlene ved at skifte KEP ud, i hvert fald ikke uden det koster i andre elementer af spillet.

Modsat dig mener jeg det er en rigtig fin ting at den fejl kom mod en svag modstander - det er helt naturligt (selv om vi har svært ved at acceptere det) at koncentrationen er lavere i de situationer. Hvis der bliver ved med at komme fejl mod stærkere modstandere, vil jeg blive mere bekymret.

Endelig er jeg en stor tilhænger af at se på det samlede billede. Lige nu ser det ikke mindre end fremragende ud. Vores spil bliver bedre og bedre, og resultaterne er fremragende. Så kan jeg godt leve med en skæv mellemregning.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Pastorius » 20. nov 2014, 12:38

FlæskeFrank skrev:
astonvilla skrev:Det pisser mig yderligere af at KEP gud hjælpe mig står og skriger af Thelander og Larsen og skylder skylden på dem over hans KEP-Classic efter 1 minuts spil. Det er satme dårlig stil.
Jeg bed også mærke i KEP's fagter efter scoringen. Det plejer han ikke at lave, så jeg tænkte faktisk på om det faktisk var en af de andre, som ikke fulgte det aftalte system?!

Men ligesom i sæsonen 2008, hvor det var Califf som var udskældt i midterforsvaret og så dum ud i nogle situationer. Så skal man huske på, at det er sjovere at vinde 4-2 end 1-0.
Uanset system, lægger man ikke en tilbagelægning der, uden at være sikker på den kommer frem. Jeg tror fagterne er et udtryk for at han er frustreret over at lave den fejl. Man skal ikke lægge for meget i at folke hidser sig op i umiddelbar forlængelse af en fejlsituation - de skal være tændte. Om det er rationel reaktion må man tage i efterbehandlingen - og det er jeg sikker på der er styr over i AaB.

Onkel Franz
Superliga
Superliga
Indlæg: 577
Tilmeldt: 1. jun 2007, 23:37

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Onkel Franz » 20. nov 2014, 12:46

God tur på stadion i går, omend det var en noget kold omgang.

Jeg er meget imponeret af Dalsgaard, der er ved at udvikle sig til en af holdets allerbedste. Han må efterhånden have en pæn markedsværdi.

Lige så imponeret er jeg er over Dalsgaard, lige så skuffet er jeg over Helenius (trods 1 mål). Jeg ved virkelig ikke hvad der skal til for at få ham igang igen. Vi ved jo alle, at han kan være forrygende, men der mangler bare et eller andet.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Maglau » 20. nov 2014, 12:46

FlæskeFrank skrev:Når man ser Dalsgaard, så kan man godt tvivle på, at vi får forlænget med ham. Det er crowdpleaser, holdspiller og en som kan brække modstandernes forsvar op.

Der kommer bud fra pengestærke klubber nok allerede til januar. Og jeg mener ikke hollandsk fodbold. Når man tænker hans type spiller for Barcelona, og det tænker jeg, så koster han.

Tror dog, at han stadig ville have godt af ½-1 år hos os endnu.
Han er godt nok fantastisk lige nu og klart DKs bedste højreback. Men for at komme til en af de store ligaer skal han altså forbedre sig teknisk i spillet i små rum, alt for mange af hans korte afleveringer er upræcise eller ligger i knæhøjde, det skal forbedres.
Men klarer han også med den udvikling han er igennem så ja 1-1½ år mere hos os er sagen for ham.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Pastorius » 20. nov 2014, 13:13

Onkel Franz skrev:God tur på stadion i går, omend det var en noget kold omgang.

Jeg er meget imponeret af Dalsgaard, der er ved at udvikle sig til en af holdets allerbedste. Han må efterhånden have en pæn markedsværdi.

Lige så imponeret er jeg er over Dalsgaard, lige så skuffet er jeg over Helenius (trods 1 mål). Jeg ved virkelig ikke hvad der skal til for at få ham igang igen. Vi ved jo alle, at han kan være forrygende, men der mangler bare et eller andet.
Jeg har ikke set kampen, men kun highlights.

Dér har han foden med i stort set alt der sker i kampen. Han laver ikke de mål og de der uventede ting på egen hånd, som han gjorde inden han tog til Aston Villa, men hans afleveringer, når det lykkes ham at modtage bolden og sende den videre, er skarpe og og flytter rundt på modstandernes forsvar.

Min pointe er at han - med undtagelse af de der uventede mål på egen hånd - spiller på nøjagtig samme måde som sidst han var her. Det er urealistisk at forvente meget andet af ham.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Hovedet » 20. nov 2014, 13:32

Der er intet, der tyder på, at AaB præsterede en døjt bedre på samme tidspunkt i fjor, da det endda lidt dårligere Sydvest blev besejret med 3-1. Denne gang har der været være mere opmærksomhed om kampen; dels fordi den blev spillet i Aalborg, dels fordi den blev transmitteret live i fjernsynet.

Mod Sydvest konstaterede vi blot lidenskabsløst, at kampen blev vundet, og at AaB var klar til kvartfinalen - måske fordi, der ikke var en eneste, der rent faktisk så kampen. Kampen i går fortjener ikke mere opmærksomhed, udover at det da var fed lir, at Odder prøvede at føre, at de hentede en føring til AaB, og at de holdt 2-2 ved pausen.

Derimod er jeg glad for, at Allan Gaarde virkelig har fået øjnene op for de billetproblemer, vi har harceleret over herinde i årevis. Det er grotesk, at der kun møder godt 4100 op, når over 11.000 har printet billetter ud. Næsten ligeså absurd var det, at kun knap 10.000 mødte op mod Hobro, hvor der var solgt over 12.500 billetter. Med en i forvejen yderst begrænset stadionkapacitet har vi simpelthen ikke råd bare at "miste" 25 % af tilskuerne, som det var tilfældet mod Hobro. I Parken ville man da aldrig opleve, at der til en udsolgt kamp (ca. 38.000) kun mødte 29.000 op. I Aalborg sker noget tilsvarende regelmæssigt

Onkel Franz
Superliga
Superliga
Indlæg: 577
Tilmeldt: 1. jun 2007, 23:37

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Onkel Franz » 20. nov 2014, 13:53

Pastorius skrev:
Onkel Franz skrev:God tur på stadion i går, omend det var en noget kold omgang.

Jeg er meget imponeret af Dalsgaard, der er ved at udvikle sig til en af holdets allerbedste. Han må efterhånden have en pæn markedsværdi.

Lige så imponeret er jeg er over Dalsgaard, lige så skuffet er jeg over Helenius (trods 1 mål). Jeg ved virkelig ikke hvad der skal til for at få ham igang igen. Vi ved jo alle, at han kan være forrygende, men der mangler bare et eller andet.
Jeg har ikke set kampen, men kun highlights.

Dér har han foden med i stort set alt der sker i kampen. Han laver ikke de mål og de der uventede ting på egen hånd, som han gjorde inden han tog til Aston Villa, men hans afleveringer, når det lykkes ham at modtage bolden og sende den videre, er skarpe og og flytter rundt på modstandernes forsvar.

Min pointe er at han - med undtagelse af de der uventede mål på egen hånd - spiller på nøjagtig samme måde som sidst han var her. Det er urealistisk at forvente meget andet af ham.
Jeg er for så vidt enig i, at han ofte laver nogle skarpe afleveringer - Den ros skal han helt sikkert have.

Men han kommer også til meget få afslutninger - hvilket ikke nødvendigvis behøver være hans skyld - og hvad vigtigere er: Hans afslutninger mangler ret så meget kvalitet ift. tidligere. Derudover synes jeg, at han stod for mange unødvendige boldtab som følge af dårlige berøringer.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Maglau » 20. nov 2014, 13:58

Pastorius skrev:
Onkel Franz skrev:God tur på stadion i går, omend det var en noget kold omgang.

Jeg er meget imponeret af Dalsgaard, der er ved at udvikle sig til en af holdets allerbedste. Han må efterhånden have en pæn markedsværdi.

Lige så imponeret er jeg er over Dalsgaard, lige så skuffet er jeg over Helenius (trods 1 mål). Jeg ved virkelig ikke hvad der skal til for at få ham igang igen. Vi ved jo alle, at han kan være forrygende, men der mangler bare et eller andet.
Jeg har ikke set kampen, men kun highlights.

Dér har han foden med i stort set alt der sker i kampen. Han laver ikke de mål og de der uventede ting på egen hånd, som han gjorde inden han tog til Aston Villa, men hans afleveringer, når det lykkes ham at modtage bolden og sende den videre, er skarpe og og flytter rundt på modstandernes forsvar.

Min pointe er at han - med undtagelse af de der uventede mål på egen hånd - spiller på nøjagtig samme måde som sidst han var her. Det er urealistisk at forvente meget andet af ham.
100% enig og det er jeg sikker på er de første skridt til at de andre ting vender tilbage. Hans mål som er hurtigt reageret og står på det rigtige sted samt hans forsøg der bliver reddet lige før AKs mål, er også et resultat af at han kommer frem til chancerne nu - i modsætning til først på sæsonen, hvor han var et skridt efter.

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Indlæg: 362
Tilmeldt: 11. feb 2009, 01:05
Favoritspiller: Mæhle

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af vandmelonen » 20. nov 2014, 15:01

FlæskeFrank skrev:
astonvilla skrev:Det pisser mig yderligere af at KEP gud hjælpe mig står og skriger af Thelander og Larsen og skylder skylden på dem over hans KEP-Classic efter 1 minuts spil. Det er satme dårlig stil.
Jeg bed også mærke i KEP's fagter efter scoringen. Det plejer han ikke at lave, så jeg tænkte faktisk på om det faktisk var en af de andre, som ikke fulgte det aftalte system?!

Men ligesom i sæsonen 2008, hvor det var Califf som var udskældt i midterforsvaret og så dum ud i nogle situationer. Så skal man huske på, at det er sjovere at vinde 4-2 end 1-0.
Det kan jo tænkes at KEP råber af de andre, fordi de ikke fortæller ham at der er en mand bag ham.
Men ja, det så uheldigt ud, men fik jo heldigvis ikke fatale konsekvenser denne gang.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1625
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Halil » 20. nov 2014, 17:18

Frygah skrev:
Halil skrev:
FlæskeFrank skrev:
astonvilla skrev:Det pisser mig yderligere af at KEP gud hjælpe mig står og skriger af Thelander og Larsen og skylder skylden på dem over hans KEP-Classic efter 1 minuts spil. Det er satme dårlig stil.
Jeg bed også mærke i KEP's fagter efter scoringen. Det plejer han ikke at lave, så jeg tænkte faktisk på om det faktisk var en af de andre, som ikke fulgte det aftalte system?!

Men ligesom i sæsonen 2008, hvor det var Califf som var udskældt i midterforsvaret og så dum ud i nogle situationer. Så skal man huske på, at det er sjovere at vinde 4-2 end 1-0.
Det er standard KEP og fejlen er alene på ham.

Grotesk trættende, at han skal lave de stunts. Det har kostet mål både i suppen og i CL, at han ikke kan finde ud af de simple ting og frem for alt være sikker i sit spil.

Han må gerne snart blive erstattet af noget bedre.
Alternativt kunne hans forsvarsmakker bare byde en smule ind, når det kommer til at være konstruktiv i sin omgang med bolden, så det hele ikke afhænger af KEP? Jeg er ret sikker på hvis KEP bare smed bolden og ansvaret over på en anden spiller, kunne han se rigtig stærk ud som fysisk duelspiller. Det ville bare ramme vores opbyggende spil enormt meget. Men Thelander får åbenbart fripas fra at tage ansvar for vores etablerede spil, og kan nøjes med at høste roserne ved at være tonserforsvarsspiller.

EDIT: Og nej, jeg forsvarer ikke KEP's hjerneblødninger. Men vi må sgu godt løfte problematikken lidt op over at han bare skal smides af helvede til og erstattes.
Han skal smides af helvedes til og erstattes. Børnehavefejl som igår er ikke acceptable. Og nu laver han den for cirka 5-6 gang i en ½ sæson - Det er simpelthen ikke godt nok og Kent Nielsen må være voldsomt frustereret over det.

Og i opspillet er han jo ikke meget bedre end Thelander(som har forbedret sig meget), så det overlader jeg også trygt til en ny mand. AaBs pasningsspil bryder ikke ligefrem sammen, når KEP bliver erstattet af Kasper Pedersen.

KEPs evner i det pasningsspillet i forhold til Thelanders er dybt overvurderede, men fair nok, hvis du mener KEP er så afgørende for AaBs opbyggende spil. Det synes jeg ikke.

Frygah: Uanset aftaler og alt muligt andet, så spiller man ikke sådan en blød bold ind over midten af forsvaret uden at have set op. Det er simpelthen for dårligt. Ligesom mod bif svinene. Og fcn svinene. Og Zagreb svinene. Og fcm svinene.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af swfc » 20. nov 2014, 17:19

Så er det vist min tur til at analysere lidt.

Tog på stadion spontant efter arbejde. Uden billet da jeg ikke lige havde fattet det cirkus med at printe billetter ud. Får at vide af kontrollør at der er totalt udsolgt!! så jeg kan ikke komme ind.
Klokken er 15.30 og mine 25 års erfaring som fast gænger på Aalborg Stadion sagde mig at der ikke kommer over 6000 tilskuere. Jeg spørger så om de lukker folk uden billet ind ved kampstart, når de kan se at der er tusindvis af ledige sæder??? Men det ved kontrollørbassen virkelig ikke, men han vil da finde ud af det. Det når jeg så aldrig at få et svar på, da der pludselig står en mand med ca. 25 billetter i hånden og deler ud "tag bare to, hvis du vil" (spade) Tak for billetten, som så ikke virkede i scanneren!?! Nå, så blev jeg sendt i receptionen få at få den ombyttet.
Den flinke smukke receptionist genudskriver så "min" billet, uden spørgsmål, men ikke kun min kom ud, også samtlige billetter som den unge mand havde bestilt kom ud igen :thumbsup: Men jeg nøjedes da kun med at få min egen.
Endelig på plads på stadion, og her er lidt om hvad jeg så:

Nikolaj Larsen: Lidt usikker og dårlig kommunikation med forsvarsspillerne. Det så lidt mærkeligt ud, og han fik de onde øjne af KEP et par gange.
Donny Gorter: Fin præstation. Målgivende afleveringer og kun småfejl.
Thelander: Fin uden at være prangende. Fik sig rodet ud i noget lort et par gange, men reddede også situationen igen.
KEP: Laver kæmpe brøler. Råber og skaber sig. Spiller sig lidt op i kampen.
Dalsgård. Super mål og måske vores bedste mand. Han er bedre end de andre lige nu. Super mål.
Wichmann: Synes stadig han er fejlcastet til den kant. Han har to yndlingsafleveringer..støttepasning tilbage og på tværs. Så mere tryg ud på den centrale midt sidst i kampen.
Augu: Som man kunne forvente. Fint nok uden at være prangende. Kun småfejl. Flot mål.
Ris: Anonym. Var ikke med i meget. Hans bedste to minutter var lige inden udskiftningen, hvor han var tvunget til at aflevere bolden hurtigt pga. skaden.
Søren F. Utroligt så kaw han ser ud med bolden. Har han altid gjort det?
AK: Den mand mangler succesoplevelser. Desværre er hans egen løsning at lave enmandspræstationer, og det kan selv et 2. div. hold dæmme op for. Scorer dog.
Helenius: Kan godt se han prøver, og har forstand på det han laver. Men han har problemer når forsvarsspillerne sidder tæt på ham. Synes han tit bliver spillet forkert. Måske er han svær at spille? scorer fint mål.

Det ser nok lidt negativt ud, og det er det også. Havde håbet at se nogle marginalspillere få chancen, og kæmpe røven ud af bukserne. Men vi vinder 4-2, og det står ikke skrevet nogen steder at pokalkampe mod lavere rangerende modstandere skal være kønne. Snarere tværtimod.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af tegner » 20. nov 2014, 17:31

Min absolut største "bekymring" ifb. med denne billetfarce, er at folkene i/omkring AaB rent faktisk troede, at der ville komme i nærheden af 11.000. Det ryster mig egentlig lige så meget, som antallet af ubrugte billetter..!!

Vi mister i øjeblikket tilskuere, fordi de ikke kan få fornuftige billetter/pladser på et stadion, som adskillige gange ender med at være halv/trekvart fyldt. Det er jo rablende vanvittigt.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af swfc » 20. nov 2014, 17:36

tegner skrev:Min absolut største "bekymring" ifb. med denne billetfarce, er at folkene i/omkring AaB rent faktisk troede, at der ville komme i nærheden af 11.000. Det ryster mig egentlig lige så meget, som antallet af ubrugte billetter..!!

Vi mister i øjeblikket tilskuere, fordi de ikke kan få fornuftige billetter/pladser på et stadion, som adskillige gange ender med at være halv/trekvart fyldt. Det er jo rablende vanvittigt.
Jeg tror faktisk de troede på det. Godt bemandet med kontrollører og alle boder åbne. Også de små ekstra ølboder.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Elscorpio » 20. nov 2014, 17:39

Onkel Franz skrev: lige så skuffet er jeg over Helenius (trods 1 mål). Jeg ved virkelig ikke hvad der skal til for at få ham igang igen. Vi ved jo alle, at han kan være forrygende, men der mangler bare et eller andet.
Lige så snart Jönsson er klar i foråret, ryger han på bænken. Hvor mange flere kampe skal Helenius have chancen fra start før han har helt styr på boldkontrollen?

Synes ikke Helle virker helt superligaskarp endnu og glæder mig til han får mere konkurrence oppe foran til foråret.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af Klaus » 20. nov 2014, 18:25

tegner skrev:Min absolut største "bekymring" ifb. med denne billetfarce, er at folkene i/omkring AaB rent faktisk troede, at der ville komme i nærheden af 11.000. Det ryster mig egentlig lige så meget, som antallet af ubrugte billetter..!!

Vi mister i øjeblikket tilskuere, fordi de ikke kan få fornuftige billetter/pladser på et stadion, som adskillige gange ender med at være halv/trekvart fyldt. Det er jo rablende vanvittigt.
Jeg er så en af dem, der ikke benyttede sæsonkortet i går. Knajten går i skole, og jeg kunne simpelthen ikke få fri for arbejde og nå op på stadion til kvart over fire. Jeg synes, godt man kunne have lagt en begrænsning ind på antallet af billetter man kunne få. Fx kunne man sige 4 pr. Profil man havde i billetsystemet. Men stadigvæk synes jeg nu 4000 til en kamp spillet på det tidspunkt og mod den modstander er godkendt uanset den gratis entre.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november

Indlæg af Kristian » 20. nov 2014, 18:58

swfc skrev:Så er det vist min tur til at analysere lidt.

Tog på stadion spontant efter arbejde. Uden billet da jeg ikke lige havde fattet det cirkus med at printe billetter ud. Får at vide af kontrollør at der er totalt udsolgt!! så jeg kan ikke komme ind.
Klokken er 15.30 og mine 25 års erfaring som fast gænger på Aalborg Stadion sagde mig at der ikke kommer over 6000 tilskuere. Jeg spørger så om de lukker folk uden billet ind ved kampstart, når de kan se at der er tusindvis af ledige sæder??? Men det ved kontrollørbassen virkelig ikke, men han vil da finde ud af det. Det når jeg så aldrig at få et svar på, da der pludselig står en mand med ca. 25 billetter i hånden og deler ud "tag bare to, hvis du vil" (spade) Tak for billetten, som så ikke virkede i scanneren!?! Nå, så blev jeg sendt i receptionen få at få den ombyttet.
Den flinke smukke receptionist genudskriver så "min" billet, uden spørgsmål, men ikke kun min kom ud, også samtlige billetter som den unge mand havde bestilt kom ud igen :thumbsup: Men jeg nøjedes da kun med at få min egen.
Endelig på plads på stadion, og her er lidt om hvad jeg så:

Nikolaj Larsen: Lidt usikker og dårlig kommunikation med forsvarsspillerne. Det så lidt mærkeligt ud, og han fik de onde øjne af KEP et par gange.
Donny Gorter: Fin præstation. Målgivende afleveringer og kun småfejl.
Thelander: Fin uden at være prangende. Fik sig rodet ud i noget lort et par gange, men reddede også situationen igen.
KEP: Laver kæmpe brøler. Råber og skaber sig. Spiller sig lidt op i kampen.
Dalsgård. Super mål og måske vores bedste mand. Han er bedre end de andre lige nu. Super mål.
Wichmann: Synes stadig han er fejlcastet til den kant. Han har to yndlingsafleveringer..støttepasning tilbage og på tværs. Så mere tryg ud på den centrale midt sidst i kampen.
Augu: Som man kunne forvente. Fint nok uden at være prangende. Kun småfejl. Flot mål.
Ris: Anonym. Var ikke med i meget. Hans bedste to minutter var lige inden udskiftningen, hvor han var tvunget til at aflevere bolden hurtigt pga. skaden.
Søren F. Utroligt så kaw han ser ud med bolden. Har han altid gjort det?
AK: Den mand mangler succesoplevelser. Desværre er hans egen løsning at lave enmandspræstationer, og det kan selv et 2. div. hold dæmme op for. Scorer dog.
Helenius: Kan godt se han prøver, og har forstand på det han laver. Men han har problemer når forsvarsspillerne sidder tæt på ham. Synes han tit bliver spillet forkert. Måske er han svær at spille? scorer fint mål.

Det ser nok lidt negativt ud, og det er det også. Havde håbet at se nogle marginalspillere få chancen, og kæmpe røven ud af bukserne. Men vi vinder 4-2, og det står ikke skrevet nogen steder at pokalkampe mod lavere rangerende modstandere skal være kønne. Snarere tværtimod.
det er jo vanvid, at AaB troede der ville komme 11.000 mennesker. Det her viser jo bare at der sidder nogle i AaB der ikke aner en pind om hvad der røre sig udenfor stadion.

Det er bare ikke godt nok at der er personer der hamstre bunkevis af billetter for ikke at bruge dem. Gaarde siger så at man burde føle sig dårligt tilpas hcis man er en af dem. Men gaarde burde i stedet gå ud og sige, at man ikke gjorde dette på den rigtige måde. Systemet fungere bare slet ikke i sådanne situationer.



Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Besvar